دکوراسیون داخلی مطب زنان و نکاتی که باید رعایت کرد

در بسیاری از مطب و درمانگاههای پزشکی، از رنگهای مناسب آبی و سفید و سبز استفاده میشود. در طراحی این بخش رنگ های شاد از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. در این محیط کودکان به دور از محیط پرسروصدا و شکایت بزرگسالان، در کنار همسالان خود خواهند بود و با دیدن همسالانشان که به مطب دندان پزشکی آمده اند، راحت تر با ترس و نگرانی خود کنار می آیند. تحقیقات مختلف نشان داده اند آب و حرکت آرام ماهی ها در آن می تواند در کاهش اضطراب و نگرانی بیماران مؤثر باشد. اگر قــرار است در بخشی از مطــب کــارهاي دندانپزشکی اطــفال صــورت گیــرد و یونیت خاصی براي کودکان در نظر گرفته شده است، تالش کنید این بخش از بخش هاي دیگر مطب که مخصوص کارهایی مانند کشیدن و جراحی دندان براي بزرگسالان است، جدا باشد تا دیدن ً صداي وسایل و مناظر ترس و اضطراب یا احیانا بیماران، موجب ترس و نگرانی کودك نشود.

طراحی داخلی در مطب

در اصل ما باید فضاهای کاربردی مورد نیاز یک پزشک را در حد متراژ موجود مهیا کنیم و همچنین بدون هزینه بیشتر برای بازسازی این کار را انجام دهیم. همیشه گل و گیاه در فضاهای مختلف احساس شادابی و طراوت را در وجود ما زنده میکند. عامل مهم دیگری که دیزاین داخلی کلینیک دندانپزشکی دکتر قنبرزاده را منحصربهفرد میکند متریال استفادهشده در طراحی داخلی آن است. از تغییرات مهم دیگری که در طراحی داخلی مطب و مراکز درمانی به وجود آمده است میتوان به طراحی پلان این مراکز اشاره کرد.

اصول طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

اغلب کودکان از پزشک و دندانپزشکی وحشت دارند و به محض اینکه والدین آن ها قصد دارند که جهت درمان آن ها را به مطبهای دندانپزشکی بیاورند. برای اینکه بتوان از رنگ ها بهطور مناسب در دکوراسیون داخلی مطب استفاده کرد، باید کمی با روانشناسی رنگ آشنایی داشت. بر روی میز پذیرش یا در اتاق معاینه یا حتی در گوشههای مختلف از کلینیک زیبایی میتوانید از گیاهان استفاده نمایید تا این فضا را از حالت یکنواختی بیرون بیاورید. برای این منظور حتی متریال سقف و کف نیز مشابه هم انتخاب شدند.

البته منظور ما این نیست که اصلا نباید از این پنج رنگ برای طراحی داخلی مراکز روانشناسی استفاده کنید بلکه اگر به این رنگ ها علاقه دارید میتوانید با مشورت با طراحان داخلی و حرفه ای به مقدار کم در چیدمان مطب روانشناسی استفاده کنید و هیچ ممنوعیتی برای استفاده از این رنگ ها وجود ندارد. گاها ممکن است پارتیشنهایی نیز در بخشهایی از آن به کار رود. این متریال نیز کفپوش مناسبی برای طراحی مطب پوست و مو و دیزاین کلینیک زیبایی است. ما در شرکت معماری شیپ، با بهره گیری از خلاقیت و دانش خود، برای ایجاد فضایی زیبا و کاربردی، در کنار شما هستیم.برای مشاوره تلفنی رایگان در خصوص طراحی داخلی و بازسازی کلینیک، با شمارههای زیر تماس حاصل نمایید. فضای انتظار یکی از جمله فضاهایی در واحد درمانی می باشد که می تواند تاثیر زیادی روی رفاه بیمارانی که به آن جا مراجعه می کند بگذارد .

