مزایا و معایب مهاجرت به کانادا چیست؟ آیا به کانادا مهاجرت کنیم؟-کمک مهاجرت

کشور کانادا همواره در آمارهای جهانی جزو امن‌ترین کشورهای دنیا معرفی شده است. کسانی که امنیت را اولویت مهاجرت خود قرار می‌دهند، می‌توانند با آسودگی خاطر این کشور را انتخاب کنند. علاوه بر دانشگاه‌ها، آموزش در مدارس این کشور نیز باکیفیت بسیار زیاد و با جدیدترین متدهای روز دنیا انجام می‌پذیرد. مهاجرانی که به صورت خانوادگی به کانادا مهاجرت می‌کنند، نباید نگرانی از آینده تحصیلی فرزندان خود داشته باشند.

  • یکی از مهم‌ترین خدمات تیم ای ویزا مشاوره برای مهاجرت به کانادا از نوع مهاجرت کاری است.
  • همچنین باید از عهده هزینه‌‌های مالی و تأمین نیازهای اولیه فرد مورد‌حمایت، از جمله محل اقامت، خوراک و لباس او برآید.
  • دانشگاه‌های کانادا سیستم آموزشی بسیار خوبی دارند و جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می‌شوند.
  • برنامه‌هایی در کانادا وجود دارد که مهاجرت کانادا را برای دانشجویان به صرفه‌تر خواهد کرد.
  • بله بهترین و سهل الوصول ترین راه برای شما، اقامت سرمایه گذاری است که کمک میکند شما و خانواده تان اقامت این کشور را بگیرید.
  • کشور کانادا از جمله کشورهایی است که از قانون تابعیت از اصل خاک را پیروی می‌کند.

کاناداکشوری با اقتصاد قوی و رفاه اجتماعی بالا و نظام کاری قدرتمند و کشوریست مهاجرپذیر و به طرق مختلف به اعضای مختلف این کشور و مهاجرین اقامت و تابعیت را میدهد. به این صورت که برای ویزا شدن از این طریق فرد متقاضی باید مدارک محکم و قوی و مستدلی را جهت ورود و قانع کردن سفارت ارائه دهد. مسلماً هزینه زندگی در کانادا بستگی به سبک زندگی شخصی و ایالت محل زندگی شما متفاوت خواهد بود. اما به طور میانگین هزینه ماهیانه زندگی برای هر نفر در ماه برابر با 2800 دلار است. به عنوان مثال هزینه زندگی در شهرهایی مانند ونکوور و تورنتو از باقی شهرهای کانادا گران‌تر خواهد بود.

وجه مشترک همه این‌ها این است که شما کسب و کاری را در کانادا راه اندازی کنید. این روش در حال حاضر بسیار دشوار بوده و افراد بسیار معدودی در این روش واجد شرایط می‌شوند. هر روش مهاجرتی برای کانادا مدارک مختص به خود را دارد اما یک سری از آنها مانند مدرک زبان، مدارک انگشت نگاری، نامه تمکن مالی، گواهی عدم سابقه کیفری در تمامی روش‌های مهاجرت به کانادا مشترک هستند. و مهاجرت به کانادا، هم به روش مهاجرتتان و هم شرایط خاص خودتان بستگی دارد.

برای مثال هزینه زندگی دانشجویانی که با روش تحصیلی به کانادا مهاجرت کرده‌اند، اگر یک نوع سبک زندگی دانشجویی متوسط را در نظر بگیریم، ماهیانه حدود ۱۵۰۰ دلار می‌باشد. البته این هزینه را در ایالتی مثل ونکوور و بریتیش کلمبیا باید ۲۵۰۰ دلار در نظر بگیرید چراکه هزینه زندگی در این ایالت‌ها بالاتر است. یکی از عوامل دخیل در انتخاب مقصد مهاجرتی، آسودگی خاطر از آینده خانواده و فرزندان است.

مهاجرت روستایی و استان‌های شمالی کانادا RNIP

البته هزینه های دولوپ یک بیزینس استارتاپی بر عهده خود شماست که بتوانید تاییده این شرکتها را دریافت کنید. برنامه مهاجرتی آتلانتیک مدتی ست که از حالت آزمایشی خارج شده و به صورت یک برنامه اصلی مهاجرتی معرفی شده است. اما رکن اصلی اقامت از طریق آتلانتیک دریافت جاب آفر یا فرصت شغلی از کارفرمایان واجد شرایط در این استان هاست.

البته توجه نمایید که اگرچه از ژوئن سال 2014، برنامه‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری فدرال متوقف شده و همچنین برنامه سرمایه‌ گذاری استان کبک نیز تا اپریل سال 2023 به حالت تعلیق درآمده است. در کلیه روش‌های فوق یعنی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری، متقاضیان می‌توانند همسر و فرزندان خود را به عنوان همراه با خود ببرند. مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی، سرمایه‌گذاری، از طریق استارت آپ و کارآفرینی، خوداشتغالی، اسپانسرشیپ خانوادگی، از طریق ازدواج و تولد رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا هستند. اگرچه مهاجرت به این کشور از روش پناهندگی نیز ممکن بوده اما اکیدا توصیه نمی‌گردد.

به سوالات اپلیکیشن پاسخ دهید و فرم‌ها و مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. دیگر استان‌ها مانند ساسکاچوان ممکن است امتیاز بیشتری برای دارندگان مهارت زبان فرانسه در نظر بگیرند. ۵۰ امتیاز اضافی دریافت خواهید کرد (اگر نمره زبان انگلیسی‌تان هم در هر چهار مهارت زبانی در سطح CLB ۵ یا بالاتر باشد). برای زیرگروه فارغ التحصیلان خارجی، در یکی از موسسات آموزشی معتبر و بالاتر از سطح دبیرستان در آتلانتیک حداقل ۲ سال به صورت تمام وقت تحصیل کرده باشید. توانایی مالی کافی برای مخارج زندگی خود و خانواده‌تان به مدت حداقل ۶ ماه در کانادا را داشته باشید. اگر هم بین مجله خبری مهاجرت و اروپا دو به شک هستید، ویدیوی مهاجرت به کانادا یا اروپا را تماشا کنید.

اگر در استان کبک سابقه تحصیل یا کار دارید، از طریق برنامه تجربه کبکی می‌توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید. در حدود ۱۰۰ روش مهاجرت به کانادا وجود دارد که منجر به اقامت دائم کانادا می‌شوند. بهترین روش‌های مهاجرت برای ایرانیان در سال‌های اخیر، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی، اسکیل ورکر،ویزاهای سرمایه‌گذاری، جاب آفر و ویزای توریستی بوده است. در ادامه روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا را که برای ایرانیان مورد استفاده‌ است معرفی می‌کنیم.

اجازه کار پس از تحصیل در کانادا

اما به طور کلی، در بین تمامی روش‌های گفته شده، چند روش از بقیه ارزان‌تر هستند. اما روش‌هایی مانند مهاجرت از طریق تحصیل و یا مهاجرت از طریق ویزای جاب آفر هستند که جزو سریع‌ترین و آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا به شمار می‌روند. در روش‌های دیگر به دلیل وجود مراحل متعدد زمان مهاجرت بیشتر می‌شود. این کشور روش‌های بسیاری را برای مهاجرت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. در ادامه این بخش به بررسی روش‌های مهاجرت به کانادا می‌پردازیم و با هرکدام به صورت جداگانه و مختصر آشنا می‌شویم.