مهاجرت به استرالیا مراحل تکمیل پرونده مهاجرتی-کمک مهاجرت

استرالیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا، یکی از مطلوب‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. این کشور برنامه‌های متعددی را به منظور جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خارجی ترتیب داده است. متقاضیان باید ابتدا برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری و نوآوری تجاری موقت (ساب کلس 188) درخواست داده و پس از گذشت چندین سال سابقه موفق در استرالیا ویزای خود را تبدیل به حالت دائم (ساب کلس 888) آن کنند. از طریق این دو طرح افراد می‌توانند در یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری کشور استرالیا شرکت کرده، به اداره یک شرکت تجاری بپردازند و یا کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند. مهاجرت سرمایه‌گذاری به استرالیا یکی از روش‌های مناسب برای دریافت اقامت دائم این کشور است. اما در این راستا توجه فرمایید که در این روش برای استرالیا به طور کلی حوزه‌های معاملات املاک و مسکن و یا خرید بنگاه‌های اقتصادی و نمایندگی‌های آن‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری معتبر شناخته نشده و نمی‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم این کشور گردد.

راه های مهاجرت خانوادگی به استرالیا

شرایط دقیق هر کدام از روش‌ها و ویزاها در بخش و مطلب مربوطه مطالعه کنید. تمام این آزمون های زبان انگلیسی را می توان در مراکز مختلف آزمون در سراسر جهان شرکت کرد. لطفا توجه داشته باشید که آزمون زبان انگلیسی برای ویزای استرالیا باید به روز باشد و در صورتی که چندین سال قبل یکی از این آزمون های زبان را انجام داده اید، باید بررسی کنید که آزمون شما برای درخواست ویزای شما شناخته شود. دقت نمایید که هر مسیر مهاجرتی یک میزان تسلط به زبان انگلیسی را می طلبد اما به طور کلی می توان گفت متقاضی برای اخذ ویزا می بایست مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 4.5، مدرک PTE آکادمیک با حداقل نمره 30 یا تافل iBT با نمره 32، را ارائه دهد.

  • مهاجرت به استرالیا با توجه به قوانین مهاجرتی روش های بسیار متنوع و ایده آلی جهت مهاجرت دارد.
  • ۱–ویزای ۸۰۱ و ۱۰۰ ویزاهای اقامت دائم به حساب می­آیند ، با گرفتن این ویزا می‌توانید بصورت تمام وقت در این کشورمشغول به کار شوید ، بصورت رایگان تحصیل کنید، اسپانسر اقوام درجه یک خود شوید و پس از کسب شرایط لازم تابعیت این کشور را دریافت کنید.
  • یا اگر فردی سن کمی دارد و سابقه کار ندارد بهترین روش مهاجرت، ویزای تحصیلی خواهد بود.
  • اداره مهاجرت به استرالیا ویزاهایی متفاوتی برای افراد متقاضی مهاجرت به این کشور ارائه می‌دهد.
  • شهر تاریخی هوبارت به لحاظ قدمت، دومین شهر استرالیا محسوب می‌شود و در جنوب این کشور واقع شده است.
افرادی که در ابتدای مسیر مهاجرت هستند معمولا اولین سوالی که به ذهنشان می‌رسد این است که چطور و از کجا باید شروع کنند؟ پاسخ به این سوال به نوع مهاجرت و شرایط متقاضی بستگی دارد. به‌عنوان مثال، مهاجرت از طریق ویزای کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج یا تحصیلی می‌تواند مسیر متفاوتی داشته باشد. ویزای تحصیلی استرالیا موقتی است و تا پایان دوره‌ی تحصیل اعتبار دارد.

از معروف‌ترین ویزاهای این دسته می‌توان به ساب کلس 887، 491، 489، 494 و 187 اشاره کرد. متوسط درآمد افراد شاغل در کشور استرالیا آن هم پس از کسر مالیات در حدود سالانه 60 هزار دلار استرالیا می‌باشد. یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم کشور استرالیا شود، ازدواج با یکی از شهروندان استرالیایی و یا دارندگان اقامت دائم این کشور است. طبق قوانین کشور استرالیا، همسر خارجی یک شهروند و یا دارنده اقامت مجله خبری مهاجرت دائم این کشور می‌تواند ویزای همسر استرالیایی موقت (ساب کلس 820 ) را دریافت کرده و پس از گذشت دو سال از ازدواج‍شان، برای اخذ اقامت دائم (ساب کلس 801) این کشور درخواست دهد. همچنین در این راستا شرایط مالی شریک زندگی متقاضی و همچنین وضعیت سلامتی و شرایط پزشکی او نیز از سوی دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پس از دریافت اقامت دائم، متقاضیان می‌توانند در سال پنجم برای دریافت تابعیت استرالیا درخواست دهند.

داشتن مدرک دانشگاهی (هرچه بالاتر باشد، امتیاز شما بیشتر خواهد شد)

تا اینجای مقاله شرایط مهاجرت به استرالیا در انواع ویزاها را بررسی کردیم. حالا نوبتی هم که باشد نوبت بررسی هزینه‌های مهاجرت در هر یک از روش‌های مهاجرتی است. برخی اوقات با توجه به شرایطی که یک فرد دارد، هیچ راهکاری برای مهاجرت وجود ندارد و گاهی اوقات برعکس. یعنی شرایط شخص به گونه‌ای است که می‌تواند از چند کانال مختلف، ویزای استرالیا را دریافت کند. سازمان های ارزشیابی مدارک در استرالیا با سیستم تحصیلی در ایران کاملا آشنا می باشند. آنها می دانند که که معدل شما از هر کدام از دانشگاه های ایران باید در چه حدی باشد تا فرضا مدرک لیسانستان با یک مدرک لیسانس در همان رشته در استرالیا مطابقت داشته باشد.

اخذ ویزا از این طریق به دو روش موقت و دائم صورت می‌گیرد، ازمعروف‌ترین و معتبرترینویزاهای سرمایه‌گذاری موقت، ویزای ساب کلس ۱۸۸نام دارد. متقاضیان باید ابتدا برای دریافت این ویزا درخواست داده و پس از گذشت چندین سال سابقه موفق در استرالیا ویزای خود راتبدیل به حالت دائمساب کلس ۸۸۸کنند. ارائه نمره زبان بستگی به نوع ویزایی که از طریق آن اقدام می کنید دارد. در مورد ویزای تلنت و ویزای سرمایه گذاری و تجاری داشتن مدرک زبان الزامی نیست، اما در مرحله دریافت ویزا یا باید مدرک آیلتس 4/5 ارائه داده شود و یا مبلغ 5000 دلار استرالیا برای کلاس زبان پرداخت شود.

ویزای نخبگان مناسب چه افرادی است؟