بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

چطور بهترین لپتاپ گیمینگ ۲۰۱۹ را انتخاب کنیم؟ سیستم گیمینگ بالا رده میتواند به شما اجازه دهد بازیهای روز را روی رزولوشنی بالاتر از 1440p با نرخ حداقل 60 فریم بر ثانیه تجربه کنید. میخواستم ببینم نظرتون در مورد لپ تاپ Lenovo ideapad gaming 3 تو رنج قیمتی ۲۰ تا ۲۵ میلیون چی هستش تنها نقطه ضعفش ک شاید زیادم به چشم نیاد همون نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتز هست ک تو ذوق میزنه و من دیگه نکته منفی ندیدم آیا گزینه بهتری توی این قیمت هست داخل بازار یا خیر ممنون از توجهتون. ما طیف گستردهای از کیفهای لپتاپ کولهپشتی و کاور لپ تاپ را با قیمتهای بسیار متنوعی عرضه میکنیم که میتوانید بررسی و خرید نمایید. حتی میتوانید استندهای مخصوصی را برای همین هدف مشخص خریداری کنید. خرید یک سیستم گیمینگ 150 میلیون تومانی، اما داشتن یک پاور 2 میلیون تومانی بیمعنی است و مشخص نیست حاصل این ترکیب چه خواهد شد.

لنوو در این لپتاپ از پردازنده جدید و قدرتمند اینتل Core i7-11370H و کارت گرافیک اقتصادی اما کارآمد انویدیا جیفورس RTX 3050Ti استفاده کرده که میتوانند تمام نرمافزارهای حرفهای و بازیهای روز را با تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کنند. پردازنده مرکزی اینتل Core i7-12700F بدون شک یکی از بهترین CPUها برای یک سیستم گیمینگ است. قابل ذکر است که Core i7-12700F حتی بدون اورکلاک کردن، برق زیادی مصرف میکند و شدیدا داغ میشود. برای کیس نیز ما Thermaltake’s Core V71 Tempered Glass Edition را برایتان در نظر گرفتهایم. استاندارد 80 Plus Bronze یا بالاتر را بهتر است مد نظر قرار دهید. نسخه 2 ترابایتی این SSD نسبت به Samsung 980 Pro مقرون به صرفهتر است و گزینه مناسبتری به نظر میرسد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون

برای مثال آیا لزومی میبینید که این قطعات دارای نورهای RGB باشند؟ برخی از بررسیها نشان میدهند که در این بحث، پردازندههای شرکت AMD میتوانند از رمهای دارای سرعت بیشتر، بهتر بهره ببرند. پس اگر قصد دارید به سراغ پردازندههای اینتل بروید، دیگر نیازی نیست حتما سریعترین مدل بازار را انتخاب کنید. اما باید برخی موارد دیگر را نیز مد نظر قرار دهید. علاوه بر این، با توجه به بودجهتان میتوانید موارد مانند Radeon RX 6700 XT یا RTX 3070 Ti را نیز مد نظر قرار دهید. این لپ تاپ مناسب کارهای اداری، برنامه نویسیِ، تدوین است که بهترین خروجی را میتوانید از آن بگیرید. همچنین این لپ تاب بسیار باریک است. واحد پردازش مرکزی یا(CPU (Central Processing Unit که وظیفهی تفسیر و اجرای تمامی دستورات کامپیوتر است که از سایر بخشهای نرم افزاری و یا سخت افزاری ارسال میشود. و زمانکی که یک نسل جدید عرضه میشود، به این علت است که تمامی زمینه های فنی – هر چه هسته ها بیشترباشد، حافظه گرافیکی بیشتر، پهنای باند بیشتر و عملکرد های بیشتری در اختیارتان خواهد بود.

بهترین لپتاپ های گیمینگ

وقتی تمام قطعات اصلی را انتخاب کردید، باید جایی باشد که آنها را در کنار هم قرار دهیم. با تمام اینها، اگر به دنبال محصولی پر زرق و برقتر و گرانتر هستید، باید مادربرد MSI Edge WiFi را انتخاب کنید. در همین رده اگر به AMD علاقهمند هستید، میتوانید پردازنده مرکزی Ryzen 9 PRO 3900 را انتخاب کنید. البته اگر میخواهید هزینه کمتری صرف کنید، در راهنمای خرید سیستم گیمینگ ارزان باید بگوییم که میتوانید به سراغ منبع تغذیه ارزانتری بروید. این بدان معناست که میتوانید آخرین بازی AAA را با آن بازی کنید، بدون اینکه دستگاه سنگینی را با خود حمل کنید. اکثر پردازندههای جدید گرمای زیادی تولید میکنند و برای این که بتوانید وضعیت آنها را کنترل کنید، باید به سراغ تهیه سیستم کولینگ خوب بروید. هرچند باید بدانید که خنککنندههای جدید بیش از چیزی هستند که صرفا بخواهید آنها را به عملکردشان محدود کنیم.

