چقدر با اصطلاحات اسکیپ روم آشنایی داری؟ تاج اسکیپ روم | allescape

اتاق فرار در واقع یک بازی گروهی است که معمولا می‌تواند بین ۴ تا ۱۰ نفر بازیکن داشته باشد. تم و داستان بازی قبل از ورود به اتاق برای شما گفته می شود. گیم مستر وظیفه دارد وسایل ممنوع در اتاق فرار را از شما تحویل گرفته و بعد از بازی، آنها را صحیح و سالم به شما تحویل دهد. از جمله وسایل ممنوعه در بازی، گوشی و ساعت هوشمند است. میزان ترشح دوپامین در بازی های فکری فرار در مغز بیش از بازی های دیگر می باشد.

داشتن بازیگر حرفه ای یک ویژگی مهم اتاق فرار خفن

شخصیت کاشف یکی از کلیدی‌ترین انواع بازیکن اتاق فرار است. این شخصیت از همان ابتدای ورود به فضای بازی، تحلیلی کلی از شرایط کرده و بقیه را از روند سبک اسکیپ روم مسئله مطلع می‌کند. این فرد با دقت به جزئیات، تکه‌های حل شده معما توسط دیگر بازیکنان را در کنار هم قرار داده و نتیجه گیری را انجام می‌دهند. در صورتی که چنین شخصیتی را در گروه خود نداشته باشید، روند حل پرونده برایتان بسیار مشکل خواهد شد.

چقدر با اصطلاحات اسکیپ روم آشنایی داری؟ تاج اسکیپ روم | allescape

این افراد می‌توانند در آن واحد چندین کار را با یکدیگر انجام داده و همیشه حامی اعضای تیم خود هستند. همانند یک جبهه جنگ، حل معمای اتاق فرار نیز مستلزم وجود یک رهبر است و این فرد با شناسایی انواع شخصیت در اتاق فرار می‌تواند بهترین ترکیب را در تیم خود بچیند. در ادامه به شخصیت‌هایی که بیشتر از همه از افراد بروز می‌کند پرداخته‌ایم و نشانه ها و خصوصیات هر یک را مورد بررسی قرار داده‌ایم. به یاد داشته باشید که بازی اتاق فرار برای تفریح و سرگرمی طراحی شده است، پس از هر لحظه بازی لذت ببرید و به دنبال حل معماها و پیدا کردن راه خروج از اتاق باشید. اینجا هم درست شبیه به بازی دنیای واقعی باید پازل‌ها را حل کنید، معماها را کدگشایی کنید و دنبال شواهد بازی باشید.

۴- کار تیمی از اولویت های یک اتاق فرار است

معماها باید متناسب با موضوع اصلی، در عین حال متنوع، دارای روش های حل مختلف و …. از اساسی ترین و البته جذاب ترین بخش های هر اتاق فرار دکور آن است. دکور در ابتدا باید همسو و هم راستا با سناریو و دنیای بازی باشد، و در قدمهای بعدی میتواند راوی قسمتی از ماجرا باشد و یا در روند اجرای بازی کمکی به بازیکن کند و…

رخ هفتم: ژانر های اتاق فرار

گاهی از ربات ها نیز برای ایجاد افکت ها یا حرکت هایی در داخل اتاق استفاده می شود. حالا تصور کنید که این وسایل در حین بازی دچار مشکل شوند. این وضعیت نه تنها حال شما که حال مدیران اتاق فرار را هم خراب خواهد کرد و علاوه بر آن، اعتبار یک مجموعه اسکیپ روم را هم زیر سوال می برد. پس یکی از ویژگی های یک اتاق فرار خفن، به روز بودن و سالم بودن تمام تجهیزات مکانیکی است. طراحان بازی اتاق فرار در حین طراحی بازی باید همیشه یک نکته مهم را مد نظر قرار دهند.

  • حتما میدونید اسکیپ روم یک بازی تیمیه که نمیشه اون رو به تنهایی انجام داد!
  • هر بازیکن در حالی که پشت سیستم است می‌تواند ماجراجویی هیجان انگیز خودش را آغاز کند.
  • احتیاجی به حفظ جدول تناوبی یا حل معادلات پیچیده ی ریاضی ندارید.
  • باید در هر لحظه از بازی آگاه باشیم که هیچ اکتوری با ما خصومت و دشمنی شخصی ندارد و به درخواست خود ما در بازی حاضر شده است تا به افزایش هیجان آن کمک کند.
  • اگر شما از علاقه مندان به این بازی و به دنبال شناخت بهترین اتاق فرارها و ویژگی ها آنها هستید، اتاق فرار تاج اسکیپ در ادامه ۸ ویژگی که باید یک اسکیپ روم خفن داشته باشد را مرور خواهد نمود.
  • شما می‌توانید این اطلاعات را از کامنت های بازی، شبکه‌های اجتماعی و از دوستان خود کسب کنید.