درخواست پناهندگی به استرالیا از طریق دفتر UNHCR-کمک مهاجرت

به زبان ساده ایمیگو می‌خواهد دست کسانی را که قصد کوچ کردن دارند، بگیرد و تا زمانی که پایشان را روی خاک کشور مقصد نگذاشته‌اند، رها نکند. طبق آمار، در دوره تحصیلی ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ تعداد دانشجویان بین‌المللی مشغول به تحصیل در استرالیا، مجله خبری مهاجرت در مجموع حدود ۵۲۷ هزار نفر بوده است. دانشگاه‌های معتبری همچون دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیو ساوت ولز و دانشگاه کوئینزلند سالانه دانشجویان زیادی را از سراسر جهان در کلاس‌های خود جای می‌دهند.

همانطور که در مطالب به آن اشاره کردیم، سریع‌ترین و بهترین راه مهاجرت به استرالیا برای هر شخص متناسب با شرایط وی متفاوت است. اما به طور کلی ویزای کارآفرینی وویزای گلوبال تلنت استرالیااز سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. برای کارآفرینی در استرالیا متقاضی در صورتی که سرمایه مورد نیاز را داشته باشد و بتواند کسب و کاری سودآور در استرالیا تأسیس کند، می‌تواند اقامت دائم این کشور را نیز دریافت نمایید.

از چه راه‌هایی می‌توان به استرالیا مهاجرت کرد؟

البته سطح درآمد افراد در این شهر از میانگین ملی بیشتر بوده و در مشاغل حوزه هوانوردی، ساخت و ساز، مهندسی اتومبیل، امور مالی و فناوری فرصت‌های شغلی متعددی برای مهاجران وجود دارد. همسران شهروندان استرالیایی و یا دارندگان اقامت دائم می‌توانند از طریق ویزای همسر (ساب کلس 820 و 801) به طور موقت و یا دائم در این کشور ساکن شوند. استرالیا همچون کانادا یک کشور مشروطه سلطنتی به شمار آمده که به عنوان یکی از کشورهای همسود زیر نظر خانواده سلطنتی انگلستان است. ملکه انگلستان فرماندار کل کشور را تعیین کرده و مجلس نمایندگان نیز نخست‌وزیر را مشخص می‌کنند. حزب لیبرال، حزب کارگر، حزب سبز و حزب یک ملت، احزاب اصلی کشور استرالیا را تشکیل می‌دهند. اگرچه فرماندار کل بنا بر قانون اساسی، از اختیارات فراوانی برخوردار بوده اما در عمل شخص اول اجرایی در این کشور، نخست‌وزیر آن می‌باشد که در طی یک پروسه دموکراتیک انتخاب و منتسب شده و سپس دولت را تشکیل می‌دهد.

با کمک‌گرفتن از وکلای مهاجرتی، با جدید ترین قوانین مهاجرت به استرالیا، شرایط اقامت استرالیا و جدیدترین تغییرات آن‌ها آشنا شده و بهترین روش مهاجرتی طبق شرایط خود را پیدا می‌کنید. افراد می توانند در صورت ازدواج با تبعه و شهروند استرالیایی تابعیت این کشور را به دست آورند. اما باید در نظر داشت که طبق قوانین کشور استرالیا، تابعیت این کشور از همان ابتدا به متقاضی تعلق پیدا نمی کند. در ابتدا افراد می توانند با یک اقامت 2 ساله وارد کشور استرالیا شوند و بعد از ارائه مدارک لازم مبنی بر زندگی مداوم با شهروند استرالیایی اقامت خود را تمدید نمایند و پس از 5 سال اقامت دائم در خواست تابعیت استرالیا را در اداره مهاجرت و کنسولگری این کشور اعلام نمایند. وکیل مهاجرت به استرالیا با توجه به روش های متنوع و ویزاهای متعدد در این کشور نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری دارد. با توجه به اعطای صدور ویزاهای مختلف از سوی کشور استرالیا، وکیل متخصص مهاجرتی استرالیا با شناخت قوانین و مقررات مهاجرتی این کشور و با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت متقاضی بهترین روش مهاجرتی و نوع ویزا را انتخاب کرده و سبب سهولت و تسریع روند امور مهاجرت به استرالیا می شود.

