مهاجرت به ایتالیا

اولین مسئله شیوع ویروس کرونا بود که باعث کاهش یا توقف جابهجاییهای بینالمللی در دنیا شد که ایران هم بهطبع تحت تاثیر آن قرار گرفت، به این ترتیب روند صدور ویزا، اجازه اقامت و ورود ایرانیان به برخی از مقصدهای اصلی مهاجرت کاهش پیدا کرد چراکه برخی از قوانین مهاجرتی در دنیا سختگیرانهتر شد؛ نکته بعدی این است که افزایش نرخ ارز هم باعث افزایش هزینههایی مانند اپلای یا درخواست اجازه ورود و اقامت شده است که هزینههای جانبی مهاجرت را افزایش داده، بنابراین ما فعلاً جهش خارقالعادهای در مهاجرت ندیدهایم و روند با یک شیب آرامی دارد اتفاق میافتد؛ اما نکتهای که در این بین وجود دارد این است که امکان دارد در آینده با یک جهش مهاجرت از طرف ایرانیها مواجه شویم.

به این صورت که سرمایهگذاری انجام شده یا کسب و کار ایجاد شده توسط شما، باید دستخوش رشد و پیشرفت باشد. در مقایسه با روش سرمایه گذاری افرادی که می خواهند از راه تمکن مالی مهاجرت به هلند را انجام دهند نیازی به راه اندازی کسب و کار و تجارت یا ثبت شرکت برای سرمایه گذاری ندارند. افراد می توانند بعد از گذراندن دوران اقامت موقت جهت دریافت اقامت دائم اقدامات لازم را انجام دهند. زبان ترکی جدید که امروزه تحت عنوان « ترکی ترکی » شناخته می شود از ریشه ترکی اوغوز است که به وسیله سلجوقیان در اواخر قرن یازدهم به آناتولی وارد شده است . کشورهایی مثل روسیه و اوکراین، دورهای به نام “پادفک” را برای متقاضیان خود برگزار میکنند که در این دوره زبان رسمی کشور و اطلاعات لازم جهت زندگی در آن، به دانشجویان آموزش داده میشود. پس حداقل در کلاسهای آموزش زبان شرکت کنید.

هیچ تضمینی وجود ندارد که خانوادههای مهاجر در آن جوامع بمانند؛ به این معنی که سرمایهگذاریهایی که انجام میشوند ممکن است هرگز سودی نکنند. دسته سوم افراد با سطح زبان معمولی که از ابتدا تلاش خود را در جهت کسب نمره PTE 50 , 79 انجام داده اند. دفتر حقوقی مهاجرت پلاس، یکی از مؤسساتی است که با سالها سابقه و تجربۀ در زمینۀ اخذ انواع ویزای کانادا، در تمامی مراحل مهاجرتی همراه داوطلبان هستند. ۳ سال سابقه کار بعد از فارغ التحصیلی و مدرک زبان آلمانی با نمره B1 از شرایط اصلی پذیرش ویزای کار داوطلبان مهاجرت شغلی به آلمان است. یکی از مهمترین مواردی که باید در فرآیند مهاجرت تحصیلی رعایت شود، دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر است. به همین دلیل سعی دارد با ایجاد روشهای متنوع برای پذیرش متقاضیان و سهولت در فرایند آن سرعت بیشتری به کار ببخشد. در این میان کشور ایران بهخاطر تلاطمهای ارزی بیشتر مخاطب این وضعیت قرار میگیرد و فرصتهای شغلی جذابیت بیشتری برای مهاجرت ایجاد میکند، برای همین است که ایرانیها با داشتن مهارتهای فنی حرفهای یا حتی نیروهای کم مهارت، نیمه ماهر و در مواردی با مهارت بالا، برای مهاجرت جذب میشوند.

