مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه-کمک مهاجرت

در صورت پذیرش بورسیه دانشجوی خارجی در مقطع دکتری در دانشگاه های ترکیه، امکان دریافت کمک هزینه های دانشجویی مانند، بیمه های درمانی، خوابگاه رایگان و امکانات ایجاد شده در زمینه ی تحصیل برای دانشجویان خارجی وجود خواهد داشت. برای ثبت شرکت در ترکیه، شما باید به عنوان کارفرما چند نفر را برای شرکت خود استخدام کرده و همچنین مالیات و بیمه شرکت به صورت منظم و به موقع پرداخت شود. هنگامی که فرد برای ثبت شرکت متقاضی می‌شود باید در خاک ترکیه حضور داشته و مدارکی همچون اساسنامه شرکت، گذرنامه، ترجمه شناسنامه و… را به همراه داشته باشد. افراد زیادی از کشور های ایران، گرجستان، آذربایجان و ارمنستان برای مهاجرت به این کشور اقدام کرده و کشورهای نام برده شده بیشترین میزان مهاجرت به کشور ترکیه را دارند. دیگر شرایط مهاجرت به ترکیه شامل ارائه مدرک زبان ترکی، برخورداری از بیمه، سوء پیشینه، ارائه پاسپورت و… اشاره کرد. در این مطلب صفر تا صد مهاجرت به ترکیه و روش‌های دریافت اقامت ترکیه را بررسی کردیم.

پس از خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار طی 70 روز پاسپورت ترکیه را کسب می کنید. اگر سؤال شود مهاجرت به ترکیه چقدر هزینه دارد در جواب باید بگوییم مقدار هزینه مهاجرت به ترکیه بر اساس مسیر مهاجرتی فرد و مجرد و متأهل بودنش متغیر است. درواقع هرچقدر فرد تخصص و تحصیلات بیشتری داشته باشد و مهم‌تر آنکه به زبان ترکی استانبولی مسلط باشد، می‌تواند در هزینه‌های مهاجرت به ترکیه صرفه‌جویی کند. ترکیه یکی از کم‌هزینه‌ترین کشورها برای تحصیل است، شهریه تحصیل به زبان ترکی استانبولی در بسیاری از رشته‌ها سالانه کمتر از هزار دلار و به زبان انگلیسی ۱۵۰۰ دلار آمریکا است. در جدول زیر هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق مسیرهای مشهور را ملاحظه می‌کنید.

اگر شخص موردنظر برای ازدواج در کشور ترکیه دختر باشد و قبلاً نیز ازدواج کرده باشد باید از زمان طلاق ۳۰۰ روز گذشته باشد. شخص متقاضی ازدواج باید از کنسول گری کشور خود در ترکیه برگه مبنی بر مجرد بودن خود را دریافت نماید. شهروندان خارجی نمی‌توانند در مناطق نظامی و امنیتی خانه‌ای بخرند یا ملکی اجاره کنند. هر فرد خارجی، می‌تواند حداکثر تا 30 هکتار از اراضی ترکیه را خریداری کند. همچنین باید درباره غذاهای ترک نیز صحبت کنیم که یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های ترکیه است و شهرتی جهانی را برای آشپزان این سرزمین به‌ارمغان آورده است. تا آنجا که در طی چند سال اخیر، تعداد رستوران‌های ترک در سرتاسر دنیا افزایش یافته و مورداستقبال مردم واقع شده است.

آیا ترکیه برای زندگی مناسب است؟

شما باید اول این نامه رو در دست داشته باشید تا بعد بتونید برای دریافت ویزا اقدام کنید. مهاجرت تحصیلی و کاری از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشند. اما روش های دیگر به خصوص مهاجرت از طریق تحصیل و کار شرایط مناسبی داشته و در صورت دارا بودن شرایط پروسه مراحل آن آسان تر می باشد. شمار زیادی از مهاجران نیز به مقصد کار و تحصیل به این کشور سفر کرده اند. لازم به ذکر است کشور ترکیه علی رغم این که بخشی از آن اروپایی است، اما هنوز هم نتوانسته است عضو رسمی اتحادیه اروپا به حساب بیاید و پذیرفته شود. ایکامت یک کارت شناسایی ترکی است که فقط به خارجی‌هایی که اجازه اقامت دارند، داده می‌شود‌.

گفتنی است که در تمام این شیوه‌ها، شخص می‌تواند اقامت دائم ترکیه را دریافت کند. بنابراین این دیگر به فرد بستگی دارد که کدام‌یک از این روش‌ها را انتخاب کند. اما آیا مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه، تنها با خرید خانه‌ای به ارزش بالاتر از 400هزار دلار امکان‌پذیر است؟ خیر!

