نکات مهم مهاجرت به عمان راهنمای 0تا100 مهاجرت به عمان-کمک مهاجرت

وب سایت های مختلفی برای کاریابی در کشور عمان راه اندازی شده اند. وب سایت های زیر مشهورترین پلتفرم ها برای آگاهی از موقعیت ها و شرایط اخذ ویزای کار در عمان هستند. امکان تمدید اقامت موقت در کشور عمان وجود دارد اما نمی‌توان اقامت دائم این کشور را از طریق مهاجرت کاری به دست آورد. چرا که به طور کلی کشورهای مجله خبری مهاجرت حوزه خلیج فارس و خاورمیانه به اتباع خارجی اقامت دائم کشور خود را نمی‌دهند. اخذ اقامت دائم عمان تنها در صورت ازدواج با یک فرد عمانی امکان‌پذیر خواهد بود. برای کار در عمان متقاضی باید حتماً پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای عمانی داشته باشد تا بتواند به واسطه‌ی آن به سفارت این کشور درخواست ویزای کاری بدهد.

پیشنهاد کاری باید توسط اداره کار و همچنین پلیس عمان، تایید شود تا متقاضی این نوع مهاجرت بتواند از طریق آن برای درخواست ویزای کار اقدام نماید. داشتن تحصیلات حداقل دیپلم و تسلط به یکی از زبان های عربی یا انگلیسی از الزامات دریافت پیشنهاد شغلی است. نکات مهم مهاجرت به عمان ، مقایسه ی بسیاری از شرایط این کشور با کشور های اروپایی و امارات و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار و سرمایه گذاری در این کشور، به صورت کامل در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت.

همچنین شما می توانید نظرات یا سوالات خود را در پایین این مقاله بنویسید یا در قسمت سوالات مهاجران در سایت بپرسید. یکی از راه های مهاجرت به عمان که متقاضیان بسیاری هم دارد، اخذ ویزای کاری عمان است. این روش در مقایسه با سایر روشهای مهاجرت به عمان، دشوارتر است، چرا که لازمه آن، داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر از طرف یک کارفرمای عمانی است و تنها در این صورت، متقاضی می تواند درخواست ویزای کار دهد. به عبارتی، مهاجرت به عمان از طریق کار، تنها با داشتن ویزای کاری این کشور، امکان پذیر خواهد بود.

هزینه و درآمد در چین

زبان رسمی کشور عمان عربی است و زبان انگلیسی در واقع زبان دوم رایج این کشور به شمار می‌رود. در چند سال اخیر تقاضا برای مهاجرت کاری به عمان افزایش پیدا کرده و همچنان این روند ادامه دارد. افراد متخصصی که قصد مهاجرت به کشور عمان و کار در این کشور را دارند، حتما باید اطلاعات کاملی از شرایط این کشور داشته باشند. از جمله این شرایط می‌توان به میزان درآمد مختلف، مشاغل مورد نیاز این کشور و شرایط اخذ ویزای کاری اشاره کرد. نکات مهم مهاجرت به عمان ، مقایسه ی عمان با کشورهای اروپایی و امارات و وضعیت سرمایه گذاری و کار در این کشور، به صورت کامل در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

مطالب زیر در این مقاله بررسی خواهند شد:

ازجمله شرایط مهاجرت عمان برای پرستاران دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در این رشته، دارا بودن حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی، تسلط به زبان انگلیسی در حد آیلتس 5.5 و محدوده سنی تا 45 سال می‌باشد. همچنین قوانین جدید کشور عمان به این‌گونه می‌باشد که اگر مرد خارجی بخواهد با زن عمانی ازدواج کند این فرد نمی‌تواند تابعیت و پاسپورت عمان را دریافت نماید. برای برخورداری از مشاوره بهترین وکیل‌ روش های مهاجرت عمان شرایط خود را با ما در میان بگذارید تا در صورت هرگونه ابهام و سؤالی در این زمینه بهترین پاسخ را دریافت نمایید. از روش‌های دریافت اقامت موقت عمان می‌توان به اقامت از طریق کار، اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت ، اقامت از طریق خرید ملک، اقامت عمان از طریق ازدواج اشاره کرد. ازجمله شرایط مهاجرت و استخدام پرستاران در عمان، داشتن حداقل مدرک لیسانس پرستاری و ۳ سال سابقه کار مرتبط ، تسلط به زبان انگلیسی در حد آیلتس ۵.۵ و حداکثر سن 45 سال می‌باشد. از دیگر شرایط استخدام متقاضی کار در عمان، داشتن سن بین 21 تا 60 و تسلط به زبان انگلیسی و می‌باشد و داشتن حداقل مدرک لیسانس و داشتن حداقل ۳ سال تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی می‌باشد.

