شرایط مهاجرت به ترکیه مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه + قوانین-کمک مهاجرت

پایتخت این کشور شهر آنکارا است و بزرگ ترین شهر آن استانبول می باشد. کشور ترکیه به علت داشتن آب و هوای خوب و جلگه ای دارای مکان های دیدنی زیادی می باشد و همین موضوع باعث شده است تا سالانه توریست های زیادی به این کشور سفر کنند و مهاجرت به استانبول را تجربه نمایند. از لحاظ مساحت ترکیه به عنوان سی و هفتمین کشور دنیا شناخته می شود و جمعیت آن حدود 82 میلیون نفر است. زبان رسمی مردم این کشور زبان ترکی است و واحد پول آن ها لیر ترکیه می باشد. کشور ترکیه به علت پایین بودن هزینه های زندگی توانسته توجه افراد زیادی را برای مهاجرت به خود جلب کند به همین دلیل در ادامه این مقاله به بررسی شرایط رفتن به ترکیه و راههای مهاجرت به ترکیه خواهیم پرداخت. متقاضیان مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل باید در اولین مرحله نسبت به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

مهاجرت به ترکیه + راه های مهاجرت و اقامت همراه با هزینه و شرایط 2023

تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه نیز مستلزم مهارت در زبان ترکی یا زبان انگلیسی است. برخی از این روش‌ها منجر به اقامت موقت ترکیه می‌شوند و با بعضی روش‌های دیگر می‌توانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید. با سلام و عرض ادب دوست عزیز معمولا ویزاهای توریستی به آسانی قابلیت تمدید و تبدیل ندارند ولی اگر کسب و کاری ایجاد کنید یا کار تمام وقتی داشته باشید می توانید اقدام نمایید. لازم به ذکر است که موسسه MIE هیچ گونه فعالیت و خدمات رسانی در این زمینه ارائه نمی دهد و به شما عزیزان پیشنهاد می شود با توجه به شرایط خود، روش قانونی و مناسبی را برای مهاجرت انتخاب نمایید. آنکارا پس از استانبول بزرگترین شهر ترکیه می باشد و جمعیتی در حدود 4.5 میلیون نفر را در خود جای داده است.

شرایط مهاجرت به ترکیه با توجه به اینکه فرد کدام یک از روش ها را برای مهاجرت و دریافت اقامت کشور ترکیه انتخاب می‌کند متفاوت خواهد بود. اما بعضی از شرایط کلی مهاجرت به این کشور در تمامی روش ها یکسان است. برای مهاجرت تحصیلی سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار امریکا و برای مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری حداقل ۵۰ هزار دلار نیاز دارید. شما با توجه به میزان سرمایه خود می‌توانید از طریق خرید ملک در ترکیه، اقامت موقت یا شهروندی ترکیه را دریافت کنید. با سلام و درود کشور ترکیه از لحاظ بازار کاری شرایط زیاد مطلوبی ندارد و نرخ بیکاری کمی بالاست بهتر است کش.ر های دیگری را برای مهاجرت کاری جایگزین کنید. شما می توانید برای کسب راهنمایی با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید به واسطه آن موفق به دریافت اقامت و مهاجرت به ترکیه شوید ، درخواست کار در این کشور می باشد . برای اقدام بدین شیوه ابتدا باید از روش های مختلف کار مناسبی را یافته و سپس درخواست ویزای کار دهید . مشاورین ما در عنوانی به نام کار در ترکیه تمامی جزئیات لازم را در این باره برای شما علاقه مندان شرح داده اند. یکی از بهترین روش های دریافت اقامت از این کشور مهاجرت تحصیلی به ترکیه بوده و بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. اکنون بیش از 117 هزار دانشجو غیربومی در تمامی دانشگاه های ترکیه به تحصیل مشغول هستند. اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید کافی‌ست با مشاوران تخصصی ما تماس بگیرید تا از جامع‌ترین و کامل‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به ترکیه با توجه به شرایط خویش مطلع شوید.

همانطور که استحضار دارید کشور ترکیه کشوری اصطلاحاً اوراسیایی می باشد؛ چرا که نیمی از آن در قاره آسیا و نیمی از آن در قاره اروپا قرار دارد. واحد پول کشور ترکیه، لیر نام دارد و اقتصاد آن مبتنی بر کشاورزی، بانکداری، حمل و نقل، ارتباطات و صنعت پوشاک و لوازم خانگی می باشد. آمار بالای بیکاری و ضرورت تسلط به زبان ترکی استانبولی از جمله مواردی است که باعث می‌شود این کار دشوارتر انجام شود. با این حال بسیاری از ایرانیان، به ویژه آذری‌زبان‌ها، به راحتی می‌توانند به زبان ترکی استانبولی مسلط شوند.

