مهاجرت به ترکیه ️واقعیت ها و شرایطی که باید بدانید!️MIE-کمک مهاجرت

هزینه زندگی در ترکیه بسته به سبک زندگی افراد دارد و به طبع هزینه زندگی در شهرهای بزرگ و پایتخت گران تر از هزینه زندگی در شهرهای کوچک می باشد. برای هزینه اقامت در ترکیه می بایست توجه ویژه ای به قیمت خانه در ترکیه و هزینه های اجاره یعنی به طور کلی هزینه اقامت ترکیه داشته باشید. هزینه اجاره منزل در ترکیه از ۱،۰۰۰ لیر شروع می شود و در برخی مناطق به ۳۵،۰۰۰ لیر نیز می رسد. به صورت متوسط هزینه های زندگی در ترکیه برای یک نفر از ۸۰۰ لیر تا ۲،۰۰۰ لیر در ماه متغیر است. با توجه به بالا بودن هزینه سوخت در ترکیه،‌ استفاده از وسایل نقلیه شخصی هزینه زیادی به دنبال دارد در حالیکه با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می توان هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد. از مهمترین مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

نحوه خرید لیر ترکیه از بانک

شما با سرمایه گذاری در این کشور می توانید علاوه بر اخذ اقامت، به سود بالا و قابل توجهی نیز دست پیدا کنید. یکی از روش های سرمایه گذاری، ثبت شرکت در کشور ترکیه است که باید در شرکت ثبت شده حتما 5 نیروی کار ترک نیز استخدام شوند. بعد از گذشت ۵ سال از ثبت شرکت و سرمایه گذاری در ترکیه، اقامت دائم این کشور به سرمایه گذار اعطا می شود. برای متقاضیانی که قصد اخذ تابعیت ترکیه را دارند، لازم است که در این زمینه از افراد متخصص آگاه و مسلط به زبان ترکی مشاوره بگیرند. شما می توانید از موسسه مهاجرتی راشین که در امور مهاجرتی دارای سابقه بالایی است، در این زمینه مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. شرایطی که برای دریافت تابعیت کشور ترکیه لازم است این است که فرد باید سابقه حداقل پنج سال زندگی در ترکیه را داشته باشد و به طور کامل از قوانین و آداب و رسوم این کشور با خبر بوده و از آن تبعیت داشته باشد.

البته قیمت آپارتمان در شهر استانبول بالاتر بوده و برای خرید یک آپارتمان معقول، به 150 هزار دلار نیاز خواهید داشت. بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت quora، به طور میانگین شما به ماهانه 5 هزار لیر برای زندگی در شهر بزرگ و پرطرفدار استانبول نیاز داشته و می توانید با اجاره یک ساله یک ملک در این کشور، مهاجرت موقت به ترکیه را تجربه کنید. این موضوع را به خاطر داشته باشید که اجاره خانه در ترکیه نیاز به رهن نداشته و تنها ملزم به پرداخت یک ماه اجاره به صورت پیش هستید و می توانید یک آپارتمان مبله و دارای تجهیزات را کرایه کنید. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که تمدید اجاره نامه، بدون داشتن مجوز کار و قرارداد قانونی کار تمام وقت در ترکیه میسر نبوده و تنها خرید خانه در کشور ترکیه به شما اجازه مهاجرت دائمی به این کشور را می دهد.

در سال ۲۰۲۲ با خرید تسهیلات به قیمت تا ۷۵۰۰۰ دلار در شهرهای کوچک نیز می‌توانید مهاجرت به ترکیه را انجام دهید و اجازه اقامت توریستی را که ۲ سال زمان دارد، دریافت کنید. طبق قانون کلی ترکیه شما برای اخذ شهروندی باید ۵ سال در این کشور زندگی کرده تا بتوانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید. افرادی که صاحب ملک یا مستغلات در کشور ترکیه هستند و یا قصد سرمایه گذاری یا بیزینس در این کشور را دارند، باید بدانند که ترکیه برای این طیف از افراد ویزای کوتاه مدت اقامتی در نظر می گیرد. این ویزا در صورت استفاده نشدن در ۶ ماه، باطل شده و اعتبار خود را از دست می دهد. همانطور که گفته شد این ویزا برای کسانی مناسب است که قصد دارند به صورت محدود در ترکیه سرمایه گذاری در املاک و یا بیزینس کنند.

