روش‌های مهاجرت به کانادا 2023 شرایط + هزینه‌ها ایران کانادا-کمک مهاجرت

اما در این روش، به درخواست شما با توجه به شایستگی‌تان رسیدگی می‌شود. در واقع هرچقدر تحصیلات بهتر، سابقه کار و زبان قوی‌تری داشته باشید، امتیاز بیشتری می‌گیرید و از رقیب‌هایتان جلو می‌زنید. این نکته ریز را هم بدانید که Express Entry یک روش مهاجرت نیست؛ بلکه یک طرح برای ارزیابی تخصص شماست. از این طرح ارزیابی، در سه برنامه نیروی متخصص فدرال-پیشه وران ماهر فدرال-تجربه کانادایی استفاده می‌شود. در صورت آماده بودن همه مدارک شما، پروسه بررسی مدارک و دریافت نتیجه، به طور متوسط اکثر مسیرهای مهاجرتی یک سال زمان خواهد برد.

مثلاً برای مهاجرت به کشور کانادا دارا بودن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه و یا تسلط به این دو زبان برای بسیاری از روش های مهاجرتی الزامی است که از جمله شرایط کلی مهاجرت به کشور کانادا است. یا مثلاً دارا بودن مدارک تحصیلی حداقل دیپلم و یا دارا بودن پاسپورت با اعتبار کافی و مدارک هویتی ترجمه شده که همه از شرایط کلی برای همه روش های مهاجرت به کشور کانادا محسوب می شود. ازدواج از جمله روش هایی است که افراد می توانند از طریق آن به کانادا، مهاجرت کنند. البته دریافت اقامت کانادا از این روش چندان هم آسان نیست؛ زیرا افراد بعد از ارائه مدارک هویتی و ازدواج خود باید ثابت کنند که توانایی مالی زندگی در کانادا را دارند و به کمک های اجتماعی دولت هم نیازی ندارند. پس از گذشت ۵ سال و با گذراندن امتحان تابعیت، نشان دادن توانایی زبانی و پرداخت منظم مالیات، متقاضیان می توانند اقامت کانادا را دریافت کنند. از جمله از این فرصت‌های تازه و بهتر می‌توان به برخورداری از امکانات برتر آموزشی، فرصت شغل، میزان رفاه، آرامش، امنیت، امور فرهنگی و…

مهاجرت از طریق خود اشتغالی Self Employed از مهم ترین روش های مهاجرت به کانادا و شرایط اقامت در کانادا است. این روش مهاجرتی به دلیل دارا بودن شرایط عالی برای رفتن به کانادا حائز اهمیت فراوانی است. از مهم ترین شرایط خود اشتغالی در کانادا می توان به عدم نیاز به سرمایه گذاری برای اخذ ویزای اقامت کانادا اشاره کرد. متقاضیان با دارا بودن شرایط ویزای تحصیلی کانادا و شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا می توانند پس از تمام شدن تحصیل به کار و اشتغال در این کشور بپردازند.

هزینه دریافت ویزای کاری در سال ۲۰۲۳ شامل هزینه‌های مربوط به سفارت کانادا است که متقاضیان باید آن را پرداخت نمایند و بسته به نوع ویزا متفاوت است. شما باید نشان بدهید سرمایهٔ کافی برای تامین هزینهٔ خود و وابستگان‌تان را پس از ورود به کانادا دارید. هم‌اکنون این رقم برای خانواده‌های یک، دو و سه‌نفره به‌ترتیب حدود ۱۳ هزار، ۱۶ هزار و ۲۰ هزار دلار کانادا است. خیر، الزامی به داشتن جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا نیست.

  • از طرفی امضای مشترک همسر متقاضی برای اسپانسر شدن والدین و دیگر افراد می‌تواند همسر را هم در تامین تمکن مالی لازم شریک نموده و در نتیجه بار روی دوش متقاضی را از نظر فراهم آوردن تمکن مالی و هزینه‌ها کمتر نماید.
  • اگر فرزند دارای مادر شهروند کانادا باشد و در کانادا متولد شود، این فرزند تابعیت کانادا را دریافت می کند، اگر این فرزند در خارج از کشور کانادا متولد شود، این تابعیت را دریافت می کند.
  • پس از ارائه درخواست نامه تان، پردازش آنها کمی بیش از یک ماه طول می کشد.

پیشنهاد می کنم فرم مشاوره مجله خبری مهاجرت روی سایت رو پر کنید و یا با ما تماس بگیرید تا دقیق تر راهنمایی بشین. مشکلات مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا کم نیست و هر مرحله از این فرایند مهاجرتی باید به صورت بسیار دقیق بررسی شود. کانادا مهاجر پذیر است اما آیا این کشور تمام تقاضاهای مهاجرت را می‌پذیرد؟ صد البته که نه! کشوری مانند کانادا که تبدیل به یکی از ابر قدرت‌های اقتصادی جهان شده است به دنبال افرادی است که با تخصص، سابقه کاری، استعداد تحصیلی و قدرت کار آفرینی باعث رشد هر چه بیشتر اقتصادی و علمی این کشور باشد. کانادا یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که اقتصاد بسیار پویایی دارد و جزو پنج کشور برتر جهان از لحاظ کیفیت زندگی است. علاوه بر اینها دلایل دیگری هم وجود دارد که باعث می‌شود مهاجرت به این کشور افزایش زیادی داشته باشد یکی از مهمترین دلایل این است که جمعیت کشور کانادا در مقایسه با وسعت آن بسیار پایین است و همین جمعیت اندک هم به سمت پیری می‌روند.

مهاجرت کانادا از طریق خود اشتغالی

پس اگر هر تخصصی دارید و می‌خواهید از طریق کار به کانادا مهاجرت کنید، به توضیحات سیستم اکسپرس اینتری در اوایل مقاله مراجعه کنید. فقط یک استثنا وجود دارد؛ پذیرش در استان کبک مستقل است و از اکسپرس اینتری بررسی نمی‌شود. بعد از ساخت پروفایل اکسپرس اینتری، پرونده‌تان تشکیل می‌شود و می‌توانید درخواست مهاجرتتان را ثبت کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری