مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت 2023 شرایط، هزینه، روش ها پارسی کانادا-کمک مهاجرت

در پروسه ی اکسپرس انتری برای شرکت کنندگان محدودیت سنی تعریف شده به گونه ای که افراد زیر 18 سال و بالای 47 سال هیچ امتیازی در قسمت سن دریافت نخواهند کرد. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که سابقه ی کار در حین تحصیل و سابقه کار افرادی که به صورت خود اشتغالی فعال هستند نیز محاسبه می شود. اگر متقاضی زبان رسمی دوم را هم انتخاب کند(به عنوان مثال زبان انگلیسی را زبان اول و زبان فرانسه را زبان دوم انتخاب کرده باشد)می بایست حداقل سی ال بی 5 در هر 4 مهارت زبان دوم کسب نماید تا بتواند امتیاز زبان دوم را نیز به جمع امتیازاتش اضافه کند. در این بخش حداقل امتیاز مورد نیاز در قسمت های مختلف این سیستم آنلاین آورده شده است(متقاضی باید حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را در مرحله ی اول بررسی کسب نماید). اگر شما هم قصد آغاز مراحل مهاجرت خود را دارید باید سفری را برای مراجعه حضوری در برنامه خود قرار دهید.

اگر متعهل و دارای فرزند هستید، باید مدارک ازدواج و گواهی تولد فرزند خود را نیز به آفیسر پرونده ارائه کنید. همچنین پاسپورت شما نیز باید حداقل 7 ماه اعتبار باقی مانده و دو صفحه خالی را نیز برای ثبت مهره‌های ویزا در اختیار آفیسر پرونده قرار دهد. البته دقت کنید که زمان صدور ویزا و با وقت مصاحبه اندکی اختلاف زمانی دارد. اگر روش کاری را برای مهاجرت به کانادا از ترکیه را انتخاب کردید، سوابق کاری و رزومه شما باید در بین مدارک قرار گیرد. مدارک بیمه، توصیه نامه از محل کار قبلی و تمامی مدارک مربوط به کار شما برای سفارت مهم هستند و همه‌ی آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برای برخی رشته ها مانند رشته های هنری نیز معمولا از متقاضی درخواست می شود تا نمونه اجرا یا کار خود را در قالب یک ویدئو، عکس و … ارسال نماید. مهمترین این فاکتورها سن، تحصیلات، سابقه کار، نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی و داشتن اقوام در کانادا هستند که در محاسبه امتیاز شما تاثیر دارند. معیار های اصلی این روش شامل سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی و مدرک زبان می باشد. کانادا بیش از ۸۰ نوع روش مهاجرتی دارد که هر کدام برای گروه خاصی از افراد در نظر گرفته شده اند. در ادامه به صورت مختصر به بررسی انواع روش های مهاجرت به کانادا می پردازیم. ممکن است آمدن به کانادا به عنوان یک اقامت دائم یا موقت ترسناک به نظر برسد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

دریافت اقامت دائم از طریق ویزای سرمایه‌گذاری کانادا به روش‌های مختلف، هم برای فرد و هم برای اعضای خانواده‌اش امکان‌پذیر است. از ژوئن ۲۰۱۴ کانادا پذیرش از طریق سرمایه‌گذاری غیرفعال (به جز در استان کبک) را متوقف کرده است. هرچند مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری فعال به‌مفهوم راه‌اندازی یا خرید کسب‌وکار و کارآفرینی در قالب برنامه‌های مختلف مهاجرتی امکان‌پذیر است. در این روش مهاجرت پس از انتخاب کردن نوع سرمایه گذاری (سرمایه گذاری از طریق برنامه فدرال، برنامه استانی کبک، برنامه PNP و کارآفرینی)، عواملی چون تمکن مالی، میزان سرمایه و رزومه متقاضی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برای کم کردن ریسک این نوع مهاجرت پیشنهاد می‌شود از موسسات معتبر مهاجرتی و وکلای مهاجرت کمک بگیرید و با اطلاعات دقیق از شرایط مهاجرت به کانادا تصمیم به شروع این فرآیند بگیرید. دریافت ویزای سرمایه گذاری از دیگرراه‌های مهاجرت به کانادا است که البته معمولا مدت زمان طولانی‌تری را نسبت به سایر روش‌ها می‌طلبد و همان طور که از نامش پیداست از پرهزینه‌ترین روش‌های دریافت اقامت دائم کانادا است.