  • دوم اینکه، یکی از پدر و مادر صاحب پاسپورت استرالیا باشند و در این حالت چه تولد داخل استرالیا و چه خارج استرالیا باشد با تولد، فرزند نیز صاحب تابعیت می‌شود.
  • در این حین شما باید بتوانید به صورت هوشیارانه ایمیل خود را چک کنید تا اگر مکاتباتی در این زمینه انجام گرفته است را بتوانید انجام دهید.
  • از آنجا که روند مهاجرت بسیار پیچیده است و قوانین مهاجرتی همیشه و همواره در حال تغییر هستند، داشتن وکیل گرچه اجباری نیست ولی قویا توصیه می شود.
  • اگر با ویزای کاری مهاجر یا تجاری به استرالیا می آیید، هر یک از اعضای خانواده تحت تکفل یعنی همسر، فرزندان زیر 25 سال و بستگان وابسته سالخورده مانند پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ می توانند به شما بپیوندند.
  • ویزای فرزند استرالیا مختص افرادی است که یکی از والدین آنها حق اقامت دائم یا شهروندی کشور استرالیا را دارد.

این افراد باید بدانند با آیتمی در سیستم امتیازی اسکیل ورکر استرالیا رو به رو هستند که کاملا می توانند با آن سرنوشت خود را تغییر دهند. بدین صورت که کلیه افرادی که تزریق 2 دوز از یکی از واکسن‌های مورد تایید استرالیا را انجام داده و همچنین از تزریق دوز دوم واکسن‌شان حداقل 14 روز گذشته باشد، برای سفر به استرالیا هیچ منعی نخواهند داشت. مثلاً شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا با شرایط ویزای کار استرالیا متفاوت است. بالاتر، در هر کدام از روش‌های مهاجرتی به جزئیاتی از شرایط مهاجرت به استرالیا اشاره شد.

اگر با ویزای کارگری به استرالیا می آیید، اعضای خانواده تحت تکفل شما واجد شرایط پیوستن به شما با ویزای وابسته هستند. اگر با ویزای کار موقت به استرالیا می آیید، فقط همسر یا شریک زندگی شما و هر فرزند مجرد زیر 18 سال واجد شرایط دریافت ویزای خانواده وابسته هستند. اگر با ویزای کاری مهاجر یا تجاری به استرالیا می آیید، هر یک از اعضای خانواده تحت تکفل یعنی همسر، فرزندان زیر 25 سال و بستگان وابسته سالخورده مانند پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ می توانند به شما بپیوندند. اگر برای تحصیل به استرالیا مهاجرت می کنید، می توانید اعضای خانواده تحت تکفل خود را با خود همراه داشته باشید. شما می توانید آنها را در درخواست اصلی ویزای دانشجویی خود بگنجانید یا می توانید پس از شروع دوره تحصیلی خود در استرالیا برای پیوستن آنها درخواست دهید.

دولت استرالیا ویزاهای خود را به گونه ای طراحی کرده است که شما بتوانید آن را به دائم تبدیل کنید. از این رو در تبدیل اقامت موقت به دائم استرالیا نگران نباشید چرا که امکان پذیر است. داشتن یکی از انواع ویزای دائم کشور استرالیا که باید حداقل یک سال از دریافت آن گذشته باشد. ویزای تلنت یا نخبگان استرالیا ویزایی دائم است و مناسب افرادی است که در زمینه کاری خود نخبه هستند و در استرالیا، موسسه یا شخصی به عنوان معرف دارند.

با وکلای کاربین؛ با خیال راحت مهاجرت کن