مهاجرت به استرالیا ️ شرایط و هزینه ها در سال ۲۰۲۲ ایمیگو-کمک مهاجرت

همچنین برای شخصی که مهارت و یا سرمایه کافی دارد، بهترین روش دریافت ویزای کاری و یاویزای سرمایه گذاری استرالیااست. کیفیت بالای زندگی، اقتصاد با ثبات، پیشرفت و رفاه وصف نشدنی در این کشور، جغرافیا و اقلیم کم نظیر و نظام آموزشی بسیار قوی، معتبر و عالی در سطح جهانی تنها چندی از مهم‌ترین دلایل تمایل افراد را برای مهاجرت به این کشور تشکیل می‌دهند. امروزه مهاجرت تحصیلی و پس از آن کاری به خصوص برای ایرانیان از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور استرالیا هستند.

در این میان معمولا ویزای فرزندی کم‌هزینه‌ترین و ویزای ازدواج گران‌ترین روش مهاجرتی است. بی‌شک دولت استرالیا به عنوان دارنده سیزدهمین اقتصاد برتر دنیا، از ورود سرمایه به چرخه اقتصادی خود استقبال می‌کند. درواقع یکی از دلایل اصلی رشد اقتصادی این کشور، پذیرش مهاجران خارجی از طریق برنامه‌های مهاجرتی سرمایه‌گذاری و کارآفرینی است. شاید این نکته جالب باشد شما اگر بعد از دوسال اگر کاری پیدا نکردید از مزایای اقامت دائم خود استفاده کنید و از دولت استرالیا حقوق بیکاری دریافت کنید. شاید اولین سوالی که هر متقاضی مهاجرت به آن می اندیشد هزینه‌های این تصمیم باشد، بله مهاجرت به استرالیا و یا هرکشور دیگری هزینه‌هایی را از شما طلب خواهد کرد که این هزینه‌ها بسته به نوع ویزا و یا شرایط شما متغیر است. اکثر متقاضیان این ویزا سنی در بازه 40 سال به بالا را دارند و نمی‌توانند از طریق اسکیل ورکر اقدام کنند.

سوالات متداول مهاجرت به استرالیا

از طریق مختلف ازجمله اخذ ویزای کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج، والدین، تحصیلی و.. سریع ترین روش برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای والدین و دریافت اقامت دایم این کشور، روش پولی است. برای دریافت ویزای والدین استرالیا می‌توان از دو روش متفاوت؛ روش پولی و اقامت موقت اقدام کرد. ویزای پارتنر استرلیا مختص افرادی است که هنوز ازدواج رسمی نکرده‌اند اما حداقل یک سال است که با هم زندگی می‌کنند.

فرزندان ناتنی و فرزندخوانده نیز واجد شرایط دریافت ویزای کودک (زیر کلاس 101) هستند. ویزای 309 مخصوص افرادی است که همسر آنها شهروند (اقامت دائم) استرالیا است. با داشتن این ویزا می‌توانید 2 سال از زندگی مشترک لذت ببرید و در صورت داشتن شرایط، برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

  • در ادامه به برخی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای تمام روش‌های مهاجرت به استرالیا اشاره می‌کنیم.
  • البته باید توجه داشته باشید که هزینه‌های زندگی هم در این‌ گونه کشورها بالا است.
  • در ابتدا در روشویزای موقت ۱۸۸ویزایی با اعتبار۴ سالهدریافت خواهید کرد و امکان تمدید این ویزا به مدت۲ سالنیز وجود دارد.
  • ویزاهای نیروی کار ماهر عموما شیوه راحت‌تری برای مهاجرت به استرالیا هستند.

2 الی 4 سال قبل از درخواست برای ویزای Business Talent Visa متقاضیان باید مالکیت یک یا چند شغل که ارزش آن حداقل 400 هزار دلار استرالیا باشد را داشته باشند. حداکثر طی 2 سال پس از ورود به کشور استرالیا حداقل مبلغ 400 هزار دلار را در بیزینسی در این کشور سرمایه گذاری انجام دهد. الزامی است که سن متقاضیان در زمان اقدام برای مهاجرت کاری به استرالیا بین 18 الی 50 سال باشد. استرالیا دارای بهترین بستر برای جذب سرمایه‌های خارجی است مجله خبری مهاجرت و این موضوع را در بحران‌های مالی سال‌های اخیر به خوبی نشان داده است. بحران‌هایی که حتی اقتصاد کشورهایی مثل ژاپن، آلمان و آمریکا را با مشکل روبه‌رو کرد، با تمهیدات دولت استرالیا و به لطف نظام اقتصادی پویا این کشور، سرمایه‌داران هیچ‌گونه کاهشی در سرمایه خود احساس نکردند. با این ویزا هم اقامت دائم به شما تعلق می‌گیرد اما نکته مهم این است که در ازای دو سال کار و زندگی در یک ایالت، می‌توانید 5 امتیاز دیگر را کسب کنید.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان به استرالیا مهاجرت کرد، کسب ویزای تحصیلی استرالیا است. فرد با تحصیل در استرالیا می‌تواند در یکی از دانشگاه‌های معتبر جهانی و با بهترین سیستم آموزشی تحصیل کند. این کشور بیش از ۴۰ دانشگاه دارد و ۷ دانشگاه آن در رنگینگ جهانی رتبه زیر ۱۰۰ را دریافت کرده‌اند. شاید برایتان سوال باشد منظور از سرمایه لازم برای ویزای سرمایه گذاری دقیقا چه رقمی است؟ مبلغ سرمایه‌گذاری با توجه به نوع ویزا از ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار تا ۵ میلیون دلار استرالیا متغیر است. اگر شما هم صاحب سرمایه هستید، این شانس را دارید که از طریق ویزای سرمایه‌گذاری اقامت استرالیا را دریافت کنید. برای مهاجرت به استرالیا نیاز به ارائه مدرک زبان می‌باشد اعتبار آزمون زبان انگلیسی(آیلتس، PTE و یا تافل) برای ارسال به اداره مهاجرت استرالیا ۳ سال می‌باشد.

همچنین کودک تنها تا پیش از 18 سال امکان درخواست برای اخذ تابعیت کشور استرالیا را دارا بوده و پس از آن این امکان برای او سلب می‌گردد. در صورتی که والدین از دنیا بروند و فرد دیگری سرپرستی کودک را بر عهده بگیرد، آن فرد به عنوان قیم قانونی او باید برای درخواست تابعیت کودک اقدام کند. البته توجه داشته باشید که کودکی که در خاک استرالیا متولد شود اما پدر مادر او ناشناخته باشند؛ یعنی رها شده و بی‌هویت باشد، در این حالت استثنائا باز کودک می‌تواند شهروندی استرالیا را در راستای جلوگیری از بی‌هویتی اخذ نماید. مهاجرت از طریق تولد فرزند، ویزای والدین و ویزای ازدواج از دیگر روش‌های اخذ اقامت استرالیا است. استرالیا به‌عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر، ویزاهای مختلفی را در حوزه‌های کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و … صادر می‌کند.

بررسی چه مدت طول می‌کشد؟