مهاجرت به اروپا و اقامت اروپا

شاید این روزها بیشتر از هر زمانی کلمه ی مهاجرت به گوشتان بخورد و یا به عبارتی بهتر، اصلا روزی نباشد که حداقل یک بار هم که شده کلمه ی مهاجرت به سایت komakmohajerat گوشتان نخورده باشد. در چنین مواردی فرزند می تواند بدون محدودیت به کشور مدنظر سفر کند و حتی می تواند پس از بلوغ به کمک دعوت نامه و یا اسپانسر شیپ ها، اقامت والدین خود را نیز در کشور مذکور ممکن سازد. شما می توانید ایده خود را تشریح نموده و برای کشور مقصد ارسال نمایید. تهیه ویزا و همین طور مهاجرت به این روش هزینه های به مراتب کم تری را به شما تحمیل خواهد کرد البته برای اینکه در این نوع از مهاجرت موفق شوید نیاز به شانس زیادی دارید.

اما باید به خاطر داشته باشیم که مهاجرت از ابتدای حیات و در مراتب بعدی از ابتدای تاریخ انسانی در زمین اتفاق افتاده است. اما اگر بتوانید به طور قانونی در کشور دیگری کار کنید، شاید شرایط زندگیتان روزمرهتان متفاوتتر از چیزی باشد که در ایران با آن مواجه هستید. پس از اینکه ایده شما در مسیر مناسب خود قرار گرفت و شما توانستید شرایط قانونی را به خوبی رعایت کنید، اقامت دائم شما تایید خواهد شد و مسئولیت شما در قبال ایده حذف می شود. البته شما میتوانید برای مهاجرت به ترکیه و تحصیل در این کشور بورسیههای دولتی ترکیه را نیز دریافت کنید که شرط کسب چنین بورسیههایی، داشتن رزومهای قابلقبول است.

ویزای توریستی عمان که به نام ویزای گردشگری نیز شناخته میشود و از پرطرفدارترین ویزاها میباشد، برای سفرهای ده روزه تا یک ماهه صادر میگردد. اما حداقل اجازه برای کاردانشجویی ده ساعت در هفته است. تعداد ساعت کاری توسط سیاست های داخلی هر شرکتی لحاظ میشود. همچنین ترکیب قومی در ترکیه ۷۰٪ تا ۷۵٪ درصد مردم، ترک های آناتولی و حدود ۱۹٪ درصد کرد و حدود ۷ تا ۱۲ درصد را سایر باشندگان قومی ترکیه تشکیل میدهند. هزینه تعیین وقت سفارت ایتالیا نیز حدود 15 یورو می باشد. به طور کلی معمولا بورسیه ها به دانشجویان بین المللی در مقطع تحصیلات تکمیلی و تحقیقات داده می شود.

به طور کلی برای مهاجرت قانونی و ارائه درخواست برای احراز یک جایگاه شغلی، صرف نظر از پاسپورت و رزومه حرفه ای؛ باید مدارک تحصیلی و سوابق خودتان را به زبان انگلیسی (نه لزوما انگلیسی – منظور اینجا زبان کشور مقصد است) ترجمه کنید. به طور کلی دو نوع اعطای شهروندی و تابعیت به کودک تازه متولد شده وجود دارد. مطمئن باشید که این موسسات می توانند متناسب با وضعیت و شرایط شما روش مناسبی برای مهاجرت به استرالیا را پیشنهاد دهند و شما می توانید بدون آن که بخواهید اقدام به ثبت درخواست پناهندگی کنید، به کشور استرالیا مهاجرت کرده و تابعیت این کشور را دریافت کنید. یکی دیگر از روش هایی که می توانید از طریق آن اقدام به مهاجرت به استرالیا کنید، دریافت پناهندگی این کشور است. با روش هایی همچون تحصیل در ترکیه، اجاره خانه در ترکیه و خرید خانه زیر 250 هزار دلار در ترکیه میتوان اقامت یکساله ترکیه را اخذ کرد. با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر، سیدنی بزرگترین شهر استرالیا و خانه برخی از مهمترین جاذبههای این کشور محسوب میشود.

