از مهمترین فاکتورهای سئو داخلی است

یکی از دست آورد های دیجیتال مارکتینگ (اجرای بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ به صورت درست، برنامه ریزی شده، هدفمند و مبتنی بر استراتژی محتوای بهینه) نمایش وب سایت یا صفحه فرود محصول شما (Landing Page) در نتایج جست و جوی گوگل است. در این مقاله سئو را تعریف کردیم، از موتورهای جستجو و نحوه کار آنها گفتیم، مهمترین الگوریتمهای گوگل را معرفی کردیم و نتایج پولی و ارگانیک را توضیح دادیم. برای اینکار متناسب با فضای کسب و کار و مشتریان خودتان، بستر مناسب را انتخاب کنید.

در تولید محتوا از ابزار های Adobe After Effects و یا Photoshop و یا ابزار های آنلاین تولید محتوا استفاده کنید. محتوا در بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social Media Marketing نقش اساسی دارد و می بایست بر مبنای پرسونای مخاطب باشد، بهینه و کاربردی باشد، جذاب و خلاقانه باشد، قابل درک باشد، جنبه اطلاع رسانی و تبلیغاتی داشته باشد. این نوع بازاریابی شامل استفاده از سایت ها، دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر کانال های مشابه است. رابط کاربری به معنای محیطی است که در وبسایت یا اپلیکیشن شما توسط بازدیدکننده دیده میشود؛ .مواردی مثل دکمه ها، المان ها، آیکن ها، متون و غیره را شامل می شود. شما با بهینهسازی وبسایتتان برای موتورهای جستجو همزمان میتوانید سرعت سایتتان را نیز بهبود خواهید بخشید. بینگ و یاهو نیز از دیگر موتورهای جستجو هستند. موتورهای جستجو از سيستم هاى متفاوت عنكبوتى و ربات اينترنتى برای مطالعه و بررسى وضعيت يك وب سایت جهت تعيين دسته بندى محتوايى و رشته فعاليت يك کسب وکار استفاده می کنند.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

شما می توانید در این نوع تبلیغ، به بانک های تخصصی، مرتبط و دسته بندی شده، ایمیل ارسال کنید. شما می توانید تبلیغات ایمیلی را شخصی سازی کنید و با اسم کاربران، ایمیل ارسال کنید. شما با استفادهاز این ابزار ها میتوانید رفتار کاربران در سایت تان را بررسی کنید و برای بیشتر شدن تعامل کاربران در سایت تان و بازاریابی اینترنتی و افزایش سودآوری سایت تان استفاده کنید. در این بخش، سعی داریم تا مهمترین مراحل را که معمولا اکثر سئوکاران براساس آن عمل میکنند، شرح دهیم. ابتدا باید Market Research انجام دهیم. هیچکس نمی گوید که محتوای شما باید مانند آوازهای شکسپیر باشد اما بهبود واژگان در محتوا تا جایی که شما بتوانید از کلماتی استفاده نمایید که مخاطب در زندگی روزمره خود نشنیده است، یک روشی عالی برای شخصی سازی محتوا است. ابزار هایی مانند Adobe After Effects و یا Photoshop کاربرد های بسیار زیادی در محتوا سازی برای شبکه های اجتماعی دارند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

پس با توجه به آن و محتوای تدوین شده در سایت و برخی از معیار های دیگر (زمان های به روز رسانی سایت، نحوه درج محتوا، قدمت دامنه، نرخ پرش و …) به سایت ها رتبه می دهد. مثلاً اگر در مقالهای 1000 کلمهای 10 بار از یک کلمه کلیدی استفاده شود، چگالی یا تراکم آن کلمه کلیدی 1 درصد است. اگر کمیت را به کیفیت ترجیح داده باشید و یا استانداردهای بنیادی این کار را فدای سلایق شخصی خود بکنید، بهتر است بگوئیم راهی از پیش نخواهید برد و فقط وقت و هزینه و انرژی خود را هدر داده اید. در انتهای پاسخ به این سوال نیاز به یادآوریست که محتوا بر خلاف تبلیغات برای مخاطب مزاحمت ایجاد نمی کند ، بدین معنا که خود را جلوی وی پرت نکرده و به هر قیمتی تمایلی به دیده شدن ندارد ؛ او گوشه ای می نشیند تا فردی علاقه مند به سویش بیاید ؛ در نتیجه اینکه باید زمان زیادی برای تحقق آن وقت صرف کنیم ، لذا طبیعیست که در مدت طولانی تری به بار نشسته و اولین آثار تاثیرگذاری خود را در مقایسه با تبلیغات دیرتر هویدا کند .

