گل زینتی یکی از زیباترین گیاهان سرپوشیده است

کتابراه و پانته آ ازجمله کسب و کارهای موفق در این زمینه هستند. در خانه های آپارتمانی تنها کاری که میتوانیم در این زمینه انجام دهیم؛ استفاده از گلها و گیاهان آپارتمانی است. پیچ امینالدوله به آبیاری زیادی نیاز دارد و محیط آن باید آفتابگیر و خاک آن باید قلیایی و سبک باشد با وجود این در مقابل برودت هوا بسیار مقاوم است و تا دمای 15- درجه را تحمل میکند. گیاهان بالکنی چه شرایطی را باید تحمل کنند ؟ محیط تراس، علاوه بر دریافت فراوان نور خورشید، گرمای خروجی از ساختمان را نیز تحمل می کند. میباشند استفاده کرد. این کودها، هرماه یک بار یا از طریق خاک یا روی برگها اسپری میشود. در روی تنه اصلی سیکاس Cycas گاهی انشعاباتی بخصوص در درخت نر بوجود می آیند . این آکواریوم دارای تونلی با ۸۳متر طول است که بلندترین تونل در اروپا و پنجمین تونل آکواریمی در دنیا به حساب میآید.

آلودگی معمولا از علف های هرز محدوده حاشیه مزرعه شروع می شود و توسعه می یابد. آن را از پنجره دورتر قرار دهید یا در اواسط روز پردهها را بکشید. در اغلب خاکها قادر به رشد است و خاکهای خشک و شور را تحمل میکند و میتواند به عنوان گیاه پوششی در نقاط داغ و آفتابی باغهای صخرهای بکار رود. البته بيشتر سبزيها بهترين رشد و نمو خود را در خاكهايي دارند كه اسيدي باشند. تعویض هوای درون اتاق با بازگذاشتن پنجرهها و ورود هوای تازه سبب میشود که اکسیژن کافی و مورد نیاز به گیاه رسیده ساقۀ گیاهان قویتر شده در مقابل بیماریها مقاومت بیشتری یابند اما باید گیاه را از وزش مستقیم باد که به سرعت و مستقیماً به گیاه میوزد، نظیر باد کولر و کوران حفظ کنید.

الف: سبزیجات فصل سرد: بذر در درجه حرارت پایین (حدود 2-3 تا 7-8 درجه سانتیگراد) جوانه میزند و رشد بهینه آنها در هوای خنک (16-27 درجه سانتیگراد) انجام میگیرد. ثانیاً هنگامی که با انگشت به گلدان ضربه میزنید باید صدای پوکی بدهد که نشانۀ خشکی خاک است و نه صدای خفه که در اثر خاک مرطوب تولید میشود. بسیارند کسانی که در فضای آپارتمان یا درون منزل خود گیاهان موسوم به آپارتمانی را نگهداری میکنند اما پس از گذشت چند زمانی متوجه میشوند گل یا گیاهشان رو به پژمردگی و خشکی نهاده است. در شب های سرد، بهتر است آن را به داخل خانه بیاوریدبه طور مشابه، ممکن است برای محافظت از آن در جهت حفاظت از گرما در گرمای تابستان، لازم باشد که گیاه را جابجا کنید. به طور معمول بعضی از گونه ها در هوای سرد و داخل خانه ها به عنوان گیاه خانگی و زینتی رشد می کنند.

70 درصد رطوبت و مواد غذايي مورد نياز گياهان از قسمت فوقاني ريشهها تامين ميشود. کمبود رطوبت محیط زیست گیاه، آب کلردار و کمبود پتاسیم موجب سوختگی نوک و حاشیۀ برگها و ایجاد لکههای قهوهای رنگ در نقاط مختلف برگها میشود. علف مویی در ایران هم گیاه محبوبی محسوب می شود چون بی دردسر است و نگهداری اش چندان سخت نیست. بی شک این افراد با گیاهان ضد گلوله یا به طور واضح گیاهان مقاوم آشنا نیستند! محیط خارج از گلخانه با محیط داخل آن تفاوت دارد. در فصل تابستان تبخیر آب داخل خاک گلدان بیشتر است. بعضی گیاهان را تنها میتوان در زمستان خریداری کرد؛ در این صورت باید توجه خود را دو چندان کنید. توجه داشته باشید اگر میخواهید گیاهانتان از طراوت و شادابی خاصی برخوردار باشند، درجۀ حرارت محیط زیست آنان نباید از حدود ۲۰ تا ۲۲ درجۀ سانتیگراد کمتر باشد برخی از آنان تا ۱۰-۱۲ درجه بالاتر از صفر حتی کمتر از آن را تحمل مینمایند ولی افسرده و کسل میشوند.

