اجزا، انواع و روش های ساخت

طراحی اولین پل طرهای به عنوان یک پیشرفت بزرگ در مهندسی پل در نظر گرفته میشود. از قالب های طرح دار برای بتن ریزی پل ها و بتن های اکسپوز استفاده میشود که طرح بتن دارای اهمیت است از دیگر نکته های قالب بتن سالم بودن این نوع قالب است که منجر به اجرای دقیق تر طرح میشود. این در حالی است که ماهیت و کاربرد این قالب، شباهت زیادی به قالب بالارونده نیز دارد.مهمترین نکات در زمان استفاده از قالب فلزی بتنقالبهای فلزی باید کاملاً یکنواخت و صاف در نظر گرفته شوند چراکه در غیر اینصورت در زمان بتنریزی حفرههای ریز و درشت در سازه شکل میگیرد که این موضوع تأثیر منفی در ساختمانسازی نوین خواهد داشت.

ضخامت قابل بندی آجری به ارتفاع بتن و نیروهای وارد شده بستگی دارد و به طور کلی در بازه 10 تا 20 سانتی متری قرار خواهد گرفت. چنانچه گفته می شود به ازای هر دو میلیمتر کاهش در ضخامت بتن روی میلگرد 5 سال عمر سازه را کاهش و از دوام و عمر و پایایی سازه می کاهد. این مجموعه پس ازسال ها تلاش مستمر و چشمگیر، با دو مجتمع صنعتی پیشرفته، تولید روزانه خود که بالغ بر ۶۰۰ تن محصولات متنوع فولادی است را توسط ۱۴ نماینده انحصاری و دیگر عوامل و شعب فنی و بازرگانی در اقصی نقاط میهن پهناورمان عرضه مینماید. اکنون مجموعه عمود گستر قم با راه اندازی واحدهای مکمل کارشناسی و دفتر توسعه و تحقیق و بهرهگیری از متخصصان فنی زبده و اختیار کردن ماشین آلات سنگین و پیشرفته، توانسته است بخش تولید ادوات غیر مدولار و طراحی ابزار سازه های خاص بتنی را توسعه داده و به همکاری با شرکتهای نامی و معظم راه، ساختمان و نیرو همت بگمارد.

خرید قالب تونل فرم

لذا شرکت فیدار فولاد از جمله شرکت های مشهور در ایران است که افتخار تولید انواع قالب فلزی بتن از مقاوم ترین فولاد کربن را به دست آورده است. در صورتی که این وزن کاهش یابد به سبب مقاومت بالای سازه بتنی، امکان آسیب به ساختمان نیز کاهش می یابد. سبک اول شامل ستون های مستطیلی و مربع است که از نظر عرض متفاوت هستند و سبک دوم آن نیز مشهور به قالب کنج است که به طور کلی با سایز کوچک عرضه می شود و برای قالب بندی نقاط باریک ساختمان استفاده می شود و سرعت اجرا را بیشتر می کند. بنابراین با استفاده از قالب های مختلف می توان شکل های مختلفی ایجاد نمود. در واقع قالب های فلزی بتن را می توان سازه های موقتی در نظر گرفت که در انواع مختلفی موجود هستند و بیشتر در فونداسیون به کار برده می شوند. در موردی که حداقل پوشش برای یک نوع عضو ساختمانی بیان شده است، حداقل پوشش بتن اگر آرماتور عرضی میلگردهای اصلی را در برگرفته باشد تا لبه خارجی خاموت ها، تنگه ا و مارپیچ ها اندازه گیری می شود و اگر بیش از یک ردیف آرماتور اصلی بدون خاموت ها یا تنگ به کار برده شود، تا سطح خارجی بیرونی ترین ردیف میلگردها اندازه گیری می شود.

خرید و فروش قالب فلزی بتن، داربست مثلثی، جک سقفی، اسکافولد، قالب فلزی دست دوم، اسکافلد دست دوم، داربست فلزی دست دوم، لوله داربست، جک صلیب دار دست دوم، واتراستاپ، پیچ تنظیم، بست داربست، بتن ییر، پلی وود، میکرسیلیس، تخته سه لایی، گیره قالب، اسکلت فلزی و غیره در سراسر ایران و با بهترین قیمت. استفاده از قطعه سنگ، لوله های فلزی و قطعات چوب برای نگهداری میلگردها و تأمین پوشش بتن مجاز نیست. گاهی اوقات میتوان از تخته سه لایی بیش از یک بار استفاده کرد. طبق برآورد مهندسی، هزینه اجرای یک سازه بتنی نسبت به سازه فلزی مشابه به هم بوده و شاید حتی نسبت به سازه فلزی تا ۲۰ درصد بیشتر باشد. استفاده از قالب بتن پلاستیکی، به دلیل ابعاد بزرگی که دارد (نسبت به قالبهای بتن ریزی دیگر) باعث تسریع عملیات ساختوساز و اجرای پروژه میشود.

اسپیسر نیمه سنگین ماکس فیکس برای ایجاد پوشش بتنی در انواع سازه های میلگردی با وزن متوسط مانند تیرها، پوترها، شناژها و کف های با وزن متوسط مورد استفاده قرار می گیرد. به کار برده میشود که برحسب مکان مورد استفاده و نوع پروژه تفاوتهایی در نوع آن ایجاد میشود. تمامی سقفها برای پایداری و مقاومت بالا نیاز به یک نگهدارنده دارند که جک ساختمانی میتواند این کار را انجام دهد. این محصول برای تمامی سقفهای ساختمان مانند طاق ضربی، تیرچهبلوک، یونولیت، وافل و … با توجه به گسترش تکنولوژی در سازه های عمرانی، شرکت فیدار فولاد تمامی تلاش خود را به کار بسته است تا انواع مختلفی از قالب فلزی برای بتن را در خدمت کاربران قرار دهد. با این کار قالب بند و معمار دیگر نیازی به اجاره با قیمت های بالا و دادن چک و سفته یا خرید اجباری موارد فوق را ندارند و برای خریدارن بسیار مقرون به صرفه میباشد.

شرکت قالب بتن

قالبهای چوبی به دلیل وزن کمتری که نسبت به قالبهای فلزی دارند میتوانند به کار سرعت بیشتری بدهند. البته انواع قالب های فلزی بتنی بیشتر در پروژه هایی به کار برده می شوند که عمق پی زیاد است و یا فونداسیون در سطح کمی قالب بندی شده باشد. از طرفی هم قالب بندیهای چوبی از استحکام کمی برخوردار هستند و بعد از مدتی دیگر آن کیفیت لازم را نخواهند داشت و عدم توجه به همین موضوع میتوان اجرای فونداسیون را با مشکل مواجه کند. نماي بتن بعد از بازکردن پانل ها بسيار صاف و رويه خوبي خواهد داشت و تنها درز پانل ها باقي خواهد ماند. کارفرما نیز حداکثر یک ماه بعد از وصول اعتراض پیمانکار، نتیجه آن را اعلام خواهد کرد. امکان تغییر ایجاد قطعات بعد از تولید کاملاً غیرممکن میباشد. روش ساخت دهانه به دهانه، با قرار دادن عرشه در یکی از تکیهگاهها شروع میشود و با اتصال قطعات بعدی تا رسیدن به انتهای پل پایان مییابد.

انواع قالب بندی بتن

جکهای صلیبی ثابت دارای فروش بالایی در بین جکهای دیگر هستند نحوه تشکیل و قسمتهای مختلف آنها شامل رزوه در قسمت وسط و با صلیب ثابت آن میتوان ارتفاع جک را تنظیم کرد یکی از عیبهای این نوع جکها فقط ثابت بودن قسمت صلیبی آنها هست به علت پهنای زیاد قسمت بالایی جک (صلیب جک ثابت) این امکان وجود دارد تا در هر سازه سقفی یا ساختمانی از این نمونه جکها استفاده شود. پس به هنگام خرید و استفاده از قالب های پلاستیکی بتن نگران مقاومت آنها نباشید و با خیال راحت از آنها استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که بهطورمعمول هزینه­ های تجهیز و برچیدن کارگاه چیزی بین 2.5 تا 4 درصد است که پس از اعمال ضریب پیمان قابل پرداخت است. حداقل پوشش بتنی روی آرماتورها که به عنوان محافظ برای آرماتورها در برابر هوا و اثرات دیگر است، از سطح بتن تا سطح بیرونی فولادی که ضابطه پوشش در مورد آن اعمال می گردد، محاسبه می شود.

