آشنایی با کاربرد دیزل ژنراتور بزرگ و کوچک

عمل احتراق در موتور های دیزل به واسطه پاشش گازوئیل داغ بر روی توده هوای فشرده شده صورت می گیرد. ژنراتور های ۵ مگاوات برای ایستگاه های کوچک تولید برق استفاده می شوند و برای این منظور می توان از چندین دستگاه ژنراتور استفاده کرد. یکی از دلایل انتخاب بیشتر ژنراتور های دیزل تعداد بیشتر تامین کننده های قطعات آن، عدم نیاز به دانش و تجربه زیاد و همچنین حمل و نقل و راه اندازی ساده تر آن است. دیزل ژنراتور ولووپنتا با عضویت در گروه ولوو از انبوهی از تجربه مشترک، سیستم ها و دانش فنی بهره میبرند. نصب صحیح و درست دیزل ژنراتور، یکی از مهم ترین موارد در میزان بهره وری و عملکرد ژنراتور گازوئیلی می باشد. قطعات دیزل ژنراتور چه کاری انجام می دهند؟ قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و سایر آلاینده های موجود در هوا می تواند عملکرد ژنراتور شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و باعث مسدود شدن فیلترها شود و باعث شود ژنراتور برای انجام همان کار سخت تر کار کنند.

از آنجایی که ذرات و مولکول های آب درشت تر و سنگین تر از مولکول های سوخت می باشند، لذا هنگام ورود به فیلتر از منافذ ریز آن عبور نکرده و وارد قسمت پایین فیلتر می مشاهده سایت شوند. به طور کلی موتور ژنراتور به دستگاهی گفته میشود که طی یک سری فرآیندهای فیزیکی و مکانیکی و القای الکترومغناطیسی از انرژی مکانیکی تولید برق می نمایند، این موتورژنراتورها بر اساس سوختهای مصرفی به انواع دیزلی ، بنزینی، گازسوز و دوگانه سوز و مازوت سوز و … دیزل ژنراتور یکی از تجهیزات پیشرفته امروزی است که بر اساس پیشرفت علم به تولید رسیده است. ژنراتور های بزرگتر به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آنها اضافه می گردد. تزریق کننده سوخت: این بخش تنظیم کننده سوخت مایع و مقدار اسپری مورد نیاز به محفظه احتراق موتور می باشد. سنکرونر خودکار ولتاژ ، فرکانس و پارامترهای فاز ژنراتور و باس بار را به صورت اتوماتیک چک کرده و در صورت مساعد بودن شرایط عمل سنکرون را انجام می دهد.همچنین تنظیم سرعت موتور از طریق مدا فرمان مربوطه یا به اصطلاح ECM (مدول کنترل موتور) انجام می پذیرد.

دیزل ژنراتور چیست

سنسور یا حسگر وجود آب، از طریق جریان الکتریکی باتری کار می کند و در پایین پیاله جمع آوری آب فیلتر نصب می شود. ژنراتورها میتوانند از طریق پردازش همزمان به صورت الکتریکی بهم متصل شوند. رنج کوچک موتور ژنراتورها میتوانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر (KVA) برای منازل، فروشگاهها، ادارات کوچک و تا (۳۳۰۰KVA/3.3MVA) قابل استفاده برای مجتمعهای اداری بزرگ و کارخانهها برق تولید کنند. برای مصارف خانگی و تجاری کوچک از نوع یک مرحله و برای ساختمان های بزرگ از 3 مرحله استفاده می کنند که قطعا قدرت در هریک متفاوت خواهد بود. کارمندان و کارگران بیکار همگی به یک کابوس برای یک کسب و کار تبدیل می شوند. همچنین پس از بازگشت برق سوئیچ مجددا به صورت خودکار به ژنراتور آماده به کار سیگنال می دهد تا خاموش شود. این نوع اندازه گیری در دو نوع دستگاه مولد برق از جمله UPS ها (معمولا برای مصارف سبک مانند برق اضطراری سیستم های کامپیوتری) و همچنین ژنراتور های گازوئیلی (به منظور مصارف سنگین و حجیم مانند تامین برق خانه، بیمارستان و مصارف صنعتی) به کار می رود.

