سه روش پیشرفته برای بهبود عملکرد گوگل ادوردز

پس سئو را میتوان مجموعهای از راه و روشهای تغییر استراتژیک سایت ها دانست که این پروسه، به بیان با اهمیت ترین عوامل مرتبط صفحه و بالا بردن آن در صفحه نتایج جستجو ها در گوگل؛ می پردازد. تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز ابزاری است که شرکت گوگل در اختیار دارندگان سایت ها قرارداده تا با پرداخت هزینه ای نسبتا کم تبلیغات سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهند و در نتیجه با تبلیغات گوگل بیشتر دیده شوند، بازدیدشان افزایش پیدا کند و فروششان جهش یابد تبلیغات گوگل یک روش نوین در تبلیغات است و نسبت به روشهای دیگر بسیار کارآمدتر و ارزانتر می باشد. بازاریابی موتور جستجو (SEM)، تبلیغات ریمارکتینگ و ایمیل مارکتینگ از دیگر روشهای این نوع تبلیغاتند. با راه اندازی تبلیغات گوگل، نوع جدیدی از کمپین تبلیغاتی ایجاد می شود که به طور خاص با در نظر گرفتن مشاغل کوچک طراحی شده است.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

هدف اصلی سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو، کمک به بالا آوردن رتبه و جایگاه وب سایت شما، در میان جستجوهای کاربران موتور های جستجویی همچون گوگل است. به این منظور کمپین های هوشمند Google Ads این اهداف را در مرکز تلاش های بازاریابی دیجیتال شما قرار میدهد. به محض جستجو توسط کاربر، گوگل کلمات کلیدی مرتبط در کمپین تبلیغاتی شرکتهای مختلف را تشخیص میدهد و وارد مزایده میکند. کلمات عام و تکبخشی میتوانند باعث دریافت کلیکهای هرز برای شما شوند. اگر امتیاز کیفی سایت و تبلیغات شما 9 از 10 باشد و گوگل شما را به هزینه هر کلیک مثلا 5 هزار تومان در رتبه اول گوگل نشان دهد، با 500 هزار تومان شارژ تبلیغات گوگل می توانید 100 کلیک دریافت کنید. همانطور که گفته تبلیغات گوگل ادسنس به دو روش CPC و CPM انجام می شود ولی با این تفاوت که در تبلیغات محتوایی CPM پرداخت به ازای هر هزار بازدید صورت می گیرد و به همین دلیل است که این مسئله محبوبیت بسیاری را بدست آورده است.

از آنچه در اینجا انتخاب میکنید خیلی نگران نباشید، زیرا میتوانید بعدا این موارد را تغییر و به دلخواه خود تنظیم کنید، حتی میتوانید به صورت دستی مبلغ مورد نظر خود را برای هر کلیک و هر کلیدواژه به صورت جداگانه تعیین نمایید. در این نوع تبلیغ شما میتوانید کلیدواژهها و آدرس صفحه ورود و متن تبلیغ مورد نظر خود را ثبت کنید و با رعایت موارد ذکر شده در مقاله به بهینه شدن تبلیغ خود کمک نمایید. باشد. این نوع تبلیغ جهت ارائه به کاربرانی که دنبال موضوع خاصی هستند مناسب است. هنگامی که مصرف کنندگان بالقوه به دنبال محصول یا خدماتی هستند که شما ارائه می دهید، Google Adwords از طریق تبلیغات به آنها کمک میکند تا به سایت شما دسترسی پیدا کنند. گوگل ادوردز یا Google AdWords چیست؟ تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟

سایت گوگل ادز

تبلیغات یک بخش مهم و اساسی برای تمام کسب و کارها میباشد. ویژگی مهم آن، آموزش Conversion tracking به شکلی ساده است. موضوع را ساده بیان میکنیم عبارات و کلمات کلیدی مهمترین قسمت سرمایه گذاری شما در سیستم تبلیغات گوگل است. اما آبادیس، با داشتن ویژگی های منحصر به فرد ترجمه کتاب را برای مشتریان خود ساده کرده است. تبلیغات گوگل ادز یا (Google AdWords) یکی از سرویس های تبلیغاتی بسیار عالی شرکت گوگل می باشد. سرویس AdWords این امکان را برای شرکتهایی فراهم می کند که محصولات یا خدمات را برای پرداخت تبلیغات خود براساس درخواست کاربرانی که در جعبه جستجو وارد شده اند، پرداخت کنند. در تبلیغات کلیکی گوگل یا به اصطلاح رایج تبلیغات متنی، با سرچ کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و محصولات ارائه شده در سایت شما، تبلیغ سایتتان در صفحه اول گوگل نمایش داده میشود. یا شاید شما تمایل داشته باشید که در سریعترین زمان ممکن محصولات و خدماتتان را به فروش برسانید.

