مهاجرت به عمان بررسی راهها و شرایط اخذ اقامت عمان قصران گروپ-کمک مهاجرت

اگر پروسه مهاجرت را خودتان دنبال می کنید به سفارت ببرید اما اگر از طریق موسسه یا وکیل کار خود را دنبال می‌کنید می‌توانید مدارک را به آنها تحویل دهید تا کار شما را انجام دهند. عمان یکی از کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس و خاورمیانه به شمار می‌رود، چرا که دارای ذخایر بسیار زیاد نفت و گاز است. از همین رو اقتصاد بسیار قدرتمندی داشته و شرایط کار در این کشور مناسب است. در چند سال گذشته میزان تقاضا برای مهاجرت کاری به عمان افزایش پیدا کرده و هنوز هم این روند ادامه دارد. البته برای مهاجرت به این کشور حتما باید با شرایط آن آشنا باشید. چرا که به طور کلی کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه شرایط ویژه‌ای برای مهاجرت دارند.

این کشور از طریق مرز های خاکی با کشور های عربی عربستان، امارات و یمن، همسایه است و دارای استان هایی به نام های الظفار، مسندم، البریمی و مسقط می باشد. در قلب این کشور که پایتخت آن است یعنی شهر مسقط، بزرگ ترین شهر عمان، قرار دارد که در بین کشور های عربی به برخی دلایل به عروس کشور های عربی معروف است. مهم ترین دلیلی که باعث شده است شهر مسقط در عمان چنین لقبی را بگیرد، وجود خانه هایی سفید رنگ است که اکثر ارتفاع کمی دارند. دکتری در دانشگاه های کشور عمان به عنوان یک شغل تمام وقت تلقی می شود.

در سال های اخیرا و با گشترش پاندمی کرونا بسیاری از کشورهای اروپایی با زیان های اقتصادی زیادی همراه شدند. این موضوع گرایش افراد به اخذ ویزای کاری و مهاجرت تخصصی به کشورهای ثروتمند را در پی داشت. چرا که در شرایط سخت اقتصادهای قدرتمند توان بهتری برای پاسخگویی به ریسک های احتمالی را دارند.

انواع مهاجرت به عمان

همچنین آموزش رایگان برای خارجیان در کشور عمان مهیا نیست و در بسیاری از مدارس هزینه تحصیل باید قبل از شروع سال تحصیلی یا به عبارتی قبل از شروع ترم پرداخت شود. اما در مقابل تحصیل در آلمان هزینه بسیار کمی دارد و تحصیل فرزندان نیز رایگان است. امتیاز مهم موسسه حقوقی- مهاجرتی «همراه»، در اختیار داشتن وکلای متخصص و مشرف به قوانین و مقررات مهاجرتی و مسائل موثر در زمینه مهاجرت، در ایران و کشورهای مقصد است. شرایط اجتماعی حاکم بر کشور عمان، از جمله نکات مهم مهاجرت به عمان محسوب میگردد.

انواع روش های مهاجرت به کانادا و جدیدترین قوانین را می توانید در لینک زیر مطالعه کنید. در صورتی تابعیت فرزند متولد شده در عمان داده می‌شود که والدین او عمانی باشند؛ یعنی دارای تابعیت و اقامت عمان باشند. بر این اساس صرفاً به دنیا آمدن فرزند در این کشورها منجر به اخذ تابعیت نخواهد شد؛ بنابراین افرادی که تابعیت این کشورها را ندارند، نمی‌توانند با مهاجرت و به دنیا آوردن فرزند خود، تابعیت بگیرند. هر تغییر و کم و کاستی در این بخش باعث خواهد شد تا فرد اقامت یک‌ساله و یا سه ساله خود را از دست بدهد.

برای خرید ملک در عمان یک سری محدودیت ها وجود دارد، زمانی که فردی خارجی ملکی را در عمان خریداری می کند مالکیت این ملک به مدت ۹۰ سال به فرد تعلق می گیرد و تا زمانی که ملک به نام فرد باشد اقامت عمان را دارا می باشد. از جمله محدودیت های دیگر تعیین شده توسط دولت عمان در حوزه خرید ملک توسط افراد خارجی، تعیین مناطقی مجاز برای خرید ملک توسط این افراد می باشد. این امر سبب شد تا موسسه حقوقی – مهاجرتی «همراه»، تهیه مجموعه مقاله هایی را که دربردارنده پاسخ به سوال های متعدد در مورد مهاجرت به این کشور باشند، در دستور کار خود قرار دهد.