متقاضیان مهاجرت حتماً باید به این نکته توجه داشته باشند، هر روشی را که برای مهاجرت به کشور کانادا انتخاب می کنند هزینه خاصی در پی خواهد داشت. به عنوان مثال اگر قصد دارید از طریق سرمایه گذاری وارد کانادا شوید بسته به این که کدام شیوه سرمایه گذاری را انتخاب کنید، هزینه های آن متفاوت است. با این حال به صورت تقریبی در این بخش مهمترین هزینه های مهاجرت به کشور کانادا را ذکر می کنیم. وجود شرایط آب و هوایی سرد و یخبندان، وجود تعداد زیاد سالمندان و سالخوردگان و همچنین کمبود نیروی کار در این استان ها موجب شده است تا دولت کانادا برنامه مهاجرتی اخذ اقامت این کشور از طریق این برنامه مهاجرتی را اجرا کند. استان های کانادا بر اساس کمبود نیروی کاری متخصص، نیاز به مهارت های حرفه ای در صنایع و تولیدات و همچنین رونق اقتصادی آن استان می توانند به طور مستقلانه برای جذب متقاضیان واجد شرایط اقدام کنند.

شما به چند روش می‌توانید برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنید اما در تمامی روش‌ها باید از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا درخواست ویزا نمایید. دانشجویان بسیاری کشور کانادا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید مدارک تحصیلی خود را برای مراجعه حضوری به سفارت در دست داشته باشید. مدارک تحصیلی، ریز نمرات و مدرک زبان برای ادامه روند پرونده مهاجرتی ضروری هستند. همچنین باید نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را نیز در پرونده‌ی خود قرار دهید.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

وجود یک وکیل مهاجرت تورنتو برای مهاجرت به کشور کانادا و پیگیری پرونده مهاجرتی از طریق این وکیل در کانادا می تواند قبل از صدور نتیجه نهایی ویزا مشکلات احتمالی را رفع کند و احتمال اخذ ویزا را افزایش دهد. موسسه های مهاجرتی با دارا بودن وکیل مهاجرت تورنتو و وکیل مهاجرتی کشور کانادا با آگاهی از قوانین مهاجرتی کانادا بهترین گزینه برای پیگیری امور مهاجرت به کشور کانادا می باشند. این نوع پاسپورت در رتبه ۹ جهان قرار گرفته است و علاوه بر این، دارندگان پاسپورت کانادایی می توانند به ۴۱ کشور دنیا صرفاً با مجوز الکترونیکی سفر مسافرت کنند.

همچنین برای اخذ اطلاعات بیشتر در زمینه ی ویزای سرمایه گذاریکاناداتوصیه میشود به قسمت ویزای سرمایه گذاریکانادارفته و در آنجا مطالب را مطالعه نمایید. ویزای خود اشتغالی کانادا ویژه افرادی است که می‌توانند بر اساس مهارت ورزشی یا هنری در کانادا اشتغال زایی کنند. از آنجائیکه در سال‌های اخیر افراد بسیار زیادی خواهان مجله خبری مهاجرت از طریق ویزای خود اشتغالی بوده‌اند، محدودیت‌های بیشتری برای آن در نظر گرفته شده و شانس اخذ این ویزا را کاهش داده است. مورد دیگر برای ریجکتی ویزای تحصیلی این است که دقت کافی در ارائه اسناد مورد نظر به خرج نداده باشید. برای مثال نتوانسته‌اید به خوبی ثابت کنید که از تمکن مالی کافی برخوردار هستید.

  • ممکن است ایده نوآورانه نداشته باشید ولی بتوانید با پرداخت هزینه در یک ایده نوآورانه شرکت کنید و از آن طریق به کانادا مهاجرت کنید.
  • شرکت رادسام برای کلاینت‌های خود، بدون دریافت حق الزحمه اضافی، نوبت سفارت را هماهنگ خواهد کرد.
  • یک آزمون خاص به نام TEFAQ برای کسانی که قصد مهاجرت به کبک را دارند وجود دارد.
  • برای خود اشتغالی، افراد باید تمکن مالی خود را به مبلغ ۲ هزار دلار اثبات کنند.
  • خرید بیزنس می تواند در زیرمجموعه روش های کارآفرینی برای مهاجرت به کانادا استفاده گردد یا مانند ثبت شرکت باعث ویزای کاری گردد.