مهاجرت چیست چگونه میتوان مهاجرت کرد؟ نیلگام سفر-کمک مهاجرت

اگر شما با شهروند یا کسی که اقامت کشوری را دارد ازدواج کنید، از این طریق می‌توانید به آن کشور مهاجرت کنید و به همسرتان ملحق شده و با هم در کشور او زندگی کنید. تمامی کشورهای دنیا این امتیاز را برای شهروندانشان قائل شده اند که برای همسر قانونی خود درخواست ویزای مهاجرتی دهند. قوانین مهاجرتی اکثر کشورهای دنیا (مثل امریکا) بدین صورت است که اگر فرزند شما در خاک آن کشور متولد شود، تابعیت آن کشور را می‌گیرد و شهروند آنجا محسوب می‌شود و می‌تواند پاسپورت آن کشور را بگیرد. حتی در بعضی از کشورهای توسعه یافته نظیر کانادا، با به دنیا آوردن فرزندتان در آنجا می‌توانید اقامت آن کشور را بگیرید و به آنجا مهاجرت کنید و از حق امتیاز شهروندی فرزندتان برخوردار شوید. مهاجرت اقدامی بین المللی از سوی مردم یک کشور به کشور مقصد که در آن بومی محسوب نمی‌شوند و شهروند آن جا نیستند، می‌باشد.

گرفته تا پناهجویانی از کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده. بنابراین با حضور در فرانسه می‌توان تا حد به نسبت واضحی، حضور جامعه چند فرهنگی را در پاریس و چندی دیگر مجله خبری مهاجرت از شهرهای بزرگ و پر جمعیت آن دید و همچنین 10 درصد از جمعیت کل فرانسه را مسلمانان تشکیل می‌دهند. در این بخش ما به مطالعه قوانین کشورها برای مهاجرت پرداختیم.

این بدان معناست که بسیاری از اقوام و خویشاوندانی دارند که به طور قانونی در قطب مترو استعماری (سابق) زندگی می کنند و غالباً کمک های مهمی برای مهاجران وارد شده به آن قطب مترو فراهم می کنند. این نوع حرکت، معمولاً از مناطق روستایی به شهری، ممکن است به عنوان مهاجرت داخلی طبقه بندی شود. فاکتورهای جامعه شناسی – فرهنگی و منفی – تاریخی نیز نقشی اساسی دارند.

در ضمن قصد این مطلب تبلیغ و بازار گرمی برای وکیلان نیست پس اگر از دانش بالایی برخوردار هستید و پرونده سنگین و پیچیده ای هم ندارید خودتان با مراجعه به سفارت کشور مقصد، مراحل مهاجرتی تان را طی کنید. افراد بسیاری به دلیل داشتن اقوام و یا دوستانی در کشورهای دیگر علاقه مند به مهاجرت به آن مقصد هستند و احساس می کنند وجود آن ها روند مهاجرت شان را بسیار آسان خواهد کرد اما حقیقت چیز دیگری ست. اگر مدرک زبان ندارید، حداقل تلاش کنید زبان را یاد بگیرید. شما به هر کشوری مهاجرت کنید باید با مردم ارتباط برقرار کنید و کیفیت ارتباط می تواند از طریق خوب صحبت کردن ایجاد شود. اخذ مدرک زبان همواره یکی از موانع جدی مهاجرت محسوب می شود از طرفی شاید یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت، داشتن مدرک زبان باشد.

