سوالات متداول مهاجرت به ترکیه-کمک مهاجرت

یکی دیگر از راه های مجله خبری مهاجرت، مهاجرت افراد موفق یا هنرمند به این کشور است. افرادی که در سطح بالایی به لحاظ هنری، درسی، ورزشی و بیزینسی قرار دارند می توانند با روشهای ویژه تری نسبت به دیگران به این کشور مهاجرت نمایند. بدین منظور، افرادی که ورزشکار یا هنرمند هستند باید دارای جوایز داخلی و بین‌المللی بوده و شهرتی نسبی در کشور خود یا سطح جهان داشته باشند. متقاضیان این روش باید اثبات نمایند که توانسته اند از راه هنری یا ورزشی خود، کسب درآمد کرده و هزینه های خود را از این راه تأمین نمایند. با این حال، یکی از مزایای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه این است که متقاضیان مهاجرت به ترکیه، می‌توانند از طریق اجاره‌دادن املاک خود درآمد کسب کنند یا با خرید خانه در یک منطقه مناسب، بر روی املاک سرمایه‌گذاری کنند.

مهاجرت از طریق کار به ترکیه

هزینه‌های تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاه‌های ترکیه بسته به دانشگاه و آن مقطع متفاوت می‌باشد. به طور کلی میانگین هزینه‌های تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی 600 تا 1500 دلار و به زبان ترکی 240 تا 750 دلار سالانه می‌باشد. ترکیه از دانشگاه های معتبری برخوردار می باشد که همگی طبق استاندارد های بین المللی اروپا تدریس می کنند. دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجو، شرایط سختی دارند و برای ورود به آن ها دانشجویان ملزم به شرکت در ازمون های مختلفی می باشند. تسلط نسبی بر زبان ترکی نیز برای تحصیل در دانشگاه های این کشور لازم است. این کشور برای دانشجویان شایسته، بورسیه های مختلفی نیز ارائه می کند.

درباره ترکیه و شرایط مهاجرت به ترکیه

به همین خاطر، این کشور امکانات گسترده‌ای را برای سفر به سایر نقاط جهان فراهم کرده است. طوری که افراد پس از مهاجرت به این سرزمین، می‌توانند به‌راحتی به هر نقطه از دنیا سفر کنند. به‌خصوص که سفر به اروپا و آسیا از ترکیه، هم به صورت هوایی امکان‌پذیر است و هم از طریق مسیرهای زمینی. برای افزودن به بسته درخواست اجازه اقامت خود به رسید پرداخت هزینه خود نیاز دارید.

  • این بیمه به افرادی تعلق می‌گیرد که با هر نوع ویزایی مدت یک سال در این کشور را گذارنده باشند.
  • با توجه به قوانین ترکیه، برای ازدواج با یک فرد ترکیه ای یا شخصی که پاسپورت کشور ترکیه را داشته باشد، باید بالای 18 سال باشند.
  • لازم به ذکر است در این روش زوجین باید ثابت کنند که ازدواجشان حقیقی است و در این مدت زندگی مشترک داشته اند.
  • در واقع آنان می خواهند بدانند که، پیگیری‌ کارت اقامت ترکیه به تنهایی امکان پذیر است و یا نیاز به الگو قراردادن راهنمایی های برخی از افراد آگاه دارند.

بنابراین، در حال‌حاضر امکان مهاجرت به ترکیه بدون پاسپورت وجود ندارد. با این وجود، ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا و تنها با داشتن پاسپورت معتبر خود راهی ترکیه بشوند. ضمن اینکه در چنین حالتی، آن‌ها می‌توانند به‌مدت 90 روز در ترکیه بمانند و پس از آن، خاک این سرزمین را ترک کنند. به عنوان مثال هزینه کارت اجازه اقامت 110 لیر ، هزینه اقامت 605،46 لیر (80 دلار) و هزینه ویزا 695،00 لیر است.

چگونه می توان از طریق ورزش به ترکیه مهاجرت کرد؟

همچنین به دلیل ثبات اقتصادی بالا در این کشور مهاجران زیادی از کشورهای مختلف به خصوص شهروندان ایرانی به قصد اقامت دائم این کشور به ترکیه مهاجرت می‌کنند. البته ناگفته نماند در روش تحصیلی مهاجرت در صورتی مقرون به صرفه و ارزان خواهد بود که تحصیل در یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه انجام شود. دانشگاه های خصوصی این کشور شهریه های بالایی داشته و سبب بالا رفتن هزینه های مهاجرت به این کشور خواهد شد.

در ابتدا ویزای کاری یک ساله به فرد داده شده و در صورت رضایت کارفرما، می‌توانند ویزا را برای فرد متقاضی تمدید کنند. متاسفانه درصد بیکاری در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی بیشتر بوده و موقعیت های شغلی فراوانی در این کشور وجود ندارد. دانشجویان می‌توانند همزمان با ادامه تحصیل، یک کار پاره وقت برای خود پیدا کرده و قسمتی از هزینه تحصیلی خود را تامین کنند.