همین مسئله باعث شده تا امروزه هیچ یک از موسسات فعال در حوزه مهاجرت اقدام به ارائه خدمات مربوط به پناهندگی نکنند و تنها افرادی که هیچ راهی برای مهاجرت ندارند و امکان زندگی در خاک خودش را نیز نخواهند داشت به سراغ روش مهاجرت از طریق پناهندگی بروند. البته پیشنهاد ما این است که پیش از آن که روش مهاجرت را انتخاب کنید، حتماً به سراغ موسسات فعال در حوزه مهاجرت رفته و شرایط خود را به صورت کامل به آن ها بگویید. کار با همکاران خارجی در یک محیط جدید به دور از حواشی فرهنگی، و به دور از ابعاد اقتصادی که معمولا امنیت شغلی شامل آن میشود، سطحی از حرفهای گری را برای ما مجسم میکند که احتمالا در بخش های زیادی از فعالیتهایمان در ایران شاهد آن یا ملزم به رعایت آنها نبودهایم. این شیوه از مهاجرت یکی از پر ریسک ترین های آن است و اغلب شامل روندی بسیار طولانی و حتی خطرناک است از سوی دیگر احتمال شکست آن زیاد است. مدارکی که شما برای مهاجرت تحصیلی به آن ها نیاز دارید اغلب شامل مدرک زبان تافل یا آیلتس، مدرک زبان مخصوص به کشور مورد نظر( به طور مثال شما برای دانشگاه های آلمان با توجه به مقطع خود نیاز به مدرک زبان آلمانی سطوح B خواهید داشت)، مدرک تحصیلی پایه پیشین، مدارک مربوط به افتخارات تحصیلی، توصیه نامه های اساتید و…

اگر در تدارک مهاجرت کاری هستید، خب باید بگیم که ترجمه مدارک تحصیلی جزو ترجمه های رسمی به شمار میآید که در حاضر ما در ترنسیس آنرا ارائه نمیکنیم. با این افتتاحیه کوتاه شمارو دعوت میکنیم که میهمان چند کلمه از مقالات ما در بلاگ ترنسیس باشید. با دریافت پذیرش شما می توانید اقدامات تهیه ویزا و اقامت های کوتاه مدت را فراهم کنید. MVV (Machtiging tot Voorlopig Verblijf مجوز اقامت طولانی مدتی است که به شما اجازه میدهد به عنوان فردی که احتمالا مقیم کشور هلند است وارد کشور شوید و نه یک گردشگر. برخی شرایط مهاجرت کانادا مشترک است و چیزی با عنوان آسانترین راه مهاجرت وجود ندارد. از این رو دیگر کمتر کسی حرف از رویای آمریکایی سخن به میان میآورد و در حال حاضر کانادا به کشور تحقق آرزوها و رویاهای مهاجران پرانرژی تبدیل شده است. مهاجرت کاری یا جاب اپلای (Jop apply) رویای خیلی از مردم ماست. نکته تاسفبار اینکه این عزیزان در بسیاری موارد صرفا رویای مهاجرت شغلی در سر میپروانند و پول کافی برای تحقق رویاهایشان ندارند. اخیرا مقالهای درباره مهاجرت تحصیلی منتشر کردیم که در آن پیچ و خمهای اپلای را به طور کامل توضیح دادیم، با توجه به اینکه به جز مهاجرت تحصیلی تعداد زیادی از ایرانیها به دنبال مهاجرت کاری هستند لازم بود در اینباره هم مطلبی بنویسیم.

در صورتی که نمرات بالا و افتخارات تحصیلی زیادی دارید بهتر است سراغ مقاصدی با توان علمی بالا باشید و سراغ کشور های زادگاه دانشگاه های مشهور بروید. انسان ها همیشه به صورت گروهی و فردی به منظور رهایی از جنگ و درگیری، فرار از گرسنگی و فقر، یافتن فرصت های اقتصادی و اشتغال جدید، فرار از عدم تحمل مذهبی یا سرکوب سیاسی، یا حتی تجارت و سفر به مکان های جدید مهاجرت کرده اند. بسیاری از مردم به دلیل جنگ(War)، جنگ داخلی یا سیاستهای دولتی مجبور به مهاجرت میشوند. بهعنوان مثال، اگر مهاجران به دلیل تمایل به کار با دستمزد کمتر، به سمت شغلهای با مهارت کمتر رو کنند، آن دسته از کارگران بومی که مهارتهای کار کمتری دارند، احتمالا برای پیدا کردن مشاغل مورد نظر خود با مشکل روبرو میشوند و در ادامه پیشرفت آنها به مشاغل سطوح بالاتر نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

نکته حائز اهمیت در مورد انواع روش های مهاجرتی به کشور کانادا که باید به آن اشاره گردد، این است که قوانین مربوط به مهاجرت از طریق هر یک از این روش ها به طور پیاپی در حال به روز شدن و جدیدتر شدن می باشد. برخی از کشور ها برای مقام های جهانی در مسابقات ورزشی، علمی یا هنری مانند المپیاد ها و موارد مشابه امتیازات ویژه قائل می شود. این نوع مهاجرت به شکل ویژه مختص محصلان در پایه های تحصیلی گوناگون به خصوص دوره های دانشگاهی است. یکی از مرسوم ترین و ایمن ترین شیوه های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی به واسطه ویزای تحصیلی است. اغلب برنامه های ویزای سرمایه گذاری کانادا به حداقل نمره آیلتس ۵ نیاز دارند.

