پرینتر جوهرافشان چگونه کار میکند؟

در این مقاله سعی کردیم تعریفی مشخص و کاربردی درباره پرینتر لیزری ارائه دهیم اگر قصد خرید پرینتر دارید باید ابتدا تمام نکات و داستنی های لازم درباره پرینتر را بدانید و سپس انتخاب کنید. در این میان پرینتر لیزری کمک کننده هستند و میتوان از آن استفاده کرد این پرینترها به راحتی میتواند با سرعت زیاد و کیفیت بالا چاپ کنند بنابراین حجم بالای آنها نمیتواند مشکلی را در چاپ کردن به وجود آورد. با انجام اقداماتی که در ادامه بیان خواهیم کرد به راحتی میتوانید تنظیمات فیش پرینتر خود را انجام دهید و آن را نصب کنید . شما می توانید چاپ عکس را روی انواع دیگر چاپگرها انجام دهید ولی آنها عمومی تر از آنچه هستند که ما در اینجا صحبت می کنیم. همه این چاپگرها همه این اندازه ها را چاپ نمی کنند. چاپگرهای چند منظوره بعضی اوقات به عنوان چاپگرهای همه در یک شناخته می شوند، اغلب قادر به انجام کارهای چاپ، کپی، اسکن و ارسال فاکس می باشند.

قیمت خرید پرینتر لیزری گران تر از پرینتر جوهرافشان است.

فایروال سیستم خود را باز کرده و نرم افزار پرینتر اچ پی را در لیست سفید آن قرار دهید. این دستگاه به دلیل نوع ساختاری که دارد ممکن است دچار آسیبهای احتمالی شود که از جمله مهمترین آن میتوان به کثیفی هد، چاپ نگرفتن صحیح و تنظیم نبودن پورتهای آن اشاره کرد. به همین دلیل به این عمل تکنولوژی ساخت افزایشی و یا additive manufacturing گفته میشود. فناوری ساخت مدل با استفاده از پرینتر سه بعدی SLS، به واسطه ذوب ذرات پودر پلیمر و چسبیدن آنها به یکدیگر ایجاد میشود. محصول مورد نطر خودشون را ایجاد میکنند، پرینتر سه بعدی با استفاده از انباشته کردن مواد این محصول را ایجاد میکند.این کار مانند ساختن بنا است که لایه به لایه آنرا ایجاد میکنند. به طور کلی چهار نوع پرینتر جوهر افشان، لیزری، رنگی و سه بعدی در بازار وجود دارند. رنگی نیست ولی کیفیت و سرعت خیلی خوبی دارد. لیکن عموم کاربران پیش از خرید پرینتر علاوه بر در نظرداشتن قیمت، به پارامترهای دیگری نظیر سرعت و کیفیت نیز توجه دارند و تصمیم نهایی خود جهت خرید را بر اساس توازن بین پارامترهای فوق، اتخاذ میکنند.

مواد مورد نیاز برای ساخت مدل با پرینتر SLA، رزین است و قطعاتی که با آن ساخته میشوند مقاوت زیادی نداشته و برای کارهای سخت توصیه نمیشوند. این مشکل بیشتر برای چاپگرهای عکس اختصاصی است تا چاپگرهای نیمه اختصاصی، اما شما باید در هر صورت آن را در نظر بگیرید. چاپگر LED بیشتر مثله چاپگر لیزریه. برای به دست آوردن کل هزینه مالکیت، هزینه هر عکس را در تعداد عکس هایی که انتظار دارید در طول عمر چاپگر چاپ کنید ضرب کنید و سپس هزینه اولیه چاپگر را اضافه کنید. هنگام خرید چاپگر، باید در نظر بگیرید که آیا واقعاً به چاپ رنگی احتیاج دارید. آیا حتما به یک پرینتر عکس احتیاج دارید؟ آیا شما سیاه و سفید چاپ می کنید؟ ظرفیت ماهانه چاپ 1000 برگ می باشد. اما برای مصارف خانگی و تجاری در سطح محدود و متعادل، با توان کارکرد ماهانه 8،000 پرینت، میتواند گزینه مناسبی باشد. در آن طرف، پرینترهای لیزری هزینه نگهداری پایین تری دارند و بر خلاف چاپگرهای جوهر افشان که از کارتریج جوهر استفاده می کنند، در در این نوع پرینتر ها از تونر که نوعی گرد جوهر است برای چاپ استفاده می شود.در ضمن سرعت پرینترهای لیزری بالاتر از جوهر افشان است و برای چاپ صفحات زیاد گزینه بهتری هستند.

