راهنمای مهاجرت به ترکیه ریماکس-کمک مهاجرت

دانشگاه کوچ که در سال 1993 در استانبول تاسیس شده است یکی از برترین دانشگاه های ترکیه است که در سطح جهانی شناخته شده است. این دانشگاه با ارائه 72 برنامه آموزشی متفاوت برای مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری، بیش از 5.5 هزار دانشجو را در خود جای داده است. بهترین روش مهاجرت برای هر فرد متفاوته و بدون دانستن شرایط دقیق متقاضی متاسفانه نمیشه نظر قطعی داد. کسانی که اقامت ترکیه را دریافت می‎کنند، بر اساس نوع اقامت خود دو کارت به نام‏های کیملیک و ایکامت دریافت می‌کنند.

  • اگر به دنبال مهاجرت به ترکیه هستید ولی هزینه و سرمایه کمی دارید می توانید از طریق ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه اقدام نمایید.
  • از طرف دیگر وجود دانشگاه های معتبر بسیاری در ترکیه باعث شده است متقاضیان مهاجرت به ترکیه برای تحصیل نیز نرخ بالایی را به خود اختصاص دهند.
  • اقامت موقت ترکیه از طریق خرید ملک هرگز تبدیل به شهروندی نمی‌شود و فرد باید هر سال آن را تمدید کند.
  • برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه لازم است عزمتان را برای تحصیل جزم کنید و پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه اقدام به اخذ ویزای تحصیلی ترکیه کنید.
  • برای مهاجرت به این کشور یکسری قوانین پایه، از قبیل داشتن حداقل 18 سال (برای درخواست دهنده)، داشتن بیمه درمانی (بالای 18 سال و زیر 65 سال) وجود دارد که در هر شرایطی لازم الاجراست.

افرادی که خانه در ترکیه اجاره می‌کنند، نیز کارت کیملیک خود را دریافت می‌کنند و بسیاری از خدمات اجتماعی برای آن‌ها توسط این کارت انجام می‌شود. مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت مزایایی همچون استفاده از تسهیلات بانکی و کردیت کارت و دریافت اقامت کاری کوتاه‌مدت 2 ساله دارد. گران‌ترین هزینه زندگی در ترکیه مربوط به اجاره و خرید خانه است بااین‌حال نسبت به قیمت املاک در تهران ارزان‌تر است. استانبول گران‌ترین شهر ترکیه است و برای اجاره خانه در این شهر باید ۲۰ درصد از سایر شهرها بیشتر خرج کنید. یک شهروند ترکیه به‌غیراز هزینه مسکن، با اختصاص بودجه‌ای به مبلغ 2 هزار لیر در ماه قادر به امرارمعاش است. مهم نیست که اهل کجا هستید و یا به چه دلیل به ترکیه سفر می کنید، شما به یک گذرنامه معتبر از کشور مبدا خود نیاز خواهید داشت که باید حداقل 90 روز اعتبار داشته باشد.

ویدئو و فایل صوتی موسسه MIE در مورد هزینه های مهاجرت

این امکان برای متقاضیان وجود دارد که ترکیه را ترک کنند و هر ساله برای این اقامت درخواست دهند و آن را تمدید نمایند. از مزایای مهم مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره ملک می توان به عدم شرط حضور آن اشاره نمود. شما می توانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید. گرفتن هر تصمیمی و انجام هر کاری ریسک خاص خود را دارد و با مزایا و معایبی همراه است. در زیر ما سعی کرده ایم مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه را برای شما مطرح کنیم تا بهتر و راحت تر تصمیم بگیرید. شما بعد تحصیل می توانید وارد بازار کار شوید و از طریق کاریابی اقامت خود را اخذ نمایید.

برای دریافت شهروندی ترکیه از طریق سپرده‌گذاری در بانک، شما باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار امریکا سپرده در یکی از بانک‌های ترکیه بگذارید. قبل از اینکه سراغ شرایط، قوانین و هزینه‌های مهاجرت به ترکیه برویم، می‌خواهیم وضعیت جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی این کشور را بررسی کنیم. اصولاً هزینه های زندگی، بستگی به سبک زندگی افراد دارد و بسته به زندگی فرد ممکن است خانواده ای پرخرج یا خانواده ای کم خرج باشند. اما در حالت کلی هزینه زندگی در شهرهای بزرگ کشور نسبت به شهرهای کوچک تر بیشتر است و نسبت به ایران کمی هزینه ها بیشتر می باشد. با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر بتوانید کار پیدا کنید یا سرمایه گذاری این امکان را دارید. ما در موسسه مهاجرتی و اقامتی صبا ، این افتخار را داریم که با برنامه ریزی دقیق، نقشه راهی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور ترسیم کنیم.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟

تولد فرد در خاک کشورهایی که از طریق سیستم خاک تابعیت خود را اعطا می نمایند برای اخذ پاسپورت آن کشور کافی است. اما در کشورهایی که از طریق سیستم خون اقدام به اعطای تابعیت می نمایند، لازم است پدر یا مادر فرد تابعیت کشور مذکور را داشته باشند. کشور ترکیه نیز از جمله کشورهایی است که در اعطای تابعیت خود از سیستم خون پیروی می کند.

یکی دیگر از تجربیات مهاجرت به ترکیه نشان می‌دهد چنانچه فرد قصد مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی و یا امریکا و کانادا را دارد باید حداقل یک سال زندگی در شرایط مطلوب در کشور ترکیه را تجربه کند و بعداً اقدام به مهاجرت نماید. متقاضیانی که قصد دارند از طریق مهاجرت کاری به کشور ترکیه مهاجرت نمایند باید یک پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایی در کشور ترکیه برای انجام کاری معتبر و قانونی داشته باشند. نرخ بیکاری کشور ترکیه بالا می باشد، به همین دلیل پیدا کردن کار در این کشور آسان نیست و متقاضیانی که آگاه به زبان ترکی می باشند شانس بیشتری برای یافتن کار نسبت به متقاضیان انگلیسی زبان دارند. همچنین از مشاغل و حرفه های مورد نیاز کشور ترکیه می توان به مهندس کامپیوتر و ITو کارشناس مسائل اقتصادی اشاره کرد.

هزينه مهاجرت به تركيه : هزینه‌های اجازه اقامت (

البته ذکر این نکته ضروری است که برای ثبت شرکت در ترکیه، لزوما نباید واحدهای تجاری اجاره کرد. زیرا افراد می‌توانند واحدهای مسکونی را نیز به‌عنوان دفتر کار خود انتخاب کنند و از هزینه مجله خبری مهاجرت بکاهند. البته ذکر این نکته ضروری است که برای اخذ پاسپورت ترکیه از راه خرید خانه، لزومی ندارد که افراد تنها یک خانه به ارزش 400هزار دلار تهیه کنند. بلکه آن‌ها می‌توانند چندین ملک را خریداری کنند و مجموع ارزش آن‌ها به 400هزار دلار برسانند. لازم‌به‌ذکر است که در چنین شرایطی، تمامی املاک باید در طول یک سال خریداری شوند. زیرا در غیر این‌صورت، متقاضیان نمی‌توانند برای دریافت شهروندی ترکیه درخواست بدهند.