روش های مهاجرت به عمان️شرایط اقامت در عمان + هزینه ها-کمک مهاجرت

لذا چک کردن سایت دانشکده و اطلاعات مربوط به سیلابس درسی و مدت دوره آموزشی از اهمیت زیادی برخوردار است. مراجع قانونی عمان در مورد صدور ویزای کاری برای اتباع خارجی بسیار سخت‌گیر هستند. تحصیل در مقاطع گوناگون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در کشور عمان امکانپذیره و در تمامی این مقاطع افراد می تونن به زبان انگلیسی تحصیل کنن، البته برای تحصیل در این موسسه و دانشگاهها، داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل ضروری هست.

اقامت دائم عمان

به طور کلی دوره‌های آموزش عالی در کشور عمان شامل ۴۰ جلسه آموزشی است. بورسیه‌های تحصیلی کشور عمان برای کسانی که قصد دارند با هزینه کم تحصیل کنند فراهم شده است. یکی از روش های مهاجرت به هر کشوری از جمله کشور عمان، مهاجرت از طریق شغل و تخصص می‌باشد. البته در عمان این تفاوت وجود دارد که تنها افرادی می‌توانند از این طریق ویزا کسب کنند که کارفرما در عمان به آنها پیشنهاد کاری داده باشد. تحصیل در عمان تا پایان دوره متوسطه رایگان بوده و نکته قابل توجه این است که تحصیل در عمان در هیچ مقطعی اجباری نیست.

مهاجرت و اخذ اقامت عمان از چه راه‌ هایی صورت می‌گیرد؟

همچنین تحصیل در کشور عمان تنها زمانی منجر به اخذ تابعیت این کشور می شود که دانشجو پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های عمان، شروع به جستجوی کار در این کشور کند و پس از یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نماید. فرد متقاضی بعد از چندین سال کار کردن در این کشور،اگر شرایط لازم داشته باشد می تواند برای اقامت دائم و سپس اخذ تابعیت و پاسپورت کشور عمان درخواست دهد. مهاجرت به عمان، شرایط مهاجرت به کشور عمان از طرق مختلف و شرایط اقامت در عمان را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که در فرایند اخذ ویزای عمان و مهاجرت به این کشور از طریق ورزش وجود دارد این است که ورزشکار باید ثابت کند که از طریق فعالیت ورزشی در کشور مبداء خود درآمد کافی داشته است. HSBC بانک بین‌المللی است که به اتباع خارجی برای خرید ملک در عمان وام می‌دهد. با اجرای قانون خریداری املاک عمان برای مهاجران، امکان صدور ویزای اقامت این کشور نیز ایجاد شد.

تیم متخصص پارسی کانادا تمام مراحل مهاجرتی شما را اعم از ترجمه مدارک، رزرو هتل، اخذ بلیط رفت‌وبرگشت، اخذ PR، اجاره خانه و ماشین و … برای شما انجام می‌دهند. علاوه بر دلایلی که بالاتر خواندید، نزدیکی به ایران، آب‌وهوای تقریباً مشابه با ایران و فرهنگ نزدیک مردم این کشور به مردم ما، توانسته عمان را به مقصدی مطلوب و ایدئال برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کند. شمار بالای متقاضیان و افراد مهاجرت کرده به این کشور، گواه این واقعیت است. بعضی کشورها مثل برزیل، کانادا، آمریکا و … از طریق سیستم خاک، تابعیت کشور خود را به فرزندان متولد شده می‌دهند. کشورهای با سیستم خون تابعیت فرزند را بر اساس تابعیت والدین می‌دهند. از طرفی با توجه به بالا بودن ارزش پول عمان، سرمایه‌های سرمایه‌گذاران ایرانی یاری رقابت با ریال عمان را ندارد.

  • مدت زمان صدور این نوع ویزا برای ویزای عادی در حدود یک الی دو هفته و برای ویزای فوری در حدود ۲ الی ۵ روز زمان می‌برد.
  • ویزای اقامت سرمایه گذاری عمان به فرد خارجی ای اعطا می شه که منابع مالی خودش رو در عمان سرمایه گذاری کرده باشه و به دنبال دریافت مجوز در این زمینه از مقامات مربوطه باشه.
  • همچنین قوانین جدید کشور عمان به این‌گونه می‌باشد که اگر مرد خارجی بخواهد با زن عمانی ازدواج کند این فرد نمی‌تواند تابعیت و پاسپورت عمان را دریافت نماید.
  • همچنین تنها دانشگاه ملی عمان در نزدیکی شهر مسقط است که دانشگاه سلطان قابوس نام دارد.
  • برای این کار می بایست حداقل یکماه در عمان حضور داشته باشید تا بتوانید درخواست های خود را پیگیری نمایید و زمان دعوت به مصاحبه از جانب کارفرما در اسرع وقت در محل کار حاضر شوید.

درصورتی‌که زنی همسر عمانی‌اش فوت‌شده باشد و یا از وی طلاق گرفته باشد با دارا بودن تمامی موارد ذکرشده و عدم ازدواج مجدد با شخص غیر عمانی قادر خواهد بود تابعیت این کشور را اخذ نماید. یکی دیگر از روش‌ های مهاجرت به عمان از طریق تحصیل در این کشور است. کشور عمان در اصل یکی از کشورهای پادشاهی در شبه‌جزیره عربستان است. این کشور از سمت شمال با دریای عمان، از سمت جنوب با کشور یمن، از سمت شرق با خلیج‌فارس و از سمت غرب با کشور عربستان، امارات و ایران همسایه است. همانند دیگر نقاط جهان، هزینه‌های زندگی در شهر مسقط که پایتخت و بزرگ‌ترین شهر عمان محسوب می‌شود از دیگر شهرهای این کشور گران‌تر است.

بدون شک انتخاب کشور عمان برای مهاجرت مزایای بسیاری را برای متقاضیان به همراه خواهد داشت. از مهمترین مزایای کشور عمان برای مهاجرت می توان به موارد زیر اشاره کرد. یکی از سیاست هایی که دولت عمان مجله خبری مهاجرت برای رشد اقتصاد کشور خود در نظر گرفته پشتیبانی و کمک به افرادی است که قصد دارند کسب و کار خود را توسعه دهند. دولت عمان قصد دارد تا از این طریق و با جذب سرمایه گذار به اهداف اقتصادی خود برسد.

ویزای کار مستلزم داشتن مجوز کار از وزارت نیروی کار توسط کارفرما است. کارمند باید معیارهای تایید را برای واجد شرایط بودن برای ویزای استخدامی، از جمله سهمیه عمان سازی برای حداقل سطح اتباع عمانی شاغل در شرکت، رعایت کند. ویزای اشتغال به کارکارفرمایان باید برای هر کارمند خارجی 21 ساله یا بالاتر ویزای کار دریافت کنند. این ویزای استاندارد جهت حمایت از یک تبعه‌ی خارجی برای کار در عمان است. ولی با توجه به سابقه کاریتون میتونید برای کشورهای دیگه هم اقدام کنید. پیشنهاد میکنم فرم مشاوره پر بفرمایید تا کارشناسانمون باهاتون تماس بگیرن و راهنماییتون کنن.