مهاجرت به استرالیا و اخذ ویزا استرالیا در سال 2023 از 0 تا 100 فارس مهاجر-کمک مهاجرت

همیشه باید وضعیت اقامت دائم خود را قبل از انقضای آن به موقع تمدید کنید. برای آشنایی با شرایط مهاجرت به استرالیا بهتر است پیش از انتخاب نوع مهاجرت از توانایی فردی و تخصص و مدارک اثبات کننده آن اطمینان و آگاهی داشته باشیم. به همین خاطر اگر در حرفه یا زمینه‌های کاری و تجاری در صنایع مختلف، مهارت، تجربه و دانش کافی دارید، قطعاً می‌توانید در بازار کار استرالیایی‌ها برای خود موقعیت شغلی مناسبی فراهم کنید و از طریق ویزای نیروی متخصص و یا تجاری استرالیا به این کشور مهاجرت کنید. پدیده مهاجرت همگام با پیشرفت دنیا و جامعه بشری توسعه چشمگیری داشته و روند رو به رشدی را طی می‌کند. فاکتورهای مهاجرت امروزه به صورت شرایط شغلی، شرایط اقتصادی و شرایط تحصیلی تغییر کرده است. هرچه متقاضی، دارای سطوح بالاتری از این فاکتورها باشد، ممکن است موقعیت بهتری برای مهاجرت نیز پیدا کند.

به همین دلیل خیلی از نیروهای کار از کشورهای مختلف دنیا راهی استرالیا می‌شوند. ویزای اقامت والدین در استرالیا و مجله خبری مهاجرت از طریق ویزای والدین شرایط متفاوتی دارد. والدینی که فرزندان آن‌ها شهروند استرالیا یا دارای اقامت دائم این کشور هستند، می‌توانند به استرالیا مهاجرت کنند.

مرکز استان استرالیای جنوبی، آدلاید در سال‌های اخیر به دلیل فرهنگ دوستانه و هزینه‌های مسکن مقرون به صرفه خود محبوبیت زیادی پیدا کرده است. فرصت‌های شغلی در این شهر در حدی است که سالیانه حدود 5000 نفر از میان مهاجرین متخصص را به ویژه در حوزه‌های سلامت، آموزش و تولید استخدام می‌کند. همچنین شهر آدلاید در میان مهاجران خانوادگی به دلیل آرامش، امنیت و فضای سبز خود طرفدار بیشتری دارد.

  • نظام آموزشی استرالیا جایگاه مهمی در اقتصاد و فرهنگ این کشور را به خود اختصاص داده است.
  • بریزبن به دلیل طبیعت دوگانه خود، مرکز شهر شلوغ با آسمان‌خراش‌ها در برابر حومه شهر سرسبز و روستایی، طیف متنوعی از افراد را به خود جذب می‌کند.
  • ویزای موقت کاری 476 استرالیا برای 18 ماه اعتبار داشته که به افراد اجازه سفر، تحصیل و کار در استرالیا را می‌دهد.
  • تقاضا برای شغل رانندگی پایه یک در استرالیا زیاد است و این افراد باید از طریق ویزای کاری به این کشور سفر کنند.
✅ کسب حداقل امتیاز لازم برای رشته مورد نظر که بر حسب فاکتورهایی مانند سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و سطح زبان انگلیسی محاسبه می‌شود. مهاجرت به استرالیا، به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری و تورم، وجود پیوندهای قوی با اکثر کشورهای قدرتمند جهان و بهره‌مندی از نیروی کار متخصص ، مهاجرتی موفق خواهد بود. تقاضا برای شغل رانندگی پایه یک در استرالیا زیاد است و این افراد باید از طریق ویزای کاری به این کشور سفر کنند. امکان اقدام برای مهاجرت رانندگان پایه یک با ویزای اسکیل ورکر وجود ندارد. ویزاهای مهاجرت به استرالیا تنوع بسیار زیادی دارند اما می‌توان این ویزاها را در چند دسته طبقه‌بندی کرد.

اداره مهاجرت به استرالیا ویزاهایی متفاوتی برای افراد متقاضی مهاجرت به این کشور ارائه می‌دهد. اما این شرایط چیست و چه مواردی می‌تواند در شرایط مهاجرتی شما تاثیر گذار باشد. در پاسخ به این سوال که بهترین روش مهاجرت به استرالیا کدامند، نمی‌توان پاسخ دقیقی داد و با توجه به شرایط متقاضی می‌تواند متفاوت باشد.

برای مهاجرت به استرالیا باید از کجا شروع کنم؟

شما می‌توانید از طریق همکاری با یک وکیل مهاجرت استرالیا و استفاده از مشاوره های تخصصی او بهترین و کم ریسک ترین مسیر را برای مهاجرت انتخاب کنید. مهاجرت به استرالیا با روش های متعددی امکان پذیر می باشد که متقاضیان می توانند با هر کدام از روش های ذکر شده به اقامت استرالیا دست یابند اما تنها برخی از این مسیرها ویزای اقامت دائم استرالیا را برای متقاضی به همراه خواهند داشت. در ادامه این نوشتار به انواع راههای اقامت استرالیا خواهیم پرداخت تا بسیاری از متقاضیان بتوانند شرایط اقامت استرالیا از این مسیرها را بررسی نمایند و متناسب با شرایط خود، برای بهترین مسیر مهاجرتی اقدام نمایند.

برای مثال در روش دریافت ویزای تحصیلی متقاضی باید از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش دریافت کرده باشد تا بتواند برای اخذ اقامت تحصیلی اقدام کند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای تمام روش‌های مهاجرت به استرالیا اشاره می‌کنیم. لازم به ذکر است که دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی استرالیا و سابقه تحصیل به میزان حداقل 2 سال در این کشور، ویزای موقت فارغ‌التحصیلی (ساب کلس 485) را دریافت کرده و به طور قانونی در این کشور مشغول به کار شوند. کسب سابقه شغلی از این طریق به متقاضیان کمک می‌کند تا امتیاز ویژه‌ای در سیستم امتیازبندی استرالیا کسب کنند و در مسیر هموارتری برای اخذ اقامت دائم قدم بگذارند.

دوست عزیز مبلغی که فرمودید هزینه های زندگی و تحصیل حتی یک سال شما را نیز تامین نخواهد کرد. اگر متقاضی بین 25 تا 32 سال سن داشته باشد 30 امتیاز دریافت می کند در حالی که افراد بالای 45 سال و بالاتر هیچ امتیازی دریافت نمی کنند. به طور کلی افراد باید در نظر داشته باشند برای مهاجرت از طریق ازدواج می بایست شرایط زیر را دارا باشند. که افراد برای کسب اقامت از طریق این ویزا نباید بیشتر از 55 سال داشته باشد.

ویزای ۴۷۶ استرالیا مختص مهندسین فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا است. البته گفتنی است که در بین ۳۶ دانشگاه اعلام شده از سوی استرالیا، دو دانشگاه بزرگ امیرکبیر و دانشگاه تهران نیز قرار دارند. جاب آفر فقط یک نامه نیست بلکه تعهدات زیادی را برای یک کارفرما ایجاد می‌کند. در این شرایط، کارفرما باید ابتدا بیزینس خود را در اداره مهاجرت استرالیا ثبت کند، سپس اثبات کند که برای موقعیت شغلی مدنظرش نتوانسته نیروی کار بومی خوب و ماهر (فرد مقیم یا سیتیزن استرالیا) پیدا کند. در چنین شرایطی متقاضی ملزم است مبلغی را به عنوان جریمه به اداره مهاجرت استرالیا پرداخت کند.

مهاجرت استرالیا