اولین قدم برای اخذ ویزای کاری در عمان برای کارمندان، اخذ مجوز کار از وزارت نیروی انسانی است. اما از آنجا که کارمندان اکثرا با جاب آفر به عمان می‌آیند، کارفرما باید فرم درخواست را به اداره تخصصی وزارت نیروی انسانی ارسال کند. در مرحله بعد، او می‌تواند برای کلیه کارکنانی که شرایط و سهمیه‌های ترخیص کار را دارند، دعوت نامه ارسال مجله خبری مهاجرت کند. از روش‌های اخذ اقامت عمان به‌صورت موقت می‌توان به اقامت عمان از طریق کار ، اقامت عمان از طریق ثبت شرکت ، اقامت عمان از طریق خرید ملک، اقامت عمان از طریق ازدواج و. از روش‌های دریافت اقامت موقت عمان می‌توان به اقامت از طریق کار، اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت ، اقامت از طریق خرید ملک، اقامت عمان از طریق ازدواج اشاره کرد.

اعضای خانواده ممکن است برای پیوستن به خانواده درخواست ویزای دهند. در این صورت، به خانواده کارمند اجازه داده می‌شود که در عمان اقامت کنند، اما در طول این مدت نباید کار کنند. اولین مرحله از پروسه اسپانسرشیپ این است که کارفرما مجوز کار را از وزارت نیروی انسانی بگیرد تا بتواند یک کارمند خارجی را تحت استخدام قرار دهد. کارفرما فرم درخواست تدارکات را برای ارسال به ریاست تخصصی وزارت نیروی انسانی ارائه می‌دهد.

مهاجرت به عمان و هزینه های زندگی در عمان

دانش آموزان غیربومی در عمان باید در مدارس بین المللی مشغول به تحصیل شوند. در عمان بایستی ، قبل از شروع تجارت و کسب کار در عمان به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. البته در صورت عدم ارائه مدرک مذکور می شه پذیرش گرفت، به شرط اینکه سطح زبان انگلیسی فرد متقاضی خوب و قابل قبول باشه.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری کشور عمان

معمولا در بسیاری از کشورهای جهان برای کودکی که در یک کشور متولد می‌شود، با دو رویکرد حق شهروندی اعطا می‌شود؛ سیستم خون یا خاک. سرمایه گذاری در عمان می‌تواند از طریق خرید ملک یا ثبت شرکت و یا سپرده بانکی و خرید اوراق قرضه و سهام انجام شود. هزینه دریافت ویزای کاری 20 ریال عمان است که 3 ماهه می‎باشد و به ازای هر ماه دیرکرد جهت تمدید فرد خاطی 50 ریال عمان جریمه می‌گردد.

  • در واقع متقاضیان کار در عمان می‌توانند برای همسر و فرزندان تا حداکثر 21 سال خود ویزای همراه دریافت کنند.
  • این عبارت به این معنی است که تضمینی برای استخدام دوباره شما توسط کارفرماهای عمانی بعد از پایان تاریخ قرارداد کاری وجود ندارد و شاید ممکن باشد بعد از پایان قرارداد کاری خود دنبال فرصت شغلی تازه ای باشید.
  • عمان یک کشور بی واسطه در خلیج فارس است که دور از تنش و جنگ های خاورمیانه می باشد و همین امر سبب شده تا کشوری صلح طلب به حساب بیاید.
  • با توجه به قوانین، امکان پیگیری درخواست ملیت‌های دیگر ممکن نیست.
  • زمانی که مجوز اقامت کارمند منقضی شود، ویزای خانواده نیز منقضی می‌شود.
  • زبان رسمی و رایج در کشور عمان، عربی است، اما غیر از عربی انگلیسی نیز به طور گسترده‌ای صحبت می‌شود، به ویژه در پایتخت آن مسقط.