روش های مهاجرت به عمان️شرایط اقامت در عمان + هزینه ها-کمک مهاجرت

متقاضی برای اثبات تمکن مالی خود باید یا از حساب ماهیانه و حقوق خود یا از گردش حساب شش‌ماهه خود پرینت گرفته و ارائه دهد. لازم به ذکر است که همسر متقاضی در کشور عمان اجازه کار نخواهد داشت. شاید با خودتان تصور کنید که با تولد فرزندتان در خاک عمان، می‌توانید کودکتان را یک تبعه عمانی کنید و به واسطه فرزندتان اقامت این کشور را بدست بیاورید. ولی باید بگوییم که اینطور نیست و قانون کشور عمان از اصل خون تبعیت می‌کند و تنها کودکانی که از والدین تبعه این کشور باشند، حق دریافت تابعیت عمان را پس از تولد دارند. کشور عمان در برخورد با متقاضیانی که می خواهند اقامت عمان را با مزایایی مانند هنرمند و یا بسیار موفق بودن بدست آورند، تدبیر خاصی را پیدا نکرده اند و مقررات مهاجرتی خاصی برای آنها در نظر نگرفته است. یک روش تضمینی و مطمئن برای مهاجرت به عمان استفاده از شرایط اشتغال و کار در عمان است.

آب و هوای عمان مانند بقیه کشورهای خلیج فارس، در همه فصول گرم و آفتابی و البته شرجی است. ساختار سیاسی این کشور پادشاهی است و پارلمان نیز نقش قانونگذاری و بازرسی دارد. این کشور پادشاهی از موقعیت استراتژیک مهمی برخوردار است و عضویتش در سازمان های مختلف منطقه ای و اسلامی سبب شده تا نقش مهمی در تحولات منطقه ای داشته باشد.

آسان ترین راه های مهاجرت به عمان برای ایرانیان

مهر وزارت امور خارجه و دادگستری بر روی مدارک تحصیلی و ریزنمرات الزامی است. در میان کشورهای همسایه و نزدیک ایران، کشور عمان از نظر تحصیلات عالیه و ارزش دانشگاهی در درجه ی بالایی برخوردار بوده و سالانه افراد زیادی برای تحصیل در این کشور دست به انواع روش ها می زنن و حاضرن هزینه هایی بالایی هم صرف بکنن. همانند اکثر کشورهای اسلامی و عربی از جمله عمان ازدواج از گذشته به صورت قبیله ای و قومی انجام شده و این رسم و رسوم ها در بسیاری از شهر ها و قبیله های عمان وجود داره و ازدواج هنوز هم بصورت سنتی انجام می شه.

نیروی کار خارجی که از بنگلادش، هند، پاکستان، اتیوپی، اندونزی، فیلیپین، مصر، نپال و سری‌لانکا به عمان می‌آیند و بخش مهمی از اقتصاد عمان به واسطه همین جذب نیروهای کاری، پیشرفت کرده است. زبان رسمی و رایج در کشور عمان، عربی است، اما غیر از عربی انگلیسی نیز به طور گسترده‌ای صحبت می‌شود، به ویژه در پایتخت آن مسقط. کشور عمان در واقع کشوری پادشاه در شبه جزیره عربستان می باشد که از شرق به دریای عرب و از سمت شمال به دریای عمان وصل می شود. از سمت جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارات دارای مرز مشترک است.مرز عمان با عربستان سعودی و امارت متحده عربی مرز زمینی است، اما کشور عمان با کشور ایران مرز دریایی دارد و دریای عمان بین این دو کشور قرار گرفته است. سلام و عرض ادب برای کار در کشور عمان می توانید با ویزای توریستی وارد شده و به دنبال کار باشید در صورت یافتن کار می توانید اقامت کاری دریافت کنید.

با ثبت شرکت در عمان علاوه بر اقامت یک ساله و افتتاح حساب بانکی به عنوان شخص حقیقی، می‌توانید برای خانواده و شرکا و خانواده آنها اقامت عمان را بگیرید. البته راه‌های دیگری هم برای اخذ اقامت از طریق تولد وجود دارد، به این صورت که مثلا خانواده عمانی فرزندی را از کشوری خارجی به فرزندخواندگی بگیرند و یا اینکه تابعیت والدین کودک نامشخص باشد. در کشورها دو نوع سیستم مهاجرتی وجود دارد به نام سیستم خاک و خون! عمان جزو کشورهایی است که پایبند به قانون خون می‌باشد، به این معنی که فقط در صورتی فرزند متولد عمان، تابعیت عمان می‌گیرد که یکی از والدین عمانی باشند. کشور عمان از نظر فرهنگی و دینی دارای تشابه بسیاری با ایران می باشد و از همین جهت برای مهاجرت ایرانیان مناسب می باشد.