پس برای اینکه سئو بهتری داشته باشید، بهتر است روی تجربه کاربری سایت کار کنید و برای اینکه تجربه کاربری سایت شما بهبود پیدا کند، باید سئو را ارتقاء دهید. هرچه هزینه خرج و ترافیک بیشتری داشته باشید، زودتر به نوشتن تبلیغات جدید نیاز پیدا خواهید کرد تا آنها تست کنید. همچنین ، کلمات کلیدی کلی تر، رقابتی تر هستند و ممکن است به مبلغ پیشنهادی بیشتری نیاز داشته باشند. با این قابلیت به گوگل اعلام می کنید که آیا می خواهید عبارت موردجستجوی کاربر با کلمات کلیدی تعریف شده در پنل گوگل ادز عینا یکی باشد یا شبیه آن باشد یا بخشی از آن باشد. بخش بسیار مهم بعدی Budget and bidding هستش در این قسمت شما میتوانید بودجه روزانه برای هر کمپین را تعریف کنید تا بیش از مقدار موردنظر شما برای آن کمپین هزینه نشود.

آدرسی که شما در تبلیغتان نشان میدهید همان آدرسی نیست که کاربران با کلیک بر روی تبلیغتان به آن میروند پس بهتر است که آدرسی واقعی و متعلق به خودتان باشد و بهتر است که آدرسی که مخاطبان شما به سمت آن روانه میشوند آدرس صفحه اصلیتان نباشد بلکه آدرسی باشد که مرتبط با جستجویی است که مخاطب شما در گوگل انجام داده است. وقتی دارید ویدیو ای در یوتیوب تماشا می کنید کادری در سمت راست صفحه دیده میشود که چند ویدیو مختلف را برای دیدن پیشنهاد میدهد که در اصل تبلیغ هستند و ممکن است اصلا مرتبط با چیزی که در حال تماشای آن هستید نباشند. برای کامل کردن کمپین خود، به جز کلمات کلیدی، به یک عنوان واضح و نوشتههای تکمیلی که خدمات شما را مشخص میکنند نیز احتیاج دارید. اگر شما یک وبآفرین هستید میتوانید با توضیحات مطرح شده در جلسه مربوط به تبلیغات گوگل در همان دوره یک کمپین موفق گوگل را راهاندازی کنید اما اگر میخواهید بیشتر بدانید و یک دوره کامل برای این موضوع را بگذرانید میتوانید در این دوره نیز شرکت کنید.

برای راه اندازی کمپین بهینه و زودبازده با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ در ارتباط باشید. همچنین می توانید با استفاده از این محدودیت، یک کشور یا استان را برای عدم مشاهده این تبلیغ انتخاب کنید. زیرا نتایجی که شما به عنوان تبلیغ مشاهده می فرمایید، ممکن است کاربر و دستگاه به دستگاه متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر تماس کاربر برای شما اهمیت دارد میتوانید از جملهی همین حالا خرید کنید! پس از کمی کار با پنل گوگل ادز ، می توانید با بخش “Ad extensions” تبلیغ خود را بهینه تر فعال کنید و مواردی همچون سایت لینک ،گزینه شماره تماس ،گزینه ارسال پیامک و … در واقع گوگل تفاوتی بین کلیک روی شماره تماس یا کلیک بر روی متن تبلیغ شما قائل نمیشود. این ویدیوها برای یک نفر روی سیستم عامل ویندوز یا مک در دسترس خواهد بود. همین حالا که در گوگل جستجو میکنید، بر اساس اطلاعات مختلفی خواهد دانست که شما چه جنسیتی دارید، در کدام منطقه جستجو میکنید، سیستم عامل و مرورگر شما چیست و حتی آقا هستید یا خانم!

