مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا در سال 2023- موسسه مهاجرتی شادا-کمک مهاجرت

همانطور که اشاره کردیم، نظام آموزشی استرالیا از استانداردهای بالایی برخوردار بوده و دانشگاه‌های بسیار معروفی در این کشور با رتبه‌های زیر 100 جهانی قرار گرفته‌اند؛ به عبارت واضح‌تر، 7 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر این کشور دارای رنکینگ زیر 100 جهانی هستند. این سیستم با توجه به معیارهایی مانند؛ سن، تحصیلات، دانش زبان، سابقه کار، میزان سرمایه، داشتن دعوت‌نامه و … به متقاضیان نمره می‌دهد. با وجود شباهت‌ها در جدول امتیازات، امتیاز مهاجرت به استرالیا برای این ویزاها متفاوت است. ویزای تلنت استرالیا مربوط به افراد نخبه و دارای دستاوردهای ورزشی، هنری، علمی و دانشگاهی است. این ویزا را در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید اخذ کنید و همراه خانواده اقامت استرالیا رادریافت کنید.

  • متقاضیان باید هنگام درخواست این ویزا خارج از کشور استرالیا زندگی کرده و استعداد و نبوغ آن‌ها در سطحی بین‌المللی شناخته شده باشد.
  • استرالیا برای جذب افراد متخصص و دارای مهارت، انواع ویزاهای مهارتی و کار را معرفی کرده است تا از طریق آنها بتواند نیاز خود به نیروی کار متخصص و باتجربه را تأمین نماید.
  • ویزاهای مهاجرت به استرالیا تنوع بسیار زیادی دارند اما می‌توان این ویزاها را در چند دسته طبقه‌بندی کرد.
  • مهاجرت به استرالیا با روش های متعددی امکان پذیر می باشد که متقاضیان می توانند با هر کدام از روش های ذکر شده به اقامت استرالیا دست یابند اما تنها برخی از این مسیرها ویزای اقامت دائم استرالیا را برای متقاضی به همراه خواهند داشت.
  • یا ممکن است شما طی مدتی که به عنوان توریست در استرالیا هستید، با موسسات و دانشگاه‌های مختلف در ارتباط باشید و مقدمات تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی را فراهم کنید.
  • ما از مهم‌تری دغدغه‌های مهاجرین عزیز ایرانی که می‌خواهند زندگی تازه‌ای را در خارج از وطن خود تجربه کنند، آگاهیم.
در این مقاله سعی کردیم شرایط مهاجرت به کشور استرالیا را برایتان توضیح بدهیم. همانطور که مطالعه فرمودید مهاجرت به استرالیا از طرق مختلف ازجمله دریافت ویزای کار، تحصیل، ازدواج، سرمایه‌گذاری و… امکان‌پذیر است. اما اگر بدون اخذ اسپانسر اقدام نموده باشید باید فرم های مربوط به درخواست اخذ اقامت استرالیا را پر نموده و به همراه باقی مدارک مورد نیاز به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نمایید. بنابر این سازمان های ارزشیابی مدارک در استرالیا با مروری به مجموعه سوابق تحصیلی و کاری شما در می یابند که دانش آکادمیک و یا فنی حرفه ای شما در چه سطحی می باشد.

علاوه بر آن متقاضیان می‌توانند از طریق روش‌های اسپانسرشیپ خانواده، برای فرزندان، والدین و همسر خود ویزای استرالیا را دریافت کنند. افرادی که بیزینسی را در ایران دارند و این بیزینس حداقل ۳ سال سابقه کاردارد، می توانند شعبه ای از کسب و کار خود را در استرالیا راه اندازی کنند. پس از درخواست ثبت بیزینس خود در استرالیا و تایید آن از جانب دولت استرالیا می توانند شروع به فعالیت کنند. با اخذ ویزای 482 چهارسال مجوز اقامت در استرالیا را به دست می آورید که تا زمانی که بیزینس شما فعال باشد قابل تمدید است برای تبدیل این ویزا به نوع اقامت دائم باید برای ویزای ۱۸۶، سرمایه گذاری و یا ویزای اسکیل ورکر اقدام کنید. یکی از کم ریسک ترین و آسان ترین روش ها برای مهاجرت به استرالیا، ویزای سرمایه گذاری استرالیا است که امکان اخذ اقامت این کشور را برای شما و اعضای خانواده‌تان فراهم میکند.