مشاوره با یک وکیل مهاجرت واجد شرایط یا فردی که قبلاً مهاجرت کرده است می تواند سفر شما را راحت تر کند. سوئیس یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی است که از مناظر طبیعی زیبایی نیز برخوردار است. کیفیت بالای زندگی و نرخ پایین بیکاری، این کشور را به یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجران در جهان تبدیل کرده است. همچنین مهاجرت شغلی برای تکنسین‌ها و شاغلان در این گروه‌های شغلی یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به سوئیس به شمار می‌آید. برای اخذ درجه شهروندی، مهاجران باید به مدت حداقل 10 سال در این کشور زندگی کرده و در یکی از زبان‌های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و رومانش (زبان سوئیسی) تسلط داشته باشند. کانادا به لحاظ مساحت، دومین کشور جهان است که 37 میلیون جمعیت را در خود جای داده است.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به اروپا هستند؟

مدت زمان کلی پروسه از شروع ثبت تقاضا تا دریافت گرین کارت کمتر از دو سال است. هزینه‌های اداری لاتاری تا رسیدن به گرین کارت کمتر از 1500 دلار برای هر نفر است. جزو معدود روش‌های دریافت اقامت است که از ابتدا به دریافت کارت اقامت دائم ختم می‌شود. شاید بتوان این طور گفت که پس از روش مهاجرت تحصیلی، این راحت ترین راه برای مهاجرت به قاره اروپا و اقامت در کشورهای معتبر شینگن است. مدت زمانی که فرآیند مهاجرت به طول می‌انجامد با توجه به شرایط هر فرد، روش انتخابی و قوانین کشور مقصد بسیار متغیر است. اما عموما با در نظر گرفتن زمان فراهم آوردن شرایط، الزامات و مدارک، موافقت با پرونده مهاجرتی (مانند اخذ پذیرش تحصیلی، دریافت جاب آفر یا…) و مدت زمان صدور ویزا این فرآیند می‌تواند از 4 ماه تا حتی 2 سال هم زمان ببرد.

البته امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در مقاطع تکمیلی دانشگاه های دولتی وجود دارد که هزینه و شهریه تحصیلی بیشتری را برای دانشجو در پی خواهد داشت. همچنین دانشجو می تواند از طریق ویزای F2 از همراهی همسر و فرزندان خود در زمان تحصیل در آمریکا برخوردار شود. شما باید یک وقت سفارت (کارگزاری وی اف اس) کشورهای همسایه مثل ترکیه و یا ارمنستان را رزرو کرده و در زمان مقرر برای ثبت آثار انگشتان دست و عکس بیومتریک در محل کارگزاری در کشور واسط حاضر باشید. جدول بالا توزیع تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های برتر آمریکا که همگی جزء 20 دانشگاه برتر جهان هستند را نمایش می‌دهد.

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

انسان هم به عنوان گونه ای از موجودات، گاهی برای بقا و یا زندگی بهتر چاره ای جز مهاجرت ندارد. به دلیل پیچیده تر بودن و چند بعدی بودن زندگی انسانی، مهاجرت انسان ها فقط دلایل جغرافیایی ندارد، بلکه گاهی دلایلی فرهنگی، سیاسی و یا اقتصادی منجر به کاشتن بذر مهاجرت در ذهن انسان ها می شود. نحوه اجاره مسکن در اروپا برای بسیاری از افراد دغدغه مهمی است.

  • در این بخش با ما همراه باشید تا با یکدیگر، قوانین کشورها برای مهاجرت را بررسی نمائیم.
  • مهاجرت با توجه به قلمرو سیاسی یا مکان شامل مهاجرت های داخلی یا درون‌مرزی و مهاجرت‌های خارجی یا برون‌مرزی(بین‌المللی) میباشد.برای کسب اطلاعات تخصصی بیشتر با مشاورین گروه مهاجرتی سفیراپلای تماس بگیرید.
  • مهاجرت از طریق خود اشتغالی نیز روشی نوین در فرآیند‌های مهاجرتی است.
  • به دلیل اینکه دانش آموزان در آمریکا برای اخذ مدرک دیپلم باید 12 سال تحصیل کنند، حداقل مدرک تحصیلی مورد قبول برای ثبت نام لاتاری آمریکا، مدرک دیپلم 12 ساله است، یعنی متقاضی باید برای اخذ مدرک دیپلم خود دوازده سال درس خوانده باشد.
  • تمام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری باید در زمان مقرر انجام شود و نمی‌توانید چند سال دیگر آن را انجام دهید.