راهنمای دریافت انواع اقامت عمان

زمانی که هدف شما مهاجرت کاری به کشور های خارجی می باشد باید شرایط اخذ اقامت و در نهایت دریافت تابعیت آن کشور را نیز مد نظر داشته باشید. ثبت شرکت در مسقط نیز امکان فعالیت بازرگانی در بخش های مختلف تجاری بدون نیاز به دفتر و یا احداث واحد تولیدی را به متقاضی میدهد. در مهاجرت کتری مهم است که شغل شما جز مشاغل مورد نیاز در کشور مقصد باشد تا شانس پیدا کردن کار داشته باشید. به لطف قانون اخیراً تصویب شده در سال 2018، شهروندان 25 کشور از جمله ایران، روسیه، ایالات متحده، چین و… شهروندان ایرانی میتوانند ویزای عمان را به صورت الکترونیکی دریافت کنند. در این صورت یک عامل محلی از ویزای شما حمایت می کند و می توانید به عمان مهاجرت کنید و در آن جا سرمایه گذاری کنید.

پس از بررسی نکات مهم مهاجرت به عمان می توان آگاهانه تر نسبت به انتخاب این کشور برای اخذ اقامت و تابعیت اقدام کرد. از آنجا که انتقال این حجم پول به عمان با ریسک بالایی همراه است، برخی شرکت ها این سرمایه را از طرف شما و به نام شما به بانک انتقال میدهند تا فرایند ثبت شرکت برای شما به راحتی انجام شود. البته ترجمه مدارک مقطع لیسانس را هم باید انجام داده باشید. اگر بانک شما این گواهی را به زبان فارسی صادر کند، لازم است پیش از ارائه به سفارت¬خانه عمان ترجمه رسمی شود. از آنجایی که بخش بزرگی از عمان را بیابان تشکیل میدهد، جمعیت آن نسبتاً کم است و گرایش بسیاری به شهرنشینی در آن وجود دارد. اما اگر شما نیز از جمله کسانی هستید، هدف اصلی او اخذ اقامت این کشور است باید بدانید که این امر برای شما نتیجه اقامتی در پیش نخواهد داشت.

ما درهلدینگ تابا به شما پیشنهاد میکنیم در صورتی که قصد دارید از مناطق گردشگری این کشور استفاده کنید. دولت عمان در زمینه استارت آپ و جذب ایده های خلاقانه به خصوص در بخش فناوری اطلاعات (IT) سرمایه گذاری میکند. این شرکتها برای افرادی که ورود به تجارت در حوزه الکترونیک، فناوری اطلاعات، زیر ساختهای تلکام، صادرات و واردات قطعات کامپیوتری عمان هدف آنهاست، گزینهی مناسبی است. دولت عمان با ارتقاء سیستم بانکداری و افزایش ظرفیت های تولید داخلی تا سال 2040، به دنبال سرمایه گذار خارجی در بخش های صنعتی، صنایع غذایی، فناوری اطلاعات، توریسم، بهداشت و درمان، شیلات و آموزش عالی است و اقدام به فراهم نمودن بستر مناسب برای جذب سرمایه خارجی در بخش اقتصاد غیر نفتی کرده است تا درصد اتکا به درآمدهای نفتی و صنایع مرتبط به آن را پایین بیاورد.

در راستای سیاست های تشویقی دولت عمان به سرمایه گذاری خارجی در پروژه های مسکونی در این کشور، دولت عمان طرح اقامت این کشور را برای خریدار مسکن و اعضای درجه یک خانواده او فراهم کرده است. این نوع اقامت بالاترین سطح اقامتی را داراست و مزایای دریافت این نوع اقامت مشمول تمام اعضای خانواده درجه یک میشود. اجازه شرکت در مناقصات دولتی و خصوصی، بهره مندی از امتیازات و تسیلات بانکی و امکان مشارکت با عمانی ها بخشی از مزایای ثبت شرکت در مسقط میباشد. قصد دارند از سایر مزایای داشتن اقامت نظیر حساب ویزا کارت و یا رزومه حضور در خارج از ایران برای اخذ مهاجرت کشورهای اروپایی و یا حتی تاخیر در رفتن به خدمت سربازی استفاده نمایند. همچنین این شرکت ها آمادگی استخدام افراد متخصص در رشتهی خود و در بخشهای فنی و فروش را دارند. در امتداد ساحل، گرما و رطوبت بیشتر است.

دولت عمان به منظور توسعه کسب و کارهای خرد و متوسط اقداماتی طی چند ماه گذشته انجام داده است و تسهیلات ویژه ای برای صاحبان این مشاغل در نظر گرفته است. تورم در عمان زیر 3 درصد و نرخ سود تسهیلات بانکی پایینی نیز دارد. ولی قانوناً میتوانید از کفیل عمانی سلب مسئولیت نمایید تا هیچ دخل و تصرفی در سود و زیان شما نداشته باشد. در این نوع ثبت شرکت شما باید یک کفیل عمانی داشته باشید که طبق قانون 30 درصد مالکیت شرکت به او تعلق میگیرد. زندگی در عمان چگونه است؟ یکی از خوبیهای کشور عمان که میتوان به آن اشاره کرد، حقوق بالا و بسیار خوب همراه با مالیات کم دارد و سبب میشود هزینه زندگی در کشور معقولانه باشد.

