مهاجرت به ترکیه + راه های مهاجرت و اقامت همراه با هزینه و شرایط 2023 2023 بررسی صفر تا صد شرایط و راه ها موسسه اصطهباناتی-کمک مهاجرت

افراد زیادی ترکیه را برای اهداف مختلفی انتخاب می کنند که از این جمله این اهداف می توان به کار، تحصیل، سرمایه گذاری و یا ازدواج در این کشور اشاره کرد. ترکیه یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت ایرانیان می باشد، چرا که در این کشور دین اسلام رواج دارد و فرهنگ و سبک زندگی افراد شباهت زیادی به ایران دارد. سلام وقت بخیر بله یکی از روش های مهاجرت به ترکیه اقدام از طریق خرید ملک هستش، برای اطلاع بیشتر از شرایط این نوع مهاجرت به کشور ترکیه با همکاران ما تماس بگیرید. مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل، کار، ثبت شرکت، سرمایه گذاری، خرید ملک، ازدواج و… می باشد. متقاضی باید پس از فارغ التحصیلی به کار در این کشور مشغول شود و در صورتی که بتواند به مدت 5 سال در این کشور به طور تمام وقت مشغول به کار شود موفق به دریافت اقامت دائم کشور ترکیه خواهد شد. مهاجرت به ترکیه به دلیل همرز و همسایه بودن با کشور ایران افراد زیادی را برای اخذ اقامت ترکیه وسوسه کرده است.

نحوه خرید لیر ترکیه از بانک

این کشور در آخرین آمار سال 2021 حدود 85 میلیون نفر جمعیت داشته است. پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا می‌باشد که دومین شهر پرجمعیت این کشور نیز به حساب می‌آید. یکی از نکات جالب درباره مردم این کشور این است که به دلیل همسایگی با کشور ایران و روابط خوب دیپلامتیک دو کشور، فرهنگ مردم ترکیه بسیار شبیه به مردم ایران می‌باشد. همچنین مردم ترکیه نسبت به دین اسلام پایبند هستند و درصد بسیار بالایی از مردم این کشور از جوامع غربی تاثیر نپذیرفته‌اند. سلام وقت شما بخیر، دریافت پذیرش نامه تحصیلی از دانشگاه اولین قدم شما برای مهاجرت به ترکیه هست.

چگونه می توان به عنوان یک مهاجر در ترکیه سازگار شد؟

یکی از این راه ها سیستم خاک است که به این معناست که کودکانی که در خاک این کشور متولد می شوند تابعیت این کشور را اخذ می نمایند و این که والدین کودک تبعه آن کشور هستند یا خیر مهم نمی باشد. روش دوم سیستم خون می باشد که طبق آن تابعیت کودک وابسته به تابعیت والدین او می باشد یعنی اگر والدین کودک تبعه کشور ترکیه باشند کودک نیز تابعیت این کشور را از ابتدا به دست می آورد. طبق قوانین کشور ترکیه تنها سیستم خون در این کشور قانونی است و در نتیجه مهاجرت به ترکیه از طریق تولد ممکن نمی باشد. این روش که بهترین روش مهاجرت می باشد شما پس از ۲ ماه پاسپورت ترکیه را دریافت خواهید کرد و شهروند این کشور خواهید شد.

مهاجرت مهندس عمران به ترکیه چگونه انجام می شود؟

از موارد دیگری که باید به دولت مدارکی را ارائه دهند، مسکنی برای زندگی با هم، تمکن مالی مناسب هزینه های دو طرف و عدم سوء پیشینه است. ترکیه با کشورهای بسیاری از جمله ایران، عراق، سوریه، یونان، قبرس، بلغارستان، نخجوان آذربایجان، ارمنستان و گرجستان همسایه است و از شمال با دریای سیاه و در جنوب غربی با دریای مدیترانه دربر گرفته شده است. ورزشکاران باید دارای شهرت در سطح کشوری یا جهانی باشند و از این طریق کسب درآمد داشته باشند. ولی میگفتن که این قانون حذف شده و الان با اجاره خونه اقامت یکساله توریستی نمیدن . دوست عزیز بسیاری از ایرانی ها در این کشور براحتی در حال زندگی هستند.

همچنین از معایب مهاجرت به ترکیه می‌توان به کم‌شدن ارزش لیر، گرانی سوخت و… برای کسب آگاهی کامل از مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه، لطفا مقاله مزایای اقامت در ترکیه را بررسی کنید. آیا مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری امکان‌پذیر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله. مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری، هم به‌شکل خرید خانه و هم به‌صورت خرید سهام یا سپرده‌گذاری در بانک‌ها ممکن است.