کاربرد دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور صنعتی یک محصول پرکاربرد است که برق آماده مصرف و مقرون به صرفه را در دسترس میلیونها شرکت، کارخانه ها و کسب و کار کوچک و حتی مصارف خانگی قرار میدهد. دیزل ژنراتور اینورتر از یک موتور متصل به دینام برای تولید برق متناوب و ثابت استفاده می کند. سپس یک سیم بارها به دور میل لنگ دیزل ژنراتور پیچیده می شود که بین آهنرباها و در میدان مغناطیسی قرار می گیرد. یک ژنراتور دیزل ، یا همانطور که معمولاً شناخته شده است ، یک گشت دیزل انرژی مکانیکی تولید شده توسط یک موتور احتراق داخلی (موتور IC) را به نیروی الکتریکی تبدیل می کند. در بریتانیا برای حمایت از شبکه سراسری به عنوان مثال ، از diesel های با قدرت ۰٫۵MWبه طور معمول استفاده می شود.

مراکز و صنایع زیادی وجود دارند که به طور دائم نیازمند جریان برق هستند و در صورت قطع برق می تواند خسارت های زیادی وارد کند. شاید برای شما جای سوال باشد که این دستگاه چگونه کار می کند؟ دستگاه دمنده هوا هم باید جهت محافظت ماشین از هرگونه آلودگی صوتی روی موتور نصب شود. برای مثال، ممکن است بخواهید چراغ ها را روشن نگه دارید و آب گرم را در جریان قرار دهید، اما ممکن است بتوانید بدون ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی خود این کار را انجام دهید. آنها بیش از 70٪ از کل نیروی مورد نیاز درعملیات معدن را با تجهیزات سنگین مانند ماشین حفاری، حفاری، تسمه نقاله و جرثقیل تامین می کنند. دیزل ژنراتور ها منبع مهمی برای تولید برق موقت و اضطراری در بخش های مختلف و در مقیاس بزرگ، صنایع، می باشند. 2. سیم پیچ تحریک (Exciter Windings): تبدیل جریان DC به AC کنونی – سیم پیچ تحریک در حال حاضر عملکرد شبیه به سیم پیچ های استاتور اولیه و کوچک، در تولید جریان AC دارد.

توضیح: نوع دیزل ژنراتور باید با توجه به شرایط کاری آن تعریف شود؛ به عبارتی آیا از ژنراتور دیزلی به عنوان برق اضطراری (Standby) استفاده می شود یا به عنوان یک مولد برق دائم (Prime Power Source). روتر: این جزء در حال حرکت است که یک میدان مغناطیسی دوار تولید می کند و شامل یکی از سه نوع زیر است: – با القاء: این روش به عنوان alternators بدون جاروبک شناخته شده هستند و معمولا در ژنراتور های بزرگ استفاده می شود. موتور های دیزل ژنراتور، معمولاً در هر زمانی منبع تغذیه ای بدون قطعی تامین می کنند؛ به خصوص در موارد اضطرار مانند قطعی برق ناگهانی. ژنراتور شامل مجموعه ای از قطعات ثابت و متحرک است که در محفظه روکشی قرار گرفته است. مجموعه مولد بر اساس بار الکتریکی که برای آنها درعرضه در نظر گرفته شده، تمام ویژگیهای بارهای الکتریکی (kWe, KVA, VAR و محتواهای هارمونیک شامل جریانهای شروعی و بارهای غیر خطی را شامل میشود.