چاپگرهای عکس اختصاصی و مدل های عکس فوری تقریباً هر دو برای چاپ عکس ساخته شده اند، اما اینجاست که شباهت ها بین این دو پایان می یابد. پرینتر های سه بعدی دستگاه های جدید و تکنولوژی نو ظهور است و هر روز درحال پیشرفت است. امروزه پرینتر سه بعدی در علوم مختلف مانند پزشکی، مهندسی، هنر و … ما بطور مفصل در مقاله « اسلایسر در پرینت سه بعدی چیست؟ در این بخش می خواهیم انواع پرینترهای سه بعدی را معرفی کنیم.

مواد تزریقی براساس برنامهای که به پرینتر داده شده، از طریق یک سیستم حرکتی بر روی یک صفحه قرار میگیرند؛ این عمل اینقدر تکرار میشود و لایه لایه روی هم قرار میگیرد تا به ماکت یا شی مورد نظر دست پیدا کنیم. یک چاپگر لیزری تک رنگ، قدرت چاپ 10 تا 18 صفحه در دقیقه را دارد. این عدد معمولاً به صورت صفحه در دقیقه (ppm) و گاهی حروف در دقیقه (cpm) یا تصویر در دقیقه (ipm) بیان می شود ولی در خیلی از موارد باید این ادعاها را با احتیاط بررسی كرد چون فروشندگان اکثر عدد هایی را نشان میدهند كه چاپ كردن در حالت “درفت” را منعكس می كنند كه سریعتر است ولی به اندازه تنظیمات كیفیت استاندارد خوب بنظر نمی رسد یا بدتر از آن زمان پردازش اولیه قبل از چاپ نخستین كاغذ را حذف می كنند.

اولاً، در اینجا توجه داشته باشید که ما عمدتاً در مورد چاپگرهای عکس فوری و چاپگرهای عکس اختصاصی که برای مجموعه عکاسی ساخته شده و به بازار عرضه می شوند صحبت می کنیم. طبق تعریف، چاپگرهای عکس اختصاصی قادر به چاپ اسناد استاندارد تجاری نیز هستند. متأسفانه، این ممکن است برای چاپگرهای عکس نیمه اختصاصی تقریباً غیرممکن باشد، زیرا در حال حاضر هیچ استاندارد گسترده ای برای محاسبه هزینه هر عکس با دستگاه هایی از این قبیل وجود ندارد. ما پرینترهای عکس و نمونه عکسهای موردعلاقه خود و همچنین چند مورد جوهرافشان را در طیف قیمت در نظر گرفته ایم که به ویژه در چاپ عکس بسیار خوب عمل می کنند، اما همچنین می توانند نیازهای چاپ عمومی را در خانه یا دفتر کوچک برآورده کنند.

پرینتر لیزری بهتر است یا جوهر افشان؟ استفاده از برخی پرینترهای عکس برای چاپ استاندارد اداری دشوارتر از سایرین است، زیرا هنگام سوییچ ازچاپ عکس به اسناد و برعکس، ممکن است مجبور شوید کاغذ یا حتی کارتریج جوهر را عوض کنید. برخی نیز از پرینتر برای کارهای روزانه خود استفاده کرده و از این طریق کسب درآمد می کنند. اگر برخی مواقع باید از پرینتر عکس اختصاصی برای چاپ اسناد اداری استفاده کنید، حتماً مدلی را انتخاب کنید که به شما امکان تغییر راحت بین انواع کاغذ را بدهد.