با توجه به کیفیت بالای دانشگاه های ترکیه افراد زیادی خواهان تحصیل و اقامت ترکیه به خصوص اقامت استانبول می باشند. کیفیت دانشگاه های ترکیه به حدی بالا است که بیش از 10 دانشگاه این کشور در رنکینگ جهانی QS قرار دارند. مهاجرت به ترکیه از طرق مختلف، هزینه مهاجرت به ترکیه، هزینه های زندگی یا به عبارتی برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟ و صفر تا صد مهاجرت به ترکیه در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار گرفت. با مطالعه این مقاله آموختیم که سه روش عمده برای اخذ تابعیت کشور ترکیه وجود دارد که این راه ها عبارتند از مهاجرت از طریق کار، سرمایه گذاری و ازدواج با فرد تبعه این کشور. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون راه های مهاجرت به ترکیه و مشاوره با مشاورین موسسه ملک پور می‌توانید فرم تماس را کامل کرده و یا طی تماس تلفنی با موسسه ملک پور، از مشاوره تلفنی رایگان در این خصوص استفاده نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید سوالات خود را پیرامون مهاجرت ترکیه در بخش “ثبت پرسش” مطرح نمایید تا در سریعترین زمان ممکن مشاورین به شما پاسخ بدهند.

✓ زبان ترکی یاد بگیرید، این کار به برقراری ارتباط در موقعیت ها و گفتگوهای کوچک روزانه شما کمک می کند. جمعیت کشور ترکیه نزدیک ۸۴ میلیون تن (برآورد ۲۰۲۰) می‌باشد، که حدوداً ۷۵ تا ۸۵ درصد مردم سنی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوی هستند. حکومت ترکیه سکولار است ولی بسیاری از مردم به دین اسلام پایبند هستند و عید فطر و عید قربان در این کشور تعطیل رسمی است. جمعیت جوانان مجله خبری مهاجرت در ترکیه بسیار زیاد است و به دلیل پذیرش سریع خارجی‌ها، مهمان نوازی ترک ها و ارائه تمام امکانات موجود برای راحتی هرچه بیشتر آنها، به کشوری خاص تبدیل شده‌است. لازم به ذکر است کارشناسان شرکت مای آفیس تمامی مراحل جمع آوری مدارک ، ارسال و تعیین وقت را انجام داده و در روز مصاحبه نیز همراه شما خواهند بود و در هیچ یک از این مراحل شما تنها نخواهید بود.

متقاضیان از کشور های ایران، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان بیشترین میزان مهاجران را در این کشور تشکیل می دهند. اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری با توجه به سیاست های کشور ترکیه در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی به چند روش امکان پذیر است. افرادی که بتوانند در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنند علاوه بر اخذ اقامت این کشور می توانند به سود قابل توجهی نیز دست یابند. قطعا آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه، مسیری است که مراحل قانونی پیچیده ای نداشته باشد و همچنین نباید نگران ریجکتی ویزا در آن مسیر بود. همواره می توان از بازار املاک به عنوان آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه نام برد.

  • تسلط نسبی بر زبان ترکی نیز برای تحصیل در دانشگاه های این کشور لازم است.
  • هزینه تحصیل به زبان ترکی در مدارس ترکیه ارزان‌تر از زبان انگلیسی است.
  • در این موارد، شما باید به ساختمان دیگری، در جایی دیگر در شهر بروید و هزینه ها را در آنجا بپردازید.
  • از ویژگی‌های عالی تحصیل در این کشور می‌توان به هزینه کم در ازای کیفیت خوب تحصیل اشاره کرد.

متقاضیان می توانند اقدام به خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار در این کشور نمایند که در این صورت بین 3 تا 6 ماه می توانند پاسپورت ترکیه را اخذ کنند. افراد همچنین می توانند اقدام به ثبت شرکت در ترکیه نموده و 5 نفر نیروی ترک در آن استخدام نمایند. در نهایت افراد می توانند با سپرده گذاری به مبلغ 500 هزار دلار آمریکا یا سایر ارز های موجود در بانک های ترکیه یا صندوق سرمایه گذاری این کشور و یا خزانه داری به مدت 3 سال، تابعیت این کشور را اخذ کنند. مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه یکی از سریع ترین و مطمئن ترین روش های مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت آن می باشد.

البته ذکر این نکته ضروری است که وجود یک دفتر کار برای ثبت شرکت الزامی است. زیرا از جمله مدارکی که باید به‌هنگام ثبت شرکت در ترکیه ارائه شود، تعیین آدرس دفتر مجموعه است. در ادامه باید به تشابهات رفتاری میان مردم ایران و ترکیه نیز اشاره کنیم که سبب شده است مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان، آسان‌تر از آنچه هست به‌نظر بیاید. به این صورت که مردم ترکیه هم مانند اهالی ایران بسیار خون‌گرم، صمیمی و مهمان‌نواز هستند و به سالمندان احترام می‌گذارند. بنابراین برای ایرانیان، حضور در ترکیه به‌نسبت کشورهای اروپایی آسان‌تر است و احساس حضور در خانه را زنده می‌کند. طوری که می‌توان گفت در یکی از مرکزی‌ترین مناطق دنیا واقع شده و رابط میان شرق و غرب است.

از طریق ازدواج