طلایی ترین شرایط مهاجرت به عمان برای ایرانیان 2023 ️ مشاوره رایگان هلدینگ مهاجرتی یونیکن-کمک مهاجرت

در ادامه به توضیح هرکدام از این روش‌ های مهاجرت عمان در سال 2022 می‌پردازیم. همانند سایر کشورها هزینه زندگی در پایتخت نسبت به دیگر شهرها بالاتر است. این بدین معناست که هزینه های این شهر نسبت به شهرهای رم و مادرید پایین تر و از تورنتو بیشتر می باشد. افرادی که به دلایل نژادی، سیاسی، مذهبی و اجتماعی ترس از بازگشت به کشور دارند، پناهنده محسوب می‌شوند. پناهنده شدن از روش‌های مناسب برای مهاجرت نیست و توصیه نمی‌گردد. اکتشاف نفت موجب رشد اقتصادی عمان شده و قیمت بالای فروش نفت در سال های اخیر کمک شایانی به ذخایر خارجی عمان و بودجه مالی این کشور کرده است.

این ویزا، به صورت الکترونیکی ثبت می شود و شما فقط باید به فرودگاه کشور عمان وارد شوید و پاسپورت خود را ارائه دهید. دولت عمان به هنرمندان و ورزشکارانی که دعوت‌نامه ارسال کرده باشد، اقامت عمان و مجوز فعالیت در این کشور را می‌دهد. متقاضی باید در رقابت‌های جهانی دستاوردهای شگفتی داشته باشد تا واجد شرایط اقامت عمان باشد.

ب) قصد دارند از سایر مزایای داشتن اقامت نظیر حساب ویزا کارت و یا رزومه حضور در خارج از ایران برای اخذ مهاجرت کشورهای اروپایی و یا حتی تاخیر در رفتن به خدمت سربازی استفاده نمایند. ویزای توریستی عمان برای افرادی صادر می‌شود که می‌خواهند به قصد تفریح به عمان بروند. ویزای عمان به دو صورت عادی و فوری به مدت ۱۰ روز و یا یک ماهه صادر می‌شود. مدت زمان صدور این نوع مجله خبری مهاجرت ویزا برای ویزای عادی در حدود یک الی دو هفته و برای ویزای فوری در حدود ۲ الی ۵ روز زمان می‌برد. برای این نوع ویزا باید مدارک شخصی هویتی و پاسپورت معتبر با اسکن آنها، بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل در عمان و اسکن فیش جهت اقامت میزبان تحویل داده شود. موقعیت جغرافیایی عمان و قرار داشتن در مسیر دو اقیانوس، موقعیت تجاری بسیار خوبی برای این کشور ایجاد کرده است.

  • در چند سال گذشته میزان تقاضا برای مهاجرت کاری به عمان افزایش پیدا کرده و هنوز هم این روند ادامه دارد.
  • یکی دیگر از روش‌ های مهاجرت به عمان از طریق تحصیل در این کشور است.
  • در سال های اخیر به علت کمبود نیروی متخصص و نیز افتتاح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعدد در عمان، نیاز به نیروی کار پرستار و پزشک در این کشور عربی افزایش یافته است.
  • برای برخورداری از مشاوره بهترین وکیل‌ روش های مهاجرت عمان شرایط خود را با ما در میان بگذارید تا در صورت هرگونه ابهام و سؤالی در این زمینه بهترین پاسخ را دریافت نمایید.

به جهت تحصیل در دانشگاههای عمان در مقطع لیسانس هزینه های شهریه متفاوت خوهد بود اما به صورت کلی می توان گفت میزان تقریبی شهریه ها در دانشگاه های عمان در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین المللی بین 1000 الی 2500 دلار خواهد بود. عمان در خارج از کشور توسط مدیر کل عمانی گذرنامه و اقامت صادر می­شوند. برای شما صادر خواهد شد.به علاوه می‌توان این ویزاها را در سفارت‌ها و کنسولگری‌های عمان در خارج از این کشور و پیش از ورود دریافت کرد. طول دوره تحصیل در مقطع دکترا نیز بین ۴ الی ۵ سال و هزینه های مربوط به اون، از سالی حدود ۸۰۰۰ تا حدود ۲۰۰۰۰ دلار در سال متغیره. طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس حدود ۵ سال و هزینه های تحصیل نیز حدود ۶۰۰۰ دلار تا حدود ۱۲۰۰۰ دلار در سال متغیر هست. به‌طورکلی هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس معقولانه‌تر است.

نکات مهم مهاجرت به عمان و مقایسه با امارات و کشورهای اروپایی و آمریکایی

همچنین تحصیل در مقطع دکترا در کشور عمان نیازمند الزامات و شرایط ویژه‌ای هست. تحصیل در این کشور برای عمانی‌ها تا پایان دوره متوسطه بدون هزینه و رایگان است ولی تحصیل در عمان برای دانش آموزان و دانشجویان خارجی رایگان نیست به‌طوری‌که این هزینه بایستی قبل از شروع ترم تحصیلی پرداخت شود. همچنین باید این موضوع را در نظر داشته باشید که میزان درآمد کارگران در کشور عمان نسبت به برخی از کشورهای اروپایی کمتر است. پرستاران و پزشکان برای معادل‌سازی مدرک خود باید ابتدا در آزمون پرومتریک شرکت کنند و پس از قبولی در این امتحان که به‌صورت تئوری است و سپس در مرحله بعد، قبولی در مصاحبه حضوری ، اجازه کار در عمان را بدست بیاورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معادل‌سازی مدرک می‌توانید به مقاله آزمون پرومتریک عمان و دیتافلو 1402مراجعه نمایید.

شهرهای مهاجر پذیر در کشور عمان کدام اند؟

لازم است بدانید که متقاضیان کار در عمان می‌توانند هم‌زمان با اخذ ویزای کاری، برای خانواده خود نیز ویزای همراه دریافت کنند. زبان رسمی کشور عمان عربی است و زبان انگلیسی در واقع زبان دوم رایج این کشور به شمار می‌رود. در چند سال اخیر تقاضا برای مهاجرت کاری به عمان افزایش پیدا کرده و همچنان این روند ادامه دارد. افراد متخصصی که قصد مهاجرت به کشور عمان و کار در این کشور را دارند، حتما باید اطلاعات کاملی از شرایط این کشور داشته باشند. از جمله این شرایط می‌توان به میزان درآمد مختلف، مشاغل مورد نیاز این کشور و شرایط اخذ ویزای کاری اشاره کرد.

برنامه ‌نویسی در آلمان