ما بطور مفصل در مقاله « اسلایسر در پرینت سه بعدی چیست؟

دقت ساخت این پرینتر نسبت به FDM و SLA بیشتر است و نمونههای دقیقتری تولید میکند. توجه داشته باشید که همچنان پرینترهای اچ پی یکی از پرطرفدار ترین و کارآمد ترین محصولات ای در زمینه ماشین های اداری بوده و همواره دقت و کیفیت چاپ قابل توجهی را دارند. پورت شبکه : قیمت این پورت به نسبت دیگر انواع آن بالاتر است و برای مکان هایی با تعداد سیستم های زیاد و با فاصله بیشتر از 40 متر استفاده می گردد . یکی از بزرگترین مزیتهای پرینتر DLP به نسبت سایر پرینترها این است که، اجزا و قطعات به کار رفته در آنها، سادهتر از مابقی مدلها است و همین عامل باعث کاهش هزینه نگهداری و تعمیر آن میشود. با این تفاوت که نور UV در پرینتر DLP، توسط ویدئو پروژکتور تابیده میشود. از پرینترهای DLP، بیشتر در صنعت پزشکی، دندانپزشکی و ساخت جواهرات استفاده میشود.

بیشتر آنها فقط از یک مورد پشتیبانی می کنند. اما این دسته از چاپگرها فقط با محدودیت های آن تعریف نمی شوند. این ویژگی دقت چاپ پرینتر را نشان می دهد و هرچه میزان آن بالاتر باشد خروجی با کیفیت تری تولید می شود. قیمت: ابتدا باید با توجه به نیاز های کسب و کار و بودجه تان فیش پرینتر فروشگاهی مورد نظر را برای اتصال به تجهیزات فروشگاهی نظیر صندوق فروشگاهی اوکی پوز و ترازو پوز اسکیل انتخاب نمایید پس مهم است که بدانید با توجه به کیفیت چه قدر هزینه می کنید . پرینتر سه بعدی شبیه به همان cnc های آشنا هستن، که می تواند یک فایل سه بعدی طراحی شده با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی و یا اسکنر سه بعدی را به یک شیء فیزیکی قابل لمس تبدیل کند. محصولات این کمپانی شامل پرینتر ، لپ تاپ ، نرم افزارهای مدیریت شبکه و …

همچنین این پرینتر امکاناتی نظیر چاپ روی CD، چاپ به صورت دو رو و چاپ بدون حاشیه را ارائه نمیدهد. ازا ین رو این پرینتر ها تنها نیاز به کاغذ داشته و جوهر در آنها کاربرد ندارد. همچنین این پرینتر قابلیت چاپ دو رو را دارد. این تنوع گسترده سبب شده است که خرید پرینتر بیش از پیش نیاز به تحقیق و آشنایی با مدل های مختلف داشته باشد. پرینترهای لیزری جدای از این که دستگاه های بسیار کاربردی هستند مزایا و معایبی هم دارند ولی اگر شما دفتر کار حرفهای دارید حتما به شما پرینترهای لیزری پیشنهاد میشود.

زمانی، چاپگرهای عکس فوری اغلب شامل صفحه نمایش هایی با منوها و ویژگی های اساسی ویرایش بودند که به شما امکان می داد یک تصویر را برش دهید، قرمزی چشم و مواردی از این دست را بردارید. و سپس تعدادی گزینه ویرایش شامل یک صفحه لمسی بزرگ برای اینکه به راحتی دستورات را وارد کنید، اضافه شد. سرعت این نوع چاپگر در چاپ متون در حدود 6 تا 8 صفحه در دقیقه در حالت تمام صفحه است. در حالی که پرینترهای گران امکان چاپ با سرعت بیشتری را نیز فراهم میکنند. هزینه نگهداری آن نیز گران است زیرا در مقایسه با چاپگرهای دیگر از جوهر به سرعت استفاده می کند. قیمت خرید پرینتر لیزری گران تر از پرینتر جوهرافشان است. پرینتر HP P1102 دارای کارتریج لیزری با کد HP 85A است.

بهترین پرینترهای جوهر افشان دسترسی به آن آسان و مقرون به صرفه است. خرابی هیتر یا فیوزینگ پرینتر با نشانه هایی همراه است. رنگ برای چاپ در این پرینترها محدود است زیرا رنگها در خود کاغذ وجود دارند که بیشتر کاغذهای حرارتی فقط دارای رنگ سیاه و برخی دیگر دارای رنگ سفید هستند که این رنگ ماندگاری محدودی دارد به این دلیل این پرینترها در فروشگاه ها برای چاپ فیش کاربرد دارند و برای مکان هایی که باید اسناد را برای مدت طولانی نگه داری کرد کاربرد ندارند .