۲- مدارکی که در اثبات واجد شرایط بودن شما برای ویزای انتخابی موثر هستند. به همین دلیل نیز شرایط آن نسبت به سایر انواع ویزای مهارتی ساده‌تر است. منظور از اسپانسر شدن این مجله خبری مهاجرت است که از طرف یک کارفرما در استرالیا برای متقاضی درخواست شغلی رسمی ارسال بشود. با دریافت مشاوره از کارشناسان ما تمامی اطلاعات لازم برای مهاجرت را دریافت خواهید کرد.

در یک دسته‌بندی کلی می‌توان گفت که ویزاهای کاری استرالیا به دو دسته ویزای کار اقامت موقت و ویزای کار اقامت داﺋم تقسیم می‌شوند. شرکت سلکت ویزا مفتخر است که اعلام نماید به عنوان اولین شرکت مهاجرتی ارایه کننده خدمات مهاجرت به استرالیا ، از نظارت مستقیم وکیل رسمی اداره مهاجرت استرالیا بهره خواهد برد. این موضوع بستگی به روش اقدامی از جانب شما دارد برای مثال ویزاهای حوزه خانوادگی عموما شرط سنی ندارند. متقاضیان این ویزا معمولا سعی می‌کنند تا از حداقل نمره زبان برای این ویزا استفاده کنند و کمتر پیش می‌آید که متقاضیان این ویزا سطح زبان آیلتس 7 را ادعا کنند. حداقل نمره زبان این ویزا آیلتس 4/5 می‌باشد که شما باید آن را داشته باشید و امتیازی به شما نمی‌دهد و در صورتی که این سطح زبان را نداشته باشید باید مبلغ بالایی را در حد 10 هزار دلار استرالیا پرداخت کنید.

ویزای نیروی کار ماهر

اگر درخواست پناهندگی رد شود، نمایندگی سیاسی مربوطه یک نامه کتبی از طریق ایمیل به درخواست‌کننده ارایه می‌نماید. دفتر UNHCR در امور درخواست‌های پناهندگی به جز از ثبت‎‌نام و ارایه سفارش‌نامه به فرد مبنی به واجد شرایط بودن اسکان مجدد، دخالت بیشتر نمی‌کند. بر اساس رتبه بندی پایگاه معتبر اکونومیست در سال 2021 چهار شهر استرالیا در بین ده شهر برتر دنیا برای زندگی قرار گرفته اند‌.

۲) ویزای فارغ التحصیلان دانشگاه تهران و امیر کبیر، ساب کلاس ۴۷۶:

مهاجرت به یک کشور ایده‌آل برای زندگی می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد. اما درکل، همه آنهایی که تصمیم به ترک دیار می‌گیرند هدف نهایی‌شان ساخت آینده بهتر برای خود و فرزندانشان است. موقعیت جغرافیایی متفاوت و قرار گرفتن استرالیا در نیم‌کره جنوبی، طبیعتی متفاوت را در این کشور به وجود آورده است. استرالیا از نظر تعداد و تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی رتبه 6 و 7 را در جهان به خود اختصاص داده است. این موضوع باعث شده است تا یکی از اهداف خانواده‌های مهاجر به این کشور تحصیل فرزندان در یک فضای آموزشی با کیفیت باشد. مهاجرت هنرمندان به استرالیا از طریق برنامه ویزای تلنت امکان‌پذیر است.

ویزه پناهندگی نوع فرعی 200 برای افرادی است که در کشور شان تحت تعقیب بوده، به اجبار کشور محل اقامت شان را ترک، وارد کشور دیگری شده و از آن‌جا از طریق دفتر UNHCR درخواست پناهندگی استرالیا را می‌نمایند. زمانی‌که یک فرد برای یک ویزه در خارج از استرالیا درخواست می‌دهد، برای تمام انواع یا کلاس‌های فرعی ویزای بشردوستانه مد نظر گرفته می‌شود. این یعنی افراد مجبور نیستند که نام یک کلاس فرعی خاص را تحت این پروگرام تعیین کنند. دولت استرالیا می‌تواند به افراد ویزه پناهندگی نوع فرعی 203 که یک ویزه فوری بوده و برای افراد تحت تعقیب و تهدید جدی صادر می‌شود، در نظر بگیرد. لازم به ذکر است که ویزای پناهندگی نوع فرعی 204 در اختیار زنانی قرار می‌گیرد که در خارج از کشور محل اقامت شان زندگی کرده و در معرض خطر و تحت اذیت و آزار جنسی جدی قرار داشته و از سوی کسی حمایت نمی‌شوند؛ ویزه این گروه از افراد با سرعت بالاتری مورد بررسی قرار می‌گیرد.