گیاهان زینتی رنگی

تبخیر مداوم آب درون شنها باعث بالا رفتن میزان رطوبت در اطراف گیاه میگردد و چنانچه با رطوبتسنج آزمایش نمایید، هوای اطراف گلدان سه تا پنج مرتبه مرطوبتر از قسمتهای دیگر اتاق است. گرد و غبار مخصوصاً در مناطق صنعتی و در شهرهای بزرگ، حاوی مواد صنعتی و شیمیایی بوده و برای گیاه زیانآور میباشد. البته این تجویز برای مکانهایی است که نور غیرمستقیم به میزان بسیار کم به آنجا میرسد و فاقد نور کافی میباشد. در این مرکز خرید میتوانید بزرگترین شعب فروشگاهها را ببینید و خرید راحت و دلپذیری را در آنجا تجربه کنید. تک لپه ای ها، تا 5-10٪ از سیلیس جذب شده را در بافت خود ذخیره می کنند، که محدوده ای بالاتر از محدوده طبیعی برای نیتروژن و پتاسیم است. با این وجود این گیاهان در صورتی که کود کافی در اختیار نداشته باشند و عناصر مورد نیاز مانند پتاسیم و فسفر را برای رشد دریافت نکنند، علائمی خواهند داشت که تشخیص آنها برای ما کمی سخت است.

گیاهان زینتی 7 روزه

مزیت مهم استان فارس، نزدیکی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به عنوان بازاری وسیع برای صادرات گل و گیاه است. در این زمان سنندج، ایلام و همدان بخشی از استان پنجم بودند. بیماریهای آبلهمرغان، سل و فلج اطفال در استان کرمانشاه ریشهکن شدهاست. زیرا اکثر گیاهان آپارتمانی در گلدانی که به نظر شما کوچک میآیند بهتر رشد میکنند. اگر به دنبال یک گیاه با رشد سریع هستید و نمی خواهید برای آن وقت و زحمت زیادی صرف کنید، آلوورا می تواند انتخاب خوبی باشد. انتقال گیاه ظریف آسیبپذیر در فصل زمستان به خانه وقتی پیاده هستید به همان اندازه نادرست است که در تابستان آن را در صندوق عقب اتومبیل بگذارید. یکی از بهترین گل های شمعدانی مقاوم، ژرانیوم «روزان» («گروات») است – گل های آبی رنگ آن در تابستان ماه ها باغ را روشن می کند.

معمولاً دادن کود شیمیایی جامع (کمپلکس) به مدت چهارماه بعد از خرید گیاه ضروری میباشد. فشردگی زیاد خاک برگ سبب میشود که خاک برگها به هم بچسبند و از ورود هوا و تنفس ریشه، که برای رشد گیاه بسیار مهم و ضروری است، جلوگیری نماید. گیاهان به طور معمول در تاریکی رشد نمیکنند. در عوض نورشان باید زیاد باشد. در انتخاب گیاهان دیوار سبز باید به نیازهای گیاه توجه نمود. محققان بر این باورند که وجود این گیاه در محیط سبب فیلتر فرمالدئید، بنزن و مونوکسید کربن می شود. گیاهان آپارتمانی همانند سایر گیاهان به طور کلی نیاز به دریافت۱۶ عنصر مختلف جهت رشد بهتر دارند.گیاهان، اکسیژن، کربن و هیدروژن را به طور طبیعی از هوا دریافت می کنندو سایر عناصر ریز مغذی و درشت مغذی از جمله نیتروژن، گوگرد، فسفر، آهن، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، مس، روی، منگنز، مولیبدن، بور و کلر را از خاک دریافت میکنند.