ثبت نام در گوگل ادز

این مسئله در عصر اطلاعات از اهمیت ویژهای برخوردار است چرا که طرفین برای برقراری ارتباط نیازی به تبادل فیزیکی کلیدها ندارند. بهمنظور پاسخ به سوالی که در بالا مطرح کردیم چندین آمار و ارقامی که به دستمان رسیده را مورد بررسی قرار میدهیم. تبلیغات گوگل در شبکه نمایش می تواند در قالب متن، تصویر، ویدیو یا رسانه غنی باشد و می تواند به طور متفاوتی مورد هدف قرار گیرد. آگهی شما در بین نتایج برجسته تر نمایش داده میشود. بیشتر در معرض دید قرار گرفتن- وقتی امتیاز کیفی بالاتری داشته باشید، تبلیغات شما بیشتر نمایش داده می شوند و در SERP جایگاه بهتری دارند – بالای صفحه قرار می گیرند.

ممکن است بپرسید با تمام این تلاش ها درآمد گوگل ادسنس مگر چقدر است؟ شرکت ها و مجموعه های کوچک و بزرگ دیجیتال مارکتینگ در سرتاسر کشور وجود داشته که خدماتی همچون تبلیغات گوگل ادز، سئو، ساخت اپلیکیشن، شارژ اکانت گوگل ادوردز و غیره را انجام میدهند. مطمئنا هدف از اجرای تبلیغ، انجام یک کار خاص توسط مخاطبان است. تبلیغات گوگل دارای نرخ کلیک نزدیک به ۸ درصد است. هر چه هزینه پیشنهادی شما برای هر کلیک، بیشتر و امتیاز کیفی که گوگل به هر کلیدواژه اختصاص میدهد بالاتر باشد تبلیغ شما از جایگاه بهتری برخوردار خواهد بود. انتخاب این کلمات و عبارات جهت بهتر دیده شدن تبلیغ و بازدهی بالای تبلیغ شما از ارزش بالایی برخوردار است.

پس قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. پس هر چقدر استفاده از گوگل ادز آسان به نظر برسد، با نداشتن دانش و تجربه کافی نمی توان در این سیستم پیشرفت کرد و بهتر است که اینکار به افراد متخصص سپرده شود که در کنار صرفه جویی در هزینه، از این تبلیغات سود کرد. این بستر به افراد کمک میکند تا از ایجاد وبلاگ درآمد کسب کنند. در این روش هزینه تبلیغ به این صورت خواهد بود که هر کلید بر روی لینک تبلیغ، مبلغی از شارژ حساب گوگل ادز فرد تبلیغ دهنده کم میکند.

به عنوان مثال اگر شما در متن آگهی خود پیشنهاداتی قرار دهید که در صفحه فرود شما وجود نداشته باشد کاربر به محض ورود به صفحه و عدم مشاهده پیشنهاد، سایت شما را بسته و بر روی دیگر نتایج کلیک خواهد کرد. با توجه به نتایج بهتری که شبکه جستجو نسبت به شبکه نمایش خواهد داشت، پیشنهاد میکنیم تمرکزتان را روی تبلیغات در جستجو بگذارید. ولی اگر با همین میزان بودجه روزانه، هزینه کلمات کلیدی را هزار تومن بگذارید می توانید به جای 10کلیک، 100 کلیک را در طول روز داشته باشید و مسلما شانس جذب مشتری بین 100 نفر خیلی بیشتر از 10 نفر می باشد. نظرات ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید. ما در اینجا قصد داریم مزایای استفاده از تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز و همچنین روشهای کارآمد تبلیغ در تبلیغات گوگل (Google Ads) را برای دستیابی به بهترین نتیجه و بالاترین بازده، بصورت واضح برای شما توضیح بدهیم.