بعد از تعیین هدف، باید به سراغ مراحل بعدی مانند بستر مناسب برای شروع تجارت خود بروید. مراحل دیجیتال مارکتینگ : دیجیتال مارکتینگ مفهومی برای تحول دنیای تجارت است و کمتر کسی وجود دارد که از اهمیت آن غافل باشد. دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که با صرف نظر از اینکه رقبای شما چقدر بزرگ باشد با استفاده از استراتژی های دیجیتالی مناسب رسانه های اجتماعی گسترده ای را درست کنید ، تجارت خود را در بالای رتبه بندی Google قرار دهید و یا اینکه تعداد زیادی محصول را از طریق ایمیل بفروشید. با متخصصان صنعت که محتوای شما را به اشتراک میگذارند لینک ایجاد کنید. این ابزار می تواند به سادگی، تبلیغ یا محتوای شما را به بی نهایت کاربر به صورت مستقیم ارسال کند. و این فلسفه ثابت باقی مانده است: از مخاطبان اجازه بگیرید و با ارسال محتوای باکیفیت به آنها کمک کنید.

با همه اینها برای تداوم بهرهمندی از مزایای وبلاگ لازم است به صورت مداوم و مستمر محتوای با کیفیت و قابل مقایسه با محتواهای موجود در فضای آنلاین تولید کنید. قبل از اینکه توضیحات بیشتری در مورد این موضوع بدهیم، لازم است به این نکته اشاره کنیم که سئو فرآیندی است که باعث میشود بازدید هدفمند سایت شما افزایش پیدا کند و در نتیجه باعث میشود فروش بیشتری داشته باشید، بنابراین هزینه کردن در زمینه سئو یک نوع سرمایهگذاری محسوب میشود و با توجه به بازگشت سرمایهگذاری که برای سازمان ها دارد، عملا سئو هزینه محسوب نمیشود بلکه سرمایهگذاری است. کسب و کار در حوزه بازار سنتی بسیار پر هزینه است اما در دیجیتال مارکتینگ کسب و کار های کوچک و بزرگ می توانند با مناسبترین قیمت ها به مخاطبان خود دست پیدا کنند.

خرید بک لینک یکی از روشهای کلاه سیاه سئو است که در خدمات سئو نیز ارائه میشود و ممکن است منجر به جریمه شدن سایت توسط گوگل و حذف آن از نتایج گوگل شود. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو ، میپردازد . سعی کنید محتوای خود را بخش بندی کنید و بر مبنای ابزار و مخاطب، آن را در بازه های زمانی مشخص، منتشر کنید. اما در همین ابتدای کار، لازم نیست حتما سایت کسب و کار خود را راهاندازی کنید. ابزاری که قصد داریم به شما معرفی بکنیم مخصوصا CMS وردپرس هست و افرادی که وردپرس کار هستند و یا سایت وردپرسی دارند حتما باید از این ابزار استفاده بکنند.

زبان برنامه نویسی سطح پایین که به وسیله آن صفحه های وب سایت ساخته می شود. فعالیت های Social Media Marketing در ایران نسبت به قبل اهمیت بیشتری یافته و شما می بایست به صورت تخصصی در آن فعالیت داشته باشید و به صورت برنامه ریزی شده، تبلیغات کنید. در این مرحله باید مشخص کنید که هدف شما از ورود به دنیای بازاریابی دیجیتالی چیست. اگر سایت اختصاصی خود را داشته باشید، باید به فکر بازاریابی با ایمیل، بازاریابی محتوا و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بیفتید. همه ما میدانیم که بازاریابی در شبکه های اجتماعی و یا فعالیت های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی می تواند باعث افزایش فروش، برقراری ارتباط بهینه با مخاطب، برند سازی و … شبکه های اجتماعی همه گیر شده است و هر فرد یا شرکت از یک رسانه رایگان برخوردار است.