این CPU از پس هر کاری که فکرش را بکنید برمیآید.

اکثر قطعات پی سیهای مدرن را میتوانید روی یک کیس میانرده قرار دهید. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی لپ تاپ لنوو از وضوح فول اچدی بهره میبرد و میتوانید ویدیوها را با کیفیت و وضوح خوبی روی آن مشاهده کنید. از طرفی تمامی لپ تاپهای گیمینگ، حداقل پردازنده core i7 را دارند. پاور یا منبع تغذیه همانطور که از ناماش پیدا است، تمامی قطعات سیستم را تغذیه میکند. این لپ تاپ تمامی ویژگیهای یک لپ تاپ مخصوص گیمینگ را یک جا دارا است. برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ باید این ویژگی ها رادا شته باشد : کارت گرافیک قوی بالای 4G ، پردازنده ی قوی I7 , بهترین لپ تاپ گیمینگ I9 ،سرعت بالا ,RAM 16 G ،کیفیت بالای صفحه نمایش 1080 × 2560 پیکسل ، کیفیت بالای پخش صدا ، سیستم خنک کننده ی قوی ، فضای ذخیره سازی مناسب 1T ، طراحی خاص کیبورد دکمه های مقاومتر ، اهمیت به طراحی بدنه و نورپردازی ، وزن بالای لپ تاپ ها ، استحکام بدنه .

بهترین لپ تاپ گیمینگ

ایسر اسپایر VX5-591G با ویژگیهای سختافزاری جدید و قوی به بازار عرضه شده است. غیر از آنها بقیه ویژگیها قابل قبول هستند؛ برخی از ویژگیهای سختافزاری ایسر نیترو 5 عبارتند از: پردازنده اصلی 5 هستهای 2.4 گیگاهرتزی اینتل، پردازنده گرافیکی Nvidia GTX 1650 با VRAM 4 گیگابایتی، رم 8 گیگابایتی و حافظه SSD 512 گیگابایتی. یکی از محصولات گیمینگ آن به نام Predator 21X است که در عین داشتن ویژگیهای ظاهری خاص و عجیب، اما در گیمینگ عملکرد بالایی دارد. سرعت نوشتن این SSD دو برابر رقبایاش است و میتواند تجربهی بسیار خوبی را به گیمرها ارائه دهد. البته قطعا قیمت آن در کشور ما بسیار بالا است، اما کسی که چنین هزینهای را صرف سیستم گیمینگ میکند، بهتر است یکی از بهترین کیسهای موجود را نیز داشته باشد. اگر قصد دارید کمتر از این نیز هزینه کنید، میتوانید به سراغ گزینههایی نظیر RTX 3070 Ti، RTX 3060 Ti یا Radeon RX 6700 XT بروید.

برندها و طرحهای بیشماری در بازار وجود دارد که هر یک از آنها خصوصیات منحصر به فردی دارند. چرا که هر کدام از قطعات این لپ تاپ با دارا بودن شرایط ویژه و منحصربفرد، قابلیت و امکانات فوق العادهای را در اختیار گیمرهای عزیز قرار میدهد. اما هر وقت لپ تاپ گیمینگ خواستین خرید کنید. این CPU از پس هر کاری که فکرش را بکنید برمیآید. باید بدانید که داشتن پاور خوب جزو ملزمات بستن یک سیستم گیمینگ محسوب میشود و باید آن را جدی بگیرید. این مدل را هم جزو انتخاب های اصلی خود دارند. اگر بخواهید صادق باشیم، باید ذکر کنیم که انتخاب کارت گرافیک خوب در این روزها کار سادهای نخواهد بود. اما اگر باز هم به فضای بیشتری نیاز داشتید، میتوانید آن را ارتقا دهید. ما در یک مقاله تحت عنوان مقایسه کارت گرافیک AMD و Nvidia به طور کامل دو شرکت غول در زمینه تولید کارت گرافیک را مقایسه کردهایم که میتوانید نگاهی به آن بیندازید.

انتخاب این قطعه نیز به بودجهتان و به طور کلی قیمت سیستم گیمینگ که میخواهید تهیه کنید، بستگی دارد. این به بودجه شما بستگی دارد که چه قطعهای را میخواهید خریداری کنید. البته هیچکس منکر تاثیر قیمت کالا در خریدِ آن نیست امّا پیشنهاد میکنیم اگر تصور میکنید اطلاعاتی از لپ تاپ های موجود در بازار ندارید ابتدا نیاز های خود را به خوبی بشناسید سپس قیمت ها را بسنجید و در آخر از کارشناسانِ خاص باکس در خصوص خرید لپ تاپ مد نظر خود کمک بخواهید. البته با این مشخصات فنی لپ تاپ در اجرای بازیهای سنگین اندکی ضعف نشان خواهد داد. در تستهای انجام شده، این تضمین وجود دارد که لپتاپ legion 5 15IMH05H میتواند از پس بازیهای سنگین در رزولوشن ۱۰۸۰p و تنظیمات گرافیکی High و حتی Ultra تا حداقل ۳۰ فریم بر ثانیه بر بیاید.

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

همچنین اگر میخواهید هزینه بیشتری صرف کنید، میتوانید مدتی صبر کرده و حدود سه هفته دیگر به سراغ Ryzen 7 5800X3D بروید. شرکت SteelSeries برای اینکه قابلیت شخصیسازی بیشتری برای گیمرها تدارک ببیند، علاوهبر قابلیتهای معمول و متداول مثل کم و زیاد کردن روشنایی نمایشگر و صدا، به گیمرها این امکان را میدهد تا با نگه داشتن کلید Fn و زدن هرکدام از کلیدهای F بالای کیبورد، تغییراتی از جمله زیاد کردن دور فنهای خنککننده، تغییر نوع و کم و زیاد کردن شدت نورپردازی کلیدها و فعال کردن Croshair هدفگیری در میانهی نمایشگر را اعمال کنند.به نسبت چیزی که در لپتاپهای دیگر میبینیم، Raider GE66 ترکپد کوچکتری دارد که در بخش پایین کیبورد جا خوش کرده است. به نظر نمیرسد که این لپ تاپ از عهده هیچ بازی یا برنامهای برنیاید و از طرفی میتوان آن را به عنوان یک نمونه شایسته برای جایگزینی نسل آینده دسکتاپ به شمار آورد.

انتخاب منبع تغذیه مناسب پی سی سادهتر از چیزی است که به نظر میرسد. به طور کلی باید بگوییم در این رده، مادربرد MSI Pro Z690-A از نظر قیمت معقولترین گزینه به نظر میرسد. از دیگر مشخصات کلی این لپ تاپ میتوان به وزن 2.1 کیلوگرمی، 8 مگابایت حافظه Cache و باتری 56 وات ساعت اشاره کرد. پردازنده ۱۴ هستهای نسل ۱۲ اینتل Core™ i7-12700H انتخاب بسیار خوبی برای این لپ تاپ بوده و با ۴.۷ گیگاهرتز سرعت پردازش، میتواند از پس سنگینترین کارها بر بیاید. هارد نیز پیشتر یکی از قطعات بود که کاربران در انتخاب آن کار سختی نداشتند. منبع تغذیه NZXT C850 نیز کاملا میتواند نیازهایتان را برطرف کند و انتخاب ایدهآلی محسوب میشود. شاید بتوان گفت در راهنمای خرید سیستم گیمینگ، معرفی و انتخاب رم از سایر قطعات سادهتر است. این لپتاپ علیرغم ارزانقیمت بودن دارای صفحهکلید نرم و راحت و اسپیکرهای عالی است.

این لپ تاپ بخاطر طراحی زیبای خود مورد تحسین خریداران قرار گرفته است. این قطعه بدون شک یکی از مهمترین قطعات پی سی است و شاید بتوان آن را حائز اهمیتترین بخش در یک سیستم گیمینگ در نظر گرفت. البته قبلا انتخاب این قطعه دشوار نبود، اما در چند وقت گذشته این موضوع به یکی از چالشهای پی سی گیمرها تبدیل شده است. با این حال با خرید چنین قطعاتی، میتوانید تا چند سال بدون ارتقا سیستم، بازیهای روز را با بهترین کیفیت تجربه کنید. به هر حال در این موضوع هم بودجهتان حرف اول را میزند. لپتاپهای مخصوص بازی، دستگاههایی جذاب؛ اما متنوع هستند و انتخاب مدل ایدئال مطابق با بودجه و نیازهای هر کاربر، امر دشواری است. موضوع مهمی که باید در مورد لپتاپهای مخصوص بازی، بهخصوص مدلهای قدرتمند و گرانقیمت بدانید این است که این مدلها برای جایگزینی کامپیوترهای رومیزی طراحی شدهاند و به اصطلاح به آنها Desktop Replacement میگویند.

