ویزاها و هزینه مهاجرت اقامت و مهاجرت به استرالیا ۲۰۲۳-کمک مهاجرت

البته سطح درآمد افراد در این شهر از میانگین ملی بیشتر بوده و در مشاغل حوزه هوانوردی، ساخت و ساز، مهندسی اتومبیل، امور مالی و فناوری فرصت‌های شغلی متعددی برای مهاجران وجود دارد. همسران شهروندان استرالیایی و یا دارندگان اقامت دائم می‌توانند از طریق ویزای همسر (ساب کلس 820 و 801) به طور موقت و یا دائم در این کشور ساکن شوند. استرالیا همچون کانادا یک کشور مشروطه سلطنتی به شمار آمده که به عنوان یکی از کشورهای همسود زیر نظر خانواده سلطنتی انگلستان است. ملکه انگلستان فرماندار کل کشور را تعیین کرده و مجلس نمایندگان نیز نخست‌وزیر را مشخص می‌کنند. حزب لیبرال، حزب کارگر، حزب سبز و حزب یک ملت، احزاب اصلی کشور استرالیا را تشکیل می‌دهند. اگرچه فرماندار کل بنا بر قانون اساسی، از اختیارات فراوانی برخوردار بوده اما در عمل شخص اول اجرایی در این کشور، نخست‌وزیر آن می‌باشد که در طی یک پروسه دموکراتیک انتخاب و منتسب شده و سپس دولت را تشکیل می‌دهد.

تنها یک درخواست برای ویزای شریک ضروری است که شامل ویزای موقت و ویزای اقامت دائم است. ویزای موقت برای شریک صادر می شود تا از کشور خود در خارج از کشور به استرالیا سفر کند و سپس می تواند وضعیت خود را به اقامت دائم تغییر دهد. متقاضیان این ویزا می بایست در رشته هایی نظیر کشاورزی، فناوری، ورزشی، هنری، پزشکی، تکنولوژی، در سطح جهانی مطرح و شناخته شده باشند و اثبات نمایند در 2 سال گذشته مشغول فعالیت بوده اند. متقاضی که قصد دارد برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا اقدام نماید می بایست ثابت نماید که حضورش در استرالیا سودمند خواهد بود و نقش موثری در استرالیا خواهد داشت.

قدم های مهاجرت به استرالیا

سومین شهر بزرگ استرالیا که تمامی جذابیت‌های زندگی در یک شهر بزرگ را شامل شده اما ارزان‌تر از سیدنی و ملبورن است. بریزبن به دلیل طبیعت دوگانه خود، مرکز شهر شلوغ با آسمان‌خراش‌ها در برابر حومه شهر سرسبز و روستایی، طیف متنوعی از افراد را به خود جذب می‌کند. همچنین اقتصاد در حال رشد این شهر فرصت‌های شغلی متعددی را در حوزه‌های گردشگری، سلامت و تولید برای مهاجران ایجاد کرده است. حومه‌های روستایی بریزبن از طبیعتی فوق‌العاده زیبا برخوردار هستند، اما قیمت مسکن در این مناطق نسبتا بالاست. بسته به نوع روش انتخابی شما ممکن است این فرآیند از 6 ماه تا حتی بیش از یکسال نیز به طول انجامد.

اما باید در نظر داشت که طبق قوانین مهاجرت دولت استرالیا افراد در همان ابتدا قامت دائم خود را از طریق ازدواج با یک فرد استرالیایی به دست نخواهند آورد. البته این گفتار برای تمام متقاضیان صدق نخواهد کرد چرا که شرایط متقاضیان و افراد ممکن است کاملا متفاوت باشد. مهاجرت تحصیلی به استرالیا به عنوان محکم ترین و بی دردسرترین روش مهاجرت به استرالیا می توان معرفی کرد. دانشگاه های استرالیا در سطح کیفیت آموزشی مطلوب قرار داشته و دانشگاههای استرالیا در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد.

به عنوان مثال مدرک لیسانس حسابداری از دانشگاه آزاد تهران جنوب با معدل 14 به بالا به عنوان مدرک لیسانس حسابداری در استرالیا در نظر گرفته خواهد شد. اما مدرک لیسانس حسابداری از دانشگاه آزاد رود هن باید معدل آن بالای 18 باشد تا به عنوان مدرک لیسانس حسابداری در استرالیا پذیرفته شود. مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه‌گذاری، از مرسوم‌ترین و سریع‌‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا است، که به شیوه‌های مختلف و تحت عناوین مختلف امکان‌پذیر است. مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، ساده ترین راه برای ورود به ایالات متحده و دریافت گرین کارت می‌باشد. سرمایه گذاری در کشوری که به عنوان اولین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته شده ،قطعاً پیشرفت ها و منافع زیادی را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت.