طراحی داخلی مطب پزشک

رنگ قرمز باعث تحرک و گرما در افراد میشود و به همین دلیل این رنگ برای افرادی که از بیماری های روحی و روانی رنج میبرند، به شدت کلاف کننده است. مراجعه کنندگان به مطب پزشک معمولاً افرادی هستند که دارای وضع جسمی و روحی نامطلوب هستند. به توصیه کارشناسان و طراحان داخلی استفاده از گیاهان طبیعی در طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک ها و مطب ها می تواند نقشی مهم در تسکین و آرامش روحی مراجعه کنندگان داشته باشد. اگر اتاق مطب شما در طبقه همکف و مجاور حیاط است می توانید از شیشههاي قوي استفاده کنید و در باغچه روبهروي این پنجرههاي قدي، انواع و اقسام گیاهان سبز و گل ها را بکارید. در انتخاب رنگ بندي مطبتان باید به هماهنگی رنگ ها با یکدیگر دقت داشته باشند.

برآورد هزینه ها بر اساس متریال، دکور و تغییرات اعمال شده در فضا. از طرفی برای دستیاران و منشی و افرادی که در فضای درمانی مشغول به کار هستند نیز وجود این فضا الزامی است . اما اگر از ترکیب این دو رنگ استفاده کنید. از استفاده مطلق از نور سفید یا زرد خودداري کنید و با ترکیب این دو رنگ با نصب لامپ هاي مناسب، نوري شبیه نور روز را دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی به وجود آورید. قرمز یكی از رنگ هایی است كه اكثر افراد ارتباط قوی با آن برقرار می كنند و واكنش شدیدتری نسبت به آن نشان می دهند. بهتر است علاوه بر نورپردازی از سقف از چراغ رومیزی هم استفاده کنید تا بتوانید چهره افراد را بهتر ببینید و ارتباط بهتری با بیماران برقرار کنید. مخصوصا اگر بیمار کودک باشد به کمک استیکرها و طرحهای کارتونی که پیامی را به او میرسانند بهتر میتواند با فضا ارتباط برقرار کند.

به کاهش تنش های فکر آنها کمک کنید تا آنها به صلح و آرامش درونی بیشتر راغب شوند، تا احساس کسالت و دل مردگی را از آنها دور کنید تا به تقویت اراده و پشتکار آنها کمک کنید تا بهتر از هر وقتی در مقابل مشکل خود سرسختانه مبارزه کنند، که در چنین شرایطی استفاده از کاغذ دیواری سبز و کاغذ دیواری آبی برای شما بسیار مناسب خواهد بود. رنگ صورتی هم مانند رنگ های آبی و سبز جزء رنگ های آرامش بخش و لطیف شناخته میشود و به همین دلیل است که از این سه رنگ برای لباس های بیماران در مراکز درمانی استفاده میکنند تا روحیه آن ها را بالا ببرند.

بنابراین چنین چیزی برای مطب ها و کلینیک ها چندان ایده آل نمی باشد، زیرا بیماران در هنگام حضور در فضای کلینیک باید آرامش داشته باشند. همان طور که قبلا گفتیم، مدت انتظار بیمار در اتاق انتظار و یا حتی در اتاق پزشک می تواند طولانی باشد، با توجه به این مساله، مشخص است که در طول این مدت بیمار ممکن است، احتیاجات مختلفی پیدا کند که شما باید د طراحی داخلی به آ ن ها توجه لازم را مبذول نمایید که این امر می تواند دکوراسیون و طراحی مطب روانشناسی را برای خودتان و مراجعه کنندگان ایده آل کند. در همین راستا لازم است، برای طراحی داخلی مطب دندانپزشکی تمامی استانداردهای لازم از نظر تاسیسات مکانیکال و الکتریکال درنظر گرفته شود.