وقتی افرادی که قصد مهاجرت دارند هدف خود را از مهاجرت مشخص کرده باشند، به این ترتیب می توانند برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب و مورد نظر خود برنامه ریزی درستی داشته باشند. زیرا همانطور که می دانید مالتا به هیچ وجه به اتباع کشورهای کره شمالی، ایران و افغانستان تابعیت نمی دهد و در نهایت کسانی که از یکی از این سه کشور به مالتا سفر می کنند می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. در واقع اگر شما بتوانید اثبات کنید که امکان زندگی در کشور خود را ندارید و زندگی کردن در خاک خودتان خطرات جانی مختلفی برای تان دارد، قادر خواهید بود تا اقدام به اخذ تابعیت استرالیا کنید. مهاجرت تحصیلی می تواند فرصت ها و امتیازات بسیاری را با خود به همراه داشته باشد که به موجب آن ها شما فرایندی آسان تر و سریع تر را پشت سر بگذارید. در این مقاله به پرسش “مهاجرت تحصیلی چیست” پاسخ دادیم و به بررسی مزایای مهم ادامه تحصیل در کشورهای خارجی پرداختیم. ویزای کاری به کسانی تعلق میگیرد که ضمن برخورداری از مدارک تحصیلی دانشگاهی، مدرک بینالمللی زبان و سابقه بیمه کاری، از یک شرکت فعال در آن کشور دعوتنامه رسمی داشته باشند.

بر طبق ماده ۱۳ اعلامیه بینالمللی حقوق بشر شهروندان نبایستی ممانعتی در ترک کشور خود داشته باشند. حق خاک بدین معنی است که اگر نوزادی در کشوری متولد شود حتی اگر پدر و مادر او از شهروندان رسمی نباشند، نوزاد متولد شده به عنوان شهروند آن کشور محسوب شده و می تواند از حقوق شهروندی بهره مند شود. به عنوان بخش مهمی از مهاجرت به ترکیه باید هزینههای زندگی در ترکیه را هم در نظر بگیرید. اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، یکی از مواردی که باید در برنامه ریزیهای خود لحاظ کنید، هزینههای زندگی در ترکیه است. توصیه میکنیم که اگر میخواهید از این طریق به ترکیه مهاجرت کنید، از مشاوره وکلای مهاجرتی کمک بگیرید؛ چون ممکن است به دلیل عدم آشنایی درست با قوانین کشور ترکیه در روند ثبت شرکت و مهاجرت به مشکل بخورید. این پروسه اگر بهدرستی بر اساس مراحلی که در ادامه ذکر میکنیم و بدون هیچ گونه اهمال و سهل انگاری انجام شود، مطمئن باشید اقامت ترکیه را به آسانی دریافت خواهید کرد. جدای از همه ی اینها،متقاضی اقامت دائم در ایتالیا، باید بتواند خیلی روان به زبان ایتالیایی صحبت کند و به آداب و رسوم آنها هم کاملاً آگاه و وارد باشد.همچنین چرونده ی متقاضی باید از هرنوع سوء سابقه ای پاک باشد.

نقص مدرک باعث می شود پذیرش درخواستتان ماه ها به تعویق بیفتد و اگر درخواستتان کاملا رد شود اینکه بتوانید نظر مقامات ترکیه ای را تغییر بدهید کار خیلی سختیست. هر کشوری با توجه به مشاغلی که درون آن ها نیروی کار نیاز دارد، شرایط ویژه ای را برای پذیرش مهاجر متخصص در آن مشاغل فراهم می آورد. استرسها و فشارهای روحی برای جستجوی کار از یک سو و مراحل پیچیده پذیرش ویزا نیز از سوی دیگر کاملا انسان را از توان میاندازد. اگر موضوع قاچاق انسان را از بحث خارج کنیم، برای ورود قانونی به هر کشوری ویزا نیاز دارید. اگر خیلی خفن پولدار باشید نیاز به ویزا ندارید؛ متناسب با سرمایه ای که در بانک کشور مقصدتان قرار میدهید به شما TPR یا اقامت موقت میدهند که پس از پنج سال به PR یا اقامت دائم تبدیل میشود.

شما می توانید هم در طول اقامت موقت و هم برای اقامت دائم نسبت به گرفتن اقامت برای اعضای خانواده خود اقدام نمایید. اما آیا می دانستید که اگر شما در زمینه ی رشته های ورزشی مثلا فوتبال به صورت حرفه ای و یا حتی نیمه حرفه ای فعالیت داشته باشید، می توانید به وسیله ی آن به کشور کانادا مهاجرت کنید؟ در این شیوه از مهاجرت شما می توانید با سرعت بیشتری در کشور مقصد خود پذیرفته شوید و با توجه به سرمایه خود می توانید از امتیازات و رفتار های بهتری بهره مند شوید. عوامل آموزشی: قدیمی ترین نوع مهاجرت از شهر به روستا می باشد.