ساخت قالب بندی چوبی آسان است، از این رو، نیازی به کارگران ماهر نیست. به طور کلی ، جرثقیل های قابل حمل یا برجی برای جابجایی اعضای پیش ساخته استفاده می شود . لذا استفاده از اسپیسرهای بتنی با هدف افزایش عمر سازه و محافظت از تخریب آن قویا توصیه می شود. هرنوع پلاستیک ضریب انبساط خطی متفاوتی دارد و تمامی آنها ضریب انبساطی بسیار متفاوتی با بتن دارند، بنابراین با هر سیکل دمایی پتانسیل پیدایش ترک های ریز در بتن یا پلاستیک افزایش می یابد. ضمن اینکه تمامی اجناس استفاده شده (دست دوم) پس از انجام مراحل تعمیر و بازسازی (Repair ) از طریق نیروهای فنی و مراقبت ابزار شرکت و تایید مشتری ارسال می گردد. تمامی قالب فلزی بتن هایی که از شرکت مدرن سازان خریداری میکنید تولید شده با ورق فولاد مبارکه و جوشکاری شده با جوش co2 می باشد. البته پایین بودن قیمت قالب های فلزی بتن فیدار فولاد و کیفیت بالای محصولات این شرکت برجسته، خود دلیل محکمی بر مشهور بودن فیدار فولاد است.

از دیگر قالب بندیهای محبوب فونداسیون نوع چوبی آن است که دلیل آن هم هزینه بسیار کم و سرعت بالای اجرای آن است. قالب های مدولارباعرض 5 سانتیمتردارای این ویژگی است که در عملیات قالب بندی وسازه های شناژ ,فونداسیون ,دیوارقوسی ودیوارهای دوطرفه ویکطرفه ,دیوارهای مرتفع,سقف,ستون تیر ودال وکف ایجاد کرد.بعلاوه در مجموعه به هم پیوسته تجهیزات و قطعات در پروژه های عمرانی ساده وپیچیده کاربرد دارد. اسپیسر های بتن ضمن بالا بردن کیفیت سازه ها به سرعت اجرای عملیات ساختمانی و اسپیسر آرماتور بندی نیز کمک می کنند. همانطور که باید انتظار داشته باشید، هر چقدر که از چوب مرغوبتری استفاده شود قیمت آن نیز افزایش پیدا میکند. در این نوع روغن قالب ساختمان شیمی جایگزین مناسبی برای متد های قدیمی مانند استفاده از روغن سوخته برای روغن قالب بتنی است. قدمت استفاده از این نوع پل، به چندین قرن قبل بازمیگردد. ضخامت ورق های استفاده شده در قالب بتن خم ۳ میلی متر میباشد.

در صورت وجود لکه های بتن یا ملات روی سطح قالب، به کمک اعمال فشار آب ( واتر جت ) یا استفاده از سند بلاست، نسبت به زدودن سطح از آلودگیها اقدام نمایید. نیاز استفاده از این محصول در بعضی از سقفها بهشدت محسوس است، مانند سقفهای قالب بتنی که حتما جک سقفی لازم دارند. حاج یونس صباغی با زحمات روزافزون در زمینهٔ قالب بتن توانسته است بهترین و با کیفیتترین جک سقفی و قالب بتن تبریز را به بالاترین سطح کیفیت خود رساند و کیفیت محصولات حاجی یونس در تبریز زبان زد و شناختهشده برای عام و خاص است. شرکت Rosetta Hardscapes در سال ۲۰۰۷ توسط اعضای خانواده Manthei تاسیس شد که در ابتدا دست به کار تازه ای زد و به تولید قالب های بتنی شبیه به سنگ های طبیعی با ظاهری زیبا برای استفاده در نمای ساختمان ها و سنگفرش ها پرداخت. با توجه به آنکه قطعات قالب دیوار و سقف مورد استفاده سنگین از وجود جرثقیل و دیگر امکانات سنگین نصب کاملاً الزامی میباشد.

قالب پلاستیکی بتن همانطور که گفته شد یک قالب است که برای ساخت سازه های بتنی کاربرد دارد، جنس بدنه این قالب از پلیمر است پس به این نوع از قالب های بتن قالب پلیمری هم گفته می­شود. در پاسخ به این سوال باید گفت بدنه اصلی قالب پلاستیکی بتن از فلز ساخته شده است تا مقاومت آن را افزایش دهد و فقط روکش و بدنه بیرونی آن از جنس پلیمر می­باشد. از آنجا که قالب فلزی بتن استحکام بیشتری دارد بهتر است که در پی ریزی سازه ها از این نوع قالب استفاده شود چون می توانند تا زمانی که سازه اصلی استحکام لازم را پیدا نکرده است نقش حمایتی خود را ایفا کنند. برای تولید قالب فلزی ، در قالبهای جوشی ( تسمه ای) از ورق ۳ میل برای کف و ورق ۵ میل برای تسمه های آن استفاده میشود ولی در قالب های خم ، کلا با ورق ۳ میل تولید می شود .