اقامت عمان برای ایرانیان

اما چرا سرمایهگذاری و تمکن مالی در کشور عمان؟ به طور کلی عمان کشور سختگیری در زمینه پذیرش مهاجران و ارائه اقامت به آنهاست. در برخی از این روشها، کاربر میتواند اقامت عمان را دریافت کند؛ اما در اکثر اوقات موارد دیگر، تنها روشی برای سرمایه گذاری در عمان هستند. همچنین نیاز است برای ثبت این نام، نامهای به وزارت بازرگانی و صنایع این کشور بزنید و از آنها بخواهید تا نام شرکت شما را ثبت کنند. پرستاری یکی از رشتههای خاصی است که در تمام دنیا به آن نیاز است. ثبت شرکت در کشور عمان به صورت درجه یک صورت میگیرد و مدارک مورد نیاز برای انجام این کار شامل پرینت حساب بانکی 6 ماه اخیر که حداقل 20 هزار ریال عمانی (600 میلیون تومان)، عدم سوء پیشینه، کپی پاسپورت و 4 قطعه عکس میباشد. جمعیت این کشور نیز طبق آخرین آمار در حدود 4 میلیون و 450 هزار نفر است.

همانطور که ذکر شد در سال های اخیر به دلیل شرایط موجود مهاجرت کاری به کشور عمان فقط برای کادر درمان امکان پذیر است و اگر جز این دسته هستید مهاجرت به این کشور برای شما بسیار راحت و مناسب می باشد. به همین دلیل عمان بازار خوبی برای محصولات ایرانی است و هم میتواند پل ارتباطی مناسبی برای دستری به بازارهای خارجی باشد. کشور عمان مهمترین بستر برای صادرات کالا و خدمات شرکتهای ایرانی و ورود به بازارهای بین المللی می باشد. بهصورت کلی میتوان گفت میزان تقریبی شهریهها در دانشگاههای عمان در مقطع لیسانس برای دانشجویان بینالمللی، بین 1000 الی 2500 دلار است.

عمان کشوری مصرف کننده است و عمده کالاهایی که ایران صادرکننده آنها به عمان است شامل صنایع پایین دستی نفت، قیر، فولاد، آهن، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، میوه و محصولات کشاورزی است. از منابع درآمد مهم در عمان می توان کشاورزی ، ماهی گیری و نیز گردشگری را نام برد. مهاجرت به عمان، به دلیل قوانین خاصی که دارد، پروسه ای پیچیده دارد و در صورتی که قصد اقدام از این روش را دارید، بهتر است با یک وکیل مهاجرت معتبر و مطمئن، مشورت کنید. کشور عمان به دلیل سیستم بهداشتی فوقالعاده خود به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب برای کادر درمان شناخته میشود.

سن قابل قبول برای نیروی کار بیش از 21 سال و کمتر از 60 سال باشد. همچنین برای دریافت این ویزا سن متقاضی باید بالاتر از 21 سال و پایینتر از 60 سال باشد. همچنین در مورد میزان درآمد و هزینه زندگی در عمان توضیح می دهیم تا بدانید با توجه به میزان درآمدی که از سرمایه گذاری در عمان به دست می آورید می توانید برای مهاجرت به عمان اقدام کنید یا نه. ولی در کنار جذابیتهای پایتخت این کشور میتوان به مناطق سنتی این کشور همچون مسفاة العبريين یا جزایر خاص این کشور مثل جزیره مصیره را از نزدیک ببینید. شما تنها میتوانید از این مناطق ملکی را خریداری کنید. همچنین میتوانید فرم ارزیابی مهاجرت را پر کرده تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

ولی طی سالیان اخیر و با توانمندی حاکمان این کشور این مشکلات در حال حاضر به پایینترین حد خود رسیده است. در سال 92 حجم صادرات ایران به عمان 146 میلیون دلار بوده که در سال 97 به 729 میلیون دلار از مجموع 28 میلیارد دلار صادرات به این کشور رسیده است یعنی سهم ایران از بازار عمان در سال گذشته تنها 3.6 درصد بوده است. از مشکلات عدیدهای که در گذشته در این کشور غالب بود، تفاوتهای مذهبی و درگیریهای قومی بوده است. کشور عمان در کنار توجه به اقتصاد خود بر پایه نفت و همچنین کشاورزی، طی سالیان گذشته نگاهی هدفمند به سیستم گردشگری داشته است. تمامی مدارک ثبت شرکت در کشور عمان باید به صورت کامل تکمیل شده و در زمان اعلام شده قابلارائه باشند. پس از تکمیل فرم، اطلاعات ارسال شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برنامه بدون خطا است. این ویزا، به صورت الکترونیکی ثبت می شود و شما فقط باید به فرودگاه کشور عمان وارد شوید و پاسپورت خود را ارائه دهید.

مهاجرت به عمان با سرمایه گذاری

جامعیت مردم، اکثریت مردم عمان سنی هستند و اقلیت شیعه در امتداد منطقه آل بیتی و ساحل مسقط زندگی میکند. ثبت شرکت در شهرهای عمان (مانند مسقط) و هم در مناطق آزاد عمان (مانند صحار و دقوم) امکان پذیر است. اگر برای ثبت شرکت در عمان اقدام کرده اید و در مناطق آزاد عمان شرکت خود را ثبت نکرده اید، باید سالانه 15 در صد از درآمد شرکت را به عنوان مالیات پرداخت کنید. زبان رسمی این کشور عربی است و البته زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم در این بسیار رایج می باشد. که در مناطق آزاد دارای مزیت هایی است که شامل مالکیت 100 درصدی شرکت (عدم نیاز به کفیل) ، معافیت از مالیات و اقامت دو ساله میباشد.

قابل ذکر است که متخصصین با سابقه تر، شانس بیشتری برای قبول درخواستشان دارند. متخصصین ما میتوانند رزومه مهاجرتی شما را به نحو مطلوبی ارتقا دهند و در صورت عدم دریافت ویزا، تمام وجه دریافتی را به شما بازگردانند. را استخدام کند. شرایط مهاجرت برای این اشخاص به عمان مانند کشورهای اروپایی و کانادا سخت و فیلتربندی شده نیست و هرکسی در زمینه تخصص خود و بنابر نیاز کشور عمان می تواند اقدام به مهاجرت کند. بدیهی است که وقتی به مهاجرت کاری به عمان فکر می کنید باید لیستی از مشاغلی که مورد نیاز این کشور است را بررسی نمایید و در صورت دارا بودن شرایط مورد نظر جهت انجام این امر اقدام کنید. عمان از لحاظ میانگین درآمد مردم (قدرت خرید) در بین 45 کشور نخست دنیاست. با حرکت به عمان، به گوشه جنوب شرقی شبه جزیره عربستان، بین یمن و امارات، نقل مکان خواهید کرد.

خرید اوراق قرضه دولتی از دیگر روش های سرمایه گذاری در عمان است. به طور کلی بعضی از مهاجران به روش سرمایه گذاری در اوراق قرضه و یا بورس در عمان می توانند دارایی خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهند. پزشکان میتوانند در کشور عمان مطب مستقل خود را احداث و از مزایای آن بهره مند شوند. باید گفت که شما میتوانید از مزایای زیاد سرمایهگذاری در کشور عمان بهرهمند شوید و به سودهای زیادی دست پیدا کنید. پس از آزمون آنلاین پرومتریک باید برای مصاحبه شفاهی آماده شوید. برای اخذ ویزای آنلاین عمان به صورت سریع و آسان، نیازی برای مراجعه حضوری به سفارت عمان در ایران ندارید و فرآیند مذکور کاملاً الکترونیکی انجام میشود. تکمیل درخواست آنلاین فقط چند دقیقه طول میکشد و شهروندان ایرانی برای عمان، باید درخواست eVisa بدهند.

اقامت عمان با خرید ملک

فقط این مهم را در نظر بگیرید که امکان خرید ملک در همه نقاط کشور عمان را ندارید و می بایست تنها در نقاطی که خود این کشور به منظور جذب سرمایه گذار خارجی در نظر گرفته است، ملک خود را خریداری نمایید. هزینه استفاده از تاکسی برای ورودی ۲ ریال و به ازای هر کیلومتر ۱ ریال عمان می بایست پرداخت نمایید. افراد متقاضی دریافت این دعوتنامه می بایست سنی بین 21 تا 60 سال داشته باشند. همانطور که در آب و هوای بیابانی معمول است، دما میتواند به شدت بین روز و شب متفاوت باشد، به خصوص هر چه بیشتر به سمت مرکز کشور بروید. هر کسی که به عمان مهاجرت میکند، باید خودش را برای شرایط آب و هوایی گرمسیری آماده کند. در کل، اخذ اقامت دائم این کشور برای اتباع خارجی در این کشور آسان تر است. همانطور که می دانید در اکثر کشورهای مهاجرپذیر دنیا راه هایی برای مهاجرت افراد موفق و هنرمند در نظر گرفته شده است.

شما تنها میتوانید از این مناطق ملکی را خریداری کنید.

به همین دلیل به شما این اطمینان را میدهیم در صورتی که قصد دریافت اقامت این کشور را دارید، نگران اوقات فراغت خود نباشید. به طور مثال خوردن و آشامیدن در ماه رمضان در ملاء عام، نا شایست است. زبان رسمی و رایج در کشور عمان، عربی است، اما غیر از عربی انگلیسی نیز به طور گستردهای صحبت میشود، به ویژه در مهاجرت به عمان پایتخت آن مسقط. بهتر است بدانید که محصلین در این کشور تا اتمام دوره متوسطه نیازی به پرداخت هزینه تحصیل ندارند و می توانند به راحتی از کلیه موقعیت آموزشی عمان بهره مند شوند. حتی کشورهایی چون کانادا و استرالیا پروسه ای مثل اسکیل ورکر دارند که به مراتب ، گزینه ای بهتر از مهاجرت کاری به عمان هستند.

مهاجرت به عمان