فایل robots.txt مانند یک مجوز دهنده به رباتهای موتورهای جتسجو است. وقتی رباتها میخواهند صفحههایی از سایت را بررسی کنند، اول فایل Robots.txt را میخوانند. در این فایل با چند دستور ساده مشخص میکنیم که ربات اجازه بررسی کدام صفحهها را دارد و کدام صفحهها را نباید بررسی کند.
دو راه پیش روی شما بیشتر نیست، یا سایت خود را به دست متخصص سئو بسپارید که برای شما روی کلمات هدف عملیات سئو انجام دهد و به رتبههای اول گوگل برسید یا خودتان این کار را یاد بگیرید و انجام دهید. این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبههای اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که میتوان با اجرای آن رتبههای خوبی در گوگل کسب کرد. و از ابزارهای مهم دیگر که با آن می توانید مورد دوم را بررسی کنید، گوگل آنالیتیکس است. برای آشنایی کامل با گوگل آنالیتیکس و استفاده از بخش های مختلف آن می توانید مقاله گوگل آنالیتیکس را مطالعه کنید.
- یک استراتژی مستحکم لینک سازی باید همیشه شامل روشهای مختلفی برای دریافت لینک باشد، backlink profile شما را تا حد امکان متنوع نگه دارد و از بک لینک ها را از سایت های مرتبط دریافت کند.
- از هر ۱۰ نفر ۸ نفر از مصرفکنندگانی که محتوا روی موبایل آنها به خوبی نمایش داده نشود، با محتوا ارتباط برقرار نمیکنند و سایت را میبندند.
- فایل های جاوا اسکریپت معمولا کار خزیدن را برای کرولر ها سخت می کند و زمان لود صفحه را هم افزایش می دهد.
- این نتایج به عنوان قابل اعتمادترین و معتبرترین وب سایت ها در نزد گوگل شناخته میشوند.
- با ارائه محتوایی که نیازهای کاربران را برآورده میکند، می توانید بصورت رایگان به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید.
همچنین اگر به جای تلاش برای دریافت بک لینکهای قوی به سمت ایجاد pbn ها بروید، باز هم یکی از روشهای سئو کلاه سیاه را به کار گرفته اید. با توجه به اینکه این روشها الگوریتمهای موتورهای جستجو را دور میزنند، میتوان گفت روشهای چند مناسبی نیستند و از ریسک بالایی برخوردارند. Sitewide links لینکهایی هستند که در سرصفحه (Header) و پانویس (Footer) سایت و یا بسته به نوع قالب وبسایت، در نوار کناری سایت نیز وجود دارند. این لینکها در اکثر یا تمام صفحات یک وب سایت دیده میشوند؛ و دلیل آن هم این است که نوار کناری، سرصفحه و پانویس یک وبسایت، در تمام صفحات آن وجود دارند. یک نمونه از این لینکها، لینک سوالات متداول در پایین (Footer) صفحات سایت است.بک لینکها همیشه در مبحث سئو از اهمیت ویژهای برخوردار بودهاند. اما الگوریتم پنگوئن گوگل، طی یکی از بروز رسانیهای خود، بساط لینک سازیهای غیرطبیعی (لینکهایی که برای دستکاری رتبه صفحات ایجاد میشوند) را برچید و اینگونه بود که کیفیت بر کمیت ارجحیت پیدا کرد.
سئو بازی بهتر بودنه
به این فکر کنید که “چگونه ارتباط پست را تا حد ممکن با کلمه کلیدی بیشتر کنیم”، نه اینکه “چگونه پست را با کلمات کلیدی پر کنیم تا گوگل فکر کند که آن پست با کلمات کلیدی مورد نظر ما مرتبط است”. نکته آخر اینکه باید از کلمه کلیدی هدف در انکر تکست لینک های داخلی خود استفاده کنید. بهترین راهکار این است که از کلمه کلیدی هدف خود در تگ H1 صفحه استفاده کنید. در صورت لزوم، ممکن است در برخی از عناوین فرعی هم از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید. در اینجا نمونه ای از صفحه نتیجه جستجو برای پست ما با عنوان “متا دیسکریپشن چیست” با کلمه کلیدی هدف “متا دیسکریپشن” آورده شده است.
سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
در صورتی که روی سایت شما یک سئو قوی انجام شده باشد هر ماه سایت شما می تواند هزاران بازدید کننده بدست آورد و طبیعی است که می تواند بصورت مستقیم روی فروش و جذب مخاطب شما ارتباط مستقیم داشته باشد. با استفاده از سئو برند شما شناخته شده و می توانید جایگاه ویژه ای در کسب و کار خود بدست آورید. بازاریابی دیجیتال با هدف تقویت و تبلیغ برند از طریق کانال های دیجیتال مختلف مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و غیره است. بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانید برخی از مبانی سئو را خود نیز در آن پیاده سازی نمایید.
سئو داخلی (On-page)
در این سال گوگل اولین الگوریتم اصلی در دنیای جدید سئو را تحت عنوان الگوریتم پاندا ارائه کرد. سئو چیست و اصول و استاندارد های آن کدامند، موارد زیادی را شامل میشود که در این مقاله به صورت خلاصه به مهم ترین آنها اشاره شد. همچنین شما باید در خارج از سایت خود نیز مواردی را برای بهبود سئو انجام دهید که به عنوان سئوی خارجی یا Off-page SEO شناخته می شود. در این قسمت با انواع محتوایی که میتوانید از آنها در سایتتان استفاده کنید، آشنا میشویم. در این مرحله تعییین میکنیم که کدام کلیدواژهها برای کسبوکار ما اصلی و کدام یک فرعی هستند.
سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین