چرا باید از دریچه داکت اسپلیت استفاده کنیم؟ شبکه اطلاع‌ رسانی طلا و ارز

پس از الحاق دربِ مرکبِ مشبکِ دریچه بازدید داکت اسپلیت به ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به عملیات رنگ می‌رسد. جهت ایجاد تناسب نمای دریچه با نمای محیط از انواع کدرنگ با تنوعِ متعدد می‌توان بهره گرفت. نوع جنسِ رنگ کوره‌ای از جنس پودری استاتیک بوده و به طور عرفی برای دریچه از رنگ های سفید،کرم،قهوه ای سوخته،مشکی،طوسی و نقره ای بکار می‌رود.از جمله مزایای رنگ کاری بر روی سطوح بیرونی و داخلیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت امکانِ محافطت آن در برابر ضربه و هرگونه آسیبِ فیزیکیِ احتمالی است.

این محصول، یکی از عمومی ترین انواع دریچه داکت اسپلیت به شمار میرود.درب این دریچه را به صورت کاملا صاف و بدون هیچگونه شیار و منافذی از پروفیل آلومینیوم می سازند و به وسیله یک لولا آن را به ساختار فریم متصل میکنند. با توجه به موارد کاربرد فراوان جهت ایجاد تهویه مطبوع از طریق داکت اسپلیت برای محیط های خانگی،اداری،تجاری و حتی صنعتی،لذا طراحی و اجرای یک سیستم استاندارد کانال کشی داکت اسپلیت از اهمیت فراوانی برخوردار است.در سال های اخیر از روش های مختلف از جمله انواع داکت های هوارسان با مقاطع گرد و چهارگوش برای کانال کشی داکت اسپلیت بهره گرفته می گردد.به همین منطور به بررسی و معرفی انواع روش های گوناگون جهت کانال کشی داکت اسپلیت می پردازیم. دریچه بازدید داکت اسپیلتاین دریچه یکی از انواع دریچه بازدید تاسیسات محسوب میشود. در پاسخ به سوال داکت اسپلیت چیست به طور ساده می توان گفت که داکت اسپلیت در واقع همان اسپلیت (کولر گازی) است و با این تفاوت که در کولر گازی ، یونیت داخلی به صورت دیواری یا سقفی روکار اجرا می شود ولی یونیت داخلی (یا هواساز) داکت اسپلیت به صورت توکار و درون سقف کاذب (یا قسمتی از سقف مثل راهرو یا ورودی اتاق ها) نصب می شود و سپس با کانال کشی به اتاق ها یا قسمت های مختلف یک واحد از یک ساختمان متصل شده و هوای تازه را بعد از فیلتر کردن و تنظیم دما در آنها توزیع می کند. در شکل زیر نمایی از یونیت داخلی که به یونیت خارجی (خارج از ساختمان) با لوله کشی مسی متصل شده ، نشان دریچه بازدید داکت اسپلیت داده شده است.

اجرای خط کشی خیابان با دستگاه های پیشرفته

درب های زیر فن کویل به دلیل سایز معمولا بزرگ آن، قیمت بالایی نسبت به باقی دریچه ها دارد. با توجه به طراحی و نظر کارفرما این در یچه ها میتواند در انواع مختلف که از نظر ظاهر یا نوع باز و بسته شدن با هم متفاوت هستند ساخته شود. درب این مدل دریچه از فریم آن جدا میشود و بر روی آن هیچ گونه شیار و منافذی وجود ندارد و همانطور که از نام این دریچه مشخص است، جنس فریم و درب آن، آلومینیوم میباشد.از دیگر ویژگی های این دریچه این است که درب آن ساده و صاف میباشد. داکت اسپلیت قابلیت فیلتر نمودن هوای ورودی به محیط را با استفاده از فیلترهای قابل شستشو دارد. دمای محیط در این کولرها نیز همچون کولرهای دیگر با گردش هوا بین محیط و اواپراتور قابل تنظیم است.

بعد از ساخت فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت، نوبت به مرحله‌ی طراحی و ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی می‌رسد. ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز بر اساس ابعاد تودرتوی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت بدست می‌آید. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک به دو صورت وزنه‌ای و لولایی با قفل زیمنس تعبیه می‌شود.

انواع سیستم‌ های تهویه مطبوع | مزایا و معایب

دریچه های مذکور در مناطقی که عموما لوله کشی وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که درب این دریچه بازدید تاسیسات وزنه ای می باشد وبرای جلوگیرر از گیر کردن درب دریچه بازدید تاسیسات هنگام بازو بسته شدن، باید از هر بعد از ابعاد داخلی فریم دریچه بازدید تاسیسات به میزان ۲ میلیمتر کسر شود تا درب دریچه بازدید تاسیسات به راحتی در محل خود جانمایی شود. جای پیچ را می‌توان هم روی نما و هم روی دیواره داخلی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه نمود. کیفیت رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت ورق آهنی از نکات بسیار مهم در مراحل تولید این محصول می‌باشد.