همانند دیگر نقاط جهان، هزینه‌های زندگی در شهر مسقط که پایتخت و بزرگ‌ترین شهر عمان محسوب می‌شود از دیگر شهرهای این کشور گران‌تر است. اما در عین حال باید توجه داشته باشید که امکان یافتن کار و استخدام شدن در دیگر شهرها محدود است. در مورد فرهنگ مردم عمان باید بدانید که بسیار سنتی و به سنت‌های خود نیز بسیار پایبند هستند. به طور مثال، پوشیدن شلوارک برای مردان در این کشور از منظر عرفی چندان درست و شایسته نیست. یکی از عجیب‌ترین شرایط زندگی در عمان این است که شما نباید در مکان‌های عمومی دست تکان بدهید چون از سوی مردم این کشور به‌شدت نهی شده است. مهاجرت به کشور عمان برای افراد موفق و هنرمند به‌گونه‌ای که در کشورهای صاحب‌هنر و مدرن مانند کشور اتریش، نیوزیلند و … میسر است، رواج ندارد.

ورزشکارانی که قصد مهاجرت به عمان را دارند، به‌هرحال لازم است زبان عربی عمان را به خوبی فراگیرند. فرد متقاضی مهاجرت به عمان از طریق ازدواج در صورت ارتکاب جرم، عملاً باید قید مهاجرت به عمان را بزند. در صورت ارتکاب جرم، این شخص از این کشور اخراج خواهد شد و تا دو سال بعد نمی‌تواند تقاضای مهاجرت به عمان را بدهد. تازه بعد از دو سال، شرایط سخت‌تری نسبت به فردی که بدون سوءسابقه درخواست داده است، پیش رو دارد. لذا این بخش را باید به عنوان خط قرمز مهاجرت به عمان از طریق ازدواج در نظر گرفت.

  • در حال حاضر نرخ بیکاری کشور عمان چیزی در حدود 3.2 درصد برآورد شده است.
  • خارجی‌ها در برخی کشورها ممکن است به گواهی پزشکی نیاز داشته باشند، آن‌ها باید برای آزمایش آمادگی جسمانی پزشکی به یک کلینیک تایید شده در کشور خود مراجعه کنند تا تأیید کنند که برای کار در عمان مناسب هستند.
  • البته اگر قصد جدی برای مهاجرت دارید توصیه می شود حتما با سفری به این کشور علاوه بر آشنایی با شرایط رزومه و مدارک خود را به صورت حضوری به مراکز کاریابی ببرید.
  • پیشنهاد میکنم فرم مشاوره پر بفرمایید تا کارشناسانمون باهاتون تماس بگیرن و راهنماییتون کنن.
  • جمعیت کشور عمان در آخرین سرشماری ها 4 میلیون و 975 هزار نفر تخمین زده شده است.
  • در طی چند سال گذشته تا به حال برای انجام این کار مبالغ زیر مطرح بوده است.

متقاضی باید در رقابت‌های جهانی دستاوردهای شگفتی داشته باشد تا واجد شرایط اقامت عمان باشد. هنرمندان و کارشناسان دیگر رشته‌ها برای شرکت در همایش‌های بین‌المللی و نمایشگاه‌ها می‌توانند با ویزای توریستی در مدت زمانی مشخص وارد خاک عمان شوند؛ اما اقامت عمان تنها به استعدادهای خاص و مطرح ارائه می‌شود. عمان به دلیل اینکه قصد دارد وابستگی خود به درآمدهای نفتی را کاهش دهد، از ثبت شرکت برای ایرانیان و دیگر افراد خارجی، با مالکیت 100% آنها استقبال می‌کند، اما با این حال اقامت دائم و شهروندی نمی‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معادل‌سازی مدرک می‌توانید به مقاله آزمون پرومتریک عمان و دیتافلو 1402مراجعه نمایید. در سال های اخیر به علت کمبود نیروی متخصص و نیز افتتاح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعدد در عمان، نیاز به نیروی کار پرستار و پزشک در این کشور عربی افزایش یافته است. موسسه مهاجرتی یونیکن در بسیاری از کشورها از جمله کانادا، انگلستان، آلمان، دانمارک، سوئد، نروژ و… مشاوره و خدمات مهاجرتی حرفه ای و تخصصی دارد.

لازم به ذکر است این پروسه امری حساس و نیازمند تجربه و پیگیری می‌باشد تا در نهایت به مرحله تایید برسد. تیم ما با سابقه انجام ده ها پروسه موفق با به حداقل رساندن هزینه و زمان در این زمینه آماده انجام این مهم برای متقاضیان عزیز است. اقامت تحصیلی و مهاجرت به عمان از طریق تحصیل با ثبت نام شما در یکی از دانشگاه های کشور عمان آغاز می شود و تا پایان تحصیلات شما معتبر خواهد بود.