مهاجرت به ترکیه کاریابی بین المللی کاربین به همراه مجوز رسمی از وزارت کار-کمک مهاجرت

مدت اعتبار ایکامت به نوع اجازه اقامت شما بستگی دارد‌ و ممکن است با پایان اقامت اعتبار آن نیز ساقط شود. شما برای دریافت پاسپورت باید حداقل ۲۵۰ هزار دلار ملک خریداری نمایید. البته پروسه هایی وجود دارد که شما می توانید با دریافت وام نیز اقدام نمایید. میتوانید در این زمینه با مشاوران موسسه تماس حاصل نمایید و اطلاعات کاملی دریافت نمایید.

اگر کسی متقاضی پناهندگی در کشور ترکیه باشد باید شرایط سخت و دشواری را بگذراند و همچنین هزینه پناهندگی را نیز متقبل شود. در صورتی که پلیس ترکیه با درخواست پناهندگی فرد موافقت کند، فرد می تواند در کمپ پناهندگان در کشور ترکیه زندگی کند. معمولاً روش بهتر برای هر کسی طبق شرایط خود او تعیین می گردد اما در حالت کلی و به طور معمول مهاجرت کاری، تحصیلی، خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه بهترین راه های مهاجرت به ترکیه هستند. به‌صورت کلی، زندگی در ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور با مزایایی نظیر امکان سفر آسان به بیش از 111 کشور جهان، اخذ راحت‌ترانواع ویزای آمریکا، امکان داشتن تابعیت دوگانه و…

البته باید بدانید به‌ازای تمام این پنج سالی که یک شرکت در ترکیه فعالیت می‌کند، صاحبان آن باید حداقل 360 روز در ترکیه اقامت داشته باشند و در این‌مدت، هیچ‌گونه سوءپیشینه‌ قضایی در پرونده آن‌ها ثبت نشود. یعنی برخلاف کشورهایی مانند امارات متحده عربی، متقاضیان مجبور نیستند برای ثبت شرکت در ترکیه با شهروندان ترک مشارکت کنند و سرمایه خود را به آن‌ها بسپارند. بلکه در این روش، تنها کافی است که آن‌ها یک حسابدار ترک را استخدام کنند. زیرا وجود یک حسابدار بومی برای تمام شرکت‌های ثبت‌شده در ترکیه الزامی است.

بنابراین در صورتی که متقاضیان مهاجرت به ترکیه می‌خواهند شیوه مهاجرت به ترکیه از طریق کار را امتحان کنند، باید حتما از موقعیت‌های شغلی موجود در این سرزمین اطلاع داشته باشند و با آگاهی کامل قدم در خاک ترکیه بگذارند. 4 درصد از قیمت فروش ملک باید در هنگام خرید یا فروش ملک در ترکیه به عنوان مالیات خرید ملک به مقامات مالیاتی ترکیه پرداخت شود. اگرچه، در عمل این نرخ معمولاً به طور مساوی بین خریدار و فروشنده تقسیم می شود، بنابراین نرخ مالیات برای هر طرف 2٪ است. مدت زمانی که بعد از مصاحبه تا دریافت اقامت منتظر می مانید از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما حداکثر از 90 روز کاری تجاوز نمی کند. در بیشتر موارد، در استانبول حدود 45 روز و بیشتر این پروسه طول می کشد.

ترکیه یکی از کشورهای توریستی و در عین حال پرجاذبه است که سالانه درصد قابل توجهی از افراد تمایل به مهاجرت به ترکیه را دارند. متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود از یکی از روش های زیر اقدام به درخواست اقامت ترکیه برای خود کنند. دانشگاه بغازیچی که نخستین دانشگاه آمریکایی است که خارج از این ایالت واقع شده است در سال 1971 در شهر زیبای استانبول تاسیس شد.