قطعات معرفی شده در این قسمت قیمت بالایی دارند و برای کسانی مناسب هستند که بودجهشان محدود نیست. اگر سیستم کولینگ خوبی نداشته باشید، در واقع بسیاری از کارهایی که دوست دارید انجام دهید را نمیتوانید عملی کنید. هرچند اگر دوست داشته باشید قدم را فراتر بگذارید، ما در راهنمای خرید سیستم گیمینگ بالا رده توصیه میکنیم که به سراغ 32 یا حتی 64 گیگابایت رم بروید. Dark Rock 4 Pro نیز اصلا نباید نگران بالا رفتن دمای آن باشید و هر چقدر دوست دارید، میتوانید به آن فشار بیاورید. با داشتن این مقدار رم دیگر نباید نگران چیزی باشید و میتوانید به راحتی از تجربه بازیها لذت ببرید. پس شما این امکان را دارید که از لپ تاپ های گیمینگ با قیمت پایین تر استفاده کنید و در زمانی دیگر لپتاپ را ارتقا دهید . لپ تاپ های گیمینگ نسبت به لپ تاپ های عادی چه ویژگی هایی دارند؟

به طور کلی باید هزینه کافی را برای این قطعه صرف کنید تا برای مدتها خیالتان از بابت آن راحت باشد. در انتخاب این قطعه نیز باید به برند توجه داشته باشید. هاردهای «SATA» نسبت به «PATA» سرعت بیشتری دارد و از کابلهای جمعوجورتری نیز بهره میبرد. البته Asus Prime Z690-P نیز میتواند جایگزین خوبی برای مادربرد MSI باشد. اگر به بیش از یک SSD که قابلیت پشتیبانی از PCIe 4.0 را داشته باشند نیاز دارید، باید به سراغ مادربرد X570 بروید. برای چنین قطعاتی، یک مادربرد B660 کافی است، اما اگر میخواهید از چندین SSD با قابلیت PCIe 4.0 بهره ببرید، باید Z690 را انتخاب کنید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲

از همین روز بهتر است برای لپ تاپ مخصوص بازی از یک رم با حداقل حافظه 16 گیگ استفاده شده باشد. زیبایی Blade 14 ریزر در میان لپ تاپهای گیمینگ کمتر دیده میشود. در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی و برنامه نویسی، لپ تاپ مخصوص رشته مهندسی مکانیک، برق، پزشکی، نفت، شیمی، صنایع، عمران و کامپیوتر را معرفی خواهیم کرد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ های دل برای رشته مهندسی را بخوانید.لیستی که در ادامه مطالعه میکنید، مربوط به تاریخ ۱ دی 1401 بوده و این محصولات از میان نزدیک به صد لپ تاپ موجود در بازه قیمتی ۱۶ تا ۳۰ میلیون انتخاب شدهاند.

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ MSI که یکی از محبوب ترین برند های لپ تاپ های گیمینگ در بین گیمر ها است، حتما باید جایی در میان لیست بهترین لپ تاپ ها تا 50 میلیون تومان داشته باشد. به یکی از خوش ساختترین، سبکترین و در عین حال قویترین لپ تاپهای موجود در این مطلب میرسیم. شرکت ایسوس برای پردازنده مرکزی این لپ تاپ گیمینگ یکی از قویترین پردازندههای موجود حال حاضر بازار، یعنی Intel Core i5 11260H را انتخاب کرده است. پردازنده Core i7 10750H در کنار 6 گیگابایت گرافیک GTX1660Ti و رم 16 گیگابایتی باعث گردیده تا در زمان بازی نیز کمبودی احساس نکنید. لنوو Ideapad L340 یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های تا 20 میلیون است که علاوه بر کارهای روزمره و اداری، توان اجرای برخی بازیهای جدید را نیز دارد. از طرفی برند لنوو با لپ تاپ IdeaPad Gaming 3-E حضور داره که یک سی پی یو سری اچ اینتل یعنی 10750H را داره.