مهاجرت به ترکیه ترکیه دات کام مجله اینترنتی کشور ترکیه-کمک مهاجرت

مدارس و دانشگاه های غیردولتی در ترکیه اغلب از نظر هزینه کمی گران هستند. اما امکانات یادگیری بی‌نظیری را ارائه می‌دهند و هزینه‌ها طبق اندازه کلاس‌ها، امکانات درجه یک و فوق‌برنامه اخذ می‌شوند. زبان رسمی ترکیه، ترکی استانبولی است که در گذشته با خط عربی (عثمانی) نوشته می‌شد و پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی، و تشکیل جمهوری ترکیه توسط آتاتورک در سال ۱۹۲۳ با خط لاتین نوشته می‌شود. این مجموعه هیچگونه فعالیت تجاری ندارد و صرفا یک مجله اینترنتی می باشد. پیشنهادها و انتقادهای خودتان را درباره مطالب داخل سایت با ما در میان بگذارید. مهاجران می توانند برای پیدا کردن کار در ترکیه از طریق شبکه های اجتماعی مثل کانال های تلگرامی یا linkedin اقدام کنند.

نحوه خرید لیر ترکیه از بانک

افراد زیادی به دلایل مختلف چون سرمایه گذاری، تحصیل، کار و… اقدام به مهاجرت به کشوری دیگر از جمله ترکیه می کنند. از دلایل مهاجرت افراد به کشوری چون ترکیه و سایر نقاط جهان، بهره مندی از امکانات رفاهی و یا تحصیلی بیشتر است. تصمیم گیری و اقدام در خصوص مهاجرت و اقامت در یک کشور دیگر چالش بسیار بزرگی است که اگر سرانجام خوبی به همراه نداشته باشد، می تواند از نظر روحی، مالی و حتی زندگی شخصی فرد، خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. پس بهتر است در این خصوص با مشاوران مجرب و کارآزموده مشورت نمایید تا بتوانید بهترین تصمیم را در امر مهاجرت بگیرید.

برای اطلاع از شرایط دانشگاه ها و نحوه ورود به آن ها در کشور ترکیه، مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه نمایید تا در این خصوص اطلاعات بیشتری بدست بیارید . تحصیل به عنوان یکی از بهترین روش های قانونی مهاجرت به ترکیه می تواند به عنوان یک سکوی پرتاب شما را به سایر کشورهای اروپایی نیز وارد سازد. لازم به ذکر است که در ترکیه شهر استانبول نسبت به بقیه شهر ها گرانتر است. در ترکیه یک فرد می تواند با ۲۰۰۰ لیر ماهانه البته بدون هزینه مسکن زندگی خود را بگذراند. مطمئن ترین و ارزان ترین روش مهاجرت به ترکیه، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی و کاری است.

  • یکی از روش های سرمایه گذاری، ثبت شرکت در کشور ترکیه است که باید در شرکت ثبت شده حتما 5 نیروی کار ترک نیز استخدام شوند.
  • مسلماً شرایط شخصی شما در انتخاب بهترین روش مهاجرت به ترکیه بسیار مؤثر است؛ اما به طور کلی ویزای کار ترکیه، تحصیل در دانشگاه های ترکیه، خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه از بهترین راه های مهاجرت به ترکیه است.
  • واحد پول کشور ترکیه، لیر نام دارد و اقتصاد آن مبتنی بر کشاورزی، بانکداری، حمل و نقل، ارتباطات و صنعت پوشاک و لوازم خانگی می باشد.
  • آموزش در مدارس بین المللی به زبان انگلیسی است و مدرک تحصیلی ارائه شده توسط این مدارس نسبت به سایر مدارس ترکیه معتبرتر است، همچنین تحصیل در این مدارس رایگان نبوده و متقاضی باید برای تحصیل در این مدارس شهریه پرداخت نماید.
  • یکی از روش هایی که می توان برای مهاجرت به ترکیه از آن استفاده کرد، پناهندگی است.
  • البته قیمت آپارتمان در شهر استانبول بالاتر بوده و برای خرید یک آپارتمان معقول، به 150 هزار دلار نیاز خواهید داشت.
قدمت این شهر حدود 2500 سال می باشد که در اکثر این سال ها جزو پیشرفته ترین شهرهای دنیا بوده است. این شهر دارای قسمت های اروپایی و آسیایی می باشد که بخش اروپایی آن محبوبیت بیشتری بین مردم دارد. متقاضی باید اسنادی برای اثبات اقامت در ترکیه داشته باشد؛ این مدارک از روش‌های زیر به دست میایند. ارزش خانه خریداری‌شده یا مجموع ارزش خانه‌های خریداری شده فرد در ترکیه، باید بالاتر از 400هزار دلار باشد. چرا که در حال‌حاضر، اکثر موقعیت‌های شغلی ترکیه به شهروندان این سرزمین اختصاص دارد و زمینه‌های کاری باقی‌مانده، اکثرا تخصصی هستند و به دانش و تجربه بالایی نیاز دارند.

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به ترکیه شامل ثبت شرکت و استخدام شهروندان ترک است. در صورتی که بتوانید کسب و کاری در ترکیه راه‌اندازی کنید و در آن 5 نفر کارمند شهروند ترکیه استخدام کنید، می‌توانید ظرف مدت 5 سال اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. در این روش لازم است بتوانید یک کسب و کار مناسب در این کشور راه‌اندازی کرده و بیمه کارمندان و مالیات‌های مرتبط را پرداخت کنید تا اقامت ترکیه را دریافت کنید. لازم به ذکر است که دریافت ویزای تحصیلی ترکیه مستقیما منجر به دریافت اقامت دائم این کشور نمی‌شود.

تحصیل در مدارس ترکیه برای دانشجویان ایرانی

در ويزاي كار تركيه، ابتدا به فرد یک اقامت یک ساله تعلق می گیرد و سپس در صورت تائید کارفرما و ادامه همکاری، می توان مدت اقامت را نیز تمدید کرد. نرخ بیکاری در ترکیه حدود 11 درصد است، در حالی که در کشور های اروپایی همچون آلمان و اتریش این عدد زیر 5 می باشد. از این رو می توان نتیجه گرفت که شرایط کاری در این کشور وضعیت مساعدی ندارد. به همین دلیل به دانشجویان لیسانس حین تحصیل، کار دانشجویی اعطا نمی شود و تنها دانشجویان فوق لیسانس و دکتری می توانند به عنوان پاره وقت مشغول به کار شوند. کشور ترکیه قوانین خاصی نسبت به اقامت از طریق تولد دارد و از اصل خون پیروی می کند، این بدین معنا است که تولد در خاک ترکیه برای افرادی که ترکیه ای نیستند، منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود. تنها در صورتی منجر به تابعیت می شود که یکی از والدین فرزند شهروند ترکیه باشند.

بلکه نتیجه آن دریافت اقامت توریستی ترکیه است که یک سال دوام دارد و تمدیدپذیر است. به این صورت که پس از پایان سال، فرد می‌تواند درخواست تمدید اقامت بدهد و مدت‌زمان حضورش در ترکیه را برای یک سال دیگر تمدید کند. خرید ملک برای سرمایه‌گذاران همواره از محبوبیت خاصی برخودار بوده است. دریافت ویزای ترکیه با این روش نیاز به خرید ملک با حداقل 250 هزار دلار دارد. این مبلغ یکی از کم‌ترین هزینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی می‌باشد. دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه نیازمند یک سری مشخصات و مدارکی می‌باشد.

همچنین در صورتی که در طول اقامت خود در این کشور بچه‌‌دار شوید، فرزند شما نیز اقامت و پاسپورت کشور ترکیه را دریافت می‌کند. برای مثال در صورتی که ایده استارت‌آپ مناسبی داشته باشید، با اجرایی کردن آن در کشور ترکیه می‌توانید اقامت موقت و دائم این کشور را به دست بیاورید. این روش به ویژه برای فعالان اقتصادی و کسب و کارهایی که به عرضه محصولات ایرانی در کشورهای اروپایی و خود ترکیه می‌پردازند مناسب است.

موسسه ملک پور با داشتن بیش از 15 سال سابقه در زمینه امور مهاجرتی و داشتن رزومه ای درخشان، می تواند راهنما و همراه شما در تمامی مدت مهاجرت به تركيه و اخذ تابعیت این کشور باشد. به طور کلی برای اخذ تابعیت کشور ترکیه افراد باید به مدت حداقل 5 سال در کشور ترکیه زندگی کرده باشند و در طی این مدت با فرهنگ و رسم و رسومات مجله خبری مهاجرت این کشور آشنا شده باشند. همچنین متقاضیان باید در طول این مدت به زبان ترکی تسلط کافی پیدا کرده باشند و از قوانین این کشور تبعیت کرده باشند. مهاجرت از ایران به ترکیه به چه صورت است؟ این سوال را شهروندان و مقیمان ایرانی می پرسند. آنان می خواهند بدانند که، برای مهاجرت از ایران به ترکیه بایستی چه مراحلی را طی کنند.