مهاجرت به ترکیه ترکیه دات کام مجله اینترنتی کشور ترکیه-کمک مهاجرت

تفاوتی ندارد که سود دریافتی شما از کجا باشد، مالیات این کشور بر آن اعمال می‌شود. با سلام، هزینه زندگی در ترکیه ماهیانه حداقل 400 دلار خواهد بود و مجله خبری مهاجرت این مقدار بستگی به محل و سبک زندگی شما خواهد داشت. دانشگاه های ترکیه در زمره برترین دانشگاه های اروپا و از مقاصد تحصیل متقاضیان ایرانی می باشد.

آیا می توان اقامت خود حمایتی ترکیه را دریافت کرد؟

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که چنانچه فرد بخواهد کسب‌وکار خود را در ترکیه راه‌اندازی کند و مستقل از کارفرما به فعالیت بپردازد، جدا از زمینه فعالیتش، باید حتما شرکت خود را ثبت کند. زیرا هرگونه فعالیت تجاری در ترکیه، نیازمند ثبت شرکت در این سرزمین است. بنابراین حتی برای مهاجرت به ترکیه از طریق آرایشگری هم افراد باید آرایشگاه خود را ثبت کنند. ضمنا جهت مهاجرت به ترکیه برای کار، دانستن این نکته ضروری است که فرد چه از داخل ترکیه درخواست کار داده باشد و چه از خارج ترکیه، باید هم خودش و هم کارفرمایش برای صدور مجوز کار ترکیه، درخواست رسمی‌شان را ارائه کنند. سپس وزارت کار ترکیه این درخواست را بررسی می‌کند و در صورت موافقت با شرایط، به او اطلاع می‌دهد تا به سفارت مراجعه کند و مجوز خود را دریافت کند.

قوانین اخذ تابعیت یک کشور این گونه است که متقاضیان بایستی در یک مدت مشخصی بیمه و مالیات خود را به طور مرتب پرداخت نمایند. همچنین باید با آداب و رسوم و فرهنگ کشور مقصد آشنایی کامل پیدا کنند. برای دریافت تابعیت ترکیه افراد دارای اقامت دائم بایستی به مدت 5 سال در این کشور حضور داشته باشند و حداقل 6 ماه از هر سال را در ترکیه زندگی کنند.

  • قبل از پایان ویزا امکان پذیر است اما بعد از منقضی شدن ویزا به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
  • یعنی ضمن مطرح‌کردن موضوع مهاجرت به ترکیه بدون پاسپورت و ارائه توضیحاتی پیرامون آن، قصد داریم در خصوص شیوه مهاجرت به ترکیه از طریق کار حرف بزنیم و بگوییم که روند مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت چگونه است.
  • موسسه ملکپور ضمن اشراف کامل بر صفر تا صد مهاجرت به ترکیه و ارائه مشاوره به هم‌وطنان عزیز دراین‌باره متذکر می‌شود تمامی مطالب پیشرو معتبر بوده و پس از مشورت با وکلای محلی ترکیه‌ای تنظیم و منتشرشده‌اند.
  • متقاضی باید پس از فارغ التحصیلی به کار در این کشور مشغول شود و در صورتی که بتواند به مدت 5 سال در این کشور به طور تمام وقت مشغول به کار شود موفق به دریافت اقامت دائم کشور ترکیه خواهد شد.
  • جهت ثبت شرکت در ترکیه لازم است که افراد در ابتدا به اداره مالیات این کشور رفته و کد مالیاتی را برای فردی که قصد راه اندازی شرکت را دارد، اخذ نماید.
با توجه به ماده 1 قانون شماره 403 تابعیت ترکیه، افرادی که دارای مادر یا پدر ترک هستند، حق به دست آوردن تابعیت ترکیه را دارند. شخصی که با او قصد ازدواج رادارید نباید در کشور ترکیه پناهنده باشد و باید دارای ملیت ترک باشد. گفتنی است که برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی، دیگر نیازی به ارائه گواهی آزمون YOS نیست و دانشجو می‌تواند تنها با ارائه مدرک دبیرستان خود، در دانشکده مدنظرش ثبت نام کند.

نیاز یا عدم نیاز به ویزای ترکیه به کشور مبدا و مدت و دلایل سفر بستگی دارد؛ بسیاری از کشورها از جمله ایران توافق نامه معافیت ویزا را امضا کرده اند که به شهروندان آنها اجازه می دهد تا 3 ماه بدون ویزا از ترکیه بازدید کنند. خارجیانی که قصد دارند اقامت خود را در ترکیه بیش از مهلت مقرر در ویزا تمدید کنند یا با معافیت ویزا قصد اقامت بیش از نود روز را دارند باید مجوز اقامت در ترکیه بگیرند. از بین همه کشورهای جهان ، ساده ترین راه برای اخذ تابعیت دوم یا گذرنامه در ترکیه است. شهروندی چندگانه در ترکیه مجاز است ، بنابراین شما می توانید همزمان شهروند ترکیه و شهروند ایرانی باشید. این مراحل با توجه به روش انتخابی شما برای اقامت متفاوت می باشد ولی در این بخش مراحل کلی دریافت اقامت کشور ترکیه و مدارک لازم برای این کار ذکر می شود.

امکان دریافت بورس تحصیلی نیز در ترکیه وجود دارد که با توجه به رزومه تحصیلی فرد قابل اعطا می باشد. میانگین نمرات مقاطع تحصیلی قبلی و تسلط به زبان ترکی از موارد مهم در اخذ بورس تحصیلی به حساب می آیند. با توجه به این موضوع که تحصیل در ترکیه منجر به اخذ اقامت دائم ترکیه نمی شود متقاضیان می بایست با توجه به فرصتی که به آن ها داده می شود از دیگر روش های مهاجرت به ترکیه، برای اقامت در ترکیه اقدام نمایند. از راه های اقامت در ترکیه می توان از مسیر کاری و سرمایه گذاری نام برد.

تحصیل دانشجوی ایرانی در مقطع کارشناسی در ترکیه