مهاجرت به عمان و بررسی شرایط آن راه های مهاجرت به کشور عمان-کمک مهاجرت

عمده درآمد و بودجه کشور عمان از طریق فروش ذخایر نفت و گاز تامین می‌شود. اما بسیاری از مشاغل در کشور عمان به نیروی کار متخصص نیاز دارند. در اصل کار در کشور عمان برای کسانی است که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی از طریق عمان را دارند و یا متقاضیانی که به دنبال گردآوری رزومه کاری هستند و یا تصمیم به پس‌انداز در بازه زمانی مشخص دارند. دقت داشته باشید عمان برخلاف کشورهایی مانند انگلستان یا اتریش و آلمان، اقامت دائم خود را به نیروی کار خارجی نمی‌دهد و فرد در صورت اتمام و عدم استخدام مجدد یا تمدید توسط کارفرما باید به کشور خود بازگردد. یکی دیگر از راه های مهاجرت به عمان پناهندگی کشور عمان می باشد که این روش به علت خطراتی که دارد به هیچ عنوان به شما توصیه نمی شود و تنها برای اطلاعات بیشتر شما، درباره این موضوع توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

با توجه به ذکر این نکته که سرمایه گذاری در عمان باعث اخذ اقامت این کشور نمیگردد میتوانید با دیدی باز کشور مناسبی را برای سرمایه گذاری و مهاجرت انتخاب نمایید. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که کشورهای آمریکایی و اروپایی برای مهاجرت تحصیلی و کاری شرایط مساعدتری نسبت به کشورهای عربی دارند. اگر قصد مهاجرت به کشور عمان را دارید باید بدانید که شرایط اخذ اقامت و پاسپورت این ‌کشور چندان آسان نیست و باید از راهنمایی‌های وکیل ماهر به امور مهاجرت کمک بگیرید.

تحصیل در مقطع دکتری

دانش آموزان بین‌المللی بین 3 الی 10 هزار دلار به‌صورت سالانه هزینه خواهد داشت. عمان سیستم آموزشی پیشرفته‌ای دارد و درست مثل کشورهای توسعه یافته، تحصیلات در این کشور تا سطوح عالی، تقریباً رایگان است؛ البته تحصیل برای کسانی که به عمان مهاجرت می‌کنند؛ چون باید در مدارس بین‌المللی درس بخوانند، رایگان نیست. رابطه بین ایران و عمان، در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد، همین روابط خوب، دلیل مناسبی برای مهاجرت ایرانیان به این کشور است. کشور عمان اقتصاد روبه‌رو رشد و مناسبات سیاسی گسترده‌ای با جهان دارد. برای همین، نیاز به نیروی کار و شهروندانی دارد که در این مسیر مسئولیت‌ها و شغل‌های فراوان را بر عهده بگیرند. کشور عمان، جزء 10 کشور امن جهان برای سفر و زندگی در سال 2019 شناخته شده است.

  • از این رو هر ساله متخصصین زیادی برای کار به این کشور مهاجرت می نمایند.
  • ولی از طریق تولد به فرزند و والدین او اقامت داده نمی‌شود مگر اینکه یکی از والدین تابعیت عمانی داشته باشند.
  • از همین رو اقتصاد بسیار قدرتمندی داشته و شرایط کار در این کشور مناسب است.
  • در چند سال اخیر به دلیل نرخ تورم بالا و نبود شغل و درآمد مناسب در کشور و همچنین وجود تنش‌های زیاد و بی‌ثبات بودن شرایط اقتصادی، درخواست مردم جهت مهاجرت به سایر کشورها بیشتر از قبل شده است.
  • یکی از شرایط دیگر.اخذ ویزای عمان حضور 18 ماهه فرد در بازه سه ساله در این کشور است.
  • بااین‌حال می‌توانید اطمینان داشته باشید که عمان نه تنها اکنون به مقصدی عالی برای سفر بیان شده.

طبق این توافق از این پس اتباع ایرانی می‌توانند به‌صورت آنلاین یا به هنگام ورود به فرودگاه مسقط، روادید یک ماهه این کشور را دریافت کنند. شایان‌ذکر است بدانید موسسه مهاجرتی جام جم هیچ‌گونه اقدامی در رابطه مهاجرت عمان از طریق پناهندگی انجام نمی دهد و کمکی در این زمینه نخواهد کرد. یکی از روش‌ های مهاجرت به عمان از طریق تخصص و کار می‌باشد. اقامت دائم از طریق تولد برای کودک و والدین خارجی او نیز ممکن نیست. مگر اینکه یکی از والدین مخصوصاً پدر عمانی بوده و یا هر دو والد بدون تابعیت باشند. با دریافت مشاوره از کارشناسان ما تمامی اطلاعات لازم برای مهاجرت را دریافت خواهید کرد.

