افزایش مهاجرت از ایران در پی تشدید سرکوب و محدودیت اینترنت ۱۴۰۱ ۱۱ ۴-کمک مهاجرت

شما با سرمایه گذاری در کشورهای توسعه یافته این شانس را دارید از شرایط اقتصادی آن کشور استفاده نمایید و علاوه بر کسب درآمد ، فرصت مهاجرت مادام العمر به آن کشورها را داشته باشید. قوانین مهاجرتی اکثر کشورهای دنیا (مثل امریکا) بدین صورت است که اگر فرزند شما در خاک آن کشور متولد شود، تابعیت آن کشور را می‌گیرد و شهروند آنجا محسوب می‌شود و می‌تواند پاسپورت آن کشور را بگیرد. حتی در بعضی از کشورهای توسعه یافته نظیر کانادا، با به دنیا آوردن فرزندتان در آنجا می‌توانید اقامت آن کشور را بگیرید و به آنجا مهاجرت کنید و از حق امتیاز شهروندی فرزندتان برخوردار شوید. کار کردن 20 ساعت در هفته اصلا پاسخگوی نیازهای مالی شما نخواهد بود.

شهر بلِد که مقصد اصلی مهاجران به کشور اسلوونی است، دارای مناطق بکر، دریاچه‌های شگفت‌انگیز، بازار کار مناسب با امکانات رفاهی و اجتماعی فراوان است. ایتالیا که میزبان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان است، چندسالی می‌شود نامش در لیست ارزان‌ترین کشورهای مهاجرپذیر دیده می‌شود. اما به یاد داشته باشید که زندگی در تمام شهرهای ایتالیا ارزان نیست! میانگین هزینه زندگی در ایتالیا (طبق آخرین آمار در سال 2021)، 700 یورو در ماه است که با احتساب هزینه مسکن 450 یورویی، این مبلغ به 1150 یورو در ماه می‌رسد.

با وجود اینکه این کشور کوچک و کم جمعیت است ولی به دلیل کم هزینه بودن زندگی، تحصیل و به صرفه بودن هزینه‌های دانشگاه‌ها مردم زیادی به این کشور مهاجرت می کنند. چنانکه ۵۰۲ میلیون نفر فارغ التحصیل از دانشگاه های استرالیا وجود دارد. جهت مهاجرت به این کشور در قدم اول باید ویزای تحصیلی استرالیا دریافت شود.

  • اما به صورت کلی، دو روش مهاجرت تحصیلی و کاری جزو کم هزینه‌ترین روش‌های مهاجرت محسوب می‌شوند.
  • در این بخش از مقاله به ارزان ‌ترین دانشگاه‌های اروپا برای دانشجویان بین‌المللی می‌ پردازیم.
  • معمولا، کشور آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت شغلی و تحصیلی است.
  • این ایده که آنها می توانند ذائقه هنری داشته باشند یا اینکه دارند می توانستند هنرمند باشند.

روش های مهاجرت کانادا بسیار متنوع است اما سه گروه اصلی وجود دارد که افراد برای مهاجرت می توانند از آن طریق اقدام کنند. و در آخر کشور کانادا از کشورهایی است که به صحبت های شهروندان خود توجه زیادی دارد و اگر دولت احساس کند یک موضوع می تواند تاثیر منفی بر روی افراد بگذارد سریع به حل آن می پردازد. در سال 2012 دولت محافظه کار در کانادا ایران را در لیست کشورهایی که حامی تروریسم هستند قرار داد و این موضوع باعث شد که سفارت کانادا در ایران بسته شود. هزینه اپلیکیشن فی در این روش برابر با 550 دلار برای فرد متقاضی و همین مبلغ برای همسر وی است؛ در صورتی که فرد فرزند کمتر از 22 سال داشته باشد این مبلغ به 150 دلار تغییر می کند.

البته هزینه های تست زبان، ارزیابی مدرک تحصیلی و ترجمه مدارک نیز وجود دارد که برای هر فرد ممکن است متغیر باشد. در این روش هزینه سرمایه گذاری در هر ایالت متفاوت است و بین 150 هزار دلار تا 800 هزار دلار متغیر است که بخش از این مبلغ برای سرمایه گذاری استفاده شده و مبلغ اصلی برای اثبات دارایی است. برای مثال در صورتی که قصد سرمایه گذاری در تورنتو را دارید باید 800 هزار دلار سرمایه اولیه داشته که 600 دلار آن را سرمایه گذاری کنید. افرادی که اقامت دائم کانادا دارند یا شهروند کانادایی هستند، از طریق اسپانسرشیپ میتوانند والدین خود یا همسر خود را اسپانسر کنند که آنها همه بتوانند به کانادا مجله خبری مهاجرت کنند. لطفا توجه داشته باشید که؛ قرارداد شما، از نظر دولت و اداره مهاجرت کانادا، زمانی معتبر خواهد بود که، طرف قرارداد شما، وکیل رسمی مهاجرت کانادا باشد و ایشان قرارداد را امضا کنند، نه نماینده، نه آژانس هواپیمایی، نه وکیل دادگستری، نه ….

شرایط و راه‌های مهاجرت بدون پول چیست؟

ارزان ترین دانشگاه های دنیا در کشورهای ترکیه، کشور ایتالیا، کشور روسیه، کشور چین، کشوراسپانیا و کشور اوکراین قرار دارند. همچنین بیشترین هزینه تحصیل و زندگی به کشورهای آمریکا، کشور کانادا، کشور استرالیا. همی نطور کشور انگلستان، کشور لندن کشور نیوزلند و کشور دانمارک مربوط می شود. توصیه اکید داریم که پیش از اقدام برای مهاجرت تحصیلی حتماً برآورد صحیحی از مخارج داشته باشید.

دانشگاه کلگری

بنابراین یکی از دغدغه‌های اصلی افراد برای مهاجرت، انتخاب ارزان‌ترین راه مهاجرت است. به صورت کلی معیارهای مختلفی موجب می‌شود که یک روش ارزان‌تر و کم هزینه باشد. زلاند نو یا نیوزلند، سرزمینی که از بیش از 700 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است، یکی دیگر از مقاصد ارزان برای مهاجرت ایرانیان به شمار می‎رود.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و خرید کافی شاپ

مثلاً برای مهاجرت تحصیلی، تمامی مدارک تحصیلی و ریزنمرات شما باید ترجمه و معادل سازی شوند و برای مهاجرت کاری باید مدارک سوابق کاری قبلی را ارائه کنید. با توجه به تسهیل قوانین و ایجاد انواع روش های مهاجرت، امکان زندگی در کشور دلخواه در بین علاقه مندان مهاجرت آسان تر از قبل شده است. اما رسیدن به جواب این سؤال که از بین انواع روش های مهاجرت مشخصاً چه روشی برای شما و خانواده تان مناسب تر است، اصلی ترین دغدغه ذهنی شما است. پس از خواندن این مقاله، با شرایط و انواع روش‌های مهاجرت به اروپا، آمریکا و استرالیا در سال 2023 آشنا خواهید شد و می‌توانید ارزیابی دقیق تری از برنامه مهاجرت داشته باشید.

تحقیقات نشان دهد که چگونه عودت کنندگان می تواند توسعه اقتصادی را تقویت و سرمایه انسانی را غنی کند. این مکاتبات باید با سطح مناسبی از دانش انگلیسی انجام گیرد لذا بسیار حساس خواهد بود. از این رو انجام این امور توسط یک وکیل و یا شرکت مهاجرتی می تواند ریسک این امور را به صفر برساند.