این مجموعه فعالیت ها دست آورد های متعددی دارد.

در زیر پنج مرحله از مراحل دیجیتال مارکتینگ یکپارچه برای یک کمپین معرفی شده و یک زمان تقریبی برای هر کدام از مراحل هم، تخمین زده شده است. در این نوع از تبلیغات منحصرا افرادی هدف قرار داده می شوند که پیش از این به وبسایت یا اپلیکیشن موبایلی شما سر زده باشند. برآورد تعیین قیمت نهایی سئو در هر سایت با سایت دیگر متفاوت است و این عدد با توجه به آنالیز چند ساعتهای که صورت میگیرد، تخمین زده میشود. در هر دوره زمانی تعداد نقاط تماس، تلاشهای بازاریابی مشتری که مشتری را لمس کرده و گسترش مییابد.

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ ابزار های مختلف و هر کدام کارکرد های گوناگونی دارند. A/B Testing زمانی کاربرد دارد که شما برای اولین بار قصد استفاده از اینترنت مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ دارید. SEO و یا Search Engine Marketing برای تمامی شرکت ها و با افرادی که از دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند بسیار ارزشمند و قابل توجه است. این ربات خزنده تمامی این صفر و یکها را به موتور جستجو بر میگرداند تا یک ایندکس ایجاد کند. خیلی وقتها پیش میآید که موقع مرتب کردن کمد ابزار یا لباسهایمان به یک مورد بر بخوریم که اصلا وجودش را فراموش کرده بودیم. در این بخش اقدامات لازم برای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی را بیان می کنیم. ابتدا مخاطبان خود را بشناسید و در همین راستا، به جذب آنها اقدام کنید. از مزایایی که سئو کلاه سیاه دارد این است که اگر گیر نیفتید، در مدت زمان کوتاهتری میتوانید سایت خود را سئو کنید و آن را در لیست جستجوهای گوگل بالا بیاورید.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی، می تواند باعث رشد کسب و کار، توسعه کسب و کار، تحول شرکت و پویایی آن شود. بسیاری از تکنیک های بازاریابی به جای افزایش اثربخشی بر روی مخاطبانی که قبلاً به دست آورده اید، برای جذب مخاطبان جدید هستند. این مجموعه فعالیت ها دست آورد های متعددی دارد. پس در این قسمت از نقشه راه باید مشخص شود که هدف و برنامه شما چیست؟ در ابتدای کار میزان بودجه و اهداف خود در کلمات کلیدی را مشخص کنید. در ابتدای تدوین یک برنامه برای پیشرفت اهداف، باید مشخص شود که برنامه دراز مدت و کوتاه مدت شما برای کسب درآمد چیست؟ این روزها حتی فروشگاههای فیزیکی هم به فکر داشتن بستر مناسب برای پیشرفت کسب و کارشان در دنیای اینترنت هستند. این مرحله از مراحل دیجیتال مارکتینگ از جمله مهمترین قدمها برای رسیدن به پیشرفت کسب و کار است. داشتن یک برنامه مدون برای پیشرفت در مراحل دیجیتال مارکتینگ لازم است.

اگر قرار است سئو خوب باشد باید فعالیت های خاص و مهمی را از خود نشان آژانس مارکتینگ شانار دهد. پس نباید فراموش کرد که حتما باید در فضای آنلاین فعالیت کرده و سلیقه مشتریان و مخاطبان خود را رصد کنید. تا اینکه در سال 2012، گوگل آپدیتی برای الگوریتمی بسیار قوی منتشر کرد که آن را با نام پنگوئن (Penguin) میشناسیم. برخی از مهمترین ابزار ها و فعالیت های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی را معرفی کردیم و برخی از کارکرد های آنان را بیان کردیم. ارسال ایمیل برای فروش های مقطعی، تخفیف های فصلی و یا معرفی محصول یا خدمت جدید، بسیار کاربرد دارد. ایمیل های ارسالی محتوا را به صورت مستقیم ارسال می کند و مزیت این کار این است که ایمیل شما در آرشیو کاربران باقی می ماند و مدت ها بعد می تواند به آن مراجعه کرده و یا حتی مشتری شما شود. بهتره همینجا از یکی از بزرگترین مشکلات و دیدگاه های بزرگ صحبت کنم : بعد از تولید محتوای با کیفیت حتما باید توزیع مناسب محتوا هم انجام بشود !

دیجیتال مارکتینگ

اما اگر تبلیغات و بازاریابی انجام ندهید یا به روشهای درست انجام ندهید، بیشتر تلاشهای شما بیثمر خواهد ماند. صرف نظر از موقعیتتان در فرآیند بازاریابی، مهم است که درک درستی از بهترین روشهای SEO داشته باشید. پس از اجرا و گزارش عملکرد، با کمک ابزار های آنالیزور، مانند گوگل آنالایتیکس و یا گوگل تگ منیجر (Google Analytics – Google tag Manager) بهترین کمپین را با توجه به گزارش عملکرد، و برطرف کردن ایراد های موجود، انتخاب و در اجرا های بعدی استفاده کنید. نکته ۱ – اگر در نظر دارید فقط از شبکه های اجتماعی استفاده کنید (مانند اینفلوئنسر مارکتینگ) در قدم اول نیازی به وب سایت ندارید.

دنبال فریب کاربران نباشید در وهله اول باید با آن ها صادقانه و محترمانه برخورد کنید. بدون شک همگی با آن آشنا هستید، چرا که اینباکسی نیست که در آن ایمیل پیشنهادِ خریدِ محصول نباشد. در ایمیل مارکتینگ محدودیت زمانی وجود ندارد. منابع مختلفی برای جذب ترافیک به سایت وجود دارد. بسته به قیمت محصولاتتان، احتمالاً هدف شما جذب افراد به وبسایت خودتان و تبدیل آنها به مشتری بدون نیاز به صحبت با فروشنده خواهد بود. محتوای خوب و با کیفیت، پایه و اساس جذب مخاطب و ترافیک به سمت سایت است. خوب در حال حاضر این مسئله در دنیای دیجیتال امروز اهمیتی چند برابر پیدا کرده است. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب، قبل از هر کاری سعی می کند شناخت درستی از کسب و کار شما پیدا کند. همانطور که هر روز و هر سال کاربران اینترنتی افزایش مییافتند، الگوریتمهای متفاوت و راه های بیشتری نیز برای جستجوی دقیق در اینترنت ابداع میشدند.

مهمترین و اولین قدم در دیجیتال مارکتینگ یا بازریابی اینترنتی، طراحی و ساخت وب سایت است. حال بسیاری افراد با درج لینکهای رایگان در سایتها و تبادل لینک و امور مشابه اقدام به ساخت بکلینکهای مصنوعی میکنند. مهندسان داده (گاهی اوقات به عنوان مهندسین اطلاعات شناخته می شوند) در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های خام متخصص هستند و مسئولیت ساخت سیستم ها برای ردیابی و نمایش داده ها را بر عهده دارند. یک مشاور میتواند کمپینهای تبلیغاتی اثرگذاری را از ابتدا تا به انتها برایتان برنامهریزی کند. ۵٫ (اولویت اول)در ذهن : از محتوا برای افزایش تاثیرتان استفاده کنید و با کسانی که برایتان اهمیت دارند؛ تعامل کنید. از ابزار های مختلفی میتوانید برای تعیین کلمات کلیدی استفاده کنید. با استفاده از سیستم تولید محتوایی مانند وردپرس به آسانی میتوانید سایت خود را راهاندازی کرده و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی مدیریت کنید.

بازاریابی محتوا