۱- در هنگام آبیاری از آبی که سرد نبوده و دمای آن با درجۀ حرارت محیط زیست آن یکسان و کلر آن نیز خارج شده باشد استفاده نمایید. گیاهان آپارتمانی گیاهاهانی هستند که قابلیت رشد در مکان های سرپوشیده مانند داخل منازل، ادارات و غیره را داشته باشند و معمولا برای اهداف تزئینی ، اثران مثبت روانی و یا دلایل بهداشتی از جمله به عنوان تصفیه هوای داخل ساختمان پرورش داده میشوند . بنابراين، تغيير pH خاك باعث تغيير شرايط رشد ميگردد. 5. طبقهبندی از نظر تحمل شوری خاک: سبزيها نسبت به شوري خاك بسيار حساس ميباشند و هرچه خاك شورتر باشد، ريشه گياهان آب مورد نياز را با سختي بيشتري جذب ميكنند اهميت اين مسئله در شرايط آب و هوايي گرم و خشك نسبت به شرايط مرطوب به مراتب شديدتر است. طبقهبندي بر اساس عمق ریشه: سبزيها نسبت به ساير گياهان بيشتر به آب نياز دارند.

گیاهان زینتی در شیشه

در گل خانه ها علاوه بر گل و گلدان ، بذر و خاک و هر چیزی که مربوط به گل و گیاه است می توانید تهیه کنید . اگر این کار قبل از شستوشوی برگها انجام نپذیرد ممکن است که شستن برگها ایجاد لایهای از گِل چسبنده روی برگ نمایند که به مراتب بدتر از حالت اول برگها گردیده و باعث مسدود شدن منافذ برگها و در نتیجه مرگ گیاه میگردد. در این موقعیت از دست رفتن یکی دو برگ گیاه امری عادی است و بدترین کار ممکن آن است که برای انتخاب مکان مناسب، موقعیت گلدان هر بار عوض شود. • کلیه شرایط محیطی اعم از نور و حرارت و رطوبت محیط خود را به کارشناس گوشزد نمایید تا گلدان مناسب را به شما معرفی نماید، نام گیاه را سئوال کنید و در صورت امکان نام علمی آن را به خاطر بسپارید تا بتوانید اطلاعات جامع تری دربارة آن در منابع و مأخذ کسب نمایید.

گیاهان زینتی اپارتمانی

در مورد گیاهان داخل تراریوم کود دهی باید با دقت انجام شود چراکه کود دادن زیاد و رسوب املاح و عناصر درون تراریوم ممکن است باعث آسیب به بعضی گیاهان ضعیفتر موجود در آن شود و از طرفی کود دهی اشتباه میتواند منجر به رشد بیش از حد گیاهان و در نتیجه خارج شدن کنترل رشد گیاهان از دست ما شود و تراریوم ظاهر نامناسبی پیدا کند؛ اما نقش کود تراریوم را هم نمیتوان نادیده گرفت چون در هر صورت با گذشت زمان مواد غذایی درون خاک به پایان رسیده و نیاز به کود پیدا خواهند کرد. البته اگر گیاه در گلخانه نباشد، زمان کود دادن دوران رویش و یا گل دادن گیاه است، که این دوران برای گیاهان بدون گل (برگهای زینتی) و گلدار از ماه فروردین تا آبان بوده و برای گونههای گلدهندۀ زمستانی فصل زمستان میباشد. بهترین زمان تعویض گلدان در صورت نیاز نیمۀ دوم اسفند بعد از گرم شدن هوا در محیطی سربسته میباشد.

همچنین میتوانید در فصل زمستان با قراردادن ظرف آب و یا کتری روی بخاری و یا قرار دادن حولههای مرطوب آغشته به اسانس اُکالیپتوس روی پرههای رادیاتور شوفاژ و یا استفاده از دستگاه بُخور تا حدود زیادی رطوبت محیط آنان را بالا ببرید. • گیاهان رو آبی: گیاهان روآبی روی سطح آب شناور هستند. یکی دیگر از عواملی که در سلامتی و طراوت گیاهان نقش عمدهای دارد میزان رطوبت و حرارت موجود در اطراف آنهاست. در مواقعی که برگها بسیار کثیف هستند میباید که اول با دستمالی نرم خاکها را گرفته سپس برگها شستوشو شوند. راه درست این است که هم در دورههای باکیفیت و معتبر شرکت کنید و هم از فرصت خواندن کتابهای خوب غافل نشوید. گیاهانی که در گلدانهای کوچک هستند یا برای مدتی خاک و یا گلدانشان تعویض نشده، نسبت به گیاهانی که در گلدانهای بزرگ بوده یا خاک آنها و گلدانشان تازه عوض شده، نیاز بیشتری به آب دارند.

گیاه زینتی نعناع

سبزیهای فصل خنک در شرایطی که میانگین و متوسط دمای ماهیانه حدود C°20 باشد، رشد مناسبی و خوبی دارند. پس بهتر است ترفندهایی را یاد بگیریم که هم در زمان صرفهجویی کرده باشیم هم گیاهان شادابی را هرروزه ببینیم و از آنها انرژی بگیریم. از طرفی چنانچه مشاهده نمودید که گیاه در ساعات گرم روز بین ساعات ده تا شانزده حالت پژمردگی پیدا کرده و برگها ابتدا به زردی و سپس به رنگ قهوهای تغییر رنگ پیدا کرده مطمئن باشید که از نور زیاد رنج میبرد. در ایران، سه گونه از این گیاه ساده در نگهداری، پرورش داده می شوند که هرکدام دارای برگی خاص هستند: دارای برگ های کاملا سبز، دارای میان برگ سفید و حاشیه سبز، و دارای حاشیه برگ های سفید و میان سبز.

در زمستان حتی بخش بالایی ورقه پیچیده شده به دور گلدان نیز باید بسته باشد. بنابراين گياهاني كه ريشه سطحي دارند مثل تربچه، كاهو و غيره، با دور كمتري آبياري ميشوند تا گياهاني كه ريشه عميق دارند مثل گوجهفرنگي، انواع كلمها و غيره. خلاصه اینکه هرچه گیاهان دارای برگهای پهنتر و بزرگتر بوده و رشد سریعتر داشته باشند دفعات بیشتری به آب نیاز دارند. هوای مرطوب در رشد این گیاه بسیار مؤثر است. گل لاله از گلهای فصل بهار است که در رنگهایی مانند قرمز، نارنجی، زرد، صورتی، آبی روشن، ارغوانی، کرم، سفید، قهوهای تیره، مشکی و سبز رخ عیان میکند. ۵- یکی از علائم اولیۀ افراط در آبیاری، زرد شدن برگهای تحتانی نظیر دیفنباخیا و در برخی از گیاهان مانند لیندا لَخت و شُل شدن برگهای فوقانی آن است. در مورد آبیاری گیاهان مسئلۀ مهم تنظیم فواصل آبیاری در فصول مختلف است طبق آمار به دست آمده اکثر گیاهان آپارتمانی در اثر افراط در آبیاری و عدم اطلاع مردم از نحوه آبیاری آنان از بین میروند.

وقتی با اتومبیل گیاه خریداری شده را به خانه میبرید، بهترین شیوه قراردادن در یک جعبه و روی صندلی اتومبیل است. ۲- روش دیگر آن است که با دستگاه آبفشان (اسپری) آب ولرم را به صورت هاله در گرمترین ساعات روزهای تابستان به روی گیاه بپاشید. ۲- توجه داشته باشید جمع شدن آب در زیر گلدانی مضر است و آب اضافی بلافاصله بایستی تخلیه شود و هر چند ماه یک بار نیز اطمینان حاصل نمایید که آب از سوراخ تحتانی آن به آرامی خارج گردد.

گیاه زینتی سدوم ۳- آخرین روش این است که گلدانها را دور هم جمع کنید. آب جمع شده در زیر گلدانی را حتماً باید خالی کنید زیرا مانع تنفس ریشه میشود و در نهایت موجب مرگ آن میگردد. در دوران استراحت (خواب بودن) گیاه، که رشد در آن صورت نمیگیرد و گیاه گل و برگ نمیرویاند، به آن کود ندهید چرا که سبب فشار به گیاه شده و آن را ضعیف میکند و باعث رویش نابهنگام برگها و ریشهها میشود. اگر چه لیسیانتوس به عنوان یک گیاه گرم شناخته می شود اما دمای سردتر می تواند به رشد ریشه های قوی تر کمک کند. در شرایطی که میانگین دمای ماهیانه حدود C°30 باشد، رشد مناسب و گیاهان زینتی هم مطلوب خواهند داشت.

لیست گیاهان زینتی