طراحی داخلی مطب مامایی

چرا طراحی داخلی کلینیک روانشناسی اهمیت زیادی دارد؟ طراحی معماری داخلی با خطوط منحنی هم در مقایسه با خطوط صاف از محبوبیت بیشتری در میان مردم برخوردار است. گاهی نصب یک تلویزیون در مقابل یونیت هم می تواند مؤثر باشد، چون گاهی بیماران ذهنشان به برنامه ها و تصاویر مشغول و خود به خود ذهنشان از درد و ترس محیط دندان پزشکی به سوي مسائلی دیگر منحرف می شود. این رنگ هنگامی که با رنگ های روشن تر همراه باشد، به ایجاد فضای مدرن کمک می کند. این رنگ گرم، انرژی و شادی را به همراه می آورد. رنگهاي ملایم همچنین می توانند در آرامش درونی بیماران تأثیر داشته باشند.

دکوراسیون داخلی مطب زنان

برای مثال، طراحی داخلی مطب پزشک اطفال باید دارای اسباببازیهای بادوام و امن، تلفنهای همراه جالب برای بازی، جداول فعالیت ذهنی، نقاشیهای دیواری رنگارنگ، یک مجموعه تلویزیونی با فیلمهای کارتونی و موارد دیگری که اطفال را سرگرم میکند باشد. با ما همراه باشید تا به این پرسشها پاسخ دهیم و همۀ مطالب در خصوص دیزاین مطب دندانپزشکی را بررسی کنیم. در ادامه ی این مقاله، اصول طراحی داخلی مطب روانشناسی را برای شما به تفصیل ارائه می دهیم که در نهایت امر گروه معماری بام بهترین گروه است که می تواند همه ی این فاکتورها را لحاظ گرداند. پیشنهاد کارشناسان در این زمینه این است که در اتاق انتظار برای بیماران از نور طبیعی استفاده شود، اگر امکان بهره گیری از از نور طبیعی در اتاق انتظار فراهم نباشد، بهتر است، در اتاق دکتر روانشناس از این نور بهره مند شوید.

برای مادران شیرده،و بیماران با شرایط خاص(به خصوص در مطب های روان درمانی)فضای خصوصی در نظر بگیرید. از همین جهت است که روان شناسی رنگ ها امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و هر چیزی که در اطراف خود می بینیم ارتباط مستقیمی با رنگ ها دارد. روانشناسان بیشتر از هر شخصی از تاثیر روانی عمیقی که رنگ ها بر روی روح و روان آدمی می گذارند مطلع هستند و به همین جهت در اغلب موارد بهتر از هر دکوراتوری رنگ و طرح کاغذ دیواری کلینیک مشاوره شان را انتخاب می کنند؛ به همین دلیل قصد داریم تا در این مقاله در مورد بهترین طرح و رنگ جهت خرید کاغذ دیواری برای کلینیک روانشناسی که هر مشاور قطعا به سراغ آنها می رود توضیحاتی را ارائه دهیم پس با ما همراه باشید. دسته ی اول مطب های روانشناسی هستند که در آن یک پزشک با داشتن مدرک روانشناسی، روانپزشکی و یا شخصی با داشتن مدرک مشاوره، در این مطب ها مشغول به درمان و فعالیت می باشند.

دکوراسیون داخلی مطب دکتر

به عنوان مثلا اگر قصد آرامش بیشتر در بیماران خود دارید یكی از بهترین كارهایی كه می توانید برای جذب بیماران بیشتری انجام دهید رنگ كردن است. برخلاف دیوارهای قطور قدیمی از جنس مصالح بنایی، این پوستههای منحنیشکل با متریال چوب طراحی شدند. گیاهان یکی از عناصر طراحی دکوراسیون داخلی هستند. به طور کلی، فضاهای درمانی ممکن است با انواع تنش ها همراه باشند و به همین دلیل باید برای چنین محیطی از رنگ های آرامشبخش استفاده شود. فضاهای بسته: شامل فضاهای خدماتی مانند سرویسها و انبار که الزاماً میبایست به صورت بسته طراحی شوند. در غیر این صورت فضا آشفته و بهم ریخته به نظر میرسد و این آشفتگی بر روحیه بیماران هم تاثیر منفی میگذارد. برای جلب اعتماد بیشتر مراجعه کنندگان، قرار دادن دیپلمها و گواهیهای کسب شده روی دیوار به صورت قاب شده روشی عالی به نظر میرسد.

