شرایط مهاجرت به ترکیه مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه + قوانین-کمک مهاجرت

طبق قوانین کشور ترکیه برای ازدواج در این کشور پسر و دختر باید حداقل 18 سال سن داشته باشند و ازدواج با فرد زیر 18 سال طبق قانون این کشور کودک آزاری محسوب می گردد و برای فرد مجازات در پی دارد. همچنین چند همسری در این کشور مجاز نیست و افراد برای انجام ازدواج دوم باید ازدواج قبلی خود را به پایان رسانده باشند. همچنین برای ازدواج در ترکیه افراد باید نشان دهند که ازدواج آن ها حقیقی و بر پایه علاقه است و صرفا برای اخذ اقامت این کشور نیست.

اقامت و مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تحصیل

همچنین می توانند به این منظور از موسسات کاریابی و سایتهای کاریابی استفاده نمایند. سرمایه اولیه ای در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون برای مهاجرت به ترکیه لازم است. خیر، تحصیل در مدارس بین المللی ترکیه رایگان نیست و متقاضی باید برای تحصیل شهریه آن را پرداخت کند. همچنین دانشجوی خارجی که متقاضی بورسیه تحصیلی در ترکیه است باید دارای مدرک دیپلم با نمرات و معدل بالای 15 باشد. بله،بایک میلیاردهم میشه خونه خریددرترکیه.من تا دوسال دیگه برای مهاجرت به ترکیه خواهم رفت،اگه خواستی باهم می ریم.

انواع ویزاهای خاص برای مهاجرت به ترکیه

یکی دیگر از روش های مهاجرت به ترکیه ازدواج با یک شهروند ترکیه ای می باشد، که منجر به اخذ اقامت این کشور خواهد شد. برای دریافت تابعیت ترکیه از طریق ازدواج باید حداقل 3 سال از ازدواج افراد در این کشور گذشته باشد. متقاضیان باید توجه داشته باشند که نباید ازدواج آن ها صوری بوده و صرفا جهت دریافت تابعیت باشد. سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد که مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است.

احتمالا می دانید که موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث شود درخواست دریافت اقامت شما رد شود یا حتی چندین سال از مجله خبری مهاجرت منع شوید. یک وکیل مهاجرت، شما را با این قوانین و آخرین قوانین راهنمایی می کند. یکی از راه های اخذ اقامت تقریبا در همه کشورها هست، ازدواج با شهروندان آن کشور است. از این روش برای اخذ اقامت ترکیه نیز استفاده می شود و امکان اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج وجود دارد. در ترکیه به آن مجوز کار Chalizma Izin گفته می شود و داشتن کارت Chalizma Izin برای کار در ترکیه مورد نیاز است.

در صورتی که متقاضی برای برای درمان در چارچوب قراردادهای تامین اجتماعی دو جانبه به کشور ترکیه مهاجرت می کند، باید مدرکی مبنی بر وضعیت خود ارائه دهد. برای متقاضیانی که هزینه آنها در طول درمان بر عهده مؤسسات و سازمانهای دولتی ذیربط باشد، شرط بیمه درمانی معتبر الزامی نیست. هزینه های مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره ملک حدود 4 هزار لیر می باشد که نیمی از آن برای هزینه های اداری اخذ اقامت و تقریبا نصف دیگر این هزینه جهت هزینه وکیل و کارگزاری برای امور اداری می باشد. دانشگاه فنی خاورمیانه که در آنکارا واقع شده است در سال 1965 تاسیس شده و هم اکنون یکی از معتبرترین دانشگاه های خاورمیانه محسوب می شود. اگر برای اقامت در ترکیه تحصیل در این دانشگاه را انتخاب کرده اید باید به این نکته توجه نمایید که نرخ پذیرش این دانشگاه بسیار پایین می باشد و می بایست برای اخذ پذیرش این دانشگاه از رزومه بسیار خوبی برخوردار باشید.

آیا دانشجوی ایرانی می تواند از طریق تحصیل در ترکیه  اقامت دائم دریافت کند؟

برای متقاضیانی که زیر 18 سال یا بالای 65 سال سن دارند، شرط بیمه درمانی معتبر لازم نیست. متقاضی ملزم به ارسال گذرنامه یا مدارک جایگزین پاسپورت (عکس از صفحات حاوی اطلاعات هویتی و صفحه حاوی عکس و صفحات پردازش شده) که برای ورود و خروج از کشور ترکیه استفاده می شود، می باشد. اگر گذرنامه تمدید شده و در درخواست های اجازه اقامت مورد نیاز باشد، صفحات پردازش شده گذرنامه های قبلی نیز در صورت وجود ارائه شود.

  • واضح است باید هر فردی حداقل هزینه برای زندگی در ترکیه را داشته باشد؛ مثلاً سرمایه برای مسکن و خوراک داشته باشد و تمکن مالی خود را اثبات نماید.
  • از این رو مهاجران زیادی سالانه این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند.
  • شما بعد تحصیل می توانید وارد بازار کار شوید و از طریق کاریابی اقامت خود را اخذ نمایید.
  • اقدام بعدی این است که شخص به نوتر کردن اساسنامه و اسناد و مدارک مربوط پرداخته و به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایند.

متأسفانه بسیاری از عزیزانی که اقدام به مهاجرت از طریق پناهندگی می نمایند، از روش های قانونی مهاجرت موفق و امن اطلاع ندارند. متقاضیانی که از طریق ازدواج برای دریافت اقامت این کشور اقدام می‌کنند، یک اقامت موقت 3 تا 5 ساله دریافت می‌کنند. در صورتی که ازدواج آنها در این مدت معتبر باقی بماند، پس از این اقامت موقت، متقاضیان می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. این روش یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت آن است. برای این کار متقاضی تنها باید ثابت کند که هدف از ازدواج نه دریافت اقامت، که زندگی مشترک است. این روش را می‌توانیم در حال حاضر ساده‌ترین راه مهاجرت به ترکیه در نظر بگیریم.