مهاجرت به ترکیه کاریابی بین المللی کاربین به همراه مجوز رسمی از وزارت کار-کمک مهاجرت

هزینه زندگی در ترکیه بسته به سبک زندگی افراد دارد و به طبع هزینه زندگی در شهرهای بزرگ و پایتخت گران تر از هزینه زندگی در شهرهای کوچک می باشد. برای هزینه اقامت در ترکیه می بایست توجه ویژه ای به قیمت خانه در ترکیه و هزینه های اجاره یعنی به طور کلی هزینه اقامت ترکیه داشته باشید. هزینه اجاره منزل در ترکیه از ۱،۰۰۰ لیر شروع می شود و در برخی مناطق به ۳۵،۰۰۰ لیر نیز می رسد. به صورت متوسط هزینه های زندگی در ترکیه برای یک نفر از ۸۰۰ لیر تا ۲،۰۰۰ لیر در ماه متغیر است. با توجه به بالا بودن هزینه سوخت در ترکیه،‌ استفاده از وسایل نقلیه شخصی هزینه زیادی به دنبال دارد در حالیکه با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می توان هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد. از مهمترین مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

. فهرست سفارت‌ها و کنسولگری‌ها در ایران

اما ما این روش را توصیه نمی‌کنیم و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهیم جهت آگاهی شما از موضوع می باشد. پناهنده به کسی گفته می شود که بنا به دلایلی همچون تفاوت مذهب، تفاوت نژاد و یا امکان خطر جانی، فرد قادر به زندگی در کشور خود نمی باشد. اگر بخواهیم قوانین کشور ترکیه را نسبت به پناهندگان بررسی کنیم، باید بگوییم که ترکیه اجازه کار و تحصیل را به پناهندگان نمی دهد. پناهندگان در این کشور مدام در معرض لطمه های اجتماعی و خطرات مختلف هستند.

بعد از این مرحله لازم است که متقاضی از وزارت کار و رفاه اجتماعی این کشور مجوز کار دریافت کند. این مجوز با ارائه مدارک از سوی کارفرما، از سوی وزارت کار به متقاضی ارائه می‌شود. با این وجود در صورت تمدید قرارداد متقاضی، این اقامت تمدید شده و می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود. گفتنی است که ما در خصوص فرایند و روش های مهاجرت به ترکیه در ادامه صحبت خواهیم کرد، اما در خصوص شرایط مهاجرت به این سرزمین باید بگوییم ترکیه کشوری است برای همه افراد. یعنی هرکسی، با هرنوع سبک زندگی و هر طرز فکری می‌تواند در این سرزمین اقامت داشته باشد. فقط کافی است افراد پیش از مهاجرت به ترکیه، راجع‌به سبک زندگی رایج در هر یک از شهرهای این سرزمین تحقیق کنند تا بتوانند بر اساس شرایطشان بهترین منطقه را برای اقامت انتخاب کنند.

بعد اقدام به پرداخت مبلغ اعلام شده نموده و رسید خود را دریافت نمایید. کشور ترکیه با آب و هوای مناسبی که در اکثر مناطق خود دارد نگرانی سازگاری با آب و هوا را برای مهاجران از بین می‌برد. با این حال مهاجران به دنبال بهترین شهرهای این کشور هستند تا برای اهدافی مانند مجله خبری مهاجرت زندگی یا تحصیل به آنجا مهاجرت کنند. شما می‌توانید شهروندی این کشور را با اقامت از طریق ویزاهای مختلف در این کشور دریافت کنید. کوتاه‌ترین راه برای دریافت این مدرک از طریق ویزای سرمایه‌گذاری می‌باشد که در طول مدت سه تا شش ماه شهروندی این کشور را دریافت کنید.