ژنراتورهای اضطراری عمدتاً در مکان هایی مانند بیمارستان ها، مراکز داده، ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی استفاده می شوند. توضیح: این سئوال به منظور شناسایی میزان قدرت ژنراتور دیزلی می باشد. استفاده روزافزون از دیزل ژنراتور سایلنت، هم برای ایمنی ساختمان و هم برای راحتی کاربران، تولیدکنندگان بیشتری را وارد بازار کرده و هزینه نصب و راه اندازی این ژنراتورها را کاهش می دهد. انرژی ذخیره شده در سوخت را با چرخش پیستون به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. کاربرد دیزل ژنراتور در صنایع کشاورزی: برق مورد نیاز صنایع کشاورزی به دلیل فاصله از شهر می تواند توسط دیزل ژنراتورها تامین شود و دستگاه های نظیر پمپ های ابیاری، تراکتورها و خرمن کوب ها را به کار بیندازد. سیستم های مخابراتی پل ارتباطی ما با سایر نقاط دنیا می باشند.

از این رو صنایع مختلف در جهان از این موتور های تولید برق استفاده می کنند. حال با توجه به این موضوع می توان به راحتی دریافت که تامین برق اضطراری صرفا برای مراکزی همانند بیمارستان ها، دانشگاه ها یا سایر بخش های دولتی و خصوصی حائز اهمیت نمی باشد و می توان در راس تمامی آنها خود نیروگاه های برق را در این موضوع مقدم تر دانست. دیزل ژنراتور از ترکیب دو بخش ساخته میشود که مانند اکثر اختراعات صنعتی تاثیرگذار درتاریخ زندگی بشر، اختراع آن را مدیون دو دانشمند از کشور آلمان و انگلیس می باشیم.

قیمت دیزل ژنراتور

انواع ژنراتور از دو قسمت استاتور و روتور تشکیل می شود که استاتور به بخش بیرونی ژنراتور وصل بوده و روتور از سیم پیچ های تشکیل شده که به دور یک هسته ی آهنی پیچیده شده و به دلیل اتصال به میل لنگ هم زمان با موتور به چرخش در می آید. دیزل ژنراتور ترکیبی است از یک موتور دیزل که وظیفه تامین نیروی مکانیکی را بر عهده دارد و یک آلترناتور که وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی یا برق را بر عهده دارد. عضو اصلی این نوع صافی ها یک فیلتر کاغذی باسوراخ های بسیار ریز است که وظیفه تصفیه هوا رادارد. از این رو به یک ژنراتور با قیمت مناسب، هزینه های نگهداری مقرون به صرفه و عمر مفید ضروری نیاز است.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که به طور مکرر برق قطع می شود، از ناراحتی و ناراحتی ناشی از قطع برق آگاه هستید. امروزه با توجه به پیشرفت و توسعه در زندگی بشر نیاز به انرژی بیشتر از پیش شده و ما به یک منبع انرژی نیاز داریم که بتواند سرمایه کوتاه مدت و بلند مدت ما را مدنظر قرار داده و در بهترین حالت سرمایه گذاری ما را بیمه کند. روتور / آرماتور در حال حاضر باعث افزایش ولتاژ AC در سراسر سیم پیچ های استاتور ژنراتور می شود و به عنوان یک افزایش دهنده ولتاژ خروجی AC عمل می کند. این فیلتر را هنگام سرویس ها ودر صورت گرفتگی می توان به راحتی از روی فیلتر باز کرده (محفظه آن به صورت پیچی روی فیلتر بسته می شود.) و تمیز یا تعویض نمود.

انواع دیزل ژنراتور

خاموش شدن اتوماتیک دیزل ژنراتور را در مواقعی که ژنراتور باید بطور دایمی نصب می شود نباید فراموش کرد تا در صورت افزایش فشار (برای جلوگیری از آسیب به موتور یا ژنراتور) دستگاه به صورت خود کار خاموش شود. در ادامه مطلب به بررسی انواع دیزل ژنراتور ها و معرفی و مزایا و معایب آنها می پردازیم. دلایل زیادی وجود دارد که می توان گفت خرید ژنراتور کمک می کند و مفید است. این مورد بسیار سریع تر نسبت به بار پایه توان است که می تواند 12 ساعت از سرما بگیرد و سریعتر از توربین گازی است که می تواند زمان زیادی را مصرف کند. ما با همکاری با شما برای یافتن بهترین مکان برای کارخانه مورد نظر شما شروع خواهیم کرد و مقررات محیطی و محلی را در نظر میگیریم و طرحهای دقیقی از جمله مدل سازی سه بعدی سایت پیشنهادی ایجاد میکنیم.

در برخی از موتور های تراکتور و کمباین، در ورودی پیش صافی یک توری نیز وجود دارد که ذرات درشت (مانند کاه و کلش و غیره) را می گیرد. چنانچه یک ژنراتور زیر بار کمتر از 30 درصد برود می تواند انباشت خیس ایجاد کند. پردازش حاصل بر روی تعداد محدودی از پارامتر های خاص انجام می شود. این موتور علاوه بر اینکه در مکان هایی که انرژی برق در دسترس نیست کارایی دارد در فضا هایی که قطعی برق ممکن است آسیب های جبران ناپذیری داشته باشد نیز کارایی دارد. برخلاف ژنراتورهای آماده به کار، موارد زیر به طور دائم در یک مکان نصب نمی شوند، بنابراین راه اندازی آنها آسان است. از لحاظ ظاهری کنترل پنل مجموعه ای از ابزار کنترلی است که میزان ولتاژ و آمپر را نشان می دهد و برای جلوگیری از ضربه و محافظت برابر عوامل جوی مانند باران و برف در داخل یک جعبه فلزی قرار داده شده اند.

این فیلتر ذرات و ناخالصی های بسیار ریزی که از فیلتر اولیه عبور کرده اند را گرفته و عمل تصفیه نهایی سوخت را انجام می دهد. هوا پس از ورود به پره های مورب در ابتدای فیلتر برخورد کرده و حالت گردبادی پیدا می کند. اگرچه توان دائم برابر با نود درصد از توان ماکزیمم تعریف میشود اما بهتر است در حالت کار دایم بیشتر از هشتاد درصد از توان ماکزیمم دیزل ژنراتور استفاده نشود و فقط در موارد اضطراری از حداکثر توان دستگاه استفاده شود. 5. زمان کارکرد استاندارد دستگاه 8 ساعت کار و 2 ساعت خاموشی است. دیزل ژنراتور بادوین (Baudouin): این محصول ساخت کشور چین و تحت استاندارد فرانسه است.

رسوبات و آب های موجود در سوخت، پس از گرفته شدن توسط فیلتر ها به علت سنگین بودن وارد قسمت پایین پیاله می شوند. دیزل ژنراتورها با استفاده از یک ژنراتور و موتور دیزلی، جریان برق را تولید می کنند. در این مطلب ما نحوه کارکرد یک دیزل ژنراتور ، اجزای اصلی یک دیزل ژنراتور و عمل یک دیزل ژنراتور به عنوان یک منبع ثانویه انرژی الکتریکی در زمینه های مسکونی و صنعتی بررسی می کنیم . در واقع اگر روزانه 4 ساعت به منظور ورزش دادن از این دستگاه استفاده کنید حدود 14 سال طول می کشد تا نیاز به سرویس اولیه و اساسی آن که حدودا 20000 ساعت است پیدا شود.

در واقع انباشت رطوبت از نوعی روغن سیاه است که می تواند از اتصالات اگزوز نشت کند، زیرا موتور به حداقل فشار و دمای عملکرد خود نرسیده است. ژنراتور نیروی مکانیکی تولید شده توسط موتور دیزلی را به جریان الکتریکی تبدیل می کند. این پلنت، ژنراتور را به صورت آنلاین قرار می دهد و غیرفعال کردن بستگی به سیستم و زمان معین دارد. بدون برق، نمی توانید دستگاه های خود را شارژ کنید، غذای شما ممکن است فاسد شود، آب گرم خود را از دست می دهید، سیستم های امنیتی شما ممکن است از کار بیفتند و البته چراغ ها خاموش می شوند. با توجه به پیشرفت های چشمگیر مهندسی برق، ژنراتور گازوئیلی در سطح وسیعی پیشرفت داشته و در اندازه های متنوع و با کاربرد های مختلفی در دسترس می باشند. با مکش موتور، هوا از لوله مرکزی وارد انتهای فیلتر شده و به کاسه روغن برخورد می کند.