مهاجرت به ترکیه : شرایط و هزینه های مهاجرت 2023 صباویزا-کمک مهاجرت

در ويزاي تحصيلي تركيه پس از 4 سال تحصیل و یک سال کار در این کشور، می توان اقدام به دریافت اقامت دائم نمود. برای مهاجرت به ترکیه از طریق کار، متقاضیان نیاز به جاب آفر دارند و پس از 5 سال کار در این کشور، امکان دریافت اقامت دائم وجود خواهد داشت. در روش سرمایه گذاری نیز می توان از طرق مخنلفی همچون خرید اوراق قرضه دولتی، سپرده گذاری و … در این کشور سرمایه گذاری کرد. به طور کلی پس از 8 سال اقامت از طریق سرمایه گذاری می توان اقامت دائم ترکیه را اخذ کرد. از دیگر راه های سرمایه گذاری در ترکیه، ثبت شرکت است که می تواند با داشتن شرایط مورد نظر کشور ترکیه منجر به اخذ اقامت و تابعیت ترکیه شود. متقاضیان با راه اندازی یک کسب و کار در این کشور و استخدام 5 نفر از شهروندان ترک، اقدام به ثبت شرکت می کنند.

در واقع افراد با سرمایه گذاری در این کشور علاوه بر دریافت اقامت دائم، می توانند به سود خوبی برسند. راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به خرید اوراق بهادار، خرید سهام شرکت های بزرگ، خرید ملک و سرمایه گذاری در بانک های ترکیه ای اشاره کرد. به عنوان بخشی از هزینه مهاجرت به ترکیه، باید هزینه زندگی در ترکیه را هم در نظر بگیرید.

چگونه شرکت خود را در ترکیه راه‌اندازی کنیم؟

ترکیه کشوری است که موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد چرا که بخشی از آن در آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا قرار دارد و در طول تاریخ همواره به عنوان یک پل ارتباطی بین دو قاره اروپا و آسیا عمل کرده است. آنکارا پایتخت ترکیه است در حالی که بزرگترین شهر و بندر آن استانبول است. اجازه اقامت طولانی مدت در صورتی معتبر است که فرد بیشتر از ۱ سال در ترکیه زندگی کرده باشد و تنها به دلایل مهمی مانند تحصیل، سربازی یا سلامت ترکیه را ترک کرده باشد. دانشجو می‌تواند پس از یکسال اقامت دانشجویی اجازه کار نیز دریافت کند تا بتواند به تأمین هزینه زندگی خود بپردازد.

برای این موضوع لازم است که آنها نمرات و سابقه تحصیلی بسیار خوبی داشته باشند. همچنین تسلط به زبان ترکی برای دریافت بورس‌های تحصیلی در ترکیه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. چنان‌که در طول مطلب گفتیم، مهاجرت به ترکیه با هزینه‌هایی نظیر خرید ملک، استفاده از سوخت و… برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره هزینه مهاجرت به ترکیه، می‌توانید مقاله را مطالعه کنید. همچنین در این روش مهاجرتی، اقداماتی چون نوترکردن و ثبت محضری اسناد نیز هزینه‌هایی را به‌دنبال دارد. ضمنا مالیات بر ارزش افزوده، هزینه خرید امتیاز انشعابات آب‌وبرق، اخذ بیمه زلزله و…

  • روش های مختلفی برای دریافت اقامت از کشور ترکیه وجود دارد و شما می‌توانید برای دریافت اقامت یکی از آن ها را انتخاب نمایید.
  • ترکیه یکی از کشورهای توریستی و در عین حال پرجاذبه است که سالانه درصد قابل توجهی از افراد تمایل به مهاجرت به ترکیه را دارند.
  • همچنین دانشجویان برای خرید بسته‌های اینترنت یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز از تخفیفات ویژه‌ای برخوردارند.
  • اگر بخواهید از طریق ادامه تحصیل به ترکیه مهاجرت کنید، نیاز به برآورد هزینه شهریه دانشگاه و هزینه های جانبی تحصیل در این کشور هستید، البته می توانید بخشی از هزینه های خود را از طریق کار دانشجویی پاره وقت تامین کنید.
  • توام با این تاریخ و مناظر چشم نواز فراوان، سیستم آموزشی دانشگاه ها نیز در سال های اخیر توانسته است دانشجویان بین المللی بسیاری را جذب کند.

به دلیل قرابت‌ها و مشابهت‌های فرهنگی این کشور با ایران، بسیاری از شهروندان ایرانی اقامت در این کشور را نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر ترجیح می‌دهند. راه‌های مختلفی برای مجله خبری مهاجرت وجود دارد، از مهاجرت کاری گرفته تا انواع مهاجرت‌های سرمایه‌گذاری و یا مهاجرت از طریق ازدواج، روش‌های مختلف دریافت اقامت ترکیه محسوب می‌شوند. این موضوع معروفی است که در ترکیه افراد معدودی به زبان انگلیسی تسلط دارند، به همین دلیل، تسلط به زبان ترکی یکی از ضرورت‌ها برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود.

درمان بیماری ها دارای کیفیت می باشد و هزینه های مربوط به آن مناسب است. دوست عزیز این موضوع کاملا به هدف شما از مهاجرت بستگی دارد و نمیتوان پاسخ قطعی به آن داد. دوست عزیز این موضوع به مقطع تحصیلی شما و نمرات و سطح علمی شما بستگی دارد. همچنین هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور را در جدول زیر مشاهده می کنید.

مهاجرت کاری به ترکیه

البته در امر مهاجرت ترکیه باید به مسئله هزینه مهاجرت به ترکیه نیز توجه داشت. هرچند شرایط افراد در انتخاب سریع‌ترین راه مهاجرت به ترکیه کاملاً تأثیرگذار است اما به‌طور عموم تحصیل در ترکیه یکی از سریع‌ترین راه‌های ورود به این کشور است. برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه لازم است عزمتان را برای تحصیل جزم کنید و پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه اقدام به اخذ ویزای تحصیلی ترکیه کنید. هرگاه مهاجرت تحصیلی به ترکیه را با مهاجرت کاری و یا ثبت شرکت در این کشور بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم دو مورد اخیر به زمان بیشتری نیاز دارند. برخلاف مهاجرت تحصیلی، عده دیگری ازدواج را سریع‌ترین راه مهاجرت به ترکیه می‌دانند چراکه فرد مسئولیت خاصی را بر عهده ندارد. در حقوق بین الملل، قوانین تولد در کشورها از دو سیستم پیروی می کند، سیستم خاک و سیستم خون.

تحصیل در مدارس خصوصی

مهاجرت ترکیه گاهی با راه های پیچ و خم و موانعی، تعریف می شود که ممکن است افراد را به درسر انداخته و یا طعم شکست را به آنان بچشاند. پس چاره کار برای علاقه مندان زندگی و مهاجرت به این کشور چیست؟ مشاوره مهاجرت به ترکیه بهترین پاسخ به سوال طرح شده است. مشورت با افراد آگاه و دارای تجربه در زمینه مذکور است که مانند یک راهنما تا رسیدن فرد به هدفش، همراهی می کند.