معایب مهاجرت به ترکیه

شما با سرمایه گذاری در این کشور می توانید علاوه بر اخذ اقامت، به سود بالا و قابل توجهی نیز دست پیدا کنید. یکی از روش های سرمایه گذاری، ثبت شرکت در کشور ترکیه است که باید در شرکت ثبت شده حتما 5 نیروی کار ترک نیز استخدام شوند. بعد از گذشت ۵ سال از ثبت شرکت و سرمایه گذاری در ترکیه، اقامت دائم این کشور به سرمایه گذار اعطا می شود. برای متقاضیانی که قصد اخذ تابعیت ترکیه را دارند، لازم است که در این زمینه از افراد متخصص آگاه و مسلط به زبان ترکی مشاوره بگیرند. شما می توانید از موسسه مهاجرتی راشین که در امور مهاجرتی دارای سابقه بالایی است، در این زمینه مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. شرایطی که برای دریافت تابعیت کشور ترکیه لازم است این است که فرد باید سابقه حداقل پنج سال زندگی در ترکیه را داشته باشد و به طور کامل از قوانین و آداب و رسوم این کشور با خبر بوده و از آن تبعیت داشته باشد.

  • همچنین مدارک ارائه شده توسط مدارس و دانشگاه های ترکیه معتبر و بین المللی است.
  • برای اطلاعات درباره پذیرش تحصیلی رایگان روی گزینه زیر کلیک کنید و یا فرم ارزیابی را تکمیل کنید و امتیاز خود را مشاهده کنید.
  • اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری با توجه به سیاست های کشور ترکیه در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی به چند روش امکان پذیر است.
  • هر کدام از این روش ها شرایط مخصوص به خود را دارند که در طول این مقاله به آن ها اشاره شد.

در سال ۲۰۲۲ با خرید تسهیلات به قیمت تا ۷۵۰۰۰ دلار در شهرهای کوچک نیز می‌توانید مهاجرت به ترکیه را انجام دهید و اجازه اقامت توریستی را که ۲ سال زمان دارد، دریافت کنید. طبق قانون کلی ترکیه شما برای اخذ شهروندی باید ۵ سال در این کشور زندگی کرده تا بتوانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید. افرادی که صاحب ملک یا مستغلات در کشور ترکیه هستند و یا قصد سرمایه گذاری یا بیزینس در این کشور را دارند، باید بدانند که ترکیه برای این طیف از افراد ویزای کوتاه مدت اقامتی در نظر می گیرد. این ویزا در صورت استفاده نشدن در ۶ ماه، باطل شده و اعتبار خود را از دست می دهد. همانطور که گفته شد این ویزا برای کسانی مناسب است که قصد دارند به صورت محدود در ترکیه سرمایه گذاری در املاک و یا بیزینس کنند.

متقاضیانی که با فرد تبعه کشور ترکیه ازدواج می کنند ابتدا به آن ها اقامتی 3 تا 5 ساله اعطا می گردد و در صورتی که ازدواج آن ها ادامه پیدا کند می توانند موفق به اخذ اقامت دائم این کشور گردند. هر فردی که قصد مهاجرت به ترکیه را داشته باشد، باید دارای شرایطی باشد. شرکت اول در این زمینه، داشتن پاسپورت معتبر با اعتبار مانده حداقل یک و نیم سال است. لازم به ذکر است که دولت ترکیه با مهاجرت افرادی که پاسپورت آن ها دارای اعتبار کمی می باشد، به ترکیه جلوگیری می کند. شرط دوم مهاجرت به ترکیه این است که یکی از روش ها باید توسط فرد متقاضی برای اخذ اقامت ترکیه انتخاب شود. کسانی که متقاضیان مهاجرت به این کشور هستند، باید از قوانین مهاجرت به ترکیه آگاهی کامل داشته باشند.

پرداخت هزینه ها قبل از قرار ملاقات مصاحبه

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک از بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود. متقاضیان برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه، باید ملکی به ارزش حداقل معادل 250 هزار دلار آمریکا، در ترکیه خریداری کنند. مهاجرت مسیری پر از نکات قانونی است که می بایست با کمک یک وکیل متبحر طی شود. در اولین گام مهاجرت می بایست برترین مسیر مهاجرت متناسب با شرایط متقاضی مشخص شود و پس از آن می بایست مدارک و شرایط مسیر انتخابی را به بهترین نحو آماده و ارائه نمود تا متقاضی بتواند بهترین نتیجه ممکن را اخذ نماید.