نکات مهم مهاجرت به عمان راهنمای 0تا100 مهاجرت به عمان-کمک مهاجرت

خرید ملک از جمله روش های سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت و مهاجرت عمان می باشد. برای خرید ملک در عمان یک سری محدودیت ها وجود دارد، زمانی که فردی خارجی ملکی را در عمان خریداری می کند مالکیت این ملک به مدت ۹۰ سال به فرد تعلق می گیرد و تا زمانی که ملک به نام فرد باشد اقامت عمان را دارا می باشد. از جمله محدودیت های دیگر تعیین شده توسط دولت عمان در حوزه خرید ملک توسط افراد خارجی، تعیین مناطقی مجاز برای خرید ملک توسط این افراد می باشد.

  • عمان خیر چراکه در حال حاضر موقعیت مناسبی برای ویزای کار ایرانیان ندارد .
  • اما در سال دوم و سال‌های پس از آن این هزینه به صفر خواهد رسید.
  • هزینه ویزای کار در عمان برای مشاغل سطح بالایی که ماهانه بیش از ۴ هزار ریال درآمد دارند حدود ۲۰۰۰ ریال است.
  • عمان از شرق با خلیج فارس، از شمال به دریای عمان، از جنوب با یمن، از غرب با عربستان سعودی و امارات متحده عربی مرز زمین و با ایران مرز دریایی دارد.
  • مسقط، پایتخت و بزرگترین شهر عمان است و مردم این کشور به زبان عربی، صحبت می کنند.
  • برای انجام تغییر شغل، مهاجران نیاز به گواهی عدم اعتراض از کارفرمای خود دارن که البته این گواهی به سختی و خیلی به ندرت داده می شه.

برای حوزه پیمانکاری بارگیری و حمل خاک هم کار هست؟ به صورت پیمانکاری پروژه ای انجام بشه توی عمان. انواع دستگاههای بارگیری و حمل را هم داریم از جمله بیل مکانیکی و کامیون. کشور آلمان برای رشته مهندسی برق گزینه مناسبی هست ، ولی سنتون باعث مجله خبری مهاجرت ریسک سنی پروندتون میشه . متاسفانه در حال حاضر جاب آفری در زمینه تخصص شما وجود ندارد . اما اگر امتیاز بالایی کسب کنید میتوانید از روش های امتیازبندی اقدام کنید . لذت بردن ازآب و هوای خوببا آلودگی کم، از دیگر مزایای زندگی در عمان است.

البته برای مهاجرت به این کشور حتما باید با شرایط آن آشنا باشید. چرا که به طور کلی کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه شرایط ویژه‌ای برای مهاجرت دارند. کشور عمان مانند سایر کشورهای حوزه دریای عمان و خلیج فارس دارای منابع بسیار زیاد نفت و گاز است.

ویزای کار در عمان

همچنین باید به مسائل جانبی و تمام ظرافت های آن و آداب‌ورسوم کشور عمان تسلط کامل داشته باشید. این مقاله به همه سوالات رایج برای اقامت عمان و سایر مسائل از جمله شرایط اقامت از طریق کار در عمان، شرایط اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در عمان و شرایط اخذ تابعیت در عمان پاسخ می‌دهد. با استفاده از این ویزا، فرد خارجی فرصت دارد به مدت ماه در عمان به جستجو فرصت شغلی مورد نظر خود باشد. لازم است بدانید در طی این دو ماه، فرد متقاضی می تواند به عمان رفت و آمد داشته باشد یعنی در طی این مدت محدودیت رفت و آمدی برای فرد متقاضی وجود ندارد.

دقت داشته باشید اگر دو سال قبل از ارسال درخواست برای کارفرما، در عمان مشغول به کار بوده اید، می بایست گواهی ترخیص داشته باشید. گواهی ترخیص از سمت کارفرمای قبلی صادر می شود و نشان می دهد شما در موقعیت شغلی دیگری فعالیت نمی کند. در سال جاری مشاغل مختلفی در عمان با کمبود نیروی کار روبه‌رو ده‌اند. از جمله این مشاغل می‌توان به پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه، راه‌سازی، برق‌کاری، جوشکاری، نجاری، نیروی کار در رستوران‌ها و سرآشپزی اشاره کرد. در حال حاضر جزایر و مکان‌های دیدنی در عمان به‌منظور افزایش رونق اقتصادی این کشور روزبه‌روز در حال بهبود و گسترش هستند.

✳️ انواع ویزای های ارائه شده در کشور عمان کدامند؟

جالب است بدانید تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های کشور عمان، به عنوان یک شغل تمام‌وقت تلقی می‌شود. دانشجویان در این بازه زمانی باید در پروژه‌های علمی و همچنین در سمینارهای علمی بسیاری شرکت کنند. یک روش رایج و پرطرفدار برای مهاجرت به عمان، مهاجرت کاری است. به جز کارهایی که طبق روال برای پرونده‌تان باید انجام دهید، یک کار پراهمیت، دریافت گواهینامه NOC است.

همان طور که در قسمت های قبلی مقاله ذکر کردیم، راه های متفاوتی برای اخذ پاسپورت و تابعیت کشور عمان بعد از مهاجرت به عمان وجود دارد. همچنین تحصیل در کشور عمان تنها زمانی منجر به اخذ تابعیت این کشور می شود که دانشجو پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های عمان، شروع به جستجوی کار در این کشور کند و پس از یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نماید. فرد متقاضی بعد از چندین سال کار کردن در این کشور،اگر شرایط لازم داشته باشد می تواند برای اقامت دائم و سپس اخذ تابعیت و پاسپورت کشور عمان درخواست دهد. متقاضیان مهاجرت به عمان، می توانند با خرید ملک، ثبت شرکت و یا خرید اوراق قرضه و سهام و سپرده گذاری بانکی در عمان سرمایه گذاری کرده و به این کشور زیبا، مهاجرت کنند. یکی از روش های مهاجرت به عمان و اخذ اقامت آن مهاجرت کاری به عمان می باشد.