دریافت پاسپورت کشور ترکیه به شما این اجازه را می‌دهد تا به 125 کشور دنیا بدون ویزا یا پاسپورت دیگری سفر کنید. شما می توانید به راحتی از این طریق برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنید. با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید تا مشاوران ما شما رو راهنمایی کنند.

  • توجه داشته باشید که متقاضیان کار در ترکیه قبل از هر اقدامی، نیاز به دریافت مجوز کاری از وزارت کار و رفاه اجتماعی این کشور خواهند داشت.
  • مدت ویزای آرایشگری یک سال است، فرد در صورت موفقیت در حرفه خود، سودآوری و جلب رضایت کارفرما ویزایش 2 سال دیگر تمدید می‌شود.
  • تحصیل در ترکیه می­تواند نقطه پرتابی برای متقاضیان باشد؛ چرا که ترکیه دانشگاه­های معتبری را دارا است.
  • قبل از تصمیم به مهاجرت و زندگی در ترکیه، عاقلانه است که جوانب مثبت و منفی زندگی در کشور دیگر را تجزیه و تحلیل کنید، از پیچیدگی های اخذ اجازه اقامت بدانید و درمورد آداب و رسوم آن مطالعه کنید.
  • همچنین هزینه اجاره دفتر کار نیز بر اساس شهر مقصد، می‌تواند از 1000 لیر به بالا متغیر باشد.

آسان‌ترین راه مهاجرت به ترکیه نیازمند تخصص، تسلط به زبان ترکی استانبولی و تحصیلات است. چنانچه حرفه و مهارت خاصی چون آرایشگری دارید این مزیت به شما اجازه می‌دهد تا مهاجرت آسانی به ترکیه داشته باشید. مهاجرت به ترکیه از طریق آرایشگری در دوسه‌ساله اخیر رشد چشم‌گیری داشته است.

نگاهی کلی به مهاجرت به کشور ترکیه

شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید در کشور ترکیه ثبت شرکت کرده و با شرکت های اروپایی شراکت کنید. سبک زندگی مردم در کشور ترکیه شباهت زیادی به سبک زندگی ایرانیان دارد، از همین رو این کشور مورد توجه ایرانیان زیادی برای مهاجرت قرار گرفته است. در سال های اخیر کشور ترکیه با توجه به پیشرفت چشمگیری که در حوزه اقتصادی و فرهنگی داشته، به یک کشور سطح بالا در دنیا برای مهاجرت تبدیل شده است. به همین دلیل سالانه مهاجران زیادی از کشورهای مختلف این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. با توجه به روش مهاجرتی مورد نظرتان، هزینه مهاجرت به ترکیه متفاوت خواهد بود.

پایتخت این کشور شهر آنکارا و بزرگترین شهر آن استانبول است که توریست های بسیاری را به خود جلب کرده است. بسته به شرایط و هدف هر شخصی پاسخ به این سوال متفاوت می باشد اما قطعا شرایط زندگی در ترکیه از زندگی در اروپا بدتر است مجله خبری مهاجرت ولی می توان ترکیه را سکوی پرتابی جهت رسیدن به آمریکا یا اروپا دانست. متقاضیان در صورت درخواست اداره، موظفند مدرکی دال بر سوابق کیفری خود که توسط مراجع ذیصلاح کشور مقصد که تابعیت و مقیم قانونی آن را دارند، ارائه نماید.

شما باید در هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت به ترکیه برای حداقل 6 ماه اول خود پول داشته باشید. اگر بخواهید از طریق ادامه تحصیل به ترکیه مهاجرت کنید، نیاز به برآورد هزینه شهریه دانشگاه و هزینه های جانبی تحصیل در این کشور هستید، البته می توانید بخشی از هزینه های خود را از طریق کار دانشجویی پاره وقت تامین کنید. اگر قصد دارید تا از طریق کار مهاجرت به ترکیه را تجربه کنید، باید از مهارت زبان متوسط رو به پیشرفته ترکی استانبولی برخوردار باشید. اما در صورتی که به دنبال مشاغل عمومی و غیرتخصصی در این کشور باشید و از مهارت زبان چندان مناسبی برخوردار نباشید. از این رو، پیش از تصمیم‌گیری، برای محاسبه هزینه مهاجرت به ترکیه بهتر است هدف خود را مشخص کنید، نسبت به بودجه و دارایی و البته شغل احتمالی خود در این کشور، نسبت به اجاره منزل و سبک زندگی خود در کشور ترکیه تصمیم گیری کنید. ، شرایط مهاجرت به ترکیه از طرق متفاوت، نحوه اخذ اقامت و یا تابعیت ترکیه، هزینه مهاجرت به کشور ترکیه و به طور کلی صفر تا صد مهاجرت به ترکیه در این مقاله مورد بحث و بررسی به صورت علمی قرار خواهد گرفت.