طراحی داخلی مطب روانپزشکی

محیط هایی که نامرتب هستند و یا هماهنگی و تناسب را در چیدمان کلینیک روانشناسی خود رعایت نمیکنند باعث تشویش در بیماران شده و در نتیجه روند درمان به تعویق میافتد. پس پیشنهاد میکنیم برای دكوراسیون داخلی مطب (چه دندانپزشکی چه هر فضای اداری و کاری دیگری) از یک معمار باتجربه کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را از طراحی داشته باشید. به منظور آن که بتوانید طراحی دکوراسیون داخلی مطب زنان را به شکل مناسبی انجام دهید و نتیجه لازم را از این کار دریافت کنید، لازم است تا بدانید که چه مولفه هایی برای این مدل از طراحی نیاز است و یا چه ویژگی هایی را باید در این مورد رعایت کرد؛ همگی این موارد در ادامه این مقاله مطرح شده اند. در مطب این دندانپزشک، روزانه افراد زیادی برای تجربه ححس سرگرمی مطب مراجعه و مدتی در آنجا میمانند و ممکن است برخی از آنان، برای انجام کار دندانپزشکی، به همان مطب مراجعه کند.

پس بهتر است چنین رنگی را در طراحی داخلی کلینیک روانشناسی استفاده نکنید چرا که نمیدانید رنگ زرد چه تاثیری بر بیماران میگذارد و آن ها چه واکنشی در برابر این رنگ دارند. آبی رنگی تسکین دهنده است که فشار خون را پایین آورده و احساس ریلکس بودن را در فرد افزایش میدهد. بهترین رنگ کاغذ دیواری برای کلینیک روانشناسی بالینی رنگ بنفش است، (کاغذ دیواری بنفش) رنگ بنفش نماد دانایی و احترام بوده و باعث ایجاد حس خلاقیت و افزایش مهارت های حل مساله خواهد بود و با استفاده از این رنگ بهتر می توان احساس امید به بهبود شرایط را در مراجع ایجاد کنید. نور پردازی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روحیات و خلقیات افراد مراجعه کننده به مطب های مشاوره است. به عنوان مثال مطبی که برای کودکان می باشد باید از رنگ آمیزی شادتری استفاده کند و ازطیف نوری جذب کننده ای استفاده کند در مقایسه با مطبی که برای سالمندان طراحی شده است.مطب ارائه دهنده ی خدمات برای سالمندان ؛ می بایست سالن انتظاری با طیف رنگی آرامش دهنده و رنگ های سرد و همچنین مبلمان راحت برای مراجعه کنندگان باشد.

اما طراحان دریافتند که با استفاده از به وجود آوردن یک فضای خودمانی، می توان ارتباط بهتری با مخاطب گرفت و از این جهت تعامل افراد با یکدیگر می تواند بسیار بالاتر باشد. از همین جهت تاثیر فضای موجود در دندانپزشکی می تواند بسیار اثرگذار در جذب مخاطب و مراجعهکننده باشد. استفاده از پلان باز در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی و به طور کلی در مراکز درمانی باعث میشود که محیط روشنتر و دلبازتر به نظر بیاید. لازم است، بدانید می توانید از آثار هنری مانند تابلوهای نقاشی و عکس های زیبا و حتی اصل مجسمه های منحصر به فرد، برای دکوراسیون مطب استفاده کنید تا از این جهت بتوانید فضا را صمیمیتر و گرمتر نشان دهید و ارتباط مستقیمی بین شما و مراجعهکنندگان به وجود بیاید. به همین دلیل بهتر است برای اتاق مشاوره خود از شیشه های دوجداره و درب چوبی که عایق صوت هستند، استفاده کنید تا صدای شما به بیرون نرود.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی