مهاجرت به ترکیه ترکیه دات کام مجله اینترنتی کشور ترکیه-کمک مهاجرت

بنابراین در صورتی که متقاضیان مهاجرت به ترکیه می‌خواهند شیوه مهاجرت به ترکیه از طریق کار را امتحان کنند، باید حتما از موقعیت‌های شغلی موجود در این سرزمین اطلاع داشته باشند و با آگاهی کامل قدم در خاک ترکیه بگذارند. 4 درصد از قیمت فروش ملک باید در هنگام خرید یا فروش ملک در ترکیه به عنوان مالیات خرید ملک به مقامات مالیاتی ترکیه پرداخت شود. اگرچه، در عمل این نرخ معمولاً به طور مساوی بین خریدار و فروشنده تقسیم می شود، بنابراین نرخ مالیات برای هر طرف 2٪ است. مدت زمانی که بعد از مصاحبه تا دریافت اقامت منتظر می مانید از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما حداکثر از 90 روز کاری تجاوز نمی کند. در بیشتر موارد، در استانبول حدود 45 روز و بیشتر این پروسه طول می کشد.

به طوری که اگر فرد با یک شخص تبعه ترک ازدواج کند و یا در خاک این کشور متولد شود، این 5 سال به 3 سال کاهش می یابد. افراد پس از ورود به کشور ترکیه باید قبل از انقضای ویزای اقامت خود با مرکز درخواست iResidence تماس بگیرند تا واجد شرایط درخواست شوند. از فرد خواسته می شود که بهترین تاریخ را برای مراجعه به دفاتر مهاجرت دولتی رزرو کند. علاوه بر این فرد باید ثبت نام PDF را به همراه شماره درخواست و تاریخ رزرو شده در ترکیه از طریق ایمیل دریافت کند.

انواع ویزاها و اجازه اقامت در ترکیه

نکته دیگر این است که برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه، هیچ‌گونه محدودیتی در نوع خانه خریداری شده وجود ندارد. بنابراین متقاضیان مهاجرت به ترکیه می‌توانند هر نوع منزلی در این کشور خریداری کنند. با این حال، مطابق با آخرین دستورالعمل‌های اداره مهاجرتی این کشور، دیگر مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره خانه ممکن نیست. بنابراین افراد در صورتی که می‌خواهند راهی ترکیه بشوند و قصه مهاجرتشان را به‌سرانجام برسانند، باید سایر روش‌های مهاجرتی را امتحان کنند. اما نکته مهم در خصوص مهاجرت به ترکیه برای کار این است که افراد برای فعالیت در این سرزمین، باید حتما مجوز کار این کشور یا همان «چالیشما ایزین» را دریافت کنند. همچنین باید بدانید که صدور این کارت، به‌دست وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه انجام می‌شود و ممکن است تا 90 روز طول بکشد.

جغرافیای طبیعی ترکیه و نگاهی به وضعیت جغرافیا و کشاورزی ترکیه

مجوز اقامت دانشجویی به والدین و بستگان متقاضی اجازه اقامت داده نمی‌شود. در ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورها کار سیاه یا همان بدون مجوز کار نیز وجود دارد که بسیار خطر ناک هم می باشد. به صورت قانونی و بدون وقفه به مدت 8 سال در ترکیه با اجازه ی اقامت طولانی مدت زندگی کرده باشند. ✓ به گروه زبان مادری خود در ترکیه بپیوندید، در آنجا می توانید تجربه به اشتراک بگذارید، مشاوره بخواهید و دوست پیدا کنید.

  • از این رو افراد باید مدارک کافی برای اثبات ازدواج خود به اداره مهاجرت استانبول ارائه دهند.
  • همچنین گفتنی است که اقامت یکساله ترکیه تمدیدپذیر است و به‌واسطه آن، افراد می‌توانند اموری مانند افتتاح حساب بانکی خود را به سرانجام برسانند.
  • برای درخواست و دریافت تمدید ویزا شما باید از طریق سیستم اقامت الکترونیکی اقدام کنید.
  • این هزینه بر اساس ملیت و بر اساس دلار آمریکا محاسبه می شود، بنابراین بسته به نرخ تبدیل ارز، می تواند از فردی به فرد دیگر و روز به روز متفاوت باشد.
  • دانشجو می‌تواند پس از یکسال اقامت دانشجویی اجازه کار نیز دریافت کند تا بتواند به تأمین هزینه زندگی خود بپردازد.

ضمن اینکه برای پیشنهادات دیگر باید شرایطی از قبیل سن، تحصیلات، مدرک‌زبان، سرمایه و سابرگگیر موارد شما را بدانیم تا بتوانیم گزینه‌های مطلوبی را به شما پیشنهاد نماییم. اسناد و اظهارات برای ثبت شرکت در ترکیه باید به دفاتر ثابت تجاری در منطقه مورد نظر ارسال شوند. این اسناد مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن بررسی می‌شود مجله خبری مهاجرت که آیا اسناد و اظهارات با قوانین و شرایط حاکم تطابق دارند یا خیر. باید توجه داشت که لازمه ثبت شرکت در این کشور، انجام یک فعالیت اقتصادی و بازرگانی است که بسته به نوع فعالیت می‌توان متفاوت باشد. لازم‌به‌ذکر است که در این روش نیز، حداقل مبلغ لازم برای خرید سهام ترکیه 2میلیون دلار بود که بعدها در سال 2017 کاهش یافت.