در حال حاضر نیز بسیاری از شرکتهای هلندی که در حوزه IT فعال هستند، سراغ برنامه نویسان و مهندسان نرم افزار ایرانی آمدهاند و روز به روز به تعداد برنامه نویسانی که هلند را برای کار انتخاب میکنند، افزوده میشود. البته دولت ترکیه با برخی از کشورها روابط دوستانه و نزدیکی دارد و خبر خوب این است که ایران نیز جزو این کشورهاست. قانون کشورها برای مهاجرت ایرانیان، بر اساس روشی که متقاضی در پیش میگیرد و اقدام میکند متفاوت خواهد بود. در عین حال اگر در زمینه گردشگری و توریست مشغول به کار می شوید بهتر است که علاوه بر زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشید. در عین حال جذب دانشجو باعث میشود که مشاغل آکادمیک هم برای کشورهای پذیرنده ایجاد شود که در واقع با یک تیر دو نشان میزنند. ایجاد. محل اقامت وی اقامت دائم او می شود و طبق قوانین ایتالیا به محض دریافت کارت اقامت دائم فرد می تواند درخواست تابعیت کند. علاوه بر مواردی که به آنها اشاره شد کشورهای کره جنوبی، امارات، سنگاپور، فرانسه، ایتالیا و بسیاری کشورهای دیگر هم برای مهاجرت کاری گزینههای خوبی به شمار میآیند که شما بسته به مهارتها و توانمندیهای خود، میتوانید بررسی کنید کار و زندگی در کدامیک برای شما مناسبتر است.

اگر هنوز به کانادا مهاجرت نکرده اید توصیه اول ما وبسایت Jobbank کاناداست، هر چند وبسایت های مطرح تری نیز وجود دارد اما دلیل اصلی ما در مطرح کردن این وبسایت دولتی بودن آن است. بعضی از کشورهای دیگر نیز مانند: آلمان و ایتالیا، دورههای خود را با عنوان “کالج” برای دانشجویان برگزار میکنند. یکی دیگر از روشهای مهاجرت به کشورها که متقاضیان بسیاری مخصوصا در بین دانشجویان دارد، مهاجرت از طریق تحصیل پزشکی میباشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که با مراجعه به لینک ذیل و تهیه محصول راهنمای گام به گام اخذ اقامت اطلاعات کاملی در زمینه انواع روش های مهاجرت و شرایط مختلف کلیه کشورها برای مهاجرت به دست آورید. قبل از هر تصمیمگیری بهتر است شرایط دریافت ویزای کار و اقامت در کشور را بررسی کرده و با افرادی که در این خصوص تجربه دارند مشورت کنید، تا انتخاب بهتری داشته باشید. انگستان دومین مقصد مهاجرت ایرانیها در خارج از اتحادیه اروپا است و در حال حاضر حدود ۸۳ هزار و ۵۳۱ نفر ایرانی در این کشور زندگی میکنند.

در همان سالنامه مهاجرتی ۱۴۰۰ دقیقاً این بخش وجود دارد، جمعیت مهاجران در جهان بر اساس دو معیارِ کشور محل تولد و شهروندی، آمارهای متفاوتی دارد، بر اساس آمار سازمان ملل، چهار کشور آلمان، سوئد، هلند و فرانسه در اتحادیه اروپا در حال حاضر میزبان بیشترین تعداد مهاجر متولد ایران هستند.(انگلیس به دلیل خروج از اتحادیه اروپا از این لیست حذف شده است). با این حال رشته هایی نیز در این دانشگاه ها تدریس می شوند که شهریه هایی مقرون به صرفه تر دارند. بومیان کانادا Aboriginal سه دسته و به نام های Indians , Metis , Inuit می باشند که قبل از ورود مهاجرین انگلیسی و فرانسوی در آن زندگی می کردند . گرچه با وضعیتی که اکنون وجود دارد مهاجرت از ایران به کشورهای خارجی نسبت به قبل خیلی مشکل شده است؛ اما در کل چند کشور مقصد خوبی برای مهاجرت هستند و اخذ ویزای آنها نسبت به سایر کشورها کمی آسانتر است. شما باید حتی قبل از دریافت ویزا، از دانشگاه مقصد خود دعوتنامه یا پذیرشنامه تحصیلی دریافت کرده باشید. جهت دریافت اقامت کشور مورد نظر شما، به طور مثال: اقامت آلمان، اگر از راه سرمایه گذاری اقدام کرده باشید، باید به مدت 5 سال در آلمان زندگی کنید و ویزای خود را تمدید کنید تا بتوانید زمان بیشتری را در این سرزمین حضور داشته باشید و همچنین سرمایهگذاری شما باید در بهبودی اقتصاد کشور آلمان سهمی داشته باشد.