دختری که قصد دارد با ازدواج اقامت عمان را بگیرد باید مجرد باشد و یا مدرکی دال بر جدایی از همسر یا فوت همسر ارائه دهد. اگر قصد ادامه تحصیل درمقطع دکترا را دارید باید از طریق رشته های مدیریتی، حسابداری، رشته های مهندسی، تکنولوژی و اطلاعات اقدام کنید. دوره تحصیلی مقطع دکترا 2 الی 4 سال است و نیاز به شرکت کردن دانشجویان در سمینارها و پروژه های علمی دارد. یکی از بهترین و مهاجرپذیر ترین کشور ها برای ایرانیان، کشور کانادا است.

متقاضیان برای کار در عمان حتما باید دارای پیشنهاد شغلی از سوی یک صاحب کار یا یک کمپانی عمانی باشند تا بتوانند با در دست داشتن آن به سفارت این کشور درخواست ویزای کاری بدهند. تا زمانی که افراد ویزای کاری عمان را نداشته باشند امکان کار در عمان را نخواهند داشت. متقاضیان اخذ ویزای کار عمان باید با یک ایمیل به کارفرما و با ارسال مدارک و رزمه تحصیلی و کاری خود، به صاحب کار عمانی اثبات کنند کارگری متخصص و ماهر هستند. اگر صاحب کار نیز قصد داشته باشد تا برای متقاضی غیر عمانی یک پیشنهاد شغلی بفرستد ابتدا باید از دارد کار و اداره پلیس کشور عمان تایید دعوت نامه شغلی بگیرد و سپس اقدام به استخدام فرد کند.

مهاجرت سرمایه گذاری

هزینه‌های تحصیل دوره کارشناسی در عمان حدوداً از 1500 تا 4000 دلار است. در ادامه به توضیح مختصری در مورد شرایط تحصیل در عمان در مقاطع مختلف خواهیم پرداخت. مجله خبری مهاجرت بالا بودن امنیت در عمان، تعداد بالای مهاجرین ایرانی در این کشور، خدمات درمانی و بهداشتی در سطح بالا، پایین بودن آمار جرائم و نزدیکی به ایران.

مهاجراتساین تلاش می کند اطلاعات بروز از روشهای مهارت کاری به عمان را جمع آوری و در اختیار شما قرار دهد. مهاجرت دانشجویی به عمان یا همان مهاجرت از طریق تحصیل راهی مناسب و تضمینی برای دسترسی همزمان به دنیای فناوری و استفاده از امکان اقامت و گرفتن تابعیت در عمان است. هنگامی که وضعیت ترخیص کار به دست آمد، کارفرما از نظر قانونی مجاز است کارمندان خارجی مشخص شده را استخدام کند. به عنوان نیروی کار و خدمات توی شرکت ها و کارخونه ها میتونید اقدام کنید. سن، مدرک و سابقه کارتون رو باید بررسی کنیم، درصورتی که شرایطتون مناسب باشه حتما راهنماییتون خواهیم کرد . توجه داشته باشید که کلیه هزینه های مربوط به زندگی، تحصیل و … خانوادتان در عمان به عهده خود شما می باشد و دولت عمان از خانواده شما حمایت مالی، تحصیلی و … نخواهد داشت.

  • اصلی ترین و مهم ترین دانشگاه این کشور دانشگاه ملی آن میباشد که به نام سلطان قابوس نیز شهرت گرفته است .
  • از نکات مهم مهاجرت به عمان این است که به علت ارزشمندی پول آن و وضعیت اقتصادی خوب در چند سال اخیر، مکان مناسبی برای سرمایه گذاری و کار را برای افراد، فراهم نموده است.
  • لذت بردن ازآب و هوای خوببا آلودگی کم، از دیگر مزایای زندگی در عمان است.
  • در کشور عمان، بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های معروف آمریکا و اروپا شعبه داشته و عملاً دانشگاه‌ها و کالج‌های بین‌المللی به حساب میان.
  • دریافت اقامت دائم عمان برای متقاضیان خارجی خیلی راحت نیست، زیرا عمان در خصوص دادن تابعیت عمان به افراد خارجی بسیار سخت‌گیر است و در موارد خیلی کمی اقامت دائم به متقاضیان خارجی می‌دهد .
  • مهاجرت به عمان از روش تحصیل از انواع مهاجرت به این کشور میباشد .