مهاجرت به عمان-کمک مهاجرت

بورسیه‌های تحصیلی کشور عمان برای کسانی که قصد دارند با هزینه کم تحصیل کنند فراهم شده است. بهترین راه مهاجرت و سرمایه گذاری در عمان خرید ملک است و دولت عمان هم برای اتباع خارجی امکان گرفتن وامی با بازپرداخت 25 ساله به ارزش 80 درصد ملک را فراهم کرده است. هزینه دریافت ویزای کاری 20 ریال عمان است که 3 ماهه می‎باشد و به ازای هر ماه دیرکرد جهت تمدید فرد خاطی 50 ریال عمان جریمه می‌گردد. به طور کلی هزینه های زندگی در عمان نسبت به زندگی در دیگر کشور های شورای خلیج فارس معقولانه تر است. هزینه های زندگی در شهر مسقط که پایتخت و بزرگترین شهر عمان محسوب می شود گران تر از دیگر شهر های عمان است اما باید به این نکته توجه داشت که زندگی در دیگر شهرهای عمان انتخاب های محدودی دارد. در جدول های زیر هزینه های زندگی در عمان را برای اطلاع شما قرار داده ایم.

نکات مهم مهاجرت به عمان و مقایسه با امارات و کشورهای اروپایی و آمریکایی

کارفرما فرم درخواست تدارکات را برای ارسال به ریاست تخصصی وزارت نیروی انسانی ارائه می‌دهد. عمان خیر چراکه در حال حاضر موقعیت مناسبی برای ویزای کار ایرانیان ندارد . شما میتونید برای افر کاری در کشورهای آلمان استرالیا و کانادا اقدام کنید. کارفرمایان عمانی، هیچ تعهدی مبنی بر کار با شما پس از پایان قرارداد کاری با شما ندارند. این عبارت به این معنی است که تضمینی برای استخدام دوباره شما توسط کارفرماهای عمانی بعد از پایان تاریخ قرارداد کاری وجود ندارد و شاید ممکن باشد بعد از پایان قرارداد کاری خود دنبال فرصت شغلی تازه ای باشید. عمان، یکی از کشور های واقع شده در حاشیه خلیج فارس است که مردم آن به تواضع و فروتنی معروف هستند و پایتخت آن معروف بهعروس کشورهای عربیاست.

این کشور دارای سه منطقه آزاد تجاری بزگ است و دارای نامحدود معافیت مالیاتی سالیانه تا سقف 40 سال می باشد. افرادی که به دلایل نژادی، سیاسی، مذهبی و اجتماعی ترس از بازگشت به کشور دارند، پناهنده محسوب می‌شوند. پناهنده شدن از روش‌های مناسب برای مهاجرت نیست و توصیه نمی‌گردد. اکتشاف نفت موجب رشد اقتصادی عمان شده و قیمت بالای فروش نفت در سال های اخیر کمک شایانی به ذخایر خارجی عمان و بودجه مالی این کشور کرده است. ورزشکاران باید ثابت کنند که در کشور مقصد به ادامه فعالیت‌های ورزشی می‌پردازد و در واقع قصد آن‌ها از مهاجرت به این کشور توسعه ورزش و فعالیت‌های ورزشی در سطح داخلی و خارجی است.

  • پس از تکمیل فرم، اطلاعات ارسال شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برنامه بدون خطا است.
  • البته در عمان این تفاوت وجود دارد که تنها افرادی می‌توانند از این طریق ویزا کسب کنند که کارفرما در عمان به آنها پیشنهاد کاری داده باشد.
  • برای اینکه راحت و سریع‌تر بتوانید به کشور عمان سفرکاری داشته باشید.
  • تنها در صورت مهاجرت از طریق ازدواج با یک فرد عمانی امکان اخذ اقامت دائم کشور عمان امکان‌پذیر خواهد بود.
  • با توجه به پیشرفت کشور عمان در صنایع مختلف، فرصت های متعددی برای مهاجرت کاری به کشور عمان به وجود آمده است.

برای شروع درخواست eVisa عمان، فرم درخواست آنلاینی را باید پر کنید حتماً هنگام تکمیل درخواست خود، باید مدارک لازم را نیز در اختیار داشته باشید. پس از تکمیل فرم، اطلاعات ارسال شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برنامه بدون خطا است. برای اخذ ویزای آنلاین عمان به صورت سریع و آسان، نیازی برای مراجعه حضوری به سفارت عمان در ایران ندارید و فرآیند مذکور کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود. تکمیل درخواست آنلاین فقط چند دقیقه طول می‌کشد و شهروندان ایرانی برای عمان، باید درخواست eVisa بدهند. شهروندان ایرانی می‌توانند ویزای عمان را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

اگر قصد دارید پیشنهادی شغلی ارسال کنید، بهتر است از طریق اداره کار یا پلیس کشور اقدام به این امر کنید. برای اقدام در زمینه مجله خبری مهاجرت از طریق کار، باید دقت کنید که شرکت های عمان، مردم بومی خود را در اولویت کار قرار می‌دهند و در صورت نبود نیرو از کشورهای دیگر استفاده می‌کنند. از طرفی حقوقی که در این کشور برای کارگران پرداخته می‌شود نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است. اخذ ویزای کار عموماً هزینه کمتری دارد و از آنجایی که حقوق دریافت می کنید، هزینه پرداختی با سرعت بیشتری به شما باز می گردد. اگر قصد دریافت اقامت از طریق کار در عمان را دارید، باید آگاهی دقیقی از مشاغل مورد نیاز این کشور داشته باشید.

فایل تصویری توضیحات استاد اهورا در خصوص کار در عمان