برای مهاجرت به این کشور باید حداقل ارزش ملک در شهر های بزرگ 75 هزار دلار و در شهر های کوچک 50 هزار دلار باشد. سلام من وسام عبدالهی 14ساله نمرات 20 کلاس نهم و مدرک تافل 85 و 5000$ خواستم بدونم با این شرایط میتونم برای مهاجرت به دانشگاه برم و کی می‌خوام ثبت نام کنم ممنون از لطفتون. عکس متقاضی برای استفاده در مجوز اقامت می باشد به همین دلیل باید در 6 ماه گذشته با پس زمینه سفید و بیومتریک گرفته شده باشد.

  • یکی از سیاست‌های سهل‌گیرانه ترکیه اعطای اقامت دائم به سرمایه‌گذارانی است که ملکی با قیمتی معادل 250 هزار دلار آمریکا دریافت کنند.
  • ولی اگر کار و تحصیل را می فرمایید حتما باید از حداقل هایی برخوردار باشید اعم از تخصص، مدرک تحصیلی، بودجه مناسب و…
  • ارائه درخواست اقامت کاری از سوی فرد، حداکثر تا 30 روز پس از دریافت مجوز کار.
  • فراد برای خرید از طریق آژانس های املاک، باید سراغ آژانس های معتبری بروند.
  • همچنین با خرید یک یا چند ملک، مجموعا به ارزش 400 هزار دلار، امکان کسب شهروندی و اخذ پاسپورت این کشور را بدست می اورید.

این ملک می تواند تجاری یا مسکونی باشد اما شرط لازم برای اخذ اقامت این است که ملک خریداری شده، به مدت 3 سال نباید فروخته شود. در این روش بین 3 تا 6 ماه زمان لازم می برد که پاسپورت ترکیه برای متقاضیان صادر شود تا از تمام حق و حقوق شهروندی ترکیه بهره مند شوند. کسانی که روش پناهندگی را برای مهاجرت به استانبول یا ترکیه انتخاب می کنند باید بدانند دولت ترکیه در قبال سایر پناهجویان وظیفه حمایت موقت را دارد و بعد از مدتی به کشور دیگری هدایت می شوند. وضعیت پناهندگان در کشور ترکیه اصلا مناسب نیست و در این راه قاچاقچیان انسان به شیوه هایی کاملا نا امن اقدام به جا به جایی افراد می نمایند که در این مسیر بسیاری از پناهجویان جان خود را از دست می دهند.

بدین ترتیب دیگر نیازی به تمدید ویزا، اقامت و مجوز کار نخواهید داشت و با توجه به اینکه دولت ترکیه تابعیت دوگانه را می پذیرد نیازی به لغو تابعیت قبلی خود نخواهید داشت. به طور کلی برای کسب تابعیت ترکیه شما باید به مدت 5 سال و در هر سال حداقل 6 ماه در ترکیه در این کشور زندگی کرده باشید. در صورتی که با یک شهروند ترکیه ازدواج کرده باشید یا در خاک ترکیه متولد شده باشید این زمان به 3 سال کاهش می یابد.

تمدن و تجارت دو رکن اساسی این شهر می‌باشند که آن را به یکی از بهترین شهرها برای تجارت تبدیل کرده است. این دانشگاه نیز به دلیل کنفرانس‌های علمی خود در این کشور معروف می‌باشد. دانشگاه فنی استانبول رتبه 81 را میان دانشگاه‌های قاره آسیا دارا می‌باشد. یکی از معروف‌ترین بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان خارجی، بورسیه Türkiye Scholarships می‌باشد. این بورسیه‎ تحصیلی که بسیار در میان دانشجویان خارجی محبوب است، تمام هزینه‌های دانشجویی و زندگی این دانشجویان را پوشش می‌دهد.

در صورتی که ملکی با ارزش کمتر خریداری کنید اقامت 3 ساله ترکیه به شما اعطا می شود که قابل تمدید است. حداقل مبلغ برای خرید آپارتمان در ترکیه جهت اخذ اقامت 60 هزار دلار آمریکا مجله خبری مهاجرت می باشد. این اقامت از نوع توریستی می باشد، بنابراین شما اجازه کار در ترکیه نخواهید داشت. البته در صورتی که بتوانید پیشنهاد کار مناسب بگیرید امکان دریافت مجوز کار وجود دارد.