شاید برای کسانی که تجربه کار با گوگل ادز را دارند پاسخ این سوال خیلی واضح باشد، زیرا تجربه ترافیک بسیار باکیفیتی که گوگل به سایت آنها ارسال کرده است و در ادامه فروشی که این ترافیک میتواند ایجاد کند درامد از گوگل ادز را قبلا داشتهاند. کسانی که می خواهند برای گوگل ادوردز خرید اقدام کنند، باید به وارد پنل گوگل ادز شوند تا بتوانند خدمات مورد نظر خود را انتخاب نمایند. به همین جهت برای آموزش گوگل ادز به طور حرفهای، باید Switch to Expert Mode را انتخاب کنید تا بتوانید بعد از تکمیل اطلاعات، اولین کمپین تبلیغاتی خود را راهاندازی کنید. چگونه یک حساب گوگل ادز برای خودمان تهیه کنیم و یک کمپین موفق در آن راهاندازی کنیم، تبلیغات خود را تعریف کنیم و قیمت کلمات را بهینهسازی کنیم. چون با این متد هدفی تعریف می کنید که اگر به انجام رسد، شما می بایست هزینه را پرداخت کنید. در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل انجام می شود و اکثر صفحات نتایج جستجو شامل گوگل ادز می شوند.

سایت اصلی گوگل ادز

Exact Match اغلب بهترین گزینه برای افرادی است که تازه با ادوردز شروع به کار کردهاند تا بتوانند در حالتی بهینه ترافیک شبکه جستجو را بدست آورند. تبلیغات گسترش یافته با موقعیت مکانی (Location Extensions)، مکان و شماره تلفن شما را در داخل آگهی قرار میدهد، بنابراین گوگل میتواند به کاربران یک نقشه نشان دهد که بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. نکته: قبل از اینکه از جملات فراخوانی در متن خود استفاده کنید، مطمئن شوید در صفحهفرود خود مقدمات انجام این کار برای کاربران فراهم شده است! گوگل باید میلیاردها وبسایت و محتوا را جستجو کند تا مرتبطترین و مفیدترین نتایج را بیابد – و همه این کارها را باید در چند ثانیه انجام دهد – و نتایج را دقیقاً به روشی که کاربر انتظار دارد، نمایش دهد. تبلیغات Google که توسط کسب و کارها پرداخت میشود، میتواند راهی بسیار مؤثر برای هدایت ترافیک مرتبط و واجد شرایط به وب سایت شما باشد، دقیقاً زمانی که مردم در جستجوی انواع محصولات یا خدماتی هستند که کسبوکار شما ارائه میدهد.

خب، حالا فرض کنیم مخاطبان خود را پیدا کردید، آیا از آنها پاسخ مستقیم میخواهید یا نه؟ کار دیگری که می توانید برای بهبود پتانسیل درآمد خود انجام دهید، این است که واحدهای تبلیغاتی، مکان ها، رنگ ها و اندازه های مختلف لینک و باکس را آزمایش کنید. نوشتن متن تبلیغاتی، ترکیبی از هنر و دانش است. زیرا اگر موفق نشوید این پروسه را بهدرستی طی نمایید، ممکن است حدود هزاران دلار برای شما هزینه داشته باشد. برای یافتن یک کلمه کلیدی خوب، میتوانید از ابزارهای گوناگون گوگل استفاده کنید و در طی پروسهای خاص، آن را در سایت خود بکار گیرید. مهمترین قسمتی که اغلب ایرانیها در آنجا به مشکل برمیخورند و نمیتوانند کمپینهای خود را اجرا کنند بخش تائید حساب و واریزیها به گوگل است.

درامد از گوگل ادز

گوگل ادوردز سیستم تبلیغاتی گوگل است که در اون بازاریابان برای ارائه تبلیغات قابل کلیک در نتایج جستجوی Google بر روی کلمات کلیدی خاصی مزایده میکنن. پس از آنکه ارزش هر تبدیل (conversion value) را تعیین کردید، گوگل قیمت کلمات شما را به گونهای تنظیم میکند تا علاوه بر رسیدن به بیشترین تعداد مشتری نهایی (conversion)، به بیشترین حاشیه سود هم دست پیدا کنید. این مقدار هم تخمینی است و گوگل تضمینی در این خصوص به شما نمیدهد. به عنوان مثال اگر فعالیت شما در زمینه بلیط هواپیما است میتوانید از کلمات کلیدی مانند “خرید بلیط هواپیما” و یا “فروش بلیط هواپیما” یا عباراتی مشابه استفاده کنید. تنها متخصصین این حوزه قادر به انتخاب بهترین کلمات و عبارات کلیدی برای بازدهی بالا در مدت زمان کم و هزینهی مناسب است. مدت زمان طراحی اپلیکیشن چقدر است؟

تبلیغات گوگل دارای نرخ کلیک نزدیک به ۸ درصد است.