خرید قالب تونلی فرم

قالب فلزی بتن بنیامین علیخانیگروه تولیدی تجهیزات ساختمانی بنیامین معتبر مجموعه تولیدی ابزارآلات قالب بندی در سراسر کشور. تولیدی قالب فلزی بتن با مدیریت اقای پژمان علیخانی . فروش لوله داربست و لوازم داربستفروش لوله داربست 6 متری و لوله 1 متری تا 5 متر و متعلقات داربستی با مناسبترین قیمت در آهن آلات علیخانی واقع در اصفهان . قیمت قالب لبه خم از قالب تسمه ای گران تر است به این دلیل که قالب بتن لبه خم هزینه تولید بیشتری دارد و وزن کمتری نسبت به قالب تسمه ای دارد. همچنین این دسته از قالبها، گنجایش بالاتری نسبت به قالب چوبی و پلاستیکی دارند. قالب بتن و جک سقفی ساختمانیساخت انواع قالبهای فلزی بتن , قالب ستون , قالب دیوار , قالبهای خاص , جدول و متعلقات آن و همچنین جکهای سقفی قابل تنظیم . قبل از شروع کار بر روی یک پروژه، کارگران میتوانند خطوطی را اندازهگیری و تنظیم کنند تا فضا را مشخص کنند.

روغن غالب باعث راحت شدن کار می شود که هزینه ها را هم کاهش می دهد در نتیجه هر چقدر که مدت زمان کار کوتاه تر شود به همان میزان هم منجر به صرفه جویی در هزینه ها می شود . برای مثال استفاده از تخته قالب بندی نسبت به قالب فلزی هزینه کم تری در بر داشته و مقرون به صرفه می باشد. 7- ازنظر اقتصادی استفاده از این قالبها توجیه دارد؛ چراکه تنها با یکبار هزینه میتوان تا مدتها از این قالبها استفاده کرد و نیازی به تعویض یا جایگزینی آن نیست.

تولید قالب فلزی بتن

این شرکت با ارائه دادن قالب فلزی بتنی در قیمت های متنوع طیف گسترده ای از متقاضیان قالب های فلزی بتنی را به سمت خود جذب نموده است و توانسته در راستای بهبود کارهای ساخت و ساز، قالب های فلزی را تولید نماید که در زمان استفاده کاملا به یکدیگر چسبیده و از خروج شیره بتن جلوگیری قالب فلزی بتن به عمل آورند. از دیگر عواملی که در کیفیت قالب فلزی بتن تاثیر دارد جوش قالب بتن است جوش کاری معمولی در اثر ضربه میشکند و به همین دلیل بعضی از پیمانکاران ترجیح می دهند قالب های لبه خم خریداری کنند بهترین روش برای جوشکاری و جلوگیری از شکستن جوش ها استفاده از جوشکاری co2 است این نوع جوش میزان شکنندگی جوش را در حد خیلی خیلی زیاد پایین می آورد. فلز در اشکال گوناگونی چون ورق ، لوله و میلگرد پس از طراحی اولیه در معرض برش کاری ، خم کاری ، نورد ، پرس کاری ،ماشین کاری ، مونتاژ و جوشکار ، رنگ کاری و آبکاری در اشکال گوناگون محصولاتی متفاوت را با عنوان”تجهیزات قالب بندی بتن” ارائه می دهد.

قالب بتن دست دوم

مقاومت و ماندگاری زیادی دارد . یکی از عواملی که در استاندارد روغن قالب بتن مورد بررسی قرار میگیرد، درجه ماندگاری روغن است. درجه یک ارسال به سراسر ایران . ارسال به سراسر کشور . به گفته متخصصان صنعت ساخت و ساز، در سازه های بتن مسلح، قرار گرفتن میلگردها در محلی که نقشه های اجرایی تعیین کرده است اهمیت بسزایی در عملکرد سازه طراحی شده، حفظ کیفیت و مقاومت این سازه ها دارد. با توجه به پیشرفت های فناوری و تقاضای زیاد پیمانکاران از انواع قالب های فلزی بتنی شرکت های بسیاری تلاش های بی وقفه کرده اند تا تولیدات قالب های فلزی بتنی خود را در جایگاه مهمی قرار دهند. اسپیسر ماکس فیکس دارای دو شاخک قفل کن می باشد و قادر به نگهداری میلگرد های با سایز متوسط در داخل خود می باشد. در تصویر زیر می توانید عکس قالب بتن نو با ورق فولاد مبارکه و یا ورق دیگر شرکت ها را مشاهده کنید تا از لحاظ ظاهری آشنایی بیشتری با این دو مدل قالب بتون داشته باشید.