پرینتر سه بعدی FDM که با فلامینت شناخته شده است، با ذوب کردن پلاستیک و اکسترود آن به صورت لایه لایه روی هم قرار میگیرند. این پرینترها نخستین بار به صورت عمده برای نمونه سازی سریع مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه عمدتاً بطور مستقیم برای چاپ قطعات محصولات و بالا بردن سرعت چرخه تولید مورد استفاده قرار می گیرند. 1) پرینترهای جوهرافشان برای چاپ تصاویر رنگی باید کارتریج مشکی را با 3 رنگ آبی ، قرمز و زرد ترکیب کند.پروسه ترکیب کارتریج ها در پرینتر جوهرافشان طولانی و زمان بر است و همین موضوع باعث میشود سرعت چاپ در دقیقه در پرینترهای جوهری به نسبت لیزری بسیار پایین و کند میباشند. در بررسی های ما، هنگام مواجه شدن با آنها به شدت رنگها توجه می کنیم، اما توجه داشته باشید که برای آزمایش چاپگرهای فوری از تصاویر تک رنگ استفاده نمی کنیم. به عبارت دیگر به هر شی که با استفاده از چاپگر های سه بعدی ساخته شوند مواد افزودنی میگویند.

اکثر چاپگرهای تک رنگ دارای حرف “M” یا “B” هستند. با این حال، برای چاپگرهای عکس فوری، محاسبه هزینه هر عکس به راحتی انجام می شود، زیرا اکثر تولیدکنندگان بسته چاپی را با تعداد جوهر و کاغذ کافی برای تعداد مشخصی از عکس ها می فروشند. معمولا این کار برای حل این مشکلات کافی بوده از به روز بودن سیستم عامل خود اطمینان حاصل کنید. برای دریافت هزینه هر عکس برای یکی از این موارد، کافی است هزینه بسته چاپ را بر تعداد عکس هایی که چاپ می کند تقسیم کنید. پرینترهای SLA، از رزین مایع برای سخت کردن مدل ساخته شده استفاده میکند و با تاباندن نور فرابنفش این عمل صورت می گیرد، زیرا این متریال به نور حساس هستند.

آیا شما سیاه و سفید چاپ می کنید؟

جت پرینتر میتواند با استفاده از جوهر و همچنین قابلیت چاپ حرارتی هر گونه نوشته مشخص شده را بر روی سطوح مختلف چاپ بهترین پرینترهای جوهر افشان کند. همانطور که از نام آن مشخص است، چاپگرهای فوری اختصاصی به گونه ای طراحی شده اند که چیزی غیر از عکس کوچک چاپ نمی کنند. اما تعداد قطعاتی که با آن می توان ساخت دارای تیراژ کم است. جدا از آنها، بسیاری از چاپگرهای خانگی و اداری مبتنی بر جوهر افشان عکس های عالی چاپ می کنند. در غیر این صورت، احتمالاً مشکلی در قطعات پرینتر بوده و توصیه می کنیم با سازنده پرینتر یا یک متخصص تماس بگیرید.مد نظر داشته باشید که مجموعه ایران چاپگر علاوه بر فعالیت های خدماتی همچون شارژ کارتریج در محل و نیز تعمیرات پرینتر یکی از مراکز مهم در زمینه فوش پرینتر میباشد لذا چنانچه نیاز به خرید پرینتر دارید میتوانید به وب سایت ایران چاپگر مراجعه نمایید..در ضمن در جریان باشید که این مجموعه علاوه بر فعالیت های خدماتی همچون شارژ کارتریج و تعمیر پرینتر یکی از مراکز مهم در زمینه فروش پرینتر میباشد.لذا چنانچه نیاز به خرید پرینتر بودید میتوانید با مشاوران با تجربه این مجموعه در تماس باشید تا بتوانید خرید هدفمندی را تجربه کنید.امیدوار از مقاله امروز پرینتر چیست راضی باشید.

همه این چاپگرها همه این اندازه ها را چاپ نمی کنند.