زنان و مردانی که در جستوجوی یک موقعیت بهتر، برای همیشه ایران را ترک میکنند؛ از کشورهای خاورمیانه مانند امارات متحد عربی گرفته تا آلمان و انگلستان و ایالات متحده امریکا، مقصد نهایی همه کسانی میشود که حالا به این نتیجه رسیدهاند در ایران آیندهای ندارند، حتی اگر شیوع کرونا مانعی شد تا جستوجوی سرنوشت در جایی غیر از وطن برای آنها با تاخیر مواجه شود اما مجدد صدور مجوزهای تردد شیب مهاجرت از ایران را صعودی کرد. البته به یاد داشته باشید حتی در صوری که به نتیجه دلخواه رسیدید و گزینه مناسبی را برای مهاجرت انتخاب کردید، باز بهتر است تا با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. در نتیجه بهتر است یا کشور مقصد را تغییر دهید، مثلاً در اتریش، مجارستان و …

اخذ ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در این کشور، سرمایهگذاری بلند مدت بسیار خوبی برای شما و آیندهتان خواهد بود چرا که اکثر افرادی که در این کشور تحصیلات خود را گذراندهاند پس از پایان دوره تحصیل، با برخورداری از شرایط ویژه اقامت، جذب بازار کار کانادا شده و اقامت دائم آن را نیز دریافت کردهاند. تنها افرادی که دارای سوابق تحصیلی و سوابق کاری در رشتههایی که مورد نیاز آلمان باشند، میتوانند برای دریافت ویزای کار اقدام کنند. افرادی که قصد دریافت ویزای کار آلمان را دارند، میتوانند با دریافت آوسبیلدونگ در آلمان نیز به این کشور مهاجرت کنند.

افرادی که در مشاغل فنی حرفه ای، سابقه کاری داشته و رشته تحصیلی آنها مرتبط با تخصص آنها باشد با در نظر گرفتن شرایط دیگر این برنامه مهاجرتی می توانند جهت گرفتن اقامت کانادا اقدام کنند. یا ارائه گواهی و مدرک فنی حرفه ای. شما پس از اعلام این نیازها، می توانید با جستجو در لیست مشاغل مورد نیاز در کانادا، حرفه مرتبط با توان و تجربه خود را پیدا کنید. گزارشهای اخیر نشان میدهد اقدام به مهاجرت از ایران افزایش پیدا کرده است. مثلا در ایران کف و حداقل حقوق و دستمزد بین ۴.۵ تا ۵ میلیون تومان است درحالیکه کف حقوق بازار کار جهانی را اگر بهطور میانگین ۲ هزار دلار در ماه در نظر بگیریم با نرخ متوسط دلار در کشورمان نزدیک به ۵۰ میلیون تومان دستمزد میشود، یعنی یک اختلاف ۱۰ برابری اینجا وجود دارد، این اختلاف ۱۰ برابری بالطبع باعث ایجاد جاذبه خواهد شد. در چنین وضعیتی ایرانیها وقتیکه نمیتوانند مستقیم وارد بازار کارِ کشورها شوند از این مسیر میانبر استفاده میکنند، به این معنا که حتی اگر در اینجا موقعیت شغلی و کار داشته باشند، بعضا رها میکنند و از کانال تحصیلی اقدام به مهاجرت میکنند و بسته بهمقطع تحصیلیشان که معمولا هم در تحصیلات تکمیلی هستند، یکی دو سال یا بیشتر در کشور مقصد ادامه تحصیل میدهند و بعداً روند جذب شدن در بازار کار را طی میکنند؛ این نکته ناظر به این است که بسیاری از مهاجران تحصیلی ما عملا مهاجران اقتصادی هستند، اما چون مسیر مهاجرتهای اقتصادی در کشور ما خیلی نظاممند نیست یعنی برای مثال وزارت کار باید روی تبادل نیروی کار به شکل رسمی با بقیه کشورها وارد همکاری و تعامل شود و چون این مسیرها خیلی هموار و پررنگ نیستند، افراد از طریق بازار آکادمیک وارد بازار کار در کشورهای دیگر میشوند.