مجوز اقامت دانشجویی به والدین و بستگان متقاضی اجازه اقامت داده نمی‌شود. در ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورها کار سیاه یا همان بدون مجوز کار نیز وجود دارد که بسیار خطر ناک هم می باشد. به صورت قانونی و بدون وقفه به مدت 8 سال در ترکیه با اجازه ی اقامت طولانی مدت زندگی کرده باشند. ✓ به گروه زبان مادری خود در ترکیه بپیوندید، در آنجا می توانید تجربه به اشتراک بگذارید، مشاوره بخواهید و دوست پیدا کنید.

درباره ترکیه و شرایط مهاجرت به ترکیه

به طوری که اگر فرد با یک شخص تبعه ترک ازدواج کند و یا در خاک این کشور متولد شود، این 5 سال به 3 سال کاهش می یابد. افراد پس از ورود به کشور ترکیه باید قبل از انقضای ویزای اقامت خود با مرکز درخواست iResidence تماس بگیرند تا مجله خبری مهاجرت واجد شرایط درخواست شوند. از فرد خواسته می شود که بهترین تاریخ را برای مراجعه به دفاتر مهاجرت دولتی رزرو کند. علاوه بر این فرد باید ثبت نام PDF را به همراه شماره درخواست و تاریخ رزرو شده در ترکیه از طریق ایمیل دریافت کند.

  • کشور ترکیه با ارائه ویژگی‌های بسیار خوب تحصیلی و کمک هزینه‌های مالی به دانشجویان خارجی به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی تبدیل شده است.
  • نرخ بیکاری کشور ترکیه بالا می باشد، به همین دلیل پیدا کردن کار در این کشور آسان نیست و متقاضیانی که آگاه به زبان ترکی می باشند شانس بیشتری برای یافتن کار نسبت به متقاضیان انگلیسی زبان دارند.
  • دانشجویانی که در ترکیه تحصیل می‌کنند، می‌توانند از انواع بورس‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی بهره ببرند.

به این ترتیب متقاضی می تواند در هر زمانی که خواست درخواست مجوز اقامت را در وب سایت اداره مهاجرت پیگیری نماید. در مرحله بعدی افراد باید اقدامات لازم را بسته به روش مهاجرتی خود انجام دهند. متقاضیانی که قصد اقامت در این کشور به مدتی طولانی تر از 3 ماه را دارند، باید برای ادامه اقامت قانونی، مجوز اقامت ترکیه را دریافت کنند.

نکته دیگر این است که برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه، هیچ‌گونه محدودیتی در نوع خانه خریداری شده وجود ندارد. بنابراین متقاضیان مهاجرت به ترکیه می‌توانند هر نوع منزلی در این کشور خریداری کنند. با این حال، مطابق با آخرین دستورالعمل‌های اداره مهاجرتی این کشور، دیگر مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره خانه ممکن نیست. بنابراین افراد در صورتی که می‌خواهند راهی ترکیه بشوند و قصه مهاجرتشان را به‌سرانجام برسانند، باید سایر روش‌های مهاجرتی را امتحان کنند. اما نکته مهم در خصوص مهاجرت به ترکیه برای کار این است که افراد برای فعالیت در این سرزمین، باید حتما مجوز کار این کشور یا همان «چالیشما ایزین» را دریافت کنند. همچنین باید بدانید که صدور این کارت، به‌دست وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه انجام می‌شود و ممکن است تا 90 روز طول بکشد.

مسلماً شرایط شخصی شما در انتخاب بهترین روش مهاجرت به ترکیه بسیار مؤثر است؛ اما به طور کلی ویزای کار ترکیه، تحصیل در دانشگاه های ترکیه، خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه از بهترین راه های مهاجرت به ترکیه است. برخی از افراد بسیار به ترکیه علاقه مند هستند و علاوه بر اقامت ترکیه به تمدید اقامت ترکیه در شرایط کرونا، می‌ اندیشند. آنان حتی قبل از مهاجرت در رابطه با پیگیری کارت اقامت ترکیه تحقیق می‌ کنند.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک