اصطلاحات حمل و نقل دریایی و مروری بر تعریف و کاربرد آن ها شرکت نمایندگی کشتیرانی ستاره آبی دریا | transemartlogistics

اصطلاحات حمل و نقل دریایی و مروری بر تعریف و کاربرد آن ها شرکت نمایندگی کشتیرانی ستاره آبی دریا | transemartlogistics

این مسئله باید در برگه­های ثبت کننده این اطلاعات به طور مشخص درج شود تا مشکلی در این زمینه به وجود شرکت حمل و نقل بین المللی ترنس مارت لجستیک نیاید. به کانتینری گفته می‌شود که، فقط حاوی کالای یک صاحب کالا باشد. حمل‌کننده‌ای است که با مشتری خود، وارد قرارداد خاصی می‌شود، و ممکن است خود را، از پاره‌ای از مسولیت‌ها، مبرا سازد. به‌عنوان مثال، مالکی که کشتی خود را، به شخصی، اجاره‌ی سفری می‌دهد، و در قرارداد، خود را از برخی مسولیت‌ها مبرا ‌می‌کند، حمل‌کننده‌ی خصوصی می‌باشد. حمل‌کننده‌گان بدون کشتی، بارنامه‌ی مجزایی، ازطرف شرکت خود، برای مشتری ، صادر می‌کنند. ، از دید مشتری، حمل‌کننده ، و از دید صاحب کشتی، فرستنده‌ی کالا ، می‌باشد.

  • حمل‌کنند‌گان بدون کشتی، بارنامه‌ی مجزایی ازطرف شرکت خود برای مشتری صادر می‌کنند.
  • FREE IN AND OUT به این معنا است که مشتری، بازرگان یا فرستنده‌ی محموله می‌بایست علاوه بر کرایه‌ی حمل، هزینه‌های بارگیری در مبدا و تخلیه در مقصد، را نیز به‌عهده بگیرد.
  • خطوط کشتیرانی بزرگ به‌منظور کاهش هزینه‌ها سعی می‌کنند تا تعداد بنادر تحت پوشش خود را، کاهش دهند.
  • در واقع کالایی که از لبه کشتی جدا شده، در مرحله بارگیری خارج شده است.

تحویل پس از پرداخت عوارض وضعیتی است که فروشنده یا خریدار طبق توافق­های قبلی، عوارض را پرداخت کرده‌­اند و فروشنده می­تواند کالا را از محل مورد نظر بدون هیچ گونه مشکلی خارج کند. کریر نیز یکی دیگر از اصطلاحات حمل و نقل دریایی است که افراد زیادی در این حوزه آن را به کار می­برند. انعقاد قرارداد برای حمل و همچنین صدور راه­ نامه یکی از مهم­ترین وظایف شرکت­های کریر هستند.

اصطلاحات حمل و نقل دریایی و مروری بر تعریف و کاربرد آن­ها

این اصطلاح یکی از مهم­ترین اصطلاحات حوزه حمل و نقل دریایی است. این اصطلاح برای وقتی به کار برده می­شود که یک کالا بخواهد از داخل یک کشتی، به داخل یک کشتی دیگر منتقل شود. به بیان بهتر باید بگوییم که مبدا و مقصد ذکر شده در این بارنامه، دو کشتی هستند نه دو کشور. کالاهایی که در حمل و نقل دریایی تحویل داده می­شود، شامل عوارضی می­شوند که باید به نهادهای دولتی پرداخت شوند. این پول­ها معمولا به شکل حضوری در اداره گمرک پرداخت خواهند شد.

تحویل از کشتی

ابتدا با تأمین کننده­ی کالای شما در کشور مدنظرتان ارتباط گرفته می­شود. کشتی های خطوط در بنادر تحت پوشش، هر دو عمل تخلیه و بارگیری را انجام می‌دهند. در یک مسیر اغلب چند کشتی از یک شرکت فعال هستند و یکی پس از دیگری با فواصل زمانی مشخص، بنادر موردنظر را تحت پوشش قرار می‌دهند. ما در این مطلب قصد داریم این اصطلاحات را مرور کنیم و کمی در مورد برخی از کاربردهای این اصطلاحات برای شما صحبت کنیم. درمقابل کشتی‌های دارای برنامه‌ی منظم ، کشتی‌های گذری TRAMP، هستند، که برنامه‌ی منظمی ندارند، و بین بنادر مشخص، رفت‌وآمد نمی‌کنند. از این کشتی‌ها، بیشتر درحالت اجاره، یا اجاره‌ی دربست ، استفاده می‌شود.

رزومه شرکت

وقتی که کالاها از لبه کشتی خارج شوند، فروشنده تعهدی نسبت به کالا نخواهد داشت. به عبارت بهتر، خطرات خسارت و هر گونه آسیبی به کالا، هنگامی که کالا از لبه کشتی جدا می­شود از فروشنده به خریدار انتقال پیدا می­کند. بارگیری یکی از اصطلاحات حمل و نقل دریایی است که کاربرد فراوانی نیز دارد. با این حال افراد زیادی هستند که به معنای این اصطلاح آگاه نیستند. در واقع کالایی که از لبه کشتی جدا شده، در مرحله بارگیری خارج شده است.