کدام روش برای مهاجرت به ترکیه بهتر است؟ بررسی کامل-کمک مهاجرت

اقامت در ترکیه از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد ممکن می باشد. با توجه به روش هایی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت، متقاضیان مهاجرت به ترکیه بر اساس شرایط فعلی خود، بسیار مهم است که کدام روش را انتخاب می کنند تا بتوانند از طریق آن تابعیت و یا اقامت دائم کشور ترکیه را دریافت کنند. سیستم مهاجرت به ترکیه برای هنرمندان و افراد فوق موفق کمی متفاوت است. ترکیه از جمله کشورهایی است که تجار مشهور، ورزشکاران، هنرمندان، دانش آموزان و دانشجویان تیزهوش و افراد موفق را برای اخذ تابعیت با روش های ویژه ای می پذیرد.

هزینه های زندگی در ترکیه

بعد از آن باید مدارک خواسته شده از سوی کارفرمای ترک را به او تحویل دهد. بعد از طی کردن تمام مراحل، متقاضی می تواند ویزای کاری اخذ نماید و شروع به کار کند. به فرد متقاضی همراه با ویزای کار، اقامت 1 ساله در کشور ترکیه نیز اعطا می شود و با تمدید قرارداد و ویزای کار، مدت اقامت هم تمدید می شود. همسر متقاضی و فرزندان زیر 18 سال او نیز می توانند همراه متقاضی درخواست ویزا دهند و به ترکیه مهاجرت کنند. اقامت در ترکیه از طریق کار یکی از محبوب ترین روش های اخذ اقامت ترکیه است که می تواند پس از چند سال منجر به اخذ تابعیت ترکیه و گذرنامه شود.

ثبت شرکت در ترکیه یکی از روش های مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری می باشد. در این روش افراد ملزم به استخدام 5 نفر نیروی ترک خواهند بود، همچنین باید بیمه و مالیات شرکت را به طور منظم پرداخت کنند. متقاضیان قبل از اقدام برای ثبت شرکت در این کشور لازم است با انواع ساختار شرکت در ترکیه آشنا شوند و همچنین از شرایط ثبت آن ها به طور کامل آگاهی پیدا کنند. افراد هنگامی که برای ثبت شرکت در ترکیه درخواست می دهند، باید در خاک این کشور حضور داشته باشند و مدارکی همچون گذرنامه، اساسنامه شرکت، ترجمه صفحه اول شناسنامه و … را ارائه دهند.

در خصوص هزینه مهاجرت به ترکیه و پول مورد نیاز باید بگوییم که این یک سوال بسیار کلی است که نیاز به جزئیات دارد و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن جنبه‌های مهاجرت به ترکیه، مقدار مورد نیاز پول مهاجرت را تعیین کرد. در هر صورت، اگر قصد مهاجرت کاری و یا تحصیلی به ترکیه را داشته باشید، به احتمال زیاد نیاز به اجاره یک آپارتمان دارید. صرف نظر از هزینه خرید بلیط پرواز هواپیما که به طور میانگین در حدود 168 دلار هزینه دارد، شما نیاز دارید تا برای اجاره یک خانه مناسب در استانبول در حدود 1400 لیر در ماه پرداخت کنید. البته اگر در شهر دیگری نظیر ازمیر یا آنکارا باشید، هزینه اجاره شما کمتر خواهد شد. اگر قصد مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه را داشته باشید، حداقل به 40 تا 50 هزار دلار آمریکا نیاز دارید.

  • علاوه بر این، ترکیه با شرایط مناسبی به سرمایه‌گذاران اقامت می‌دهد و این موضوع باعث شده بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی درباره مهاجرت به ترکیه جدی‌تر فکر کنند.
  • در اولین مرحله مهاجرت به ترکیه از طریق کار، فرد متقاضی باید شغل مورد نظر خود را پیدا کند و مصاحبه کاری را با موفقیت گذرانده باشد.
  • بسته به شرایط و هدف هر شخصی پاسخ به این سوال متفاوت می باشد اما قطعا شرایط زندگی در ترکیه از زندگی در اروپا بدتر است ولی می توان ترکیه را سکوی پرتابی جهت رسیدن به آمریکا یا اروپا دانست.
  • این نرخ در کشور ترکیه پس از شیوع کرونا در سال 2019 افزایش سه درصدی داشته است و به 12.9 درصد در سال 2021 رسیده است.

یعنی در اداره یک کسب و کار توانمند و متخصص بوده همچنین دارای گردش مالی بالایی باشد. زمانی که فرد به روش اجاره ملک مهاجرت می کند، اقامت توریستی یک ساله قابل تمدید دریافت می‌کند. متقاضی از این طریق هزینه سنگینی متحمل نمی شود، چه بسا که قادر به تمدید اقامت خود مجله خبری مهاجرت خواهد بود، اگر قوانین و ضوابطی را رعایت نماید. در این صورت با سپری شدن ۶ ماه اقامت فرد در ترکیه اگر موفق شود که یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای ترک دریافت نماید، می‌تواند مشغول به کار شده و حق بیمه پرداخت نماید و این گونه واجد شرایط دریافت مجوز کاری می شود.

شما متقاضیان عزیز می توانید از طریق واتساپ یا تماس با موسسه ملک پور از مشاوره رایگان برخوردارید شوید و شرایط خود را بدون صرف هزینه ای بسنجید. موسسه ملک پور برای آن دسته از متقاضیانی که تصمیم دارند برای مسیرهای خاصی نظیر کار یا تحصیل نیز اقدام نمایند، محصولات معتبری را نیز ارائه نموده است. برای اطلاع از محصولات موسسه ملک پور می توانید به قسمت محصولات مراجعه نمایید. از دیگر نکات مهم برای متقاضیان کار در ترکیه بررسی شرایط ویزای همراه است. شخص متقاضی پس از یک سال کار و زندگی در ترکیه همچنین پرداخت بیمه و مالیات به دولت این کشور می تواند برای همراهان خود اعم از همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال درخواست ویزا نماید.

چگونه می توان به عنوان یک مهاجر در ترکیه سازگار شد؟