در واقع کار در این کشور مناسب افرادی است که به هر دلیلی نتوانسته اند به کشور های اروپایی مهاجرت کنند و حالا می خواهند با کار در کشوری چون عمان که شرایط اقتصادی خوبی دارد، پس انداز مالی و رزومه کاری خود را توسعه دهند. توجه داشته باشید که واحد پول کشور عمان، ریال می باشد و ما برای راحتی بیشتر شما در مقایسه با میانگین درآمد مشاغل مختلف در این کشور نسبت به سایر کشور ها، آن ها را به دلار تبدیل کرده ایم. کار در عمان به سطح زبان انگلیسی عالی و ارائه مدارک زبان پیشرفته ای نیازی ندارد. پس از آنکه به هر دلیلی تصمیم به مهاجرت گرفتید، حالا مهم‌ترین گام انتخاب یک مقصد مناسب است.

هزینه ثبت شرکت در عمان در سال اول، به ۳۰۰۰ ریال می‌رسد؛ اما با توجه به تخفیف محدودی که دولت عمان برای سرمایه گذاران در ن‍‍ظر گرفته است هزینه ثبت شرکت به ۶۰۰ ریال عمانی کاهش پیدا میکند! اما در سال دوم و سال‌های پس از آن این هزینه به صفر خواهد رسید. در حالت کلی سرمایه مورد نیاز برای پیاده سازی هر شغل یا شرکت عمانی ۱۰ هزار ریال می‌باشد.

مهاجرت به عمان و هزینه های زندگی در عمان

دارندگان ویزای کار برنامه نویسی یا افرادی که با تبعه کشور عمان ازدواج کرده اند باید به مدت 15 سال در این کشور اقامت بی وقفه داشته باشند. افرادی که از طریق سرمایه گذاری به کشور عمان مهاجرت می کنند نمی توانند اقامت دائم یا تابعیت این کشور را دریافت نمایند. از شرایط لازم برای دریافت تابعیت کشور عمان می توان به تسلط بر زبان عربی، نداشتن سو سابقه کیفری در مدت اقامت، رعایت اصول شهروندی و دانش در زمینه فرهنگ و تاریخ این کشور اشاره نمود. افراد با داشتن پاسپورت کشور عمان می توانند به 63 کشور دنیا بدون داشتن ویزای دیگری سفر کنند. از این رو متخصصین در زمینه برنامه نویسی می توانند برای مهاجرت به بررسی کشور های نظیر آلمان و اتریش و همچنین کانادا بپردازند.

این ویزاها نیازی به تایید اداره کل گذرنامه و اقامت در مسقط ندارند. کارمند پس از ورود ظرف 30 روز باید برای دریافت کارت اقامت به اداره وضعیت مدنی پلیس سلطنتی عمان مراجعه کند. کارمند در یک مرکز پزشکی آزمایش خون می‌دهد و برای انگشت نگاری هدایت می‌شود. پس از جمع آوری داده‌ها، اداره کل مجله خبری مهاجرت وضعیت مدنی کارت اقامت را برای کارمند صادر می‌کند که دو سال اعتبار دارد. تعداد کل کارکنان درخواست شده برای اتباع خارجی برای عملیات شرکت مناسب است. حدودا ۱۰ سال سابقه بیمه‌ای دارم در رابطه با ساخت و ساز پروژه های مختلف ملی نظیر احداث دانشگاه و غیره که اگه لازم شد رزومه رو میفرستم.

ولی با توجه به سابقه کاریتون میتونید برای کشورهای دیگه هم اقدام کنید. پیشنهاد میکنم فرم مشاوره پر بفرمایید تا کارشناسانمون باهاتون تماس بگیرن و راهنماییتون کنن. تحصیل در مقاطع گوناگون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در کشور عمان امکانپذیره و در تمامی این مقاطع افراد می تونن به زبان انگلیسی تحصیل کنن، البته برای تحصیل در این موسسه و دانشگاهها، داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل ضروری هست.