آمار مهاجرت از ایران آپدیت 1401 رسانه قطبنما-کمک مهاجرت

مدت زمان کار دانشجویی حین تحصیل بسته به مقطع تحصیلی و قوانین مهاجرتی کشور پذیرنده متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برخی از کشورها تنها به دانشجویان اجازه کار حین تحصیل را به صورت پاره وقت می دهند. در حدود ۱۰۰ روش مهاجرت به کانادا وجود دارد که منجر به اقامت دائم کانادا می‌شوند. بهترین روش‌های مهاجرت برای ایرانیان در سال‌های اخیر، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی، اسکیل ورکر،ویزاهای سرمایه‌گذاری، جاب آفر و ویزای توریستی بوده است.

اطلاعات خود را ثبت کنید تا مشاوران مهاجرتی ما سریعا برای مشاوره با شما تماس بگیرند. طبق آخرین گزارش‌های رسمی توسط دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور؛ تا سال 1399 تقریباً 4،037،258 ایرانی در خارج از کشور ساکن هستند. اما امروزه به معنای عام مهاجرت یعنی نقل مکان به یک کشور دیگر برای کار، تحصیل و زندگی. لذا این تصور که مهاجران اغلب مصرف کننده هستند و یا به زیان کشور مقصد می‌باشند تصوری غلط است.

ارائه مدرک تحصیلی و تخصی برای مهاجرت کاری به کشور آلمان ضروری است؛ اما با این ویژگی جدید شما می‌توانید بدون نیاز به مدرک خاص و تخصصی شغل مناسب خود را پیدا کنید. با پیدا کردن شغل مورد نظر خود دیگر نیازی به ارائه مدرک نیست و می‌توانید در کشور آلمان اقامت کنید. یکی از راه های گرفتن اقامت دائم آلمان مهاجرت به این کشور از طریق کار می باشد. لازمه دریافت ویزای کار آلمانآن است که، متقاضی دارای پیشنهاد شغلی معتبری از کشور مورد نظر خود باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر یا پیشنهاد شغلی:

برای مثال، برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا باید از طریق یکی از برنامه‌های کارآفرینی استان‌های کانادا اقدام کنید. پناهنده به فردی گفته می‌گردد که بنا به یکسری دلایل مانند شرایط بسیار سخت زندگی در کشور خود در زمینه معیشتی، اقتصادی، سیاسی و… یا در حالتی حادتر، به دلیل در خطر بودن جانشان بنا به دلایلی نظیر مسائل سیاسی، مذهبی، قومیتی و نژادی، جنگ و…

برخلاف کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا که شهریه های بسیار زیادی دارند، دانشگاه های آلمان یا هزینه های بسیار کمی دارند یا کلا هزینه ای دریافت نمی کنند. به همین دلیل، آلمان مکانی محبوب برای علاقه مندان به تحصیل در سطح بین المللی و اهداف آموزشی است. بیشترین ویزای کار برای ایرانیان در اروپا مربوط به ویزای کار آلمان است. اگر به دنبال تحصیل در اروپا می‌باشید اما سطح زبان شما بالا نیست می‌توانید در بعضی از کشورهای اروپایی، دوره زبان بگذرانید. پس از اتمام دوره زبان می‌توانید بدون مراجعت به کشور خود، در همان اروپا ویزای خود را به ویزای دیگری (مثلاً تحصیلی) تبدیل کنید.

این آزمون که به صورت اینترنتی و کامپیوتری برگزار می‌شود، مهارت‌های شما در زبان انگلیسی آمریکایی را می‌سنجد و در تسک‌هایی مختلف، چهار مهارت اصلی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر از استطاعت مالی خیلی خوبی برخوردار هستید،‌ پس می‌توانید به خرید ملک، تاسیس شرکت، کارخانه یا … اقدام کنید و نهایتا کارت اقامت آن کشور را دریافت نمایید. برای اخذ کارت اقامت باید تا چند ماه مالیات خود را به موقع پرداخت کنید و به عبارتی، شهروند خوبی باشید. سپس با اخذ اقامت دائم، از تمام حقوق شهروندی آن کشور برخوردار می‌شوید. یکی از امتیازهای ویزای کاری از انواع روش های مهاجرت به آمریکا این است که پس از ورود امکان دریافت گرین کارت را خواهید داشت.

مدت‌زمان پردازش درخواست مهاجرت

در واقع بهترین سن که بیشترین شانس را برای اخذ ویزای کاری خواهد داشت سنین 22 تا 33 سال بطور تقریبی در اکثر کشورها می‌باشد. البته کشورهای بسیاری از جمله در اروپا؛ آن هم کشورهایی در سطح بسیار بالا از نظر کیفیت نظام آموزشی، تحصیل رایگان را حتی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. از جمله‌ این کشورها می‌توان به آلمان، مجله خبری مهاجرت نروژ، فرانسه، دانمارک، اتریش و… اشاره نمود که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آن‌ها رایگان بوده و یا شهریه بسیار ناچیزی را دریافت می‌کنند. البته توجه نمایید درباره این نوع کشورها عموما اینطور است که تحصیل به زبان رسمی خود آن کشور رایگان بوده اما اگر متقاضی دوره به زبان انگلیسی را انتخاب نماید باید شهریه بپردازد.

  • 20 دانشگاه برتر اروپایی امسال شامل ورودی هایی از بریتانیا، سوئیس، فرانسه، آلمان، هلند و بلژیک است.
  • مهاجرت به کانادا در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و این بخاطر شرایط مناسب و فرصت‌های بسیاری‌ است که این کشور برای مهاجران فراهم می‌کند.
  • در صورتی که بتوانید رزومه ای قوی را در حیطه کاری تان برای خود آماده سازید، بسیار راحت است تا در این کشور بسته به تخصصتان مشغول کاریابی شوید و سپس در صورت امکان استخدام گردید.
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آراد دانان برنا (مشاورین تحصیلی گروه ادب) می باشد.
من متاهل هستم و دو فرزند دارم که یکی 7 سالشه و دیگری 5 سالشه. برای این روش فرد نیاز به دلار کانادا برای اثبات تمکن مالی دارد؛ همچنین فرد باید به اندازه ایی دارایی داشته باشد تا بتواند حداقل 6 ماه از آن برای خرج و مخارج خود استفاده کند. سایر هزینه هایی که در این روش باید در نظر گرفت شامل هزینه حق اقامت دائم، هزینه های بیرومتریک، هزینه پردازش اطلاعات فرد و همراهانش است؛ هزینه بیزینس پلن هم بسته به نوع بیزینس بسیار می تواند متفاوت باشد. یکی از متداول ترین راههای مهاجرتی کانادا تحصیل در مراکز آموزشی کانادا سپس دریافت اقامت دائم کاناداست.