انواع آسانسور را بشناسید: آسانسور هیدرولیک، کششی، پیچشی، مغناطیسی

انواع آسانسور را بشناسید: آسانسور هیدرولیک، کششی، پیچشی، مغناطیسی کابین آسانسور از درب ایمنی برخوردار است که مسافران در فضای داخل کابین احساس امنیت می کنند. ‌ در این‌گونه از آسانسورها از گیربکس استفاده نمی‌شود و سرعت آن‌ها می‌ تواند به ۲.۵۳ متر بر ثانیه نیز برسد. سیم بکسل در این مدل از آسانسورهای کششی به بالای کابین اسانسور متصل است و به دور فلکه برای به حرکت در آوردن آسانسور پیچیده شده ‌است. موتور در آسانسورها و همچنین تمامی وسایل و تجهیزات برقی نقش کلیدی و تعیین کننده بر کیفیت و حتی ایمنی ایفا می کند. با توجه به بودجه و نوع نیاز ساختمان، می توانید یکی از انواع موتور موجود در بازار را با مشاوره گرفتن از متخصصین ست لیفت تهیه و نصب کنید. از جمله انواع موتور، می توان به موتور کششی و موتور هیدرولیکی اشاره کرد.

تابلو فرمان آسانسور[ویرایش]

اگر آسانسور به سمت بالا حرکت می‌کند، در تعبیر خواب این نشانه‌ای از صعود و ارتقاء شخصی نیز هست، که با وجود این به کمک سایرین وابسته است. اگر آسانسوری که در عالم خواب می‌بینیم به سرعت رو به پایین حرکت کند، آن وقت به معنی آن است که خواب بیننده نمی‌تواند تقاضاهای بالاتر و بیشتری را در حال حاضر برآورده کند. اگر آسانسور در زیرزمین توقف کند، این خواب به احساسات آن فرد و آنچه در تاریکی نهفته است مربوط می‌شود. در ادامه مقاله «آشنایی با انواع آسانسور» به بررسی آسانسورهای هیدرولیک می‌پردازیم. ساختار آسانسور کششی برحسب ماشین آتوود است و از وزنه و موتور استفاده می‌شود. این نوع آسانسور معمولاْ در مراحل پایانی ساخت ساختمان نصب می‌شود و نصب آن یک ماه زمان نیاز دارد.

آسانسور معمولاً سکو یا اتاقکی است که از کابلی آویزان است و کابل را موتوری جمع یا باز می کند. قبل از این که آسانسورها خودکار شوند، متصدی آسانسور وظیفۀ به حرکت درآوردن و متوقف کردن آسانسور، و نیز بازکردن و بستن در آن را به عهده داشت. اتاقک محرکی می باشد که برای حمل انسان یا کالاها از آن استفاده شده و از طبقه ای به طبقات بالا یا بر عکس عمل میکند و جزء یکی از حمل و نقل های عمودی برای جابجایی انسان و اشیا می باشد. آسانسورها توسط و به کمک موتورهای الکتریکی کنترل می شوند که این موتورها با کمک کابل های کشش و سیستم متقابل وزن کار جابجایی را انجام می دهند. یا با پمپ هیدرولیک میزان مایعات را برای بالا بردن در یک پیستون استوانه ای تزریق و کنترل می‌کنند.

کرپی سیم بکسل

شرکت آسانسور و پبه برقی آتیس می تواند یک راه حل قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای تمام نیازهای شما ارائه دهد. به عنوان مثال سکوهای نفتی، پالایشگاه ها، مجتمع های پتروشیمی و بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل وجود گاز و پودرهای قابل اشتعال در محیط شرایط بسیار خاصی دارند. رعایت ایمنی در این مراکز مهمترین عاملی است که همواره به آن توجه می شود.

تراول کابل قطعه ای در آسانسور است که وظیفه دارد دستورات لازم برای حرکت و انجام وظیفه هر کدام از اجزا ارسال کند. موتورهای گیربکس به فلایویل جهت نصب نیاز داشته ولی موتورهای گیرلس نیازی به این قطعه ندارند. در ساختمان شما از چه نوع اسانسوری استفاده می شود؟ مزایا و معایب آسانسور محل زندگی شما چیست؟ نکات مثبت و منفی آن ها را با ما در میان بگذارید. از مزیت های درب سانترال نسبت به درب های لولایی می توان سهولت در باز شدن درب، رفت و آمد آسان و همچنین اشغال نشدن فضا را نام برد. برای مثال عدم کنترل در بسته شدن ناگهانی آن ها و یا باز شدن 90 درجه آن که باعث اشغال فضا می شود، از معایب استفاده از این مدل درب می باشد.

برای مشخص کردن ابعاد درب ها به نوع آسانسور و چاله آن اینجا توجه می شود. آسانسورها را می توان بر اساس معیارهایی به انواع مختلفی دسته بندی کرد. اما بر اساس معیار نحوه تولید و انتقال نیرو، می توان آسانسورها را به چهار نوع کششی، هیدرولیک، مغناطیسی و هیبریدی تقسیم کرد.

  • به هیچ عنوان نباید لوله کشی های ساختمان، تاسیسات و هرگونه قطعات دیگر در آن قرار گیرد.
  • اگر اضافه تر از ظرفیت آسانسور بار در آن قرار داده شود سیستم اضافه بار عمل می کند و مانع از حرکت کابین می شود.
  • برای آشنایی بیشتر با هر یک از قطعات می توانید به صفحه قطعات اسانسور مراجعه کنید یا صفحه اختصاصی هر یک از آنها را مشاهده کنید.
  • پاراشوت یک سیستم جلوگیری از سقوط است که پس از نصب اسانسور با حضور مسئول کارگاه و تکنسین های آسانسور تست و چگونگی عملکرد آن آموزش داده می شود.
در انواع جدید آسانسورها و در بخش شناسایی دو سنسور جدید جایگزین سنسورهای ثابت شده اند که این سنسورها عملیات شناسایی را انجام و سیگنال ها را توسط تراوبل کابل به جعبه فرمان انتقال می دهند. به این ترتیب آسانسور در جایگاه کاملا مناسب در طبقه مورد نظر متوقف می شود. تراول کابل یا Traveling Cable کابلی تخت و پهن است که از 24 رشته سیم با نمره 10 ساخته شده است. این قطعه وظیفه انتقال فرمان و دستورات از دکمه های آسانسور به جعبه رویزیون و تابلو فرمان را بر عهده دارد. زمانی که سرعت کابین از حد استاندارد فراتر رود، گاورنر یا Governor متصل شده به پاراشوت باعث فعال شدن ترمز ایمنی و توقف کابین آسانسور می شود.

با اینکه از طریق پله هم می توان به طبقات بالاتر رفت اما آسانسور جایگزین بسیار سریع تر و بهتر از پله ها است که مزایای آن بر هیچ کسی پوشیده نیست. چاه آسانسور Elevator shaft به کل فضایی که محل قرار گیری تجهیزات و حرکت کابین از پایین ترین نقطه کف چاهک تا زیر سقف است گفته می شود. چاه، که به آن داکت اسانسور نیز می گویند باید مطابق الزامات استاندارد برای اسانسور احداث و آماده سازی شود. به هیچ عنوان نباید لوله کشی های ساختمان، تاسیسات و هرگونه قطعات دیگر در آن قرار گیرد. البته آسانسورهایی با کاربردهای مشابه می توانند سیستم محرکه متفاوتی داشته باشند.

سرویس آسانسور چیست؟