این ویزا کم هزینه ترین راه مهاجرت به استرالیا محسوب میشود که امکان کار و تحصیل را برای متقاضی و اعضای خانواده اش فراهم میکند. دولت استرالیا در نظر دارد که برای بهبود شرایط بازار کار پس از شیوع ویروس کرونا، نیروی کار ماهر بیشتری را از این طریق جذب نماید … در این نوع ویزا شخص متخصص و ماهر می تواند به استرالیا سفر کند و در شغل مورد نظرش به اشتغال بپردازد.

شرایط کلی ویزای کار چیست؟

در کشور استرالیا 37 دانشگاه دولتی و 5 دانشگاه خصوصی به همراه چندین موسسه آموزشی و کالج با کیفیت آموزشی بسیار بالا وجود دارند. طبق سیستم رتبه‌بندی QS هفت دانشگاه کشور استرالیا شامل دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیوساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه موناش و دانشگاه وسترن استرالیا رتبه جهانی زیر 100 دارند. چنین استاندارد‌های بالایی در نظام آموزشی باعث شده تا مهاجرت تحصیلی به استرالیا چنین محبوب باشد. به خصوص که در مسیر مورد بحث تفاوت‌های بسیار و واضحی در زمینه سطح اعتبار مدرک تحصیلی اخذ شده از ایران و در نتیجه زیر سوال رفتن تخصص و تحصیل شخص وجود دارد. متقاضیان مهاجرت تحصیلی، شغلی، کارآفرینی و…باید مدارک مالی، حساب بانکی، سوابق تحصیلی، شغلی، مدارک هویتی، مدرک زبان، گواهی‌های فنی حرفه‌ای و دستاوردهای علمی و کاری بدست آمده‌ی خود، مدارک تمکن مالی و… باید توجه داشت که هر کدام از روش‌ها ممکن است مدارک بیشتری را با توجه به فرآیند پذیرش خود الزام نمایند.

  • بنا بر این اگر به این نتیجه برسندکه مهارت شما در زمینه ای می باشد که در حال حاضر متخصصین آن در خود استرالیا بی کار هسنتد، به شما اجازه اقامت و مهاجرت به استرالیا را نخواهند داد.
  • با این حال هنوز هم برای افرادی که واجد شرایط هستند، شانس بالایی وجود دارد که بتوانند با فراهم کردن یک سری الزامات به راحتی به این کشور زیبا مهاجرت کنند.
  • در حال حاضر بدلیل بسته شدن مرزها بخاطر شرایط کرونایی در بیشتر کشورها صدور ویزای توریستی با محدودیت های بسیاری روبرو می­باشد.
  • ایده آل ترین مهاجرت به استرالیا برای متخصصان بهترین کشور جهت کار بوده و این افراد می توانند از طریق ویزای ۱۸۹ یا همان ویزای skilled worker بدون وابسته به ارگان یا شرکتی اقدام به کار و پس از آن اخذ اقامت دائم نمایند.
  • قابل ذکر است موسسه ملک پور هیچ گونه خدمات و مشاوره ای در این زمینه ندارد و تنها یاداور شرایط سخت و پیچیده بی راهه ای چون پناهندگی می شود و با آگاهی سازی از به خطر افتادن جان و مال هموطنان سعی در پیشگیری از آن دارد.

همانطور که در مطالب به آن اشاره کردیم، سریع‌ترین و بهترین راه مهاجرت به استرالیا برای هر شخص متناسب با شرایط وی متفاوت است. اما به طور کلی ویزای کارآفرینی وویزای گلوبال تلنت استرالیااز سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. برای کارآفرینی در استرالیا متقاضی در صورتی که سرمایه مورد نیاز را داشته باشد و بتواند کسب و کاری سودآور در استرالیا تأسیس کند، می‌تواند اقامت دائم این کشور را نیز دریافت نمایید.

📣 قوانین مهاجرت به استرالیا با ویزای والدین

این افراد باید بدانند با آیتمی در سیستم امتیازی اسکیل ورکر استرالیا رو به رو هستند که کاملا می توانند با آن سرنوشت خود را تغییر دهند. بدین صورت که کلیه افرادی که تزریق 2 دوز از یکی از واکسن‌های مورد تایید استرالیا را انجام داده و همچنین از تزریق دوز دوم واکسن‌شان حداقل 14 روز گذشته باشد، برای سفر به استرالیا هیچ منعی نخواهند داشت. مثلاً شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا با شرایط ویزای کار استرالیا متفاوت است. بالاتر، در هر کدام از روش‌های مهاجرتی به جزئیاتی از شرایط مجله خبری مهاجرت اشاره شد.