دقیقا مانند مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایهگذاری نیز روشهای زیرمجموعه بسیاری سایت komakmohajerat دارد. شهر سیدنی از رتبه 26 دنیا به رتبه 31 سقوط کرد , شهر ملبورن از رتبه 33 به رتبه 47 سقوط کرد و شهر پرت نیز از رتبه 37 به 48 سقوط کرده است . لیست زیر، قیمت میانگین در سیدنی را در ماه آپریل سال ۲۰۱۹ نشان می دهد. این مرحله ای است که در صورتی که بتواند فرد امتیازات لازم را کسب کند و در این مرحله انتخاب شود از دولت کانادا اقامت دائم را دریافت می کند. مزیت بزرگ این مدل کار کردن در این کشور، پاداشهای پایان سال آن است که هر چه میزان سابقه کاری شما بیشتر شود، میتوانید پاداش بیشتری دریافت کنید. مزیت دیگر دریافت ویزای کاری این است که در این مسیر شما احتیاجی به سرمایه گذاری ندارید، و هزینه های مورد نیاز شما، شامل هزینه ی وکیل و هزینه ی رفت و آمدتان می باشد.

همانطور که در ابتدا بیان کردیم، کشور عمان از نظر سرمایهگذاری شرایط خوبی برای سرمایهگذاران فراهم میکند و انتخاب آن به عنوان کشوری برای ثبت بیزینس منطقی است. بررسی درخواست و اطلاعات سرمایهگذاران حدود ۹ ماه زمان خواهد برد. از دیگر شرایط مهاجرت کارآفرینی به کانادا، باید به دانش زبان، طرح توجیهی قابل دفاع، سابقه کاری مرتبط و داشتن اطلاعات کافی در مورد نوع کسب کار برای متقاضی نام برد. هر ساله کانادا میزبان بسیاری از متقاضیانی است که قصد کارآفرینی در این کشور دارند و برای آنها تمهیداتی را در نظر می گیرد. اما براساس آمار شورای عالی ایرانیان در سال ۱۳۹۹، کشور آمریکا با یک میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی رتبه اول را دارد و به ترتیب کانادا، انگلستان، امارات، آلمان، ترکیه و استرالیا در رتبههای بعدی هستند.

هدف از برگزاری تمامی این دورهها پیش از دانشگاه، آمادهسازی و آموزش زبان به دانشجویان بینالمللی است. برای همین کشورهای مهاجر پذیر تصمیم گرفتند کمبود نیروی کار خود را از طریق سیستم دانشگاهیشان رفع کنند؛ به همین خاطر دانشجویان را از کشورهای مختلف میگیرند و نیروی کار را آنجا تربیت و با فرهنگ و زبان و مهارتهای مورد نیازشان آشنا میکنند. دانشجویان به این شیوه میتوانند بخشی از هزینههای زندگی دانشجویی و تحصیل در ترکیه را فراهم کنند. شرایط بسیار عالی که هلند برای مهاجران خود فراهم میکند، این کشور را به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورها برای کار تبدیل کرده است. آلمان رتبه پنجم در درآمد، رتبه هفتم در فراهم آوری فرصت های شغلی بازار کار، رتبه سیزدهم در رضایت از زندگی و رتبه هفدهم در توازن کار و زندگی را در میان سایر کشورهای در دنیا در اختیار دارد.