متقاضیانی که با فرد تبعه کشور ترکیه ازدواج می کنند ابتدا به آن ها اقامتی 3 تا 5 ساله اعطا می گردد و در صورتی که ازدواج آن ها ادامه پیدا کند می توانند موفق به اخذ اقامت دائم این کشور گردند. هر فردی که قصد مجله خبری مهاجرت را داشته باشد، باید دارای شرایطی باشد. شرکت اول در این زمینه، داشتن پاسپورت معتبر با اعتبار مانده حداقل یک و نیم سال است. لازم به ذکر است که دولت ترکیه با مهاجرت افرادی که پاسپورت آن ها دارای اعتبار کمی می باشد، به ترکیه جلوگیری می کند. شرط دوم مهاجرت به ترکیه این است که یکی از روش ها باید توسط فرد متقاضی برای اخذ اقامت ترکیه انتخاب شود. کسانی که متقاضیان مهاجرت به این کشور هستند، باید از قوانین مهاجرت به ترکیه آگاهی کامل داشته باشند.

  • اگر بخواهیم از تمام روش های موجود، ارزان ترین ان ها را معرفی کنیم، باید به مهاجرت از طریق تحصیل و یا مهاجرت کاری اشاره نماییم.
  • اسناد جواز اقامت مطابق قانون اوراق ارزشی شماره 210 در حیطه اوراق ارزشمند بوده و هر ساله مشمول هزینه سندی است که توسط وزارت دارایی تعیین می شود.
  • بدین ترتیب دیگر نیازی به تمدید ویزا، اقامت و مجوز کار نخواهید داشت و با توجه به اینکه دولت ترکیه تابعیت دوگانه را می پذیرد نیازی به لغو تابعیت قبلی خود نخواهید داشت.
  • یکی از نکات مهم این است که افراد خارجی برای دریافت اقامت خود در این کشور نیازمند دارا بودن بیمه می‌باشند.
  • از دیگر مواردی که برای متقاضیان مهاجرت به ترکیه بسیار مهم و حیاتی می باشد این است که از کدام یک از روش هایی که پیش تر خدمت شما عزیزان بیان شد، می توان به تابعیت و یا اقامت دائم کشور ترکیه دست پیدا کرد.

در پاسخ به این سوال اینگونه می توان گفت که راههای مهاجرت به ترکیه بسیار متنوع هستند پس قیمت مهاجرت به ترکیه و شرایط رفتن به ترکیه از هر کدام از این مسیرها متفاوت می باشد. با توجه به اینکه متقاضی مجرد است و تنها اقدام می کند یا متعهل است و با خانواده اقدام می کند،هزینه و نحوه مهاجرت به ترکیه نیز متفاوت خواهد بود. برای کمتر از این مقدار معمولا با توجه به شرایط شما، انواع ویزاهای توریستی و… صادر می شود.

بعد از این مرحله لازم است که متقاضی از وزارت کار و رفاه اجتماعی این کشور مجوز کار دریافت کند. این مجوز با ارائه مدارک از سوی کارفرما، از سوی وزارت کار به متقاضی ارائه می‌شود. با این وجود در صورت تمدید قرارداد متقاضی، این اقامت تمدید شده و می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود. گفتنی است که ما در خصوص فرایند و روش های مهاجرت به ترکیه در ادامه صحبت خواهیم کرد، اما در خصوص شرایط مهاجرت به این سرزمین باید بگوییم ترکیه کشوری است برای همه افراد. یعنی هرکسی، با هرنوع سبک زندگی و هر طرز فکری می‌تواند در این سرزمین اقامت داشته باشد. فقط کافی است افراد پیش از مهاجرت به ترکیه، راجع‌به سبک زندگی رایج در هر یک از شهرهای این سرزمین تحقیق کنند تا بتوانند بر اساس شرایطشان بهترین منطقه را برای اقامت انتخاب کنند.

بعد اقدام به پرداخت مبلغ اعلام شده نموده و رسید خود را دریافت نمایید. کشور ترکیه با آب و هوای مناسبی که در اکثر مناطق خود دارد نگرانی سازگاری با آب و هوا را برای مهاجران از بین می‌برد. با این حال مهاجران به دنبال بهترین شهرهای این کشور هستند تا برای اهدافی مانند زندگی یا تحصیل به آنجا مهاجرت کنند. شما می‌توانید شهروندی این کشور را با اقامت از طریق ویزاهای مختلف در این کشور دریافت کنید. کوتاه‌ترین راه برای دریافت این مدرک از طریق ویزای سرمایه‌گذاری می‌باشد که در طول مدت سه تا شش ماه شهروندی این کشور را دریافت کنید.

هزینه و شرایط پاسپورت ترکیه