  • برای بازدید و تعمیر داکت اسپلیت هایی که مکش و تامینِ هوای سیستم برگشت از طریق داکتی که به فضای محیط مرتبط است، نیازی به ایجاد منفذ روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نیست و درب دریچه بصورت ورق ساده و بدون شیار ساخته می شود.
  • برای ایجاد طرح های متنوع و مختلف روی دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی از دستگاه‌های پیشرفته سی ان سی استفاده می‌گردد.
  • این بادخور به این دلیل لحاظ می‌شود که هنگام نصب نصاب به راحتی بتواند دریچه بازدید داکت اسپلیت را درونه حفره جانمایی نماید.
  • منظور از پوشش، رنگی است که برای دریچه ها و دمپر ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • رایج‌ترین نوع دریچه داکت اسپلیت از متریال فلزی آلومینیوم بوده و توانایی مقاوم بالا در برابر رطوبت، حرارت و سرما موجب به‌کارگیری زیاد آن توسط معماران ساختمانی شده است.
روی این دریچه داکت اسپلیت شیارهایی برای گردش هوا وجود دارد و مانند موارد قبلی از آلومینیوم ساخته می‌شود. البته ضخامت دریچه متفاوت است و با استفاده از لولاهایی به فریم اتصال پیدا می‌کند. برای این دریچه‌ها از قفل زیمنسی استفاده می‌شود و می‌توان ساخت آن را سفارش داد.

تعداد قفل ها در مدل درب لولایی دریچه بازدید داکت اسپلیت سقفی به ابعاد آن وابسته است. اگر بخواهیم هوای برگشت دستگاه با کمترین مزاحمت و بیشترین مقدار به دستگاه منتقل گردد از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک استفاده می نماییم. زیرا شبکه های موجود در قسمت مشبک دریچه بازدید داکت اسپلیت جریان هوا را به صورت مستقیم و آزاد به دستگاه تزریق نموده و جلوی افت فشار را می‌ گیرد.

چرا باید از دریچه داکت اسپلیت استفاده کنیم؟ شبکه اطلاع‌ رسانی طلا و ارز از خصوصیات بارز درب وزنه ایِ دریچه داکت اسپلیت جداشدنِ کاملِ درب دریچه داکت اسپلیت در زمان بازدید و تعمیر دستگاه داکت اسپلیت می باشد. فریمِ دریچه داکت اسپلیت یا بصورت پیچ ازرو یا بصورت پیچ مخفی در محل خود نصب می شود.اگر دریچه داکت اسپلیت بصورت پیچ ازرو نصب گردد،جای پیچ ها روی نمای بیرونیِ فریمِ دریچه داکت اسپلیت ایجاد می شود.اگر هم بخواهیم دریچه داکت اسپلیت را بصورت پیچ مخفی نصب کنیم جای پیچ ها را در قسمت داخلیِ فریم دریچه داکت اسپلیت نصب می کنیم.لازم به توضیح است ایجادِ این جای پیچ ها حتما باید قبل از عملیات رنگ صورت پذیرد. از جمله نکات بارزِ دیگرِ این دریچه داکت اسپلیت این است که هیچ شیار،سوراخ و منفذی بر روی درب دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی ساده ی وزنه ای نباید وجود داشته باشد. با اتمام مراحل ساخت فریم دریچه بازدید فن کویل،نوبت به ساخت درب دریچه بازدید فن کویل خطی می رسد.جنس درب از ورق آلومینیوم با ضخامت یک میل به بالا می باشد.از آنجا که از نام این دریچه بازدید فن کویل هم مشخص است دریچه ی هوارسانِ این دریچه بازدید فن کویل از نوع خطی کله قندی می باشد.به همین خاطر با توجه به تناسب ابعاد درب دریچه بازدید فن کویل حفره ای با چهارچوبه ی مستطیلی بر روی این درب ایجاد می نماییم که به راحتی دریچه هوای خطیِ کله قندی را بر روی این حفره تعبیه و متصل نمود.

برای شکیل شدنِ نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان این شیارهای پرّه zرا در دو سمتِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت تقسیم کرد. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پره zهم به صورت وزنه‌ای باز و بسته می‌شود و هم به صورت لولایی. رنگ کوره‌ای بر سطح دریچه بازدید داکت اسپلیت پرّه zاین امکان را می‌دهد که دریچه هم نمای شکیل پیدا کند و هم تنوع نمایش برای کرد انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت در رنگ های مختلف از قبیل سفید، کرم و…ایجاد شود. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت لولایی عموماً دارای دو قفل زیمنسی است که تعداد قفل های دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌تواند با افزایش سایزِ ابعاد دریچه می‌تواند بیشتر گردد. ضخامت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پرًه zاز ورق آلومینیوم و فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت پرّه zنیز با دو نوع پروفیلِ ۳ و ۵ سانتی ساخته می‌شود.

دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی دارای دو مدل درب بصورت لولایی و وزنه ای است. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی دارای دو مدل درب بصورت لولایی و وزنه ای می باشد. برای بازدید و تعمیر داکت اسپلیت هایی که مکش و تامینِ هوای سیستم برگشت از طریق داکتی که به فضای محیط مرتبط است، نیازی به ایجاد منفذ روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نیست و درب دریچه بصورت ورق ساده و بدون شیار ساخته می شود. با توجه به فِلت بودنِ سطوح درب دریچه بازدید داکت اسپلیت برای استحکام بیشتر و عدم تا خوردگی و یا دفرمه شدنِ قسمت های داخلیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت در محیطِ دربِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت ،یک لبه ی یک و نیم سانتی به داخل ایجاد می شود تا هم ایستاییِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بصورت مستحکم پابرجا باشد و هم ساختار داخلیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت شیک تر